نوشته شده توسط : breketid

روز یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۳۹۰ ایرانیان مقیم لس‌آنجلس با نمایش فیلم، تجلیل از آنها که برای فرهنگ ایران تلاش کرده‌اند و نیز با رقص و آواز به استقبال نوروز ۱۳۹۱ رفتند.

برای چهارمین سال متوالی، بنیاد فرهنگ در جنوب کالیفرنیا، مراسم نوروز برگزار کرد. مراسم امسال با همکاری موزه هنرهای لس‌آنجلس انجام شد.

موزه هنرهای لس‌آنجلس ساختمانی با معماری مدرن است که سالن‌های متعدد و یک باغ دارد و باغچه کوچکی که در جلوی در ورودی است.

جشن نوروز از همان باغچه جلوی در شروع شده بود. جایی که میزهایی برای بچه‌ها گذاشته بودند تا صورتهایشان را رنگ‌آمیزی کنند و به شکل پروانه و مرد عنکبوتی و موش و خرگوش در بیایند.

شاید برای پدر و مادرهایی که آمده بودند تا چند دقیقه‌ای فیلم تماشا کنند یا موسیقی بشنوند، بهترین راه برای همراه کردن فرزندان کوچکتر همین بود که صورتهایشان را بدهند دست چهره‌پردازان.

'شهر من پیتزا'

درست کنار میزهای تبدیل بچه ها به موجودات کارتونی، سالن نمایش فیلم قرار داشت. در این سالن می‌شد شش فیلمی را که به مرحله نهایی بخش فیلم رسیده بودند، تماشا کرد.

اگر خوانندگان این گزارش دوست دارند که بدانند آن شش فیلم چه بودند، می‌توانند به بخش فیلم جشنواره بروند و خود فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنند.

در بخش فیلم، امسال جایزه اول را به فیلمی از "علا محسنی" دادند. فیلم او "شهر من پیتزا" نام دارد.

فیلم درباره نظر شهروندان تهرانی درباره پیتزا است؛ در برابر غذاهای ایرانی نظیر آبگوشت و کله‌پاچه. تضاد بین محیط پیتزافروشی و مثلا کله‌پاچه فروشی یا تضاد بین زیبایی و قیافه غذا و از آن جالب‌تر اظهارنظرهای مردم درباره هر کدام از این غذاها، موقعیت‌های خنده‌دار و مفرحی در این فیلم ساخته بود که مخاطبان را ناگزیر می‌کرد بخندند.

علا محسنی، کارگردان این فیلم می‌گوید که از قصد می‌خواسته فیلمی مفرح و طنز بسازد و البته به این نکته هم بپردازد که چرا تهران این همه پیتزافروشی دارد.

آقای محسنی می‌گوید که چقدر خود و فرزندش از دوستداران پیتزا هستند و چطور او از همین جا متوجه شده که تنوع پیتزا در شهر تهران زیاد است. بعد آن را با شهرهای دیگر دنیا مقایسه کرده و دیده که تهران در زمینه پیتزا، شهری منحصر به فرد است و البته در این میان این غذای ایتالیایی مخالفان سرسختی هم دارد.

این فیلم پیش از این، در شهرهای مختلف دنیا و جشنواره‌هایی دیگر به نمایش در آمده و جایزه هم گرفته است.

در این فیلم همچنین گفته شد که پیتزای قرمه‌سبزی هم وجود دارد و حتی جایزه گرفته است. اما این آخرین اشاره به قرمه‌سبزی نبود.

فرهنگ و قرمه‌سبزی

با پایان گرفتن بخش فیلم و اعطای جوایز به فیلم‌های اول تا سوم جشنواره، به تعداد سوپرمن‌ها و خرگوش‌ها و جادوگران کوچک افزوده شده و آنها مشغول ترساندن همدیگر یا دلربایی از هم در حیاط موزه بودند.

اما در ساختمانی دیگر از موزه، مراسم دیگری در حال آغاز بود که برای ایرانیان قدیمی‌تر، جذاب‌تر و البته ایرانی‌تر بود.

مراسم با کمی تاخیر آغاز شد و برگزارکنندگان سعی داشتند از کسانی که جایی برای دوستان غایبشان گرفته‌اند، خواهش کنند تا جای خالی را به منتظران به ورود به سالن بدهند.

با وجود آغاز مراسم، زنگ تلفن‌ها هنوز شنیده می‌شد، تذکرهای مسولان سالن هم راه به جایی نمی‌برد و گفتگوهای تلفنی کم و بیش در جریان بود.

شاید سومین نکته که این مراسم را ایرانی کرد، اشاره به قرمه‌سبزی، غذای محبوب ایرانیان، بود. این کار را فرهاد محیط در سخنرانی خود انجام داد.

