نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پیش از این 'مسعود سامی وند' رعایت مسایل ایمنی را از علل تاخیر در افتتاح رسمی این پروژه عنوان كرده و افزوده بود كه ایمنی در اجرای طرح ها، از مهم ترین عوامل است و اگر در افتتاح رسمی سراجه قم تاخیری ایجاد شده، صرفا به این دلیل بوده است.

وی وعده داده بود كه عملیات تزریق در این پروژه به زودی به صورت كامل انجام و تا پایان خرداد ماه سال جاری، این مخزن با حضور مقامات رسمی كشور افتتاح می شود كه تا امروز ( سی و یكم خردادماه) این امر محقق نشده است.

پیش از این قرار بود مخزن ذخیره سازی گاز سراجه قم به عنوان نخستین مخزن ذخیره سازی گاز ایران و خاورمیانه در نیمه نخست سال 1389 راه اندازی شود، اما با این توضیح كه ذخیره سازی گاز باید در ماه های گرم سال صورت گیرد، این روند به تاخیر افتاد.

طرح تبدیل میدان گازی سراجه قم به مخزن ذخیره سازی با هدف كنترل نوسان تولید و جبران كمبود گاز در ماه های سرد سال انجام شده است. با اجرای این طرح، گاز تولیدی از میدان های جنوب كشور در ماه های گرم سال به مخزن سراجه قم تزریق و ذخیره می شود و در روزهای سرد سال، همزمان با افت فشار گاز برای تامین مصارف به ویژه در شهر تهران، به خطوط سراسری وارد می شود.

تاخیر در بهره برداری رسمی از مخزن سراجه قم اگر چه می تواند به دلیل برنامه های كاهش ریسك این مخزن صورت گیرد، اما بهتر است به جای وعده افتتاح هر ساله توسط مسئولان، دلایل این تاخیر به طور كامل تشریح شود.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: سگ , کانادا , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز افخمی درباره لزوم حمایت از بازی های رایانه ای در كشور گفت: بازی های رایانه ای میان كودكان طرفداران بسیاری دارد و بچه ها بخش عمده ای از ساعات تفریح خود را به بازی اختصاص می‌دهند.

كارگردان فیلم سن پطرزبورگ یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای به نوبه خود در توسعه صنعت بازی سازی در كشور تاثیر گذار است اما تا زمانی كه نتوانیم كیفیت آثار داخلی را در حد تولیدات خارجی ارتقا دهیم در این عرصه اتفاق خاصی نمی افتد.

كارگردان فیلم عروس ادامه داد: بخش خصوصی پیشتر به دلیل عدم حمایت از حقوق مولفان در عرصه بازی های رایانه ای كمتر وارد این عرصه شده در حالی كه بازی های رایانه ای یكی از پردرآمد ترین حوزه های فرهنگی در دنیا است.

افخمی تاكید كرد: كپی غیر مجاز بازی های رایانه ای تهدیدی جدی برای تولیدات ملی محسوب می شود چراكه سرمایه بخش خصوصی در پی قاچاق بازی های تولید شده از بین می رود.

وی افزود: بسیاری از بازی سازان ما با تهیه كنندكان خارجی در ارتباط هستند و این تعامل در تعالی عرصه بازی سازی كشور تاثیرگذار است.

كارگردان فیلم سن پطرزبورگ گفت: خانواده ها برای استفاده از بازی های ایرانی به نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران می آیند و تولید داخلی باید در سطحی باشد كه خانواده ها ناامید به خانه بر نگردند.

افخمی ادامه داد: بازی ایرانی باید ثبت جهانی شده و محدود به داخل كشور نشود و كیفیت این آثار به حدی باشد كه قابلیت ثبت جهانی داشته باشند.

وی یادآور شد: در این شرایط این آثار می توانند در سطح جهانی مطرح شوند و با جهانی شدن تولیدات ایرانی، بازار های بهتری برای بازی های رایانه ای و بازی سازان داخلی فراهم می شود.

كارگردان فیلم شوكران ادامه داد: بازی های اصل در دنیا 60 تا 70 دلار قیمت دارند و ثبت آثار ایرانی مانع از كپی برداری از این آثار شده و این امر سبب رونق اقتصادی بازی های رایانه ای در كشور می شود.

افخمی گفت:هزینه بازی های رایانه ای در تولید بسیار زیاد است و بومی كردن این بازی ها دشوار است اما تلاش های انجام شده در این عرصه قابل تامل بوده و امیدوارم در آینده نزدیك نتایج بهتری در این عرصه حاصل شود.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**1983**1588



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

تیل شودر، کارگردان مستند کار در ایران

در آخرهفته گذشته فیلم ۹۰ دقیقه ای "کار در ایران"، روایت مستندی از دوران کار و زندگی یک بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی آفریقایی تبار که تصمیم می گیرد علیرغم تحریم های آمریکا و خطرات احتمالی که سفر به کشوری چون ایران دارد به استخدام تیم "آی اس شیراز" در بیاید، برای نخستین بار در دو اکران عمومی درجشنواره فیلم لس آنجلس که از ۱۴ تا ۲۴ ماه ژوئن در این شهر جریان دارد به نمایش درآمد.

فیلم دروهله اول، زندگی کوین شپارد بسکتبالیست حرفه ای، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ در ایران و ماجرای کوشش های یک تیم ورزشی ایرانی برای رسیدن به مقام قهرمانی با استفاده از بازیکنان حرفه ای غیر ایرانی را به نمایش می گذارد، اما کم کم وارد ماجرای شرایط زندگی سه زن ایرانی تحصیل کرده ، مستقل و صریح الهجه که کوین شپارد در دوران اقامت در ایران با آن ها دوستی و رفت و آمد خانوادگی داشته، می شود.

از آنجایی که پایان دوران اقامت کوین شپارد در ایران با وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ مصادف می شود، یک بار دیگر مسیر فیلم از ورزش بسکتبال ومسئله نقض حقوق زنان در ایران به مسائل دیگری چون بررسی وضعیت ایران، شرایط زندگی و خواست های زنان و مردان جوان این کشور درآن مقطع از زمان کشیده می شود.

هرچند در آغاز فیلم کوین شپارد خود را یک بسکتبالیست ساده و شخصی غیرسیاسی معرفی می کند اما با نمایش شتاب زده ای از وقایع جنبش سبز و سرکوب آن دربخش پایانی فیلم ، پیوند غیرمتعارفی بین "بسکتبال" و "انقلاب" در ذهن تماشاگر فیلم "کار ایرانی" به وجود می آید.

فیلم مملو از لحظات شادی آور و غم انگیزی از برخوردهای فرهنگی، امید و نا امیدی های ورزشکاران حرفه ای و نمایشی است دست اول و بی واسطه از نمونه هایی از جامعه امروزی ایران که به خاطر ارتباط با بازی بسکتبال برای تماشاگر غیرایرانی نیز از جذابیت زیادی برخوردار است.

کوین شپارد و انعکاس صدای زن ایرانی

کوین شپارد بسکتبالیست ۳۲ ساله، پیش از کار در ایران، در کشورهای دیگری از جمله آرژانیتن، اسرائیل و دو کشور دیگر مورد تحریم آمریکا؛ کوبا و ونزوئلا به بازی بسکتبال حرفه ای اشتغال داشته است.

"تیل شودر که نتوانسته بود ویزای ژورنالیستی از مقامات ایرانی دریافت کند با استفاده از یک دوربین کوچک و بدون مجوز کار فیلمبرداری را آغاز کرد. و این کار با انجام چند سفر به ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ادامه یافت اما پس از آن نام شودر در فهرست سیاه جمهوری اسلامی قرار گرفت و او پس از یک شب حبس در فرودگاه تهران صبح روز بعد به نیویورک پرواز کرد."

او می گوید:"اینجا در آمریکا شما فقط درباره دولت ها و عملکرد آن ها می شنوید اما هرگز درباره مردم و فعالیت های آن ها صحبتی نمی شود. هرچند راجع به ایران در اخبار آمریکا مفصل شنیده بودم اما من آدم کنجکاوی هستم و می خواستم خودم زندگی در این کشوررا تجربه کنم. صادقانه بگویم که وقتی بار اول وارد ایران شدم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد زیبایی های این کشور بود.. وقتی با مردم ایران از نزدیک آشنا شدم علیرغم تفاوت های فرهنگی احساس یگانگی عجیبی با آن ها پیدا کردم. دیدم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. مردم ایران در آن زمان خواهان تغییرات بودند اما هیچکس درخبرها در رابطه با این کشور، از این خواست آن ها خبری نمی داد و صحبتی نمی کرد."

دوستی کوین شپارد با اعضای دیگر تیم بسکتبال "آی اس شیراز" و پس از یک آسیب دیدگی ورزشی با یک زن فیزیکال تراپیست و دو دوست دیگر او مسائل زنان ایران را وارد فیلم "کار ایرانی" می کند: "زنان در آمریکا از حقوق زیادی برخوردارند. من در برخوردم با سه زنی که در فیلم می بینید متوجه شدم که آن ها چقدر انسان های آگاه و تحصیل کرده ای هستند و تا چه حد به زبان انگلیسی مسلطند اما شرایط در ایران جلوی رشد آن ها را گرفته است و امکاناتی را که ما در این گوشه از دنیا در اختیار داریم برای آن ها وجود ندارد. به خاطر همین این سه زن جوان هرگز نمی توانند به اهداف و آروزهای خود دسترسی پیدا کنند. یکی از مهم ترین انگیزه های من برای حضور در این فیلم این بود که می خواستم به صورتی حرف این زن ها و مسئله نقض حقوق انسانی آن ها را درفیلم منعکس کرده باشم."

گفتگو با کارگردان فیلم 'کار ایرانی'

تیل شودر کارگردان آلمانی تبار فیلم "کار ایرانی" که به همراه همسرش سارا نجومی کار تهیه فیلم را هم برعهده داشته است در مورد انگیزه ساختن آن می گوید:"یکی از دوستان ایرانی/آمریکایی علاقمند به بسکتبال در سال ۲۰۰۷ یک مقاله ورزشی درباره بسکتبالیست های آمریکایی که به طور حرفه ای در ایران بازی می کنند برایم فرستاد. این یک پدیده نوظهور بود و این ورزشکاران در کشورخود (آمریکا) به خاطر تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد مجبور به پرداخت جریمه های نقدی شده بودند. به نظر من این یک عمل منفی بود که برخلاف جهت ایجاد ارتباط بین دو کشور ایران و آمریکا حرکت می کرد. درحالی که اگر بخاطر داشته باشید دردهه هفتاد میلادی بر اساس طرح سیاست پینگ پونگ ورزشکاران آمریکایی و چینی از طریق برگزاری یک سری مسابقات پینگ پونگ توانستند روابط تازه و سازنده ای بین این دو کشور ایجاد کنند. در آن زمان و با وقوع جنگ در عراق به نظر می رسید که ایران ممکن است هدف بعدی باشد و من می خواستم با ساختن این فیلم به ایجاد دیالوگ وپیشبرد دیپلماسی به جای جنگ کمک کنم."

تیل شودر در ادامه می گوید: "مسئله ای که برایم بیش از هرچیز دیگر اهمیت داشت این بود که به ایران به عنوان زمینه فیلم و نه موضوع اصلی نگاه شود. دنبال موضوعی می گشتم که نه مستقیما به سیاست ارتباط پیدا کند و نه به مذهب. بسکتبال به عنوان یک ورزش محبوب همه طبقات، به نظرم بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف بود. به این صورت برای انجام پژوهش های اولیه به تهران رفتم . این سفر هم زمان شد با بازی های تورنمت بسکتبال لیگ های مختلف و مقامات مسئول و دست اندرکاران هم از ایده ساختن فیلم به شدت استقبال کردند."

تیل شودر

"دنبال موضوعی می گشتم که نه مستقیما به سیاست ارتباط پیدا کند و نه به مذهب. بسکتبال به عنوان یک ورزش محبوب همه طبقات، به نظرم بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف بود. "

تیل شودر درمورد انتخاب کوین شپارد به عنوان موضوع و کاراکتر اصلی فیلم می گوید: "ما به دنبال شخصیتی گیرا می گشتیم که بتواند در طول فیلم توجه تماشاگر را جلب کند. در عین حال شخصیتی باشد که بتوانیم درطولانی مدت با هم کار کنیم. بسیاری از بازیکنان حرفه ای آمریکایی به خاطر مسئله تحریم ها حاضر به همکاری با ما نشدند. ما کم کم از انجام پروژه منصرف شده بودیم که همسرم کوین شپارد را پیدا کرد. در آن زمان کوین به خاطر امضای قرارداد کاری با ایران، کشوری که برخی معتقدند صاحب تسهیلات اتمی غیرقانونی است و تروریست های اسلامی را در دامان خود پرورش می دهد جریمه شده بود. صحبت با کوین در عرض چند دقیقه شخصیت راحت و بذله گوی او را به ما نشان داد و ما بلافاصله فیلمبرداری را آغاز کردیم."

تیل شودر می گوید "کار ایرانی" بیشتر حالت یک فیلم داستانی را دارد و او نخواسته است دراین فیلم از اظهارنظرهای متخصصین یا سیاستمداران استفاده کند: "می خواستم فیلم به مسائل مذهبی و سیاسی که در حول و حوش ایران دور می زند نیز اشاره هایی داشته باشد اما فقط از جنبه های دراماتیک ، زندگی شخصیت محوری فیلم و رویدادهایی که درمقابل ما جریان داشته است و نه از یک دیدگاه روشنفکرانه و دور از دسترس."

تیل شودر که نتوانسته بود ویزای ژورنالیستی از مقامات ایرانی دریافت کند با استفاده از یک دوربین کوچک و بدون مجوز کار فیلمبرداری را آغاز کرد. و این کار با انجام چند سفر به ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ادامه یافت اما پس از آن نام شودر در فهرست سیاه جمهوری اسلامی قرار گرفت و او پس از یک شب حبس در فرودگاه تهران صبح روز بعد به نیویورک پرواز کرد.

تیل شودر در رابطه با استفاده از رویدادهای پس از انتخابات در فیلم می گوید: "این وقایع در حقیقت در زمان پایان فیلم ما اتفاق افتاد. تیم بسکتبال آی اس شیراز هم مانند جنبش سبز به طور ناگهانی به موفقیت های شگفت آوری رسیده بود. ازطرفی تاثیری که این جنبش روی همه مردم گذاشت، خودبه خود آن را تبدیل به یک پایان طبیعی برای فیلم ما کرد."

شودر می گوید: "من فکر می کنم ما در این فیلم توانسته ایم به غرب نشان بدهیم که مردم ایران تا چه حد علاقمند به ایجاد تغییرات از راه های دموکراتیک هستند. این که مردم ایران چه درحکومت های استبدادی نظیر شاه و چه تحت یک حکومت مذهبی مثل رژیم اسلامی بیش از هرچیز دیگر انسان هایی هستند مثل من و شما . این که صرفا این حکومت ها نماینده این مردم نیستند و ایرانی ها مردمانی تحصیل کرده، علاقمند به ایجاد ارتباط، متفکر و خواهان دوستی، صلح و آشتی هستند. به نظر من جنبش سبز هم مهر تائیدی بود برهمین مسئله."