آقای محیط و اعضای دیگر هیات امنای بنیاد فرهنگ، در سخنرانی‌های کوتاه خود سعی داشتند تا درباره این بنیاد بگویند و اینکه چرا برای بنیاد کار می‌کنند.

اعضای بنیاد فرهنگ که بنیاد خود را سازمانی غیرسیاسی، غیرمذهبی و غیرانتفاعی می‌شمارند، می‌خواهند که کار اطلاع‌رسانی در زمینه فرهنگ ایرانی را به عهده بگیرند. برای همین است که به طنز، صحبت از قرمه‌سبزی در میان نشانه‌های فرهنگی ایران به میان آمد.

بیتا میلانیان، مدیر اجرایی بنیاد فرهنگ می‌گوید که این بنیاد تلاش می‌کند فرهنگ ایران را به غیرایرانیان معرفی کند و همچنین برای ایرانیانی که در آمریکا هستند، رویدادهای فرهنگی ترتیب دهد.

او می‌گوید که از جمله برنامه‌های آنها این بوده است که کمک کرده‌اند در دانشگاه ساترن کالیفرنیا، زبان فارسی تدریس شود و می‌خواهند که در این دانشگاه، رشته ایران‌شناسی را هم دایر کنند.

خانم میلانیان همچنین می‌گوید که بنیاد فرهنگ سعی می‌کند در تمام برنامه‌های خود از کمک‌های نهادهای علمی مانند موزه‌ها و دانشگاه‌ها کمک بگیرد.

او می‌گوید کارهایی که بنیاد فرهنگ انجام می‌دهد، معمولا کاری است که سفارتخانه‌های کشورها، برای معرفی فرهنگ کشورشان انجام می‌دهند اما در غیاب سفارت ایران در آمریکا، این کار را سازمان‌های غیر دولتی انجام می‌دهند که بودجه‌شان را اشخاص علاقه‌مند می‌پردازند.

سه تا یک عمر دستاورد فرهنگی

بعد از سخنرانی‌های کوتاهی که انجام شد، بنیاد فرهنگ به سه نفر از کسانی که به انتخاب آنها یک عمر را برای فرهنگ ایرانیان گذاشتند، لوح تقدیر داد.

در میان این سه نفر یکی زنده و دونفر دیگر، از درگذشتگان بودند که در سال ۱۳۹۰ از دنیا رفته بودند.

عباس میلانی، محقق و استاد دانشگاه، نفر اول در میان تقدیرشدگان بود.

آقای میلانی سخنرانی کوتاهی برای حاضران کرد و گفت که همه ایرانیان باید سفیران فرهنگی کشورشان باشند. بعد از مراسم، او توضیح بیشتری درباره این نظرش داد: "ما چون دولتی داریم که حاضر نیست از کلیت فرهنگ ما دفاع کند آن وقت وظیفه تک‌تک ما ایرانیان است که این وظیفه‌ای را که دولت باید انجام می داد، ما انجام دهیم."

او از سوی دیگر تاکید می‌کند که ایرانیان در معرفی فرهنگ و تاریخشان باید نگاهی نقاد داشته باشند تا از یک "ناسیونالیسم افراطی" بر حذر باشند و فکر نکنند که "هنر نزد ایرانیان است و بس".

این نوع نگاه افراطی به مقوله ایران و ایرانی به عقیده آقای میلانی، به اندازه کسانی که فرهنگ ایران را به دو دوره بعد و قبل از اسلام تقسیم می‌کنند و به یکی از این دو دوره اهمیت بیشتری می‌دهند، می‌تواند مخرب باشد.

اما دو نفری که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند و از تازه‌درگذشتگان هستند، یکی دکتر حسین ضیایی بود و دیگری استاد ایرج افشار.

دکتر ضیایی استاد دانشگاه لس‌آنجلس و رییس گروه ایران‌شناسی این دانشگاه بود. او در رشته‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی درس می‌داد.

آقای ضیایی که فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد آمریکا بود، مدتی در دانشگاه تهران و صنعتی شریف هم درس داده بود.

همسر آقای ضیایی که برای گرفتن لوح تقدیر به روی صحنه رفت، گفت که اگر همسرش زنده بود حتما از دانشجویانش هم تشکر می‌کرد که او را تشویق به تحقیق و نگارش بیشتر می‌کردند.

دیگر ایرانی درگذشته که در این مراسم از او تقدیر شد، ایرج افشار بود. آقای افشار نه تنها نویسنده کتاب‌های بسیاری درباره ایران است بلکه بسیاری از ایران‌شناسان کنونی هم تحت‌تاثیر او بوده‌اند.

تورج دریایی، استاد دانشگاه کالیفرنیا، وقتی که برای صحبت درباره آقای افشار روی صحنه رفت، از حسین ضیایی به عنوان معلم خود و از ایرج افشار به عنوان راهنمای خود نام برد.

لوح تقدیر آقای افشار را فرزند او از سوی خانواده‌اش دریافت کرد.

موسیقی ایرانی با طعم خارجی

بعد مراسم، در همان سالن، اجرای موسیقی آغاز شد. موسیقی ایرانی با رقص‌های مدرن و اجراهایی ترکیب‌شده از رقص‌های محلی و اقوام مختلف ایرانی. به همه اینها اضافه کنید پخش تصاویر متحرک که روی پرده انجام می‌شد و ترکیبی بدیع روی صحنه می‌ساخت.

یکی از اجراهای انجام شده در این بخش، اجرایی همراه با بیان داستان بود که داستان به زبان انگلیسی روایت می‌شد اما موسیقی همچنان موسیقی ایرانی بود. این ترکیب شاید خیلی شبیه به آمریکاییان ایرانی‌تباری باشد که بعد از مهاجرت به آمریکا، حالا فرهنگشان دو بخش دارد؛ بخشی ایرانی و بخشی آمریکایی.

بعد از این مراسم هم در حیاط موزه و فضای باز، کنسرت کامیار برگزار شد. خواننده ایرانی که به سبک آر اند بی، آواز می‌خواند و اجرایش پر از بالا و پایین پریدن‌هایی است که همه را به وجد می‌آورد. زبان کارها هم چیزی بود میان انگلیسی و فارسی.



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
راجر فدرر

راجر فدرر بعد از قهرمانی در تورنمنت ایندین ولز، با پرچم کشورش سوئیس در مقابل دوربین‌ها قرار گرفت

راجر فدرر قهرمان تورنمنت ایندین ولز شد

راجر فدرر، نفر سوم رده‌بندی جهانی، با پیروزی دو بر صفر (۳-۶ ۶-۷) بر جان ایزنر قهرمان رقابت‎‌های مسترز ایندین ولز شد.

فدرر در نیمه نهایی رقیب دیرینه خود رافائل نادال را شکست داده بود. فدرر با این قهرمانی با رکورد ۱۹ بار قهرمانی نادال در مسابقات مسترز برابری کرد.

فدرر قبلا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، و ۲۰۰۶ نیز قهرمان این تورنمنت شده بود.

جان ایزنر آمریکایی که بخت یازدهم این مسابقات بود، در نیمه نهایی با غلبه بر نوواک جوکوویچ، نفر نخست رده‌بندی جهانی، شگفتی ساز شد و به جمع ۱۰ نفر نخست تنیس‌بازان جهان راه یافت.

ویکتوریا آزارنکا

ویکتوریا آزارنکا سال 2012 را بسیار موفق آغاز کرد و به صدر رده‌بندی جهانی رسید

اما در بازی فینال راجر فدرر که برنده ۱۶ گرند اسلم است مجالی برای خودنمایی به ایزنر نداد و با سرویس‌های دقیق به آسانی جام قهرمانی را در اختیار گرفت.

تداوم قدرتنمایی ویکتوریا آزارنکا

ویکتوریا آزارانکا با پیروزی مقتدرانه بربار ماریا شاراپوا، قهرمان زنان تورنمنت مسترز ایندین ولز شد.

آزارنکا که پس از قهرمانی در گرند اسلم استرالیا به رتبه نخست رده‌بندی جهانی راه یافت، تنها در ۸۵ دقیقه و با نتایج ۲-۶ و ۳-۶ شاراپوا را شکست داد.

این پیروزی بیست و سومین برد پیاپی این تنیس‌باز ۲۲ ساله اهل بلاروس در سال ۲۰۱۲ و دومین پیروزی او بر شاراپوا بود.

آزارنکا در فینال اوپن استرالیای امسال نیز با شاراپوا روبرو شده بود که آنجا هم به آسانی و با نتایج ۳-۶ و ۰-۶ حریف نامدار روس را شکست داد.

.



:: برچسب‌ها: بچه ها , خانواده , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این گزارش با عنوان 'لیبی؛ قربانیان فراموش شده حملات ناتو' روز دوشنبه و همزمان با سالگرد آغاز حمله نظامی ناتو به لیبی، در لندن منتشر شد.

عفو بین الملل در این گزارش تاكید كرده است: ناتو تاكنون نسبت به انجام تحقیق درباره كشته شدن مردم غیرنظامی لیبی در جریان حملات هوایی نیروهایش به آن كشور، ناكام مانده است.

این سازمان مستقر در لندن نوشته است: جمعی از مردم غیرنظامی لیبی كه هیچ دخالتی نیز در جنگ نداشتند و عمدتا درخانه های خود بر اثر حملات هوایی ناتو كشته شدند و تعداد بیشتری نیز در جریان این حملات جراحت برداشتند.

عفو بین الملل افزوده است:ناتو تاكنون تحقیقات لازم را در این زمینه انجام نداده و حتی تلاش نكرده است با نجات یافتگان این حملات و یا وابستگان قربانیان تماسی حاصل كند.