تیل شودر پس از نمایش فیلم در بخش پرسش و پاسخ به حاضران گفت که امیدوارست که تعداد بیشتری از مردم غرب به تماشای فیلم"کار ایرانی" بنشینند و هم چنین امیدوارست تا روزی این فیلم در ایران نیز به نمایش درآید و او بتواند بی هیچ ترس و واهمه ای، یک جلسه پرسش و پاسخ با مردم تهران، شیراز و شهرهای دیگر ایران نیز داشته باشد.



:: برچسب‌ها: کودک , ایتالیا , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'علی اصغر بدیعی مقدم' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: سیل هفته جاری دست كم به راه 30 روستا در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان آسیب رسانده است.

وی اضافه كرد: فعالیت های اولیه برای بازگشایی موقت راه های روستایی از سوی راهداران این استان صورت گرفته كه با تامین اعتبار مورد نیاز، تمام این محورهای روستایی مرمت خواهد شد.

وی افزود: این استان در زمره استان های سردسیر كشور است كه زمان فعالیت های عمرانی در آن محدود است و انتظار می رود ستاد مدیریت بحران اعتبارات حوادث را در زودترین زمان ممكن در اختیار اداره كل راه و شهرسازی قرار دهد.

سیل دوشنبه شب هفته جاری در استان خراسان شمالی 200 میلیارد ریال خسارت به بار آورد. ك/3

2712/626/330



:: برچسب‌ها: زرد , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، امیر كمال حردانی در گفت وگویی افزود: با توجه به افزایش زائران سرزمین وحی و ضرورت افزایش تعداد مراكز درمانی در شهر پیامبر(ص)، با هماهنگی های به وجود آمده با معاونت حج و عمره، نسبت به ایجاد یك مركز درمانی جدید با نام مبارك كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) اقدام شده است.

وی افزود: این مركز درمانی در محل هتل جوهره الرشید واقع است و روزانه 8 ساعت خدمات درمانی به زائران ارائه می‌كند.

اجتمام*1429 ** 1569



:: برچسب‌ها: اتومبیل , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش منابع خبری، ظاهرا بیشتر مظنونان وابسته به سازمان های جنایی هستند.

در این رابطه یك نفر در بلژیك به دلیل تلاش برای فروش تعداد زیادی بلیت المپیك دستگیر شده است و كمیته المپیك آمریكا نیز در حال تحقیق از چندین سایت غیر مجاز در مورد تلاش برای فروش غیر قانونی بلیت ها است.

در انگلیس نیز گروه های شناخته شده ای سعی كرده اند با هك كردن وب سایت های رسمی اقدام به فروش بلیت های المپیك كنند.

حدود 100 نفر نیز كه تلاش كرده بودند بلیت بخرند تا بعدا آن را به صورت غیر قانونی بفروشند، شناسایی شدند و جلوی كار آنها گرفته شد.

در مورد جداگانه ای نیز مسوولان یك شركت بین المللی فروش بلیت های المپیك به اتهام فروش غیر قانونی بلیت، برای پاسخگویی احضار شده اند.

فروش بلیت های المپیك لندن بدون مجوز كمیته برگزاری بازی های 2012 جرم محسوب می شود و مبلغ 20 هزار پوند برای آن جریمه در نظر گرفته شده است.

ورزشی**9126**1440



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
اعدام زندانیان عرب خوزستان

برادران حیدریان

اجساد چهار زندانی عرب خوزستانی که گفته می‌شود بدون حضور وکیل و بستگانشان در اهواز اعدام شدند، هنوز به خانواده آنها تحویل داده نشده است.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ساکن لندن در این مورد به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "خبر اعدام عباس حیدریان، طاها حیدریان، عبدالرحمان حیدریان (سه برادر) و علی نعامی (شریفی) را دوشنبه ۲۹ خردادماه به خانواده آنها اطلاع دادند، اما پیگیری خانواده‌ها برای دریافت مجوز دفن و تحویل اجساد به آنها تا کنون بی نتیجه مانده است."

مسئولان ایرانی هنوز در مورد این گزارش ها اظهارنظر نکرده اند.

به گفته آقای دحیمی، جلیل حیدریان، برادر بزرگ خانواده حیدریان هم از چند روز پیش بازداشت شده است و وضعیت او هنوز مشخص نیست.

آقای دحیمی گفت که زنان و بچه‌های این خانواده اکنون تنها مانده‌اند و به شدت نگران وضعیت جلیل حیدریان هستند.

براساس اعلام مسئولان قوه قضائیه ایران، در پی تظاهرات در شهرک ملاشیه اهواز در سال گذشته، بین اهالی این شهرک و مأموران انتظامی درگیری روی داد که در جریان آن یک مامور پلیس کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

در پی این حادثه شش نفر بازداشت شدند.

از میان این بازداشت شدگان، دو نفر به تحمل ۱۵ سال و ۳ سال حبس و تبعید محکوم شدند و چهار نفر دیگر نیز محکوم به اعدام شدند.

آقای دحیمی، با انتقاد از روند بازداشت و محاکمه این افراد گفت: "این افراد چهار ماه را در زندان بدون وکیل و در شرایط سخت گذراندند. ضمن آنکه مترجم در اختیار آنها که به زبان عربی صحبت می کردند، قرار نگرفت. این در حالی است که زبان مادری بسیاری از این متهمان فارسی نیست و برای صحبت کردن در دادگاه و در مورد مسائل حقوقی نیازمند کمک هستند."

براساس گزارش‌های رسیده به این فعال حقوق بشر، وضعیت شهرک ملاشیه که محل زندگی اعدام شدگان بوده است، به شدت امنیتی است و به گفته آقای دحیمی "احتمال شروع اعتراض‌ها و درگیری" در این شهرک وجود دارد.

چندی پیش سازمان دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و پارلمان اروپا با انتشار بیانیه هایی از دولت ایران خواسته بودندکه احکام اعدام این زندانیان را متوقف کند.



:: برچسب‌ها: هنر , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

محور و تمرکز اصلی این اجلاس، مهار بحران کشورهای حوزه یورو و جلوگیری از انتشار آن به اقتصاد جهانی بود

همزمان با نشست پایانی اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در لوس کابوس مکزیک، صندوق بین المللی پول اعلام کرده مبلغی که این صندوق برای تضمین سلامت اقتصاد جهانی مطالبه کرده بود، به طور کامل تامین شده است.

اما فراهم شدن بخش قابل توجهی از این رقم، با شرایط سنگینی همراه بوده است، شرایطی که در صورت تحقق، موازنه قدرت در این نهاد مالی جهانی را متحول خواهد کرد.

محور و تمرکز اصلی اجلاس لوس کابوس، مهار بحران کشورهای حوزه یورو و جلوگیری از انتشار آن به اقتصاد جهانی بود.

بسیاری از رهبران شرکت کننده از این موقعیت استفاده کردند تا نسبت به عدم تحرک لازم کشورهای حوزه یورو برای حل این بحران، هشدار دهند.

پاسکال لـَمی، دبیر کل سازمان تجارت جهانی در اینباره به بی بی سی گفت: "اروپایی ها باید مشکلاتشان را خودشان حل کنند، اما آنها (در این اجلاس) پیام محکمی از بقیه جهان دریافت خواهند کرد، جهان انتظار دارد آنها برای آینده اتحادیه اروپا یک نقشه راه قانع کننده و عملی ارائه کنند."

اما خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا از عملکرد این اتحادیه با حرارت دفاع کرد.

او گفت: "واقعیت این است که ما به اینجا نیامده ایم تا به ما درس دموکراسی یا مدیریت اقتصادی داده شود، چون اتحادیه اروپا یک مدل (اقتصادی) دارد که ما به آن افتخار می کنیم. ما در برخورد با مشکلاتمان سهل انگار نیستیم و درباره آنها بسیار شفاف بوده ایم، من آرزو می کنم تمام شرکای ما به اندازه ما درباره مشکلاتشان شفاف بودند."

آقای باروسو با بیان این نکته که "این (مشکل) از آمریکای شمالی آغاز شده است" افزود "اما ما نمی خواهیم شرکایمان را مقصر جلوه دهیم."

علی رغم تمام این گله گزاریها، در نهایت صندوق بین المللی پول به آنچه می خواست رسید. بنا به اعلام این نهاد مالی، در مجموع ۳۷ کشور در تامین ۴۵۶ میلیارد دلار سپرده اضطراری مشارکت کرده اند.

برزیل، روسیه، هند و آفریقای جنوبی هر کدام متعهد شده اند که هر کدام ۱۰ میلیارد دلار به این صندوق کمک کنند و در همراهی با این گروه از اقتصادهای در حال ظهور، چین نیز ۴۳ میلیارد دلار به این سپرده اضطراری اختصاص داد.

اما این ۵ کشور در ازای کمکهای خود، بر شرایطی تاکید دارند که مهمترین آن، بهره مند شدن از قدرت و اختیارات بیشتر در سیاست گذاری صندوق بین المللی پول است.

اما غایب بزرگ جمع کمک کنندگان به صندوق بین المللی پول، ایالات متحده آمریکا بود. کشوری که به عنوان اقتصاد اول جهان، از بیشترین نفوذ در این نهاد مالی بین المللی برخوردار است، اما حاضر نشد حتی یک سنت به آن کمک کند.

با توجه به مشکلات اقتصادی که آمریکایی ها در حال حاضر با آن دست به گریبانند، کمک به نجات دیگر کشورها از ورشکستی، فعلا برای آنها جذابیتی ندارد.

آنچه ما در این اجلاس شاهدش بودیم می تواند سرآغاز یک تغییر آرایش اساسی در مدیریت اقتصادی جهانی باشد. در اینجا کشورهایی که همواره منتقد قدرت و نفوذ مطلق قدرتهای غربی در صندوق بین المللی پول بودند، این بار با کمک به این صندوق به یاری اروپایی ها شتافتند، کمکی که قطعا ً بدون چشم داشت نخواهد بود.



:: برچسب‌ها: سفید , موسیقی , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، آیت الله صادق لاریجانی كه در یك برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت و گو می كرد به تحلیل عملكرد دستگاه قضایی طی یك سال گذشته پرداخت.

رئیس دستگاه قضایی كشور درپاسخ به این سوال كه براساس آمارها حجم بالایی برای پرونده های قضایی مطرح شده كه نسبت به تعداد محدود قضات، مشكلات بسیاری را بر مردم تحمیل كرده است، افزود: تراكم پرونده های قضایی با توجه به جمعیت ایران متاسفانه رشد فزاینده ای داشته و تعداد كارمندان و قضات برای رسیدگی به این پرونده ها محدود است.

آیت الله لاریجانی ادامه داد: برای سهولت در رسیدگی به پرونده های قضایی سال گذشته اقدام به جذب نیرو كردیم تا نیروی انسانی لازم تامین شود.طی دو سال گذشته فراخوان های بسیاری برای جذب نیرو داشته ایم و قرار شد بر اساس برنامه پنجم توسعه كشور، هر سال تعداد 800قاضی به گردونه دستگاه قضایی كشور اضافه شوند.

وی درخصوص اقدامات دستگاه قضا پیرامون كاهش عناوین مجرمانه گفت:بیش از هزاروهفتصد عناوین مجرمانه در قانون ذكر شده و اگر تعداد عناوین مجرمانه را كم كنیم دستكاه قضا راكمتر مشغول می كنند، ولی اصل مجرمانه بودن عمل از بین نمی رود و باید زمینه ها كمتر شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به لایحه پیشگیری از وقوع جرم ، اظهار داشت: لایحه پیشگیری از جرم مطرح است كه امیدواریم سرنوشت آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شود و ما بتوانیم در چارچوب قانون عمل كنیم.

وی افزود:ما در قوه قضائیه دست روی دست نگذاشته ایم و معاونت پیشگیری ازجرم را با هماهنگی دستگاههای اجرایی و امنیتی البته به صورت خود جوش تشكیل داده ایم.امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های خاص كشور استفاده كنیم چرا كه كشور ما متدین است و مردم به دیانت و اخلاق پایبندند و از این ظرفیت می توان به خوبی استفاده كرد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به تشكیل شبكه های اجتماعی در جهت كاهش جرم، افزود: ما به دنبال تشكیل شبكه های اجتماعی پیشگیری از جرم هستیم تا بتوانیم به صورت خودجوش جرم را با استفاده از اقشار مختلف مردم كاهش دهیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه عدم آگاهی مردم منجر به تخلفات زیادی می شود، اظهار داشت: قوه قضاییه تلاش كرده كه توسعه زیادی در بخش اطلاع رسانی به وجود آورد و به همین خاطر دستگاه قضا مركز 129 را به عنوان مركز مشاوره حقوقی ایجاد كرده است.

آیت الله لاریجانی اضافه كرد: این مركز با وجود كمبودهای دستگاه قضا به صورت تمام وقت پاسخگوی مردم هستند و اگر مردم نیاز به راهنمایی دارند می توانند از این طریق و به صورت رایگان به مردم سرویس دهند.

رئیس دستگاه قضا درباره برخورد غیر همسان و مبالغ دریافتی متفاوت در مجتمع های قضایی اظهار داشت: مبالغ دریافتی ثابت است و اگر مجتمع قضایی مبالغ متفاوت گرفته خلاف قانون است و نباید اینگونه باشد.

وی درباره فضای نامناسب ساختمانهای دستگاه قضا گفت:وضع ساختمان های دستگاه قضایی در شان این دستگاه نیست و این به خاطر عدم بودجه كافی قوه قضاییه است، البته نمی توان توقع بیش از این نیز داشت چون كشور در مبادی مختلف نیاز به بودجه دارد.

این مقام ارشد قضایی با تشكر از كمك ها و توصیه های مقام معظم رهبری به دستگاه قضا، خاطرنشان كرد: قوه قضاییه به تسهیل امور مراجعه كنندگان تاكید دارد و تلاش بسیاری كرده است كه از طریق فن آوری نوین و ایجاد فضای مناسب این امر را محقق كند.

وی ادامه داد:درقانون نحوه اجرای محكومیت مالی اگر شخصی امتناع كرد به درخواست محكوم له می توان محكوم را روانه زندان كرد. به همین سبب نیاز است كه قضات در این خصوص تامل كنند و به هر طریقی از ظلم به اشخاص پرهیز شود.

رییس دستگاه قضا در خصوص بازداشت های متناقض و آخر وقت، گفت: اگر بازداشت ها براساس قانون باشد مانعی ندارد ولی اگر غیرقانونی و سلیقه ای باشد حتما برخورد خواهد شد، ضمن این كه تاكید شده از بازداشت های آخر وقت اداری به خاطر عدم وقت كافی برای تهیه وثیقه پرهیز شود.

آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به این سوال كه گاهی اوقات ضابطین قضایی در فرآیند رسیدگی خسارت هایی مادی و معنوی به متهمی كه تبرئه می شود می زنند، این خسارت ها را باید چه كسی جبران كند؟ اظهار داشت: این مسئله دارای مباحث دقیق و فنی در فقه و اصول ما است و ضرری را كه به یك فرد زده می شود را می توانیم دسته بندی و تقسیم كنیم.

وی ادامه داد: اگر خسارت ها ناشی از تقصیر قاضی باشد، باید خود قاضی جبران كند، اما اگر ناشی از قصور دولت و حكومت باشد باید حكومت و دولت ضرر را جبران كند و ما مواردی را داشتیم كه فردی تبرئه شده كه خسارت ها ناشی از تقصیر قاضی نبوده ولی جبران شده است.

آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینكه دادگاه انتظامی قضات بیشتر طرف قضات یا مردم را می گیرد؟و عده ای می گویند كه این دادگاه بیشتر طرف قاضی را می گیرد، گفت: بعید می دانم كه این حرف به این شكل درست باشد ولی وقتی از بیرون به این سیستم نگاه می شود ممكن است كه هر كسی ادعا كند كه قاضی در جریان رسیدگی به او ظلمی كرده است اما موارد متعددی در این دادگاهها رسیدگی می شودو هر فردی كه قاضی علیه او حكم بدهد ممكن است كه وسوسه شود و فكر كند كه ظلمی در حق او صورت گرفته است و من به عنوان مسئول دستگاه قضایی چنین انحرافی را در این دادسرا نمی بینم و این دادسرا در جهت نظارت بر قضات تلاش می كند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات این دستگاه برای مقابله با فساد درونی نیز، اظهار داشت: گزارش هایی به ما داده می شودو گاهی هم با مواردی از تخلف بر خورد می كنیم و در دو سال اخیر برخورد با قضات متخلف را تشدید كردیم اما در این دستگاه با وسعتی كه دارد قضات شریفی وجود دارد كه با كمترین امكانات مشغول به كار هستند ولی وجود حتی یك فرد متخلف نیز می تواند به این دستگاه ضربه بزند و ما تلاش داریم كه حتی یك مورد تخلف هم وجود نداشته باشد.

رئیس دستگاه قضا تاكید كرد: برای اصلاح این روند برخوردهای جدی با متخلفین داشتیم و تعداد آنها زیاد هم نیست و براساس قانون با جرم های انان برخورد و نظارت ها هم تشدید شده است ومركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و دادسرای انتظامی قضات نیز رسیدگی های خوبی به تخلفات داشته است ولی بدنه این دستگاه بدنه سالمی است.

وی درپاسخ به سوالی درباره استقلال قاضی و اینكه آنها چقدر مستقل هستند، گفت: در حال حاضر نمی توانم آماری بدهم چرا كه باید از تك تك قضات سوال كنم ولی بسیاری از قضاتی كه من با آنان برخوردهایی داشته ام در برابر بسیاری از وسوسه هایی كه مردم نمی توانند بایستند، ایستاده اند و ما قاضی داریم كه با 60 سال سابقه كار در خانه ای صد متری و یا هفتاد، هشتاد متری زندگی می كند و این مسئله سالم بودن وی را نشان می دهد، ضمن این كه بسیاری از قضات ما مستقل، محكم و استوار به كار خود ادامه می دهند.

رئیس دستگاه قضا درباره پرونده های فساد مالی اخیر نیز گفت: بحث برخورد با مفاسد اقتصادی در كشور ما جدی است و مردم ایران نیز متدین هستند و از نظام خود توقع دارند كه با این قبیل مسائل با جدیت رسیدگی كند و در فرمان هشت ماده ای امام (ره) نیز به این مسئله اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز در سال هشتاد پیش بینی های دقیقی داشتند كه اگر این توصیه ها جدی گرفته می شدامروز این پرونده ها را نداشتیم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد:آنچه كه می توانم به مردم تعهد دهم این است كه ما در برخورد و در رسیدگی ها كوتاهی نمی كنیم و دستگاه قضا به دور از جوسازی های سیاسی به این پرونده ها رسیدگی می كند و این دستگاه باید بی طرف باشد و ما براساس مستندات و با متانت پیش می رویم .

آیت الله املی لاریجانی در خصوص دستگیری عاملان شهدای هسته ای نیز، اظهار داشت: دستگاه قضایی از مدت ها قبل با نیروهای امنیتی همكاری كاملی را داشت و این مسئله در پیام و سخنان وزیر اطلاعات مشهود است كه همكاری قوه قضاییه چشمگیر بوده و رسیدگی ها بسیار به سرعت انجام می شود.

وی ضمن تشكر از وزارت اطلاعات، خاطرنشان كرد: این مسئله توان بالای این مجموعه را نشان می دهد و امیدواریم با پیگیری های این وزارتخانه و تلاش قوه قضائیه راه را بر اینگونه ماجراجویی ها ببندیم.

1547



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان در این خصوص گفت: این استراحت طی امروز وفردا خواهد بود وبازیكنان از روز اول تیرماه تمرینات خودرا دراهواز دنبال خواهند كرد.

'حسین ابن قاسم ' روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارداشت : بازیكنان این تیم روزچهارم تیرماه مجددا یك اردوی تداركاتی را به مدت 10 روز درشهربروجرد دنبال خواهند كرد.

به گزارش خبرنگارایرنا نخستین اردوی تداركاتی تیم فوتبال فولاد خوزستان كه مدت 10 روز دركردان كرج تشكیل شده بود روزقبل خاتمه یافت وبازیكنتن این تیم شب گذشته به اهوازبازگشتند.

639/642



:: برچسب‌ها: ساحل , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، یكی از موضوعاتی كه در خصوص آن همه پرسی برگزار شد، طرحی موسوم به حذف حق انتخاب پزشك بود.

بر اساس این طرح، بیماران فقط می بایست در مراكز درمانی خود را مداوا كنند و حق انتخاب پزشك با خود آنها نیست كه این موضوع با 76 درصد آرا رد شد.

دولت با این كار می خواست هزینه درمان و بهداشت را كاهش دهد، ولی رای دهندگان سوییسی با آن مخالفت كردند.

احزاب چپ سوییس نیز از زمان ارائه این پیشنهاد، با آن مخالف بوده و از رای دهندگان خواسته بودند تا آن را در همه پرسی رد كنند.

موضوع دیگری نیز كه درباره آن همه پرسی برگزار شد، تخفیف های مالیاتی را برای افرادی پیش بینی می كرد كه می خواهند خانه شخصی بسازند كه البته این پیشنهاد نیز با 68ممیز 9 درصد از سوی رای دهندگان رد شد.

رد این پیشنهاد بسیار شگفت انگیز بود، زیرا در نظر سنجی هایی كه اخیرا درباره آن صورت گرفته بود نشان می داد كه اكثریتی موافق آن هستند.

ناظران بر این عقیده اند كه علت شكست این طرح آن است كه اكثریت در سوییس در خانه های اجاره ای زندگی می كنند و به همین خاطر نیز چندان علاقه ای نداشته اند كه برای یك اقلیتی كه می توانند خانه شخصی بسازند، امتیازات ویژه ای را قائل شوند.

موضوع سومی كه درباره آن همه پرسی صورت گرفت، پیشنهاد سازمان سوییس مستقل و بیطرف ( آنوس) كه زیر مجموعه حزب راستگرای مردم است، بود.

این سازمان خواهان آن شده بود كه هر قراردادی كه با خارج امضا می شود، بطورخودكار به همه پرسی گذاشته شود. دولت فدرال و همه احزاب به استثنای حزب مردم مخالف این پیشنهاد بودند و از رای دهندگان می خواستند تا آن را رد كنند.

رای دهندگان سوییسی این پیشنهاد را با 75 ممیز 2 درصد رد كردند. این یك شكست بزرگ برای حزب راستگرای مردم بود.

اروپام 1344**1368**



:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا ، سردار سرتیپ 'حسین سلامی ' در همایش اساتید بسیجی در سالن همایش های صدا و سیما اظهار داشت : انقلاب اسلامی نسخه ای به روز شده از بعثت پیامبر اكرم و امامان معصوم است و در زمانی متولد شد كه امپراتوریهای بزرگ غرب و شرق بر جهان تسلط بلا منازع داشتند .

سلامی خاطر نشان كرد : در ابتدا تصور می شد كه انقلاب اسلامی نیز مانند سایر انقلاب ها در نظام بین الملل هضم می شود اما انقلاب اسلامی برعكس تمامی انقلابها به رشد شتابدار خود ادامه داد .

وی ادامه داد : بزرگترین موضوعی كه قدرتهای بزرگ به خاطر آن با انقلاب اسلامی درگیر شدند ارائه مدلی برای حكومت بود .

جانشین سپاه پاداران افزود : هنر امام خمینی (ره ) این بود كه نظم حاكم در دوران جنگ سرد را بر هم ریخت كه از ان زمان تا كنون به مقاومت خود ادامه داده است .

وی اظهار داشت : امروز نمایندگان انقلاب اسلامی در مسكو یك تنه در مقابل شش قدرت جهانی ایستاده اند و نظام فكری دشمن را به هم ریخته اند .

وی خاطر نشان كرد : همه قدرتها از ابتدا سعی در كاهش قدرت نفوذ انقلاب اسلامی داشتند و رفتارهای ریاكارانه برخی دولت ها كه به ظاهر خود را مایل به ما نشان می دهند واقعیت ندارد .

سلامی گفت : دشمنان در تمامی جبهه ها به نبرد با انقلاب اسلامی می پردازند به طوریكه در تحریم اقتصادی همه در یك طرف ایستاده اند و انقلاب اسلامی در طرف دیگر ایستاده است .

وی با بیان اینكه امنیت 60 درصد انرژی دنیا توسط ما برقرار می شود گفت : اراده ایران است كه اجازه می دهد چرخ اقتصاد جهانی آرام بچرخد .

جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در منطقه اشاره كرد و گفت : انقلابهای كشورهای اسلامی روند تكاملی خود را می گذراند و با ویژگیهای انقلاب اسلامی تفاوت دارد.

سلامی در عین حال افزود: استكبار جهانی همه توان خود را در سوریه جمع كرده و با مسلح كردن نیروهای خود تلاش كرد تا علیه انقلاب اسلامی پاتكی بزند كه این همه ظرفیت استكبار جهانی بود.

وی تاكید كرد: مسیام **2022 1418



:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'مخبر دزفولی' دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح جلسه 714 این شورا كه سه شنبه شب به ریاست 'علی لاریجانی' برگزار شد، اظهار داشت: جایزه جهانی پیامبر اعظم(ص) مجموعه دانشمندان مسلمان را در بر خواهد گرفت و دارای شورای سیاستگذاری به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و عضویت تعدادی از دانشمندان داخلی و خارجی، برخی نهادهای مهم بین‌المللی موثر در عرصه‌های علم و فناوری، تعدادی از دانشگاه‌های مهم كشور مانند دانشگاه تهران و شریف و شخصیت‌های حقوقی مانند وزرا و مسئولین ذی‌ربط خواهد بود.

دزفولی افزود: این شورای سیاستگذاری به‌زودی تشكیل خواهد شد و جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) هر سال بر اساس اولویت‌هایی كه تعیین خواهد شد به برجسته‌ترین دانشمندان علم و فناوری از كشورهای مختلف بر اساس داوری‌های انجام گرفته تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، تلاش خواهد شد تا ارزش مادی این جایزه در زمره ارزشمندترین جایزه‌های بین‌المللی كه به دانشمندان در رشته‌های مختلف تعلق می‌گیرد، باشد.

اعطای جایزه پیامبر اعظم(ص) در هفته وحدت

دزفولی با بیان اینكه جزئیات جایزه پیامبر اعظم(ص) پس از تدوین چارچوب‌های آن، توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و تشكیل شورای سیاستگذاری اعلام خواهد شد، گفت: زمان اعطای این جایزه، در هفته وحدت خواهد بود كه می‌تواند نقش وحدت‌آفرین را در مجموعه نخبگان و دانشمندان جهان اسلام ایفا كند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امیدواریم این تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بتواند جای خود را در بین نخبگان و دانشمندان جهان اسلام باز كند و حركت رو به جلویی كه در عرصه علم و فناوری در ایران و به تبع آن در جهان اسلام شكل گرفته است در برجسته كردن نقش دانشمندان مسلمان در تمدن‌سازی نوین جهان و آینده بشریت موثر باشد.

وی تاكید كرد: تلاش بر این است كه جایزه جهانی پیامبر اعظم(ص) امسال به برگزیدگان اعطا شود، ولی اگر مقدمات برگزاری و اهدای آن در سال جاری فراهم نشود از سال آینده به‌طور قطع شاهد اهدای این جایزه خواهیم بود.

دزفولی در مورد دیگر مصوبات جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ادامه تصویب موضوع مهندسی فرهنگی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به‌ دلیل حساسیت خاصی كه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش‌های موضوع مهندسی فرهنگی دارند، این مبحث با دقت مضاعف به جلو می‌رود.

وی ابراز امیدواری كرد، شورای عالی انقلاب فرهنگی هرچه زودتر به بخش‌های اولویت‌ های فرهنگی، تقسیم كار دستگاه‌های فرهنگی و اسناد مرتبط با پیشرفت فرهنگی كشور وارد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: اسناد مرتبط با پیشرفت فرهنگی كشور شامل عرصه‌های فرهنگ عمومی و مباحث مهم فرهنگی تبلیغی مانند سینما، تئاتر، كتاب، مطبوعات و بخش‌های مختلف مربوط به فرهنگ عمومی جامعه مانند تقویت مساجد است كه در جلسات آتی این موضوع پی گرفته خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه در چرخه علم و فناوری كشور گام‌های بزرگی برداشته شده است، تصریح كرد: اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی كشور و سندهای حساس مانند فناوری نانو، فناوری زیستی و علوم شناختی كه برنامه‌های آینده كشور در عرصه علم و فناوری را مشخص می‌كند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و ما هر روز شاهد به بار نشستن حجم زیادی از تولیدات علمی كشور هستیم.

فراهنگ**1055**1368**



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
هشت سرباز ارتش ترکیه توسط پیکارجویان کرد کشته شدند

از زمان آغاز عملیات مسلحانه پ ک ک در سال ۱۹۸۴، دهها هزار نفر کشته شده‌اند

حداقل هشت سرباز ارتش ترکیه در حمله پیکارجویان کرد کشته و شانزده سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله در یوکسکووا در نزدیکی مرز ترکیه با ایران و عراق روی داده است.

تلویزیون دولتی ترکیه گفته است که نیروهای زمینی و هلیکوپترهای نظامی در تعقیب مهاجمان هستند.

گفته می‌شود که نزدیک به چند هزار پیکارجوی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در مخفی‌گاه‌هایی در شمال عراق حضور دارند.