'تحقیقات مناسب در این زمینه باید انجام شود و غرامت كامل به قربانیان و خانواده هایشان پرداخت شود.'

'دوناتلا روورا' مشاور ارشد سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: این واقعا تاسف آور و ناامیدكننده است كه پس از گذشت چهار ماه از پایان عملیات نظامی در لیبی،قربانیان و خانواده هایشان درمورد اینكه چه اتفاقاتی روی داده و چه كسی مسئول - قتل مردم غیرنظامی- بوده است،در بی اطلاعی كامل نگه داشته شده اند.

وی افزود:مقامات ناتو بطور مكرر برتعهدخود برای محافظت از غیرنظامیان در لیبی تاكید می كردند.آنان اكنون نمی توانند بدون انجام تحقیقات مناسب و فقط با صدور برخی بیانیه ها و ابراز تاسف های مبهم،تلفات غیرنظامی را به كناری بنهند.

'تحقیقات همچنین باید این موضوع را كه آیا تلفات غیرنظامی در لیبی ناشی از نقض قوانین بین المللی بوده است؟ مدنظر قرار دهد و اگر چنین بوده باشد، عاملان آن باید به پای میز عدالت آورده شوند.'

عفو بین الملل در گزارش خود اعلام كرده است كه تاكنون حداقل اسامی 55 نفر از غیرنظامیان لیبی را كه در جریان حملات هوایی ناتو به شهرهای طرابلس، زلتان، ماجر، سیرت و برگا كشته شده اند در اختیار دارد كه در میان آنها نام 16 كودك و 14 زن نیز به چشم می خورد.

این سازمان افزوده است: بسیاری از كشته ها نتیجه حملات هوایی ناتو به منازل شخصی مردم بوده كه بر اساس تحقیقات انجام شده توسط عفو بین الملل و دیگر سازمان های حقوق بشری هیچ گونه شواهدی نیز مبنی بر استفاده از این خانه ها برای اهداف نظامی به دست نیامده است.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت 'گیزمگ'، به گفته محققان این فناوری اجسامی نظیر ایمپلنت های پزشكی را با دوام بیشتر تولید می كند.

این پرینتر از فرآیندی به نام 'چاپ سنگی دوفوتونی' استفاده می كند كه در آن از نوع خاصی از صمغ كاج مایع استفاده می شود.

صمغ كاج حاوی مولكول هایی است كه با یكبار قرارگرفتن در معرض نور لیزر موجب می شود تا مایع دور آن سخت و به یك پلیمرتبدیل شود.

'پروفسور 'جورگن استامپفی' ، رئیس تیم سازنده این پرینتر گفت:سرعت پرینت سابقا چند میلیمتر در هر ثانیه' بود و این در حالی است كه این فناوری قادر است تا 5 متر در یك ثانیه را پرینت كند .

صمغ درخت كاج در حال حاضر د در ساختن داربست ها در ابعاد میكرو برای تولید سلول های زنده بیماران برای رشد، در ساخت بافت های بیولوژیكی استفاده شود.

علمی**9190**1544



:: برچسب‌ها: ایتالیا , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

عیسی قنبری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی از دورترین دوره های تاریخ میزبان اقوام، مذاهب و گویش های متفاوتی است كه سالیان سال است با اتحاد و همدلی تنها برای اعتلای ایران بزرگ و مقتدر تلاش و جانفشانی كرده اند.

وی گفت: روند تاریخ این سرزمین نشان می دهد هر زمانی كه دشمن موجودیت ایران را تهدید كرده همه اقوام و ادیان اعم از مسیحی و مسلمان، شیعه و سنی ، ترك و كرد و فارس در صفی واحد و زیر لوای پرچم اسلام به مقابله با دشمنان برخاسته و از آب و خاك و ناموس خود دفاع كرده اند.

قنبری اظهاركرد: در مبارزات انقلابی مردم استان و هشت سال دفاع مقدس به همان اندازه كه مسلمانان در دفاع از كیان جمهوری اسلامی وارد صحنه شده اند، مسیحیان نیز به همان اندازه نقش اثرگذار و سازنده ای داشته اند كه وجود ده ها و صدها شهید، آزاده و ایثارگر مسیحی حكایت از وطن دوستی و ایثارگری مسیحیان دارد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با تجلیل از نقش اهل سنت به خصوص عشایر غیور و سلحشور كرد در دفاع از تمامیت ارضی كشور در طول شرارت گروهكها و هشت سال دفاع مقدس یاد آور شد: در سایه رشادت ها و ایثاگری های برادران كرد اهل سنت، عشایر و مرزنشینان، دشمن تا دندان مسلح نتوانست یك وجب از خاك مقدس جمهوری اسلامی را تجزیه كند.