از زمان آغاز عملیات مسلحانه پ ک ک در سال ۱۹۸۴، دهها هزار نفر کشته شده‌اند.

منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که پیکارجویان کرد با عبور از مرز، به یک پاسگاه ارتش حمله کردند و سپس به آن سوی مرز بازگشتند.

طی یک سال گذشته، درگیری‌ها میان پ ک ک و نیروهای ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور که عمدتا کردنشین است، افزایش یافته است.

انفجار یک بمب در سپتامبر سال پیش در آنکارا، پایتخت ترکیه سه کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت.

جاناتان هد، خبرنگار بی بی سی در استانبول می‌گوید حمله‌ای که در نزدیکی یوکسکووا روی داد، همانند سایر عملیاتی است که توسط پ ک ک صورت گرفته است.

پیکارجویان حمله خود به این پایگاه ارتش را که در نقطه دور افتاده‌ای قرار دارد، شبانه انجام دادند.

خبرنگار بی بی سی می‌گوید دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه رویه‌ای تند در قبال پ ک ک اتخاذ کرده است.

هزاران غیرنظامی کرد که گمان می رود از جنبش کرد حمایت می‌کنند، بازداشت شده و ارتش نیز فرمان تعقیب و نابودی پیکارجویان را صادر کرده است.

دولت ترکیه می‌گوید که بحران کردهای این کشور از طریق اقدام نظامی حل نمی شود و به گفته خبرنگار خبرنگار بی بی سی، مذاکرات نیز تا کنون نتیجه ای به بار نیاورده است.

اقلیت کرد ترکیه، یک پنجم جمعیت این کشور را شامل می شود. کردها به جز ترکیه، در ایران، عراق و سوریه نیز حضور دارند.

پ ک ک که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می دانند، عملیات مسلحانه خود را از سال ۱۹۸۴ با هدف تشکیل یک کشور مستقل برای کردها در جنوب شرقی ترکیه آغاز کرد. این گروه اکنون، تشکیل یک کشور مستقل را از اهداف خود خارج کرده و می گوید به دنبال خودمختاری و حقوق فرهنگی برای کردهای ترکیه است.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

"اگر مردم کشورم به من احتیاج داشته باشند، تو به من کمک خواهی کرد که وظیفه ام را انجام دهم."

آنگ سان سوچی، رهبر دمکراسی خواهان برمه ۲۴ سال پس از آنکه خاک بریتانیا را برای پیوستن به جنبش دمکراسی خواهی به مقصد برمه ترک کرد، بار دیگر به این کشور سفر کرده است. مایک وولریج، خبرنگار روابط خارجی بی‌بی‌سی سال های زندگی او در بریتانیا را مرور کرده است؛ جایی که او تحصیل و ازدواج کرد:

آنگ سان سوچی می گوید که پس از نزدیک به ربع قرن، دوباره به بریتانیا آمده است که "دوستان قدیمی اش را ببیند و محل های قدیمی را از نو کشف کند" و امیدوار است که غم بر آن سایه نیاندازد.

قطعا لحظاتی هست که یادآوری آنها برای او غمگین کننده خواهد بود؛ لحظاتی که او و همسر فقیدش، مایکل آریس در بریتانیا با هم گذراندند.

آقای آریس در سال ۱۹۷۲ با خانم سوچی ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ زمانی که همسرش در حبس به سر می برد، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

دولت برمه سال ها درخواست آقای آریس را برای صدور اجازه سفر به برمه و دیدن همسرش رد کرد.

دولت نظامی برمه به خانم سوچی گفته بود که می تواند برای دیدن همسر در حال احتضارش در آکسفورد، به بریتانیا سفر کند، اما او بر این باور بود که دیگر به او اجازه بازگشت به برمه داده نخواهد شد و رفتن او به بریتانیا به معنای تبعید همیشگی او خواهد بود.

مایکل آریس حس وظیفه شناسی همسرش را برای خدمت به وطن و مردمش درک می کرد. خانم سوچی در آغاز زندگی مشترک شان در نامه ای به همسرش نوشته بود: "اگر مردم کشورم به من احتیاج داشته باشند، تو به من کمک خواهی کرد که وظیفه ام را انجام دهم."

'فرزند وظیفه‌شناس'

با رفتن به برمه در سال ۱۹۸۸ جدایی میان خانم سوچی و همسر و فرزندانش آغاز شد

با رفتن به برمه در سال ۱۹۸۸ جدایی میان خانم سوچی و همسر و فرزندانش آغاز شد. کیم و الکساندر، فرزندان خانم سوچی چند باری به برمه سفر کردند و مادرشان را دیدند.

خانم سوچی برای مراقبت از مادر بیمارش به برمه رفت و سپس در آنجا به صف مبارزان دمکراسی خواهی پیوست و زمانی که چهره های اصلی جنبش از او خواستند که رهبری جنبش را برعهده گیرد، وظیفه خود دانست که در کشورش بماند.

او در سال ۱۹۶۰ همراه مادرش برمه را به مقصد هند ترک کرده بود؛ جایی که مادرش به عنوان سفیر برمه در دهلی منصوب شده بود.

خانم سوچی که آن زمان ۱۴ ساله بود، تحصیلات ابتدایی خود را در دهلی به پایان برد و برای ادامه تحصیل در رشته های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد راهی آکسفورد شد.

ان پاسترناک - اسلیتر، همکلاسی او در دانشگاه در گفت و گویی که دو سال پیش با او کردم، خاطره نخستین روزی که خانم سوچی را در کالج دیده بود را به یاد آورد و گفت: "دختر زیبایی را در آن سوی اتاق دیدم و با خود گفتم که 'چه دوست داشتنی است'. دامن محلی و بلوز تنگ و بی آستینی پوشیده بود، موهایش را دم اسبی بسته بود و طره ای از موهایش را بر روی پیشانی ریخته بود؛ با صورتی زیبا و چشمانی درخشان، بسیار چمشگیر به نظر می رسید. همیشه پاکیزه بود و شاخه گلی در موهایش داشت."

زمانی که خانم سوچی در آکسفورد مشغول به تحصیل بود، پاتریشیا گور-بوث که همسرش سفیر بریتانیا در برمه بود، به نوعی "سرپرست غیررسمی" او محسوب می شد.

او می گفت: "در تعطیلات دانشگاه، او به خانه ما می آمد و در آپارتمان بالای خانه اقامت می کرد و به عنوان عضوی از خانواده ما، فرزند وظیفه شناسی بود."

آنگ سان سوچی، از طریق دوستان مشترکی با مایکل آریس آشنا شد که پژوهشگر فرهنگ تبتی بود. پس از مدتی که خانم سوچی در نیویورک زندگی کرد، رابطه این دو آغاز شد.

فرهمند و مصمم

خانم سوچی برای ادامه تحصیل در رشته های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد راهی آکسفورد شد

مراسم عروسی آنگ سان سوچی و مایکل آریس در خانه گور -بوث برگزار شد.

خانم گور -بوث که اکنون در قید حیات نیست، در مستندی رادیویی که دو سال پیش درباره خانم سوچی ساختم، گفت: "خاله او (خانم سوچی) که سنت های مراسم بودایی ها را می دانست برای کمک آمده بود و دوستی دیگری لباس عروسی او را که تلفیقی از لباس های سنتی برمه و اروپایی بود، دوخت."

"راهبی بودایی سرود می خواند و مراسم به طور کامل از جمله چرخیدن به دور آتش و خوردن کوفته برنجی برگزار شد."

آنها زندگی مشترک شان را در آکسفورد آغاز کردند. خانم سوچی همانطور که در پیش از ازدواج برای دانشجویان دیگر برجسته بود، پس از ازدواج هم همانطور بود. دوستانش درباره شخصیت فرهمند و مصمم او صحبت می کردند و همسرش به او افتخار می کرد و حامی اش بود.

تانت میونت -یو، نوه یو تانت، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد که اهل برمه بود، بارها به دیدار خانواده خانم سوچی در آکسفورد رفت.

او می گوید: "ما می نشستیم و چای می نوشیدم و ساعت ها درباره تاریخ برمه و شرایط روز کشور صحبت می کردیم."

خانم سوچی حالا دوباره به بریتانیا سفر کرده است؛ جایی که در آن بالید، ازدواج کرد و خانواده تشکیل داد، اما یک چیز مشخص است، برمه چه آن موقع و چه هر زمان دیگر همیشه در ذهن او بوده است.



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، روسای جمهور ایران و بولیوی با اشاره به اینكه دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید در برابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استكباری در كنار یكدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یكدیگر بكار گیرند بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأكید كردند.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در جریان سفر به بولیوی و در مذاكرات مشترك هیأت‌های عالی‌رتبه با بیان اینكه دو كشور دارای ملت‌هایی هستند كه برای دستیابی به عدالت، آزادی و احقاق حقوق خود در برابر فشارهای قدرت‌های مستكبر مبارزه می‌كنند، تصریح كرد: در شرایطی كه سلطه‌گران و زیاده‌خواهان همه فرصت‌ها و امكانات جهانی را علیه ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه بكار گرفته‌اند، باید بیش از پیش در كنار یكدیگر باشیم، چرا كه با هم بودن در حقیقت توان و ظرفیت‌های ما را چندین برابر خواهد كرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و بولیوی، قلب ملت‌های دو كشور با هم بوده و دو ملت در یك جبهه قرار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بولیوی را در راستای پیشرفت خود دانسته و با همه توان از گسترش روابط میان دو كشور در بخش‌های مختلف حمایت خواهد كرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه باید همكاری‌ها و ملاقات‌های مقامات دو كشور در راستای تسریع در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران و بولیوی گسترش یابد، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همه جانبه از دولت و ملت بولیوی در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون حمایت كرده و آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، كشاورزی، دامداری، رسانه‌ای، تجاری و سایر بخش‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله علم و فناوی، هوا و فضا، كشاورزی، صنعت و معدن، اقتصاد و پتروشیمی اظهار داشت:‌ قدرت ملت‌ها قدرتی بی‌پایان است و مطمئناً هر ملتی كه بتواند روی پای خود بایستد به همه پیشرفت‌ها و سازندگی‌ها خواهد رسید.

اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دكتر احمدی‌نژاد به كشورش با اشاره به عزم دولت و ملت این كشور مبنی بر گسترش روابط همه‌جانبه با كشورهای ضدامپریالیستی، بویژه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: توسعه روابط همه جانبه با ایران موجب تقویت بولیوی در بخش‌های مختلف خواهد بود و دولت و ملت بولیوی امروز از حضور رییس‌جمهور و مقامات عالیرتبه ایران در كشورشان بسیار خوشحال هستند.

مورالس با بیان اینكه روابط جمهوری اسلامی ایران و بولیوی بر پایه دوستی و علاقه متقابل شكل گرفته، خواستار افزایش سطح مراودات و همكاری های دو جانبه و بین‌المللی میان دو كشور شد.

همكاری در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، احداث كارخانه‌، انتقال تجربیات و آموزش در عرصه های مختلف تجاری، كشاورزی و صنایع نفت و گاز از دیگر محورهایی بود كه روسای جمهور و هیات‌های عالیرتبه ایران و بولیوی بر آن تاكید كردند.

**1536**



:: برچسب‌ها: آلمان , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این مجموعه كه مضمونی طنز دارد، از گزینه های شبكه دو برای پخش در ایام نوروز بود اما در نهایت 'سیر و سركه' راهی آنتن شد.

'سهمی برای دوست' كه قرار است هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه پخش شود، داستان دو برادر به نام‌های اسماعیل و بهرام را به تصویر می كشد كه در بدترین شرایط مالی به سر می‌برند.

آنها برای فرار از این وضعیت به كارهایی متوسل می شوند كه دردسرهای عجیب و غریبی برای خودشان و دیگران ایجاد می كند.

در این سریال بازیگرانی از جمله اشكان خطیبی، علی سرابی، مهتاج نجومی، رضا فیض نوروزی، مهشاد مخبری، جمشید شاه محمدی و فرزین محدث به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمنامه این سریال 13 قسمتی را طلا معتضد به نگارش در آورده است.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

متفاوت ترین ویژگی مذاكرات مسكو، اعتراف كاترین اشتون به فراگیر و راهبردی بودن آن است. اگرچه این مهم پیش از این نیز عملا وجود داشت(دوفاكتو) حالتی رسمی(دوژوره) به خود گرفته است. مساله ای كه اعتراض محافل مستقل و كارشناسی غربی را بدنبال داشته است، زیرا آنها معتقدند كه عدم واقع گرایی غرب باعث شد تاخیری زیان بخش در حل و فصل موضوع های فی مابین بوجود آید كه برای اقتصاد اروپا به دلیل تبعیت از تحریم های آمریكا آثار منفی زیادی بدنبال داشت. استفان والت استاد برجسته روابط بین الملل معتقد است كه در مذاكرات بغداد تكبر كشورهای غربی در لغو بخشی از تحریم ها باعث عدم نتیجه گیری بهینه شد. تاكیدهای پیاپی كشورهای چین و روسیه مبنی بر مشروع بودن حق ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و سكوت قدرت های اروپایی نشان می دهد كه قدرت های بزرگ علاقه ای به دنباله روی از سیاست های آمریكا كه از طرف رژیم صهیونیستی دیكته می شود ندارند.

**دور باطل بهانه گیری

-------------------------

موضع محكم و مبتنی بر استدلال های فنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران باعث شده است كه برخورد غرب با موضع ایران آزمونی برای صداقت آن جلوه گر شود. 'لئونید شرشنوف' رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به حسن نیت ایران در دورهای قبلی مذاكرات هسته ای گفت: نشست مسكو محك خوبی برای سنجش صداقت كشورهای غربی در مساله هسته ای ایران است.

وی افزود: هر گاه پیشرفت محسوسی در مذاكرات با ایران در باره مساله هسته ای این كشور حاصل شده است، واشنگتن با كمك متحدان خود ادعاهای جدیدی مطرح كرده است تا تاثیر پیشرفت به دست آمده از بین برود. ایران بیش از هر كشور دیگری با آژانس بین المللی انرژی اتمی همكاری كرده است و بازرسان آژانس بارها از مراكز هسته ای ایران بازدید كرده اند و شواهدی دال بر مساعی ایران برای تولید بمب اتمی به دست نیاورده اند. در مذاكرات با ایران باید همكاری این كشور با آژانس لحاظ شود و با مساله هسته ای جمهوری اسلامی برخورد سیاسی نشود.

تاكید 'محمود احمدی‌نژاد' رییس جمهور اسلامی ایران در گفت و گو با روزنامه فرانكفورتر آلمان مبنی بر اینكه: اعتمادسازی موضوعی دوطرفه است و باید دید كه طرف مذاكرات هسته ای ایران در نقطه مقابل چه می‌كند و اگر قدم مثبتی در این زمینه برداشته شود، ما همیشه آماده همكاری بوده و هستیم و امیدوارم در مذاكرات مسكو قدم‌های خوبی برداشته شود، بیش از گذشته توجه ها را به سوی طرف غربی جلب كرد و جامعه بین المللی غرب را مسوول هرگونه پسرفت در مذاكرات خواهد شناخت.