قنبری با عنوان اینكه آذربایجان غربی هم اكنون یكی از امن ترین استان های جمهوری اسلامی است، تاكید كرد: این امنیت در سایه همكاری و تعامل مرزنشینان و نیروهای مسلح و مرزبانان جمهوری اسلامی به دست آمده كه بیانگر عشق و علاقه آحاد مردم آذربایجان غربی به وطن و خاك مقدس ایران اسلامی است.

وی اظهاركرد: دشمن به تصور ایجاد اختلاف در صفوف به هم فشرده مردم استان هر از گاهی دست به توطئه هایی از قبیل طرح مسایل قومی به شیوه های افراطی می زند، غافل از اینكه ترك و یا كرد فارغ از وابستگی قومی و مذهبی خود را مسلمان و ایرانی می داند و به هیچ بهایی حاضر نیست موجودیت اسلام و ایران مخدوش شود و یا آسیب ببیند.

قنبری گفت: این نوع تلاش های دشمنان تاكنون هیچ تاثیری در اتحاد و همبستگی مردم آذربایجان غربی نداشته و از این به بعد نیز كه جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و توانایی قرار دارد هیچ سودی به حال دشمنان نخواهد داشت.

معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی با تجلیل از روحانیت شیعه و سنی ادامه داد: نخبگان دینی شیعه و سنی با تبین اهداف پلید مخالفان جمهوری اسلامی و ارشاد احاد مختلف مردم همواره راه نفوذ دشمنان را بسته اند.

وی افزود: فرقه های انحرافی نظیر وهابیت با هدف جدایی بین شیعه و سنی از سوی استكبار جهانی به ایران روانه می شوند تا با فریب جوانان بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند ولی روشنگری روحانیت و نخبگان دینی و آگاهی خود مردم چنین اجازه ای را به دشمنان نداده است.

قنبری با عنوان اینكه استراتژی جمهوری اسلامی حمایت و دفاع كامل از شهروندان اعم از مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی و ترك، كرد و فارس می باشد، یادآور شد: دشمنان ملت ایران باید بدانند افكار و اندیشه های تجزیه طلبی و تفرقه انگیزی هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارد و تلاش آنان آب در هاون كوبیدن است.

وی تاكید كرد: حضور گسترده مردم استان در پای صندوق های رای به دشمنان و سلطه گران نشان داد مردم این استان اعم از ترك و كرد، مسلمان و مسیحی پیوندی ناگسستنی با ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب دارند و هرگز از نظام اسلامی روی گردان نخواهند شد.

قنبری افزود: جهان غرب باید بداند تربیت جاسوسان و فرستادن آنان به سرزمینی كه بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب كرده است، نتیجه ای جز رسوایی و نابودی برای آنها نخواهد داشت.

8135/583/587



:: برچسب‌ها: شهرستان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آقای مشعل گفت که مخالفان دولت افغانستان قصد داشته اند که با اجرای حملات هماهنگ انتحاری در روز نوروز، یک سو جشن نوروز را بهم بزنند

اداره امنیت ملی افغانستان از بازداشت چند نفر به اتهام تلاش برای بمبگذاری انتحاری در جشن نوروز در چند شهر از جمله مزار شریف در شمال افغانستان خبر داده است.

لطف الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی روز یکشنبه، ۲۸ حوت/اسفند به خبرنگاران گفت که شش تن از آنها قصد اجرای "حملات انتحاری و تروریستی" به مراسم جشن نوروز در مزار شریف داشتند.

آقای مشعل افزود: "این شبکه مقدار بسیار زیادی از مواد منفجره ــ هزارها کیلوگرم ــ را رو به روی میهمانخانه سیاسی ولایت بلخ ــ میهمانخانه استاد عطا محمد نور (والی بلخ) ـ جاسازی کرده بود."

سخنگوی امنیت ملی همچنین گفت که این شبکه قصد داشته است که مراسم جشن نوروز را مورد حمله انتحاری قرار دهد و رجال برجسته دولتی و از جمله عطا محمد نور، والی بلخ را ترور کند.

لطف الله مشعل افزود که اعضای این شبکه در "اعترافات" خود در باره خود و برنامه برنامه های اطلاعات داده اند و او اعترافات ضبط شده آنها را در اختیار خبرنگاران گذاشته است.

آقای مشعل گفت که افراد بازداشت شده هزاران کیلو گرم مواد منفجره در اختیار داشته اند که حالا در اختیار امنیت ملی است

آقای مشعل گفت که این شبکه نه تنها با "چهار گروه تروریستی که ما همیشه از آنها نام می بریم" ارتباط داشته، بلکه با برخی سازمانهای اطلاعاتی منطقه هم ارتباط داشته است. او اما نامهای این گروهها و سازمانها را فاش نکرد.

لطف الله مشعل از بازداشت یک گروه دیگر، که ۹ هزار کیلو گرم مواد منفجره با خود داشته، در ولایت ننگرهار، در شرق افغانستان هم خبر داد و گفت که این مواد به وسیله یک کامیون از پاکستان وارد این ولایت شده بود.

به گفته او، قرار بوده که این مواد منفجره یا در مراسم نوروز در شهر جلال آباد، مرکز ننگرهار مورد استفاده قرار بگیرد یا به کابل منتقل و مراسم نوروز در این شهر بر هم زده شود.

لطف الله مشعل همچنین گفت که یک تن دیگر در ولایت لوگر با شش کمربند انتحاری، فردی دیگر در ولایت پکتیا با پنج کمربند انتحاری و بمبگذار انتحاری سومی با یک فرد راهنما در ولایت کنر بازداشت شده اند.

به گفته آقای مشعل، قرار بوده که افرادی با کمربندهای انتحاری به دست آمده به اهدافی در این ولایتها حمله انتحاری کنند.

عطا محمد نور

به گفته سخنگوی امنیت ملی، افراد بازداشت شده تصمیم سوء قصد به جان عطا محمد نور، والی بلخ را داشته اند

سخنگوی اداره امنیت ملی افزود که فرد سومی در یک مدرسه دینی موسوم به "هری پور" در پنج کیلو متری شهر ایبت آباد پاکستان آموزش دیده است.

آقای مشعل همچنین گفت که یک گروه شش نفری دیگر نیز به اتهام تلاش به اجرای حملات تروریستی در ولایت قندهار در جنوب نیز بازداشت شده است.

آقای مشعل افزود که مخالفان دولت افغانستان قصد داشتند که با اجرای حملات هماهنگ انتحاری در روز نوروز، از یک سو جشن نوروز را به هم بزنند و از سوی دیگر توانایی نیروهای امنیتی را زیر سوال ببرند.

گروه طالبان با برگزاری جشن نوروز مخالف است و آن را مغایر اصول اسلامی می داند. این گروه در زمان حاکمیت خود بر افغانستان، برگزاری جشن نوروز را ممنوع اعلام کرده بود.



:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محورهای یاد شده از امروز صبح بازگشایی شده است و هموطنان می توانند از این مسیرها ترددد كنند.

هموطنان برای آگاهی بیشتر می توانند با مراجعه به وبسایت این مركز به آدرس www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن های 84498666 و تلفن گویای 88925252 از آخرین وضعیت راههای كشور مطلع شوند.

همچنین شماره پیامك 1000141 جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدا و مقصد (با وارد كردن كد تلفن مبدا فاصله و كد تلفن مقصد )آماده پاسخگویی است.

اقتصام ** 9123 **1319



:: برچسب‌ها: پرنده , جغرافیایی برچسب , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، نشریه 'فرژ' با اشاره به تداوم كمبود و نارسایی های برق در سراسر تاجیكستان بخصوص در فصل زمستان، نوشت: خوشحالی مردم برای تامین برق زیاد دوام نیاورد و مردم سردترین فصل سال یعنی زمستان را با وجود بارشهای زیاد، همچنان با كمبود شدید برق بسر بردند.

این نشریه ادعای شركت برق تاجیكستان مبنی بر اینكه كاهش ذخایر پشت سد و دبی آب رودخانه 'وخش 'باعث افت كاهش تولید برق شده، را رد كرد و نوشت: این امر بهانه ای بود تا شركت یادشده عملكرد خود را توجیه كند كه در سردترین روزهای سال به جز مركز اصلی شهر دوشنبه، بقیه نقاط تاجیكستان تنها 2 تا 3 ساعت در روز برق داشتند.

به گزارش خبرگزاری روسی'آسیای مركزی.رو'، 'غلام الدین سیف الدین اف' ادعای مقامات شركت برق منبی بر كاهش ذخایر پشت سد را رد و تاكید كرد: فروش پنهانی برق به ازبكستان و افغانستان عامل اساسی كمبود شدید برق در تاجیكستان بوده است.

مدیریت نیروگاه برق آبی 'سنگتوده – 1' گفت كه تمام برق تولیدی این نیروگاه به افغانستان صادر می شود و شركت دولتی ' برق تاجیك' به علت بدهی 30 میلیون دلاری خود توان خرید برق این نیروگاه را ندارد.

هفته نامه' امروز نیوز' نیز در مطلبی تصمیم وزیر انرژی و رییس شركت برق تاجیكستان برای افزایش قیمت برق را عاملی در ایجاد ناآرامی در كشور دانسته و از این وضعیت ابراز نگرانی كرده است.

این نشریه اضافه كرده است از آنجا كه افزایش قیمت برق سبب تشدید مشكلات اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد شد، امیدوارم بی مسئولیتی وزیر انرژی و رئیس شركت برق باعث بروز حوادث غیرمترقبه در این كشور نشود.