شبكه تلویزیونی فاكس نیوز كه به محافل صهیونیستی وابسته است به تكرار ادعاهای نخ نمای آمریكایی ها مبنی بر فاصله 3 ساله ایران تا ساخت بمب هسته ای متوسل شد تا نشان داده باشد بیش از همه رژیم صهیونیستی نگران توافقی مبتنی بر واقعیات و احترام متقابل بین ایران و 1+5 است.

شبكه آمریكایی سی ان ان نیز اعتراف كرد كه به نظر نمی رسد ایران حاضر باشدبدون گرفتن امتیازی حاضر شود از غنی سازی 20 درصدی چشم پوشی كند.

یك منبع نزدیك به تیم مذاكرات جمهوری اسلامی روز دوشنبه خاطرنشان كرد كه هرگونه مذاكره در رابطه با غنی سازی اورانیوم 20 درصد در صورتی كه قدرت های غربی حقوق ایران را نادیده بگیرند و تحریم های یكجانبه علیه تهران را برندارند، متوقف می شود.

پژوهش**9123



:: برچسب‌ها: عکس ها , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سهیلا نوری، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از هفتم تیر ماه سالجاری به مدت چهار روز در استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی آذین مسروری ، منا حیدری ، فاطمه خلیلی خشنود و نرگس انصاری ، به عنوان ورزشكار و سهیلا نوری و الهام زرین آبادی نیز به ترتیب به عنوان مربی و سرپرست تیم اعزامی از زنجان را تشكیل می دهد.

نوری تصریح كرد: این بازیكنان با انجام تمرینات لازم و كافی زیر نظر مربیان مجرب و توانمند استان زنجان از آمادگی خوبی برخوردار هستند و انتظار می رود با دست پر از این رقابت ها برگردند.

****فدراسیون ورزش های همگانی در نظر دارد برای نخستین بار به صورت همزمان همایش پیاده روی و مجمع سالایانه ورزش های همگانی را در رامسر برگزار كند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی،برای اولین بار در حاشیه برگزاری هشتمین همایش پیاده روی خانوادگی، مجمع سالیانه این فدراسیون نیز در رامسر برگزار خواهد شد.

برهمین اساس، هشتمین همایش پیاده روی خانوادگی فدراسیون ورزشهای همگانی ساعت 7 روز جمعه 2 تیرماه در مسیری به طول تقریبی 3 كیلومتر با حضور 'حمید سجادی' معاون امور ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رییس مجامع فدراسیون ها، 'علی مجدآرا' رییس فدراسیون ورزش های همگانی و تنی چند از مدیران وزارت ورزش و جوانان و سایر مسوولان سیاسی، نظامی و ورزشی استان مازندران برگزار خواهد شد.

****بوشهر- مسابقات والیبال رده سنی امید منطقه چهار كشور روز سه شنبه با حضور شش تیم درسالن دو هزار نفری فجر بوشهر آغاز شد.

رییس هیات والیبال استان بوشهر گفت: در این مسابقات كه تا صبح جمعه ادامه خواهد یافت تیم های والیبال امید استان های بوشهر، هرمزگان، كرمان، یزد، فارس و كهكیلویه و بویر احمد در 15 بازی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بهنام ابولی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این مسابقات درپنج منطقه كشور برگزار و دو تیم برتر هر منطقه به لیگ دسته اول، تیم های سوم و چهارم هر منطقه به لیگ دسته دوم و تیم های پنجم و ششم هر منطقه به لیگ دسته سوم والیبال امید كشور راه می یابند.

وی اظهارداشت: هر روز سه بازی درنوبت بعد از ظهر درساعت های 16، 17و30 و 19 برگزار می شود كه بازی های تیم بوشهر ساعت 17و30 دقیقه برگزار می شود.

رییس هیات والیبال استان بوشهر بیان كرد: در سه بازی انجام شده تیم هرمزگان 3 - 3 با كرمان مساوی كرد، تیم بوشهر3 بر 2 تیم یزد را برد و فارس 3 بر 1 كهكیلویه و بویر احمد را شكست داد. ك/3

632/539597/522



:: برچسب‌ها: دوستان , هنر , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، سردار'علیرضا اكبرشاهی ' روز سه شنبه درجمع خبرنگاران در كرج افزود: اعضای این باند با دایر كردن یك شركت كاریابی افراد را از شهرستانهای دیگر به بهانه اشتغال در ادارات دولتی به دفترخود می كشاندند و پس ازچند با رفت و آمد آنها را اغفال می كردند.

وی اضافه كرد: اعضای این باند از هر یك از مراجعه كنندگان بین 50 الی 70 میلیون ریال دریافت می كردند و در ازای درخواست آنها برای استرداد پولشان خواستار معرفی دو نفر زیرمجموعه برای خود می شدند.

رییس پلیس البرز همچنین از كشف یك هزار كیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان طی سال جاری خبر داد و افزود: در این ارتباط 6 باند بزرگ قاچاق موادمخدر متلاشی ، 96قاچاقچی دستگیر و هشت دستگاه خودروی سبك وسنگین ازمتهمان بدست آمد.

وی تصریح كرد: یكی از این باندها در منطقه مهرشهر كرج اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه می كرد كه با انجام كارهای اطلاعاتی محسوس و نامحسوس و دستگیری پنج عضو این باند 32 كیلوگرم مواد مخدر شیشه كشف شد.

7413/ 692 /1600/



:: برچسب‌ها: آیفون , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارتمای وزارت ورزش و جوانان، بر این اساس ثبت نام كاندیداهای ریاست فدراسیون های اسكیت، جودو، چوگان، قایقرانی، ناشنوایان و بیماری های خاص، دوچرخه سواری، شنا، شیرجه و واترپلو و سنتی، بومی و محلی از روز شنبه سوم تیر ماه آغاز می شود.

مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست این فدراسیون ها از سوم تیرماه به مدت 10 روز كاری خواهد بود اما هنوز زمان برگزاری مجامع انتخاباتی آنها اعلام نشده است.

ورزشی**7537**1440



:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این مراسم كه با حضور' علی عسكری' رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور و'محمد مفتح' ، معاون توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و 'نادر آریا' مدیر طرح جامع مالیاتی در محل سازمان امور مالیاتی كشور برگزار شد، از استفاده امضای الكترونیكی در ارائه اظهارنامه های مالیاتی خبرداد.

عسكری در این مراسم با بیان این كه با اجرای طرح جامع مالیاتی در آینده شاهد تحولی بزرگ در نظام مالیاتی كشور خواهیم بود، گفت: یكی از بسترهای این تحول كه امروز شاهد فراهم شدن آن هستیم، استفاده از امضای الكترونیكی در خدمات مالیاتی است.

وی با اشاره به اینكه امضای الكترونیكی یكی از پروژه های سازمان امور مالیاتی كشور و از پیش نیازهای اجرای مالیات الكترونیكی و پروژه عظیم طرح جامع مالیاتی به شمار می رود، تصریح كرد: از این پس مودیان مالیاتی می توانند با دریافت امضای الكترونیكی ، بدون حضور به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه و مالیات خود را پرداخت كنند.

رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور با اشاره به كاربرد امضای الكترونیكی در تعاملات نظام مالیاتی و مودیان، اظهارداشت: از این پس تمامی مكاتبات سازمان با مودیان از جمله ابلاغ اوراق مالیاتی بدون حضور فیزیكی صورت خواهد پذیرفت.

**امضای الكترونیكی نقطه عطفی در كارنامه نظام مالیاتی كشور

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: استفاده از امضای الكترونیكی در ارائه اظهارنامه های الكترونیكی مالیاتی نقطه عطفی در كارنامه نظام مالیاتی كشور است.

'محمدصادق مفتح' افزود: ما نیازمند نظام مالیاتی توانمند و مقتدر با گستره اطلاع وسیع هستیم كه این دستیابی به این مهم با همكاری تمامی سازمان ها ، ارگان ها و آحاد جامعه صورت می گیرد.

وی با اشاره به این كه یكی از محورهای بزرگ همكاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت با سازمان امور مالیاتی كشور به اشتراك گذاشتن بانك اطلاعاتی است، تصریح كرد: هر فعالیت اقتصادی كه در كشور شكل می گیرد حتما باید انعكاسی در سیستم اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی داشته باشد تا جایی كه اطلاعات فعالان اقتصادی بدون كم و كاست در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این كه استفاده از امضای الكترونیكی به معنی ورود یكی از اصلی ترین اسناد در مبادلات تجاری در یك فضای امن مجازی است، خاطرنشان كرد: سازمان امور مالیاتی كشور به عنوان پیشگام استفاده از این ابزار مهم، ارزش والایی در عرصه اقتصادی كشور دارد و امیدواریم سایر ارگان ها از تجربه این سازمان استفاده كنند.

یادآور می‌شود: استفاده از امضاء الكترونیكی از سال آینده برای تمامی مودیان مالیاتی ضروری خواهد بود و در سال جاری نیز برای ‌آن ‌دسته از مودیانی كه ثبت نام پرونده الكترونیكی خود را كامل كرده و فرم صدور گواهی به آدرس پستی شان ارسال شده، اجباری است.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: سیاه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'ابراهیم برخورداری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: در حالی برای حضور در المپیك لندن آماده می شوم كه در تمرینات، از مهمات كافی و مناسب برخوردار نیستم.

وی با بیان اینكه فدراسیون تیراندازی، نهایت سعی و تلاش خود را برای ایجاد فضای مناسب تمرینی و اختصاص فشنگ به تیراندازان المپیكی انجام داده است، اظهار كرد: با این حال به دلیل كمبود فشنگ، تمرینات خود را محدود كرده ام و به جای روزانه 300 تیر، از 150 تا 200 تیر برای تمرین استفاده می كنم.

اولین تیرانداز مرد ایرانی كه در بازی های المپیك حاضر می شود، افزود: متاسفانه كشورهای غربی به بهانه تحریم، از فروش و در اختیار گذاشتن سلاح ها و مهمات ورزشی به تیراندازان ایرانی امتناع می كنند.

برخورداری، با بیان اینكه كمبود و یا نا مناسب بودن مهمات، ذره ای از انگیزه ام برای حضور قدرتمند در المپیك لندن كاهش نداده است، خاطرنشان كرد: همه این مشكلات عزمم را برای اینكه با تمام توان در بازی های لندن شركت كنم، بیشتر كرده است.

عضو قزوینی تیم ملی تیراندازی ایران كه فردا (چهارشنبه) به همراه دو بانوی تیرانداز دیگر كشورمان كه جواز حضور در بازی های المپیك لندن را كسب كرده اند عازم شهر 'هانوفر' آلمان خواهد شد، افزود: امیدوارم در مدت حضورم در آلمان بتوانم با فشنگ های استاندارد، تیراندازی و تمرین كرده و آمادگی خود را برای حضور در المپیك بیشتر كنم.

برخورداری، با بیان اینكه تیراندازان كشورهای كره جنوبی، ژاپن، چین و روسیه مهم ترین حریفانش در ماده 50 متر تپانچه در المپیك لندن هستند، خاطرنشان كرد: تلاش می كنم با كسب بهترین ركورد و نتیجه ممكن این رقابت ها را از پیش رو بگذرانم و نماینده شایسته ای برای كاروان ورزشی كشورمان در میدان بزرگ بازی های المپیك باشم.

7392/ 614/ 1644

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: هنر , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، ناخدایكم عرشه ستاد 'ناصر داداشی' فرمانده نوزدهمین ناوگروه نیروی دریایی اعزامی به آبهای آزاد در مراسم استقبال از این ناوگروه اظهار داشت : ناو گروه نوزدهم رزمی – اطلاعاتی نیروی دریایی با اهداف از پیش تعیین شده و در راستای فرامین ابلاغی فرماندهی معظم كل قوا پس از طی 9 هزار مایل دریایی و86 روز دریانوردی با موفقیت به میهن اسلامی بازگشت.

وی افزود : این ناوگروه در طول انجام ماموریت ضمن تأمین امنیت شناورهای تجاری و نفتكش جمهوری اسلامی ایران توانست علاوه بر رهگیری 275 فروند واحدهای نظامی و غیر نظامی عبوری در خلیج عدن ، 33 فروند یگان شناور و پروازی نظامی را شناسایی كند.

ناخدایكم داداشی خاطرنشان كرد: اسكورت و تامین خطوط عبور 21 فروند كشتی تجاری و نفتكش، مانیتورینگ و هدایت 24 فروند كشتی غیرایرانی به مسیر های ایمن و اجرای موفقیت آمیز طرح حفاظت فیزیكی در مسیر لنگرگاهها و بنادر كشورها از دیگر اقدامات انجام شده توسط ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در این مأموریت بود.

داداشی با بیان اینكه ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در طول مدت ماموریت دو مرحله از بنادر جیبوتی و صلاله عمان بازدید كرد گفت: هدف از این بازدیدها نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ پیام صلح و دوستی ملت شریف ایران به سایر ملل و اقوام بویژه كشورهای مسلمان منطقه است.

فرمانده ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در پایان تصریح كرد: در طول مدت ماموریت وضعیت جوی در اقیانوس هند وخلیج عدن نامناسب و طوفانی بود و پدیده غالب جوی، موج مرده اقیانوسی با ارتفاع بلند در تمام این دوره ادامه داشت.

سیام**2022** 1418



:: برچسب‌ها: هندوستان , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
ویکتوریا نولاند

خانم نولاند در بیانیه خود گفته که تعیین شرط از سوی رهبران مجاهدین، سازنده نیست

وزارت خارجه آمریکا امروز به عدم همکاری رهبران سازمان مجاهدین خلق در خروج کامل اعضای این سازمان از قرارگاه اشرف اعتراض کرد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزات خارجه در بیانیه ای گفته است تعیین شروط جدید از سوی رهبری این سازمان برای انتقال اعضای باقی مانده در قرارگاه اشرف سازنده نیست.

در طول سه ماه گذشته بیش از دو هزار عضو این سازمان به اردوگاه حریه، در نزدیکی بغداد منتقل شده اند و منتظر رسیدگی به پروند پناهندگیشان از سوی سازمان ملل هستند.

خانم نولاند گفته است انتقال کامل و مسالمت آمیز همه اعضای سازمان مجاهدین خلق به محل سکونت موقت در نزدیکی بغداد و تعطیلی قرارگاه اشرف "هدفی دست یافتنی است ولی نیازمند همکاری بدون پیش شرط و تداوم مذاکرات است."

اشاره او به قطع گفتگو ها با مقامات سازمان ملل و نماینده ویژه آمریکا از سوی رهبری سازمان مجاهدین خلق در طول یک ماه و نیم گذشته و توقف خروج اعضای این سازمان از اردوگاه اشرف است.

دو مقام ارشد وزات خارجه پس از انتشار این بیانیه در گفتگو با خبرنگاران ابراز نگرانی کردند که پایبند نماندن رهبری سازمان مجاهدین خلق به تعهداتشان منجر به درگیری های خشونت بار میان دولت عراق و ساکنان اردوگاه اشرف شود.

یکی از این دو مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: "احتمال می دهیم دو عامل باعث این تغییر رفتار رهبری سازمان مجاهدین خلق باشد. نخست اینکه آنها امیدوارند دولت نوری المالکی با رای عدم اعتماد مجلس عراق سقوط کند و فشار مقامات جدید عراقی برای خروج آنها از آن کشور کاهش یابد. احتمال چنین تحولانی بسیار کم است و آنها نباید روی آن حساب باز کنند"

دیگر مقام ارشد هم اضافه کرد: "دوم اینکه که وزارت خارجه آمریکا را موظف کرده تا نیمه اول مهر ماه در مورد حذف یا نگه داشتن نام سازمان مجاهدین خلق در فهرست گروه های تروریستی تصمیم گیری کند ممکن است که رهبری سازمان مجاهدین خلق را امیدوار کرده باشد که حتما از فهرست تروریستی حذف خواهند شد."

او گفت این برداشت "کاملا نادرست است" و تاخیر در خروج از اردوگاه اشرف هیچ کمکی به حذف نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی نخواهد کرد.

پیش از این وزیر خارجه آمریکا گفته بود که همکاری مجاهدین در خالی کردن اردوگاه اشرف به صورت مسالمت آمیز در تصمیم گیری برای خروج نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی موثر خواهد بود.

به گفته این دو مقام آخرین بار در شانزدهم اردیبهشت ماه ۳۹۷ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف خارج و به محل سکونت موقت در نزدیکی بغداد منتقل شدند. آنها نخمین می زنند که بین هزار و دویست تا هزار چهارصد نفر همچنان در اردوگاه اشرف باشند.

مقام های سازمان ملل گفته اند در حال رسیدگی سریع به تقاضای پناهندگی اعضای سازمان مجاهدین خلق منتقل شده به قرارگاه جدید هستند تا راه برای اسکان آنها در کشورهای غربی هموار شود.

مقام های وزارت خارج آمریکا مانع تراشی های جدید رهبری سازمان مجاهدین خلق را خطرناک خواندند و یادآوری کردند که دولت عراق این بار بر ضرب العجل اول ماه رمضان پافشاری می کند.



:: برچسب‌ها: غروب , فیلم , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، مدیر اتاق بازرگانی اتریش در این مورد ایده جدیدی دارد و معتقد است شركت های داخلی باید افراد متخصصی را كه به آنها نیاز دارند، مستقیما از كشورهایی كه آمار بیكاری بالایی دارند، تامین كنند.

در حال حاضر نخستین پروژه با اسپانیا در حال انجام است، دو هزار نفر تا كنون اعلام آمادگی كرده اند و 16 شركت داخلی از طریق سازمان تجارت خارجی اتاق بازرگانی اتریش به دنبال نیروی كار دراسپانیا هستند.

'لیتل' مدیر اتاق بازرگانی اتریش تصریح كرد: این كشور برای جستجوی نیرو بسیار مناسب است زیرا جوانان زیادی در اسپانیا بیكار هستند و همزمان با آن تعداد فارغ التحصیلان نیز در این كشور بالا است.

طبق گزارش ها، در اتریش از هر دو شركت یك شركت با كمبود20 نفر نیروی كار شكایت دارند. با این وصف در حال حاضر 30 هزار نیروی كار مورد نیاز است و در میان اتریشی ها فرد مناسبی برای پذیرفتن این مشاغل یافت نمی شود بنابراین شركتها به نیروی كار اسپانیا چشم دوخته اند.

اروپام** 1344**2047**



:: برچسب‌ها: دختر , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران به استناد بند (113) قانون بودجه سال 1391 كل كشور و بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1391 كل كشور را تصویب كرد.

بر این اساس هرگونه پرداخت از محل اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی برای حقوق و مزایا به كاركنان دستگاه های اجرایی به استثنای دستگاه های اجرایی موضوع بند (ر) ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ممنوع است.

**استفاده دستگاهای اجرایی از درآمد اختصاصی و مازاد آن برای پرداخت حقوق و مزایا

بر اساس ضوابط اجرایي قانون بودجه سال 1391 كل كشور ، دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به درآمدهای اختصاصی خود را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال كنند. استفاده آنها از درآمد اختصاصی و مازاد آن برای پرداخت حقوق و مزایا نیز مجاز است.

**ممنوعیت پرداخت وجه برای طرح اختلافات وزارتخانه ها و موسسات دولتی در مراجع قضایی

بر اساس این مصوبه، پرداخت وجه از هر محل با عناوین مختلف هزینه دادرسی، هزینه كارشناسی و مشابه آن برای طرح اختلافات جدید بین وزارتخانه ها و موسسات دولتی در مراجع قضایی ممنوع است و اختلافات دستگاه های زیر مجموعه وزارتخانه ها یا موسسات دولتی، دستگاه های استانی و دستگاه های ستادی به ترتیب از طریق وزارتخانه یا موسسه مستقل دولتی ذی ربط، استاندار مربوط و معاونت حقوقی رئیس جمهوری با رعایت آیین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی حل و فصل می شود.

**پرداخت هزینه تلفن همراه به مدیران

بر اساس ضوابط اجرایي قانون بودجه سال 1391 كل كشور، پرداخت هزینه تلفن همراه تا سیصد هزار ریال در ماه به مدیران و كارمندانی كه بنا به شرایط خاص باید به طور مستمر در دسترس باشند و به تشخیص رئیس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف ایشان، مجاز است.

همچنین براساس مصوبه دولت، هزینه های مربوط به امور قرآنی، پایگاه های مقاومت بسیج، ورزش و سایر فعالیتهای دینی و فرهنگی و آموزش، بهبود و ارتقای دانش و سلامت كاركنان از محل اعتبار مصوب قابل پرداخت است.

**پرداخت حق عضویت و سهمیه تعهدات سالانه به سازمان‌های بین المللی

بر اساس ضوابط اجرایي قانون بودجه سال 1391 كل كشور، فهرست سازمان ها و مجامع بین المللی كه حق عضویت ایران و سهمیه تعهدات سالانه آنها از محل قانون بودجه سال 1391 كل كشور با عنوان 'سهمیه حق عضویت و كمك دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی و تعهدات' پرداخت می شود تا پایان مردادماه سال 1391 بنا به پیشنهاد مشترك كمیته بررسی عضویت دولت در سازمان‌ها و مجامع بین المللی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

دستگاه های اجرایی موظفند حق عضویت و سهمیه تعهدات سالانه سایر سازمان‌ها و مجامع بین المللی را كه در فهرست فوق قرار نمی گیرند از محل اعتبارات مصوب خود پرداخت كنند و مراتب را به دفتر هیئت دولت اطلاع دهند.

**ممنوعیت بكارگیری معلم حق التدریس در آموزش و پرورش

بر این اساس، دولت؛ وزارت آموزش و پرورش (سازمان آموزش و پرورش استان‌ها) موظف كرده است، با رعایت قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش - مصوب 1388- و اصلاحات بعدی، عملكرد ریالی حق التدریس در سال 1391 را حداكثر به میزان هفتاده درصد (70%) عملكرد ریالی سال 1390 صرفا در مورد باقیمانده افراد حق التدریس و نیز حق التدریس نیروهای رسمی و پیمانی موجود محاسبه و عمل كند.

در هر حال بكارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس به هر شكل در سال 1391 نیز ممنوع است.

**اعلام فهرست توزیع استانی عوارض و جرایم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها

بر اساس ضوابط اجرایي قانون بودجه سال 1391 كل كشور ، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های كشور موظف است در اجرای بند (57) قانون بودجه سال 1391 كل كشور فهرست توزیع استانی عوارض و جرایم موضوع ماده مذكور را براساس محل وصول درآمد به خزانه داری كل كشور اعلام كند تا اعتبارات ردیف متفرقه مطابق آن در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

بر اساس این مصوبه، در صورت وجود مطالبات بین دستگاهی از جمله شهرداری‌ها، گزارش آن از سوی دستگاه اجرایی طلبكار به معاون اول رئیس جمهوری ارائه تا از آن طریق برای اقدام به خزانه داری كل كشور اعلام شود.

**هزینه كرد اعتبارات و كمك‌های پژوهشی دستگاه‌ها

بر این اساس، به منظور كاهش هزینه ها و جلوگیری از كارهای موازی و استفاده بهینه و هماهنگ از منابع، وزارتخانه (به استثنای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) و شركت‌های دولتی، بانك‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و موسسات پژوهشی وابسته به آنها در خصوص هزینه كرد اعتبارات و كمك‌های پژوهشی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، هماهنگی لازم را نیز معمول و تاییدیه دریافت می كنند.

همچنین با رعایت قوانین و مقررات راجع به طبقه بندی مكالمات، نسخه ای از خلاصه گزارش‌های پژوهش ملی و ویژه كه انجام می شود، را نیز به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه كنند.

**وصول كلیه مطالبات معوقه مالیاتی

سازمان امور مالیاتی كشور نیز مكلف است، براساس ماده (122) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ایران برای وصول كلیه مطالبات معوقه مالیاتی سنوات قبل از سال 1390 نیز از اشخاص غیر دولتی و مدیران آنها مطابق مفاد ماده یاد شده، اقدام كند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

سیام**9103** 1418



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرمربی 43 ساله تیم ملی كرواسی بعد از شش سال كه مسئولیت هدایت این تیم را به عهده داشت بنا بود بعد از این تورنمنت از این سمت كناره گیری كند و به باشگاه لوكوموتیو مسكو عزیمت كند.

بعد از دو دیدار اول مرحله گروهی كه امیدهای كاذب بازگشت به دوران شكوه را نوید می داد، بیلیچ به دنبال شكست از اسپانیا از اتحادیه فوتبال كرواسی كه فرصت هدایت این تیم را به یك سرمربی جوان دادند، تشكر كرد.

بیلیچ كه یك تیم عمدتا جوان را تحت مسئولیت خود ایجاد كرده بود، مشتاق بود تجربه خود را در جام جهانی 1998 كه با كرواسی به نیمه نهایی این رقابتها صعود كرد، تكرار كند.

واقعیت ظالمانه تر برای بیلیچ این است كه شكست در دیدار دوشنبه شب با گل دقیقه 88 و آن هم بعد از فرصتهایی كه می توانست كرواسی را جلو بیندازد، اتفاق افتاد.

این مسابقه با اولین دیدار كرواسی كه سه بر یك ایرلند را شكست داد بسیار متفاوت بود. آنها در بازی بعدی كه با ایتالیا یك به یك تساوی كردند و شانس آنها برای صعود به مرحله حذفی بالا رفت مطمئن تر شدند.

كرواسی قبل از شروع این تورنمنت چندین بازیكن كلیدی خود را به علت مصدومیت در اختیار نداشت.

اما بعد از شكست از اسپانیا ، بیلیچ اذعان كرد سطح فوتبال اسپانیا متفاوت است.

وی گفت:برخی تیم ها می توانند اسپانیا را شكست دهند، اما كار آسانی نیست. ما می دانستیم دو یا سه فرصت داشتیم. بازی مقابل اسپانیا آسان نیست به همین علت وقتی فرصت دارید باید گل بزنید.

وی افزود: همه می دانیم اسپانیا قهرمان جهان و اروپا بدنبال پیروزی است. آنها جام را می خواهند. آنها بهترین تیم دنیا هستند.

بیلیچ تجربه سرمربیگری كرواسی را یك تجربه بی نظیر خواند و گفت: ما تیم بزرگی داریم و این تیم هنوز حرف آخر خود را نزده است.

ورزشی**1584**1440



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار احتماعی ایرنا، 'رسول رضوانی' روز سه شنبه در نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی بازی های رایانه ای - جام دیجیتال - كه در مجتمع فرهنگی دیجیتال آزادی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: دوره استانی این مسابقات از 17 تا 23 تیر ماه امسال در مراكز فرهنگی دیجیتال منتخب سراسر كشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره كشوری این مسابقات نیز از 25 تا 27 تیر ماه سال جاری در مجمتع فرهنگی دیجیتال آزادی واقع در محل برج آزادی تهران برگزار خواهد شد.

رضوانی با بیان اینكه بخش بین المللی بازی های رایانه ای در روزهای 28 و 29 تیر ماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار داشت: 18 كشور از سراسر كشور در این مسابقات حضور دارند كه از جمله آنها می توان به 9 كشور از اعضای سازمان همكاری اقتصادی - اكو -، آلمان، بلغارستان، رومانی، كره جنوبی، عراق، عربستان، فرانسه و چین اشاره كرد.

مسوول برگزاری جام دیجیتال دلیل برگزاری این مسابقات در تیر ماه را پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان كرد.

** حضور 30 هزار نفر در مسابقات جام دیجیتال

رضوانی با یادآوری اینكه 30 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در این مسابقات ثبت نام كرده اند، خاطر نشان كرد: همه شركت كنندگان استان های محروم و 100 نفر از هر استان با 50 درصد تخفیف در مبلغ ثبت نام برخوردار بوده و در ضمن هر استان می تواند 10 نفر را به صورت رایگان ثبت نام كنند.

وی در مورد جوایز این دوره از مسابقات نیز اضافه كرد: این مسابقات در دو محیط پی سی و ایكس باكس و در دو بخش فیفا و پس برگزار می شود و بنابراین در مجموع 12 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

رییس مجتمع فرهنگی دیجیتال آزادی ادامه داد: در بخش بین الملل به چهار نفر اول مبلغ سه هزار دلار، چهار نفر دوم دو هزار دلار و چهار نفر سوم یك هزار دلار به عنوان جایزه اهدا خواهد شد.

رضوانی تصریح كرد: نفرات برگزیده همچنین به عنوان اعضای تیم ملی بازی های رایانه ای انتخاب خواهند شد.

اجتمام ** 1788 **1569



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , مدل , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه به وقت محلی اعضای شورای امنیت بار دیگر بحران مرزی بین دو كشور سودان و سودان جنوبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جولای 2011 بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، سودان جنوبی از كشور سودان جدا و بر اثر این تصمیم درگیریهای خونین در مرزهای دو كشور آغاز شد.

در نشست صبح روز دوشنبه شورای امنیت، ژنرال 'ته داسه ورده تسفای' فرمانده نیروهای امنیتی ابیه سودان در گزارشی آخرین وضعیت استقرار نیروهای تحت حمایت اتحادیه آفریقا را تشریح كرد.

بر اساس تصمیم شورای امنیت، نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا برای ایجاد صلح و ثبات در مناطق مورد مناقشه سودان و سودان جنوبی از جمله ابیه در مرزهای دو كشور مستقر شده اند.