'اسماعیل طبلك اف' نماینده مجلس تاجیكستان از افزایش فشارها بر وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم انتقاد كرد و گفت : مشكلات و نارسائیها باعث بروز مسایل عدیده برای مردم شده است.

هفته نامه 'ملت 'نیز نوشت: دولت بجای اجرای پیشنهاد بانك جهانی، بهتر است قیمت برق مصرفی شركتها و كارخانه های بزرگ صنعتی را بازنگری و اصلاح و كسری درآمد خود را از این محل تامین كند.

جشن جهانی نوروز دیگر محور مورد بررسی توسط هفته نامه های تاجیكستان بود .

'نشریه آزادگان'در مطلبی تحت عنوان 'نوروز مصنوعی' نوشت: این جشن در تاجیكستان بیشتر جنبه دولتی دارد و از مسئولان خواست از افزایش تجمل گرایی و ترویج ظاهر سازی در عید نوروز پرهیز كنند.

نشریه روسی زبان'بیزینس پلتیكا' نیز كشته شدن 16 افغانی در قندهار توسط یك سرباز آمریكایی را مورد بررسی قرار داد.

این هفته نامه درمقاله خود تحت عنوان'ترانزیت آمریكایی' ادامه داده چه كسی می تواند امنیت مردم تاجیكستان و آن تعداد سربازان روسی كه در بخشی از مرزهای ما حضور دارند را در برابر فروپاشی روانی سربازان آمریكایی ضمانت كند.

نشریه فرژ در مطلب دیگری به روند روبه افزایش چاپلوسی و تملق گویی در بین مسئولان دولتی اشاره كرده و نوشته است تنها با برگزاری انتخابات شفاف و روشن می توان نسبت به انتخاب بخشداران، فرمانداران، استانداران و شهرداران بی طرف، سالم و غیرمتملق اقدام كرد.

آساق**ه.ص**1558**5981**1577



:: برچسب‌ها: پاییز , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'حسین شیخ الاسلام' روز یكشنبه درباره دستاوردهای كاروان 'الی بیت المقدس' به خبرنگار ایرنا، گفت: این كاروان با حضور اقشار مختلفی از تمامی كشورهای آسیایی به حركت درآمده و هدفش مبارزه با استكبار جهانی (رژیم صهیونیستی) و حمایت از عدالت طلبی است.

وی ادامه داد: امروز مردم كشورهای مختلف در این كاروان، به تاسی از مردم انقلابی ایران در 34 سال پیش و در راستای اهداف امام (ره) و فرموده های رهبر معظم انقلاب در برابر ظلم استكبار و برای آزادی فلسطین به حركت درآمده اند.

معاون بین الملل امور مجلس شورای اسلامی حضور اقشار مختلف مردمی برای حمایت ازعدالت طلبی را موجب محو شدن رژیم صهیونیستی خواند و اظهار داشت: این حركت وسیع برای نابودی اسراییل نیاز به كار بیشتر دارد و این هدف ضد ظلم به ثمر خواهد نشست.

شیخ الاسلام افزود: ما نیز همانند مردم سایر كشورها حركت این كاروان را رصد و با آن همراهی خواهیم كرد.

كاروان جهانی 'الی بیت‌المقدس' متشكل از جوانان مسلمان كشورهای آسیایی از 19 اسفند سفر خود را به كشورهای منطقه آغاز كرده و طی روزهای گذشته وارد كشورمان شد.

اعضای این كاروان جمعه شب با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام راحل ادای احترام كردند.

همچنین كاروان جهانی 'الی بیت‌المقدس' شنبه در مجتمع 13 آبان تهران گردهم آمدند و سخنرانان این اجتماع 'علی اكبر ولایتی' و'حسین شیخ الاسلام' بودند.

تهرام/7261/1144



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این نشریه در آستانه سفر 'محمود احمدی نژاد'رییس جمهوری اسلامی ایران برای شركت در جشن بین المللی نوروز سال 1391 در تاجیكستان، به نقل از تحلیلگران تاجیك نوشت : كارشناسان و صاحبنظران مسایل سیاسی و اقتصادی در تاجیكستان مناسبات دو كشور را روبه رشد و متناسب با حفظ منافع ملی ایران وتاجیكستان دانستند.

مسوول بخش تحلیل و برنامه ریزی حزب نهضت اسلامی تاجیكستان ،سرمایه گذاری ایران در بخش های مختلف اقتصادی ،بخصوص در زمینه انرژی این كشور را بسیار مهم دانست و گفت : حمایت وزارت خارجه تاجیكستان از حل دیپلماتیك برنامه هسته ای ایران بیانگر عمق روابط دو كشور است.