بر اساس گزارش فرمانده نیروهای امنیتی ابیه، اوضاع در مناطق مرزی بین دو كشور به شدت شكننده و نگران كننده است، زیرا همواره درگیریهای پراكنده وجود دارد و هر یك از این درگیریها می تواند شعله های یك جنگ دیگر را در این منطقه روشن كند.

در اختیار داشتن منطقه نفت خیز ابیه از مهمترین موارد اختلاف بین دو كشور سودان و سودان جنوبی است.

اروپام 1908**1597



:: برچسب‌ها: ساحل , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، وی كه در مراسم گرامیداشت سالروز بعثت حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی (ص) در مصلای آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) در منطقه زینبیه دمشق سخن می گفت ، افزود برای پاكسازی مصلا به دنبال انفجار روز پنجشنبه گذشته نیز بسیاری از نیروهای مخلص، بسیج شدند و ظرف یك روز آن را برای نماز جمعه آماده كردند.

نماینده مقام معظم رهبری خاطرنشان كرد به دنبال حمله انتحاری در نزدیك حرم ، بسیاری برای حفاظت از این محل مقدسه و همچنین كمك و مساعدت برای بازسازی آن اعلام آمادگی كردند.

بخش های مختلفی از حرم و مصلای حرم حضرت زینب (س) پنجشنبه گذشته بر اثر انفجار یك بمب قوی در نزدیك آن آسیب دیده است .

شكسته شدن شیشه ها و برخی از پنجره های چوبی اطراف گنبد، تخریب 70 درصد از سازه اصلی سقف مصلای حرم و كنده شدن شماری زیادی از پنجره ها و پنكه های سقفی آن و شكسته شدن تقریبا همه شیشه های مصلا بخشی از این خرابی ها است.

آیت الله حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته نیز در ارتباط با حمله انتحاری به نزدیك حرم حضرت زینب (س) اعلام كرد كه چنین اقداماتی به نوعی مبارزه با تمام ادیان و مذاهب است چرا كه همه آنها نسبت به قداست چنین مكان هایی اعتقاد دارند.

سوریه از 15 ماه قبل شاهد برخی ناارامی ها در مناطق مركزی و مرزی این كشور است كه این امر از اوایل دی ماه 1390 همراه با برخی انفجارهای انتحاری همراه بوده است .

خاورم**1436** 3404



:: برچسب‌ها: آب , معماری , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی' دوشنبه شب در نخستین روز از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم به خصوصیات این كتاب آسمانی اشاره كرد و افزود: هر آن چه كه مایه هدایت و سعادت بشر است بطور یقین در قرآن كریم یافت می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه بهترین قصه های پندآموز در قرآن كریم وجود دارد، ادامه داد:حكایاتی از جمله شرح زندگی حضرت یوسف پیامبر(ع) در قرآن كریم به گونه سلیس و شیرین آمده كه حاوی دهها پند و اندرز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد:قرآن كریم به سبب آن كه از جانب خداوند متعال بر بشریت نازل شده و هیچ تحریفی از جانب آدمیان در آن بوجود نیامده است؛ راه سعادت و روش زندگی انسانها را نشان می دهد.

حسینی یادآور شد:بطور یقین قرآن كریم، كتاب هدایت و ارشاد بوده و انسان را از تاریكی به نور و روشنایی رهنمون می سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: همانگونه كه پیامبراسلام (ص) فرموده اند:' قرآن كریم ریسمانی است كه از آسمان بسوی زمین نازل شده و هر كسی كه بخواهد اوج بگیرد و از تعلقات دنیوی دنیا دست بكند، چاره ای جزء چنگ انداختن به این حبل المتین الهی ندارد'.

وی یادآورشد: امید است با برگزاری اینگونه برنامه های قرآنی كه سبب شور و نشاط و پویایی شده و شوق حفظ این كتاب آسمانی را افزایش می دهد، شاهد عمل هر چه بیشتر به دستورات قرآنی نیز در جامعه باشیم.

حسینی ادامه داد: همانگونه كه پیامبر اكرم (ص) با معرفی اسلام غبار غفلت را از جامعه جاهلیت زدود، امیدوارم این خیزش های اسلامی در منطقه و جهان اسلام نیز سبب حاكم شدن پر رنگ ارزش های قرآنی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:معتقدیم در كنار توحید، مباحثی همچون تحقق قسط و عدالت كه آرمان انبیای الهی است، جزء با حكومت اسلامی غیر ممكن خواهد بود.

وی افزود: وحدت، اخوت، صمیمیت،تحولات علمی و فرهنگی و رشد اقتصادی كه از نعمات اسلام بشمار می رود در گروی تحقق برقراری حكومت اسلامی امكان پذیر می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بطور حتم قرآن كریم كتابی آسمانی بوده و برای تمامی جوامع بشریت است و اینگونه نیست كه اسلام نیز همچون دیگر ادیان برای یك قوم و منطقه خاصی نازل شده باشد.

حسینی گفت كه امیدوارم مسلمانان سراسر جهان آن چه را كه در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، نصب العین خود قرار داده و باور كنند كه با وحدت، همبستگی، استقامت و پایداری می توانند موانع را از سر راهشان بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:خوشبختانه امسال شاهد نوآوری هایی مطلوب و مناسبی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره بین المللی قرآن كریم همچون ایجاد نمایشگاه های جنبی و عرضه محصولات قرآنی هستیم.

فراهنگ** 1355**



:: برچسب‌ها: خیابان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام تسخیری رییس مجمع تقریب مذاهب نیز قاضی عسگر را در این سفر همراهی می كند.

این سمینار از سوی بعثه مقام معظم رهبری و رایزنی فرهنگی با همكاری 'تجمع علما مسلمین لبنان' در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 31 خرداد و یكم تیر ماه 1391 برگزار خواهد شد.

در این نشست میهمانانی از ایران، سوریه، عربستان سعودی، اردن، عراق، تركیه، بحرین، فلسطین، مصر و همچنین لبنان حضور می یابند و به سخنرانی و ارایه مقاله خواهند پرداخت.

از كشورمان ایران نیز 'قاضی عسگر' نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین 'حسینی بوشهری' در این كنفرانس شركت خواهند داشت.

مهمانان مشاركت كننده در این همایش به همراه 'زهرا مصطفوی' دختر حضرت امام خمینی(ره)، 'محمد باقر خرمشاد' رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات و تنی چند از مسوولین این سازمان كه در بیروت به سر می برند، دوشنبه شب در ضیافت شام سفارت كشورمان در بیروت شركت كردند.

قاضی عسگر و هیات همراه فردا سه شنبه در همایش سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین در بیروت نیز شركت می كنند.

خاور**1030 **1080** 3404



:: برچسب‌ها: کلیسا , عکس ها , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سردار سرتیپ پاسدار ' احمد كریمی ' در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: از آنجا كه خدمت سربازان فرامنطقه ای هدفمند نیست و ریشه در باورها و مسایل دینی آنها ندارد، این نیروها به بن بست می رسند.

گزارش های منتشره رسانه های منطقه و غربی حاكی از افزایش میزان خودكشی، خود زنی و افسردگی نیروهای نظامی فرامنطقه ای، بویژه سربازان در كشورهای منطقه از جمله افغانستان دارد.

سردار كریمی اظهار داشت: آنچه سربازان ایران اسلامی را از نیروهای نظامی بیگانه متمایز كرده است، انگیزه خداباوری و خدمت خالصانه است.

وی انتظار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سربازان یادآور شد و گفت: برابر با تعاریف قانونی و نیز مقرراتی كه در بیش از 30 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، سربازی، دوره دو ساله خدمت وظیفه عمومی است كه با استفاده از همه امكانات در خدمت كشور خواهیم بود .

سردار كریمی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل مختلف، خدمت سربازی اجباری بود اما امروز با شرایط و بسترهای خوبی كه ایجاد شده است، رغبت خوبی در بین جوانان برای طی كردن دوره خدمت مقدس سربازی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری كرد كه نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران بتوانند از این بستر و فضا و نیز شرایط مطلوب ایجاد شده به خوبی استفاده كنند و نیروهایی با بصیرت، انقلابی و متدین برای آینده كشور و اسلام تربیت كنند.

سیام**1478**1572



:: برچسب‌ها: موزه , اروپا , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

اولین جشنواره تئاتر ایرانی در فرانکفورت شامگاه ۱۷ ژوئن با برنامه اختتامیه همراه با آواز و موسیقی پایان گرفت

اولین جشنواره تئاتر ایرانی در فرانکفورت با حضور سه گروه هنری از بریتانیا و آلمان و فرانسه در "تماشاخانه تهران" برگزار شد.

جشنواره روز جمعه، ۱۵ ژوئن با خوش‌آمدگویی فرهاد مجدآبادی، کارگردان تئاتر و مدیر جشنواره، شروع به کار کرد. آقای مجدآبادی در سخنرانی خود بر اهمیت آزادی فعالیت هنری و استقلال مالی تئاتر تأکید کرد.

او ابراز امیدواری کرد که "تماشاخانه تهران" که به تازگی در شهر فرانکفورت شروع به کار کرده، بتواند در یاری به هنرمندان ایرانی و ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی میان آنها مؤثر باشد.

برنامه افتتاحیه جشنواره با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی دنبال شد. در این برنامه رعنا امیرزاده چند تصنیف ایرانی را با همراهی تار رضا کاوه برای جمعیت اجرا کرد.

"خنده پاره‌هایی از شگفتی‌های روزمره" یک شوی تک نفره‌ زنده و پرشور است که فرهنگ کسرایی با همراهی گیتار مسعود دریا به زبان آلمانی اجرا می‌کند.

راوی گفتار، که با قدرت و تنوع نمایشی درخوری اجرا می‌شود، یک مهاجر خارجی است که سالهاست در جامعه آلمان زندگی می‌کند، اما هنوز خود را در این جامعه بیگانه می‌بیند.

او از گرفتاری‌های کوچک و بزرگ خود درد دل می‌کند، از نظم و بوروکراسی، از محیط بیگانه و سردی روابط انسانی شکوه سر می‌دهد. مشکلاتی که روح و روان او را آزرده است، اما اکنون آنها را در برابر جمعیت با زبان پرنیش و بیان طنز به یاد می‌آورد.

در کشاکش غربت

نمایش "آوای قو از توی قوطی" سرگذشت تلخ و دردناک سه تیپ آشنای مهاجر ایرانی را با بیانی شوخ و طنزآلود ترسیم می‌کند.

مردی به نام "عبدالله" که در خارج نام "ابی" بر خود گذاشته، برای امرار معاش در آلمان به هر کاری دست زده اما در هر تلاشی شکست خورده است.

او حرفه‌هایی گوناگون از رانندگی تاکسی تا پیتزافروشی و مغازه‌داری را تجربه کرده، اما اکنون به این نتیجه رسیده که برای رشد و پیشرفت باید به ابتکاری تازه دست بزند و آن شرکت در مسابقات "انتخاب سوپراستار" است که در کانال‌های تلویزیونی آلمان رونق فراوان دارند.

نمایش "آوای قو از توی قوطی" سرگذشت تلخ و دردناک سه تیپ آشنای مهاجر ایرانی را ترسیم می‌کند

این "ابتکار" تازه با تمهیدات دراماتیک کافی ارائه نمی‌شود و معلوم نیست "ابی"، که نه صدایی گیرا دارد و نه ریخت و قیافه‌ای جالب، چطور در پنجاه سالگی به این فکر افتاده که می‌تواند خواننده شود و در شوهای پرهیاهوی تلویزیونی بدرخشد. این کمبود را البته می‌توان به یمن لحن کمدی نمایش بخشید.

ابی که برای رسیدن به هدف خود به تشویق و مشورت نیاز دارد، به سراغ دو دوست قدیمی خود می‌رود که البته می‌کوشند او را از این خیال خام باز دارند و هوس خواننده شدن را از سر او بیرون بیاورند.

اولی یک تلاشگر سیاسی است (با بازی علی کامرانی) که آشکارا به خاطر مبارزه سیاسی از ایران گریخته و در تبعید نیز به اعتقادات سیاسی خود وفادار مانده است.

او با کوله‌باری از تجارب سیاسی بسیار متنوع و البته نافرجام، هنوز در خواب و خیال‌های گذشته غرق است و همچنان روز و شب خود را با شعارهای سیاسی تکراری و شرکت در "پالتاک‌های اینترنتی" سپری می‌کند. او به جای تأمل در ناکامی‌های گذشته و احتمالا درس گرفتن و بازنگری در آنها، پافشاری بر جذمیات و تعصبات پیشین را عین "مقاومت" می‌داند.

دیگری زنی عادی و واقع‌بین به نام نسرین است که نقش او را ستاره سهیلی ایفا می‌کند. او صدایی خوش دارد و قصد داشته خواننده شود، اما با دیدن واقعیات زندگی مهاجرت، خواب و خیال‌های گذشته را کنار گذاشته و اکنون با کار و زحمت، چرخ زندگی خود را می‌گرداند.

نسرین خانم به قصد راهنمایی دوست نامراد خود، رشته‌ای از ترانه‌های رنگارنگ و آشنا را، بیشتر با لحنی شوخ و شاد اجرا می‌کند، که طبعا تماشاگران نیز از آن حظی وافر می‌برند.

از همنوایی مرغان

"خنده پاره‌هایی از شگفتی‌های روزمره" یک شوی تک نفره‌ زنده و پرشور است

نمایش "یک روز در مرغزار عالم" برداشتی آزاد از یک متن ادبی عارفانه است: "منطق الطیر" فریدالدین عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامی آخر قرن ششم و آغاز قرن هفتم هجری.

اثر پرآوازه عطار، با پیام نیرومند آن در یکدلی و همیاری، پیش از این چندین بار دستمایه اقتباس‌های ادبی و نمایشی بوده است.

در نمایشی به کارگردانی حمیدرضا جاودان، که داستان اسطوره‌ای توسط خود او و خانم نیاز نواب روایت شده است، داستان آشنای قدیمی رنگ و بویی نو به خود گرفته است.

مرغان که هر یک رنگ و آوازی دیگر دارند، از پراکندگی و آوارگی به بی‌نوایی و پریشانی دچار شده‌اند. آنها سرانجام راه چاره را در یکدلی و همبستگی می‌یابند.

مرغان یکصدا "درد مشترک" را فریاد می‌کنند و با هم به سوی "آشیان پادشاهی" به پرواز در می‌آیند. "دولت و اقبال" آن "سی مرغ" پراکنده، پس از گذشتن از مرارت‌های "هفت شهر عشق" در وحدتی دلنشین متجلی می‌شود که همان وجود پربرکت و قدسی "سیمرغ" است.

این تمثیل "مجازی"، که به همت مرغان رنگ حقیقت می‌گیرد، با رنگ‌آمیزی و نورپردازی شایسته روی صحنه جان گرفته است.

دو درام خانوادگی

نمایش "بالاتر از خطر" نخستین بار سال گذشته در پاریس به روی صحنه رفت

درام خانوادگی انتقادی، که در حال و هوای غربت، با طنز و شوخی آمیخته می‌شود، دستمایه دو نمایش در جشنواره است.

در نمایش کمدی "فقط یک دقیقه" به نوشته و کارگردانی داریوش رضوانی، مردی از جور و آزار زن آزمند و نیرنگ‌باز خود قصد خودکشی دارد. زن که بی‌خبر از راه می‌رسد، نه تنها مانع مرد نمی‌شود، که او را در خودکشی تشویق نیز می‌کند، به ‌شرط آن که تنها وارث او باشد و دارایی او را صاحب شود.

سوسن فرخ نیا، بازیگر، در مرکز نمایش قرار می‌گیرد و به شخصیت یک زن "سلیطه" تیپیک زندگی می‌بخشد. اما این زن، که با مکر و حقه‌های "زنانه" شوهر را ذله کرده، سرانجام از شوهر فریب می‌خورد و ناگزیر به ادامه زناشویی با او تن می‌دهد!

در این نمایش کمدی فرشید آریان، نماینده یک شرکت کفن و دفن را ایفا می‌کند، کسی که به سبک و سیاق جماعت "مرده خور" قصد دارد راه خودکشی سهل و سریع مرد را هموار کند تا خود به نوایی برسد.

نمایش دیگر "بالاتر از خطر" نام دارد به کارگردانی منوچهر نامور آزاد. این نمایش که نخست سال گذشته در پاریس به روی صحنه رفت، در فضایی مشابه نمایش پیشین آقای نامور آزاد به نام "شبی استثنایی در پاریس" اجرا می‌شود.

نمایش "بالاتر از خطر" که خود کارگردان و بهی جنتی عطائی در آن بازی دارند، داستان برخورد یک زن و مرد ایرانی در یک شب‌نشینی در پاریس روایت می‌شود.

در این نمایش که با الهام از یک سریال کارآگاهی معروف "بالاتر از خطر" نام گرفته است، برخوردها و ناهمسازی‌های یک زن و مرد ایرانی مقیم فرانسه به روی صحنه می‌آید.

کمدی نمایش از انبوه تناقض‌های آشنای زندگی "مدرن" ایرانی در غرب مایه می‌گیرد: زن و مردی که "آزاد" هستند اما در برابر هم نقش بازی می‌کنند و یکدیگر را به "دام" می‌اندازند. از کشش جنسی می‌سوزند اما آن را انکار می‌کنند؛ به هم دل بسته‌اند اما با هم دشمنی می‌ورزند....

اولین جشنواره تئاتر فرانکفورت، برخلاف بسیاری از رویدادهای مشابه و با وجود دشواری‌ها و ناهمواری‌های کار هنری در غربت، روی هم فضایی شاد و پرنشاط داشت.

"تماشاخانه تهران" در شهر فرانکفورت، از مراکز انگشت‌شمار ایرانیان برای کار حرفه‌ای در تئاتر است. این سالن در عین سادگی به امکانات اجرایی مناسبی مجهز است و ادامه فعالیت آن می‌تواند موفقیتی بیشتر برای جشنواره تئاتر به همراه بیاورد.

اولین جشنواره تئاتر ایرانی در فرانکفورت شامگاه ۱۷ ژوئن با برنامه اختتامیه همراه با آواز و موسیقی پایان گرفت.



:: برچسب‌ها: دوستان , مدل , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

دكتر' امیر حسین نورزاد' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اسهال عفونی شایع ترین بیماری كودكان در فصل گرما است كه بیشتر از طریق مواد غذایی آلوده و آب آشامیدنی ناسالم بروز می یابد.

این متخصص داخلی با بیان اینكه، اسهال عفونی، با یك اسهال ساده آغاز می شود، اظهار داشت: استفراغ، تب، درد شدید در ناحیه شكم و از دست دادن آب بدن از علایم این بیماری است و كودكان با توجه به اینكه سلول ها و بافت های بدنشان در حال رشد است، در برابر اسهال عفونی آسیب پذیرند.

نورزاد تصریح كرد والدین باید كودكان را از خوردن سالاد در رستوران‌ها برحذر دارند چرا كه در این مكان ها نكات بهداشتی در شستن مواد سالاد رعایت نمی‌شود.

به گفته وی، همچنین میوه هایی مانند گیلاس، زردآلو، هلو، بستنی و فالوده كه در برابر گرما قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز ابتلای كودكان به اسهال عفونی شود.

نورزاد به والدین توصیه كرد اگر علایم اسهال عفونی در كودكانشان مشاهده كردند آنان را از مصرف خودسرانه داروهای مسكن برحذر دارند و سریعا به پزشك مراجعه كنند.

اجتمام **9022 **‌1569



:: برچسب‌ها: بهار , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

در بیست و هفتم رجب، با نزول نخستین آیات قرآنی(سوره علق) پیامبری از جانب حق تعالی مبعوث شد كه منشا رحمت، بركت و آغازگر رسالتی بزرگ شد.

در دوران جهالت مردم حجاز و در آن زمان كه مردم بت پرست در كویر خشك رذایل گرفتار بودند؛ حضرت محمد(ص) برای راز و نیاز و عبادت معبود خود، در خلوتی روحانی به غار حرا پناه می برد و در دل كوه های مكه، به پرستش پروردگار یكتا می پرداخت.

در یكی از این شب ها، آنگاه كه بنده خاص خداوند سربر سجده داشت، جبرئیل، فرشته الهی نازل شد تا با خواندن او به عنوان خاتم انبیا، فرمان الهی را مبنی برآغاز راهی برای رستگاری بشریت و اعلام پایان بعثت پیامبران، ابلاغ كند.

با برگزیده شدن خاتم النبیین محمد مصطفی(ص) باب رسالت بسته شد و خداوند، اسلام را به عنوان كامل ترین و جامع ترین برنامه برای عبور بشر از گذرگاه پرپیچ و خم دنیای فانی بسوی آخرت به جهانیان هدیه داد.

حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی برگزیده شد كه عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تكذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد. پیامبر اكرم دعوت را از خانواده خود شروع كرد و نخستین كسانی كه به ایشان ایمان آوردند، حضرت خدیجه(س) همسر و امام علی(ع) پسر عموی ایشان بودند.

پس از سه سال دعوت مخفیانه، با استناد به اذن خداوند كه فرمود 'آشكارا آن چه را ماموریت داری بیان كن و از مشركان روی گردان، ما شر استهزاكنندگان را از تو دور می كنیم'. ایشان دعوت به اسلام را آشكارا مطرح كردند، اما دشمنان چنان عرصه را بر حضرت و یارانشان تنگ كردند كه به دستور خداوند، راه هجرت را از مكه به مدینه برگزیدند.

هجرتی كه سرآغاز جهانی شدن بود، رسول خدا در مدینه منشور حكومتی اسلام را پایه ریزی و همه مردم را در اداره حكومت شریك كردند. هجرت فصل تازه ای را در زندگی پیغمبر اكرم(ص) و اسلام گشود بطوری كه هجرت مبدا تاریخ مسلمانان قرار گرفت.

رسول اكرم(ص) در مدینه، مسجدالنبی را با كمك یاران خود بنا نهادند و این مسجد پایگاه بزرگی برای اشاعه و ترویج دین اسلام شد. از سوی پیامبر (ص) مبلغین به سرزمین های اطراف فرستاده شدند و اسلام با نورانیت خود، به سرعت شروع به پیشرفت كرد و پس از گذشت10 سال از هجرت به مدینه اسلام نه تنها در سراسر عربستان گسترش یافت بلكه به سرزمین های دیگر نیز رسید و مردم بی شماری به این دین پیوستند.

در سال هشتم هجرت پیامبر اكرم(ص) تصمیم به فتح مكه گرفتند و در دهم رمضان با سپاهیان اسلام به سوی مكه حركت كردند. زمانیكه حضرت محمد(ص) و مسلمانان وارد مكه شدند، این شهر بدون مقاومت تسلیم و با دستور حضرت بت ها در هم شكسته شد. این چنین بود كه اسلام به پیروزی بزرگ دیگری دست یافت. از این سال به بعد، مردم جهان گروه گروه به اسلام روی آوردند و با احكام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.

سر انجام در سال دهم هجرت، پیغمبر اكرم(ص) برای انجام مراسم حج به مكه عزیمت كردند و پس از برگزاری حج در راه بازگشت به مدینه در محلی به نام غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خویش معرفی كردند و حدیث ثقلین را قرائت فرمودند:'من در میان شما امت دو چیز نفیس وزین و گران بهایی را باقی گذرنده ام كه كتاب خدا و عترت من، كه اهل بیت منند، كه این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا وقتی كه بر من نزد حوض كوثر وارد شوند.'

چند ماه پس از این واقعه در 28 صفر سال یازدهم هجری قمری، حضرت محمد(ص) در 63 سالگی پس از گذشت 23 سال از بعثت و رسالتی الهی در مدینه چشم از جهان فروبست.

بعثت پیامبر اكرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرك؛ بی عدالتی؛ جهل و فساد رها شده و به سوی توحید؛ معنویت و عدالت رهنمون شود.

اطلاع**2059**9131



:: برچسب‌ها: سیاتل , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب "دموکراسی نو" گفته است یونانی ها به باقی ماندن در حوزه یورو و انجام تعهداتشان رای دادند

کارلوس پاپولیاس، رئیس جمهور یونان گفت که بسیار ضروری است که احزاب سیاسی در مورد تشکیل دولت ائتلافی جدید با هم به توافق برسند.

رئیس جمهور یونان این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که حزب راست میانه "دموکراسی نو" موفق شد در انتخابات عمومی روز گذشته (یکشنبه ۱۷ ژوئن) به پیروزی برسد.

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب "دموکراسی نو" که از طرح نجات مالی یونان حمایت می کند، هم اکنون کار بر روی تشکیل دولتی ائتلافی را آغاز کرده است.

آقای ساماراس گفته است که یونانی ها به باقی ماندن در حوزه یورو و انجام تعهداتشان رای دادند.

رهبر حزب "دموکراسی نو" گفته است که تلاش می کند در تعهدات مربوط به توافقنامه کمک مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول تغییراتی ایجاد کند.

رهبران کشورهای اروپایی و آمریکا، از نتیجه انتخابات پارلمانی استقبال کرده و سیاستمداران یونانی را به تشکیل فوری دولت ترغیب کرده اند.

کشورهای حوزه یورو گفته اند که انجام اصلاحات "بهترین تضمین" برای یونان برای مقابله با چالش های اقتصادی و اجتماعی در آن کشور است.

مقامات آمریکا تاکید کرده اند که "باقی ماندن یونان در حوزه یورو" به نفع همه است.

این در حالی است که حزب چپگرای "سیریزا" که در انتخابات روز گذشته با اندکی اختلاف دوم شد، گفته است که رهبری مخالفت با طرح نجات مالی را برعهده خواهد داشت.

آلکسیس سیپراس، رهبر حزب "سیریزا" گفته است که حزبش در تشکیل دولت جدید مشارکت نخواهد کرد، بلکه برعکس به صدایی قدرتمند در مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی در آن کشور تبدیل خواهد شد.

مارک لوئن، خبرنگار بی بی سی در آتن می گوید که انتظار می رود آقای ساماراس به امید ایجاد دولتی قدرتمند با پشتوانه مردمی مستحکم به دنبال تشکیل ائتلافی گسترده از احزاب مختلف باشد.

اولین بسته مالی اهدایی به یونان ۱۱۰ میلیارد یورو بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به این کشور داده شد و یک سال بعد، یونان بسته مالی دوم را که ۱۳۰ میلیارد یورو ارزش داشت، دریافت کرد.

هر چند نتایج اولیه انتخابات یونان در ابتدا تاثیری مثبت در بازارهای آسیایی و اروپایی داشت، اما در اروپا اوضاع به سرعت تغییر کرد.

براساس گزارش های دریافتی، نتایج این انتخابات به قدر کافی نتوانست بازارها را متقاعد کند که مشکلات یورو تحت کنترل قرار گرفته است، به ویژه که نگرانی ها نسبت به بدهی های دولت در اسپانیا نیز بار دیگر افزایش یافته است.

انتخابات روز گذشته یونان، دومین انتخابات پارلمانی در شش هفته اخیر در این کشور بود.

پس از برگزاری انتخابات پیشین در ماه مه، تلاش احزاب پیروز برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهور این کشور فرمان برگزاری انتخابات جدید را در روز ۱۷ ژوئن صادر کرد.



:: برچسب‌ها: اسپانیا , آسمان , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، رییس كمیته قربانیان مین الجزایر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مین ها در مناطق مرزی همسو با تونس در شرق و مراكش در غرب كشور شناسایی و نابود شدند.

وی در ادامه تاكید كرد: براثر فشارهای سیاسی بر دولت فرانسه سرانجام این كشور اعتراف كرد كه بیش از 11 میلیون مین در الجزایر در دوران استعمار در خاك این كشور كار گذاشته شده است كه تاكنون 9 میلیون عدد منهدم و تلاش برای شناسایی سایر مین ها ادامه دارد.

الجزایر از سال 1963 میلادی عملیات اكتشاف مین ها كار گذاشته شده توسط استعمارگران فرانسوی را آغاز كرده است.

فرانسه همچنین در سال 2007 نیز نقشه های از محل اختفای مینهای كار گذاشته شده را در اختیار دولت الجزایر قرار داده بود.

برنامه كارگذاشتن مین های فرانسوی در خاك الجزایر در سالهای 1956 و 1959 میلادی با هدف جلوگیری از ورود تسلیحات برای تجهیز انقلابیون الجزایر از خارج كه به طرح های شال وموریس موسوم گردید، طراحی كرده بود.

خاورم ** 1200** 3404



:: برچسب‌ها: خانواده , سگ , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سید'جلال رحیمی' شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با همكاری ستاد حوادث و سوانح شهرستان، نیروهای بسیج و ساكنان محلی پس از شش ساعت تلاش مهار شد.

وی بیان كرد: این حادثه به علت بی احتیاطی رهگذران در روشن كردن آتش در بوته های خشك شده منطقه اتفاق افتاده است.

رحیمی اظهار داشت: در این آتش سوزی درختانی از جمله 'ارژن'، 'بادام كوهی' و بوته های مرتعی منحصر به فرد در آتش سوخت و به خاكستر تبدیل شد.

بخشدار بوستان افزود: با توجه به بارندگی مطلوب در بهار سال زراعی جاری و رشد بی رویه علفزار در آبشخورهای جنگی منطقه، امسال برای پنجمین بار عرصه های جنگل، مرتع و تفرجگاههای نقاط مختلف شهرستان باشت طعمه حریق شده است.

به گزارش ایرنا، 'عنا' و 'چنار گوهرگان' در 40 كیلومتری شرق مركز شهرستان باشت و در 150 كیلومتری یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد واقع است.

7461/555**1597



:: برچسب‌ها: دریا , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()