'باباجان قیوم زاد' بر ضرورت گسترش آموزش خط نیاكان(فارسی)در میان بخش های مختلف تاجیكستان تاكید و ابراز امیدواری كرد زبان فارسی هر چه زودتر در تاجیكستان فراگیر شود و این امر به معنای آن است كه مردم تاجیك به منابع غنی علمی و فرهنگی بیشتر زبان فارسی دست یابند.

وی تحقق این امر را عامل موثری در تقویت همكاری ها میان دو كشور دانست.

'قاسم بیك محمد'یك كارشناس دیگر مسائل سیاسی تاجیك تصریح كرد: متاسفانه سطح همكاری های دو كشور در بخش های تجاری و اقتصادی متناسب با ظرفیت های بالای مناسبات در بخش سیاسی رشد نیافته، كه باید برای توسعه آن تلاش شود.

مسوول بخش خارجی دفتر مطالعات راهبردی ریاست جمهوری تاجیكستان نیز روابط دو كشور را درحال حاضر روبه رشد ارزیابی و از آن اظهار رضایت كرد.

'عبدالنبی ستارزاده' تاكید كرد با وجود شرایط پیچیده منطقه و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران، تاجیكستان همكاری خود را با این كشور تقویت كرده و همچنان به توسعه آن ادامه می دهد.

این نشریه همچنین به دیدار اخیر 'علی اكبر صالحی'وزیر امور خارجه ایران با 'شكورجان ظهوراف' رییس مجلس نمایندگان تاجیكستان اشاره كرده و نوشته است، رییس مجلس تاجیكستان ،ضمن مخالفت با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، بر اهمیت حل و فصل مسائل از راههای دیپلماتیك و مذاكره تاكید كرده است.

'ظهوراف ' در این دیدار افزود: مجلس ، دولت و مردم تاجیكستان تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را محكوم می‌كنند.

رییس مجلس تاجیكستان تصریح كرد: با وجود توطئه‌های دشمنان علیه مردم مسلمان ایران، این كشور قدرتمند و از جایگاهی ویژه در منطقه و جهان برخوردار است.

جمهوری اسلامی ایران و تاجیكستان تاكنون بیش از 160 توافقنامه امضا كرده‌اند و بیش از 150 شركت ایرانی در حال هدایت پروژه‌های عمده در زمینه‌های حمل و نقل، توسعه، خط لوله گاز، آب و انتقال برق و تجارت در این كشور هستند.

آساق**ه.ص**1558**5981



:: برچسب‌ها: ساحل , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، 'ابوالفضل اسفندی' افزود: به استان ها اعلام شده است كه 28 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی كه فرهنگیان در اقامتگاه های آموزش و پرورش اسكان داده می شوند، بیمه شوند.

وی اظهار داشت: در مدت كوتاه تعطیلات نوروزی نمی توان افراد را به نام آنان بیمه كرد، بنابراین هر استان به شكل مستقل میهمانان خود را به شكل شناور بیمه می كند تا اگر سوانحی مانند آتش سوزی و انفجار به مصدومیت یا فوت كسی منجر شد، میهمانان زیر پوشش بیمه باشند و خسارت دریافت كنند.

معاون مدیر كل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش افزود: به طور معمول، بابت افراد متوفی كه زیر پوشش بیمه حوادث قرار دارند تا سقف دیه كامل پرداخت می شود و افرادی كه دچار مصدومیت شوند طبق ارزیابی كارشناسان، مشمول بهره مندی از بیمه می شوند.

اسفندی گفت: پرداخت حق بیمه مسافران نوروزی متمركز نیست و هر یك از ادارات كل آموزش و پرورش استان ها از منابع مالی مربوط به درآمدهای استانی خود در این باره اقدام می كنند.

وی خاطر نشان كرد: فرهنگیان و بستگان آنان از زمانی كه در اقامتگاه های نوروزی مستقر و تا وقتی از آن خارج شوند، مشمول بهره مندی از بیمه حوادث می شوند.

اجتمام ** 1788 *



:: برچسب‌ها: تصویر , هالووین , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش منابع خبری، موامبا در حین بازی روی زمین افتاد و نفسش قطع شد به طوری كه پزشكان مجبور شدند همانجا به او شوك برقی بدهند.

بازیكن سابق آرسنال سپس به بیمارستان منتقل شد و تا چند ساعت بعد وخامت حال او ادامه پیدا كرد.

موامبا بدون برخورد با هیچ بازیكنی روی زمین افتاد و 'هاوارد وب' داور مسابقه دقایقی بعد در حالیكه نتیجه 1 بر 1 بود، از بازیكنان خواست زمین را ترك كنند.

وی در جمهوری كنگو متولد شده اما در نوجوانی به انگلیس رفت و در تیم های زیر 16 سال و زیر 21 سال این كشور بازی كرد.

بعد از افتادن او روی زمین تعدادی از بازیكنان در اطرافش جمع شدند و برخی شروع به گریه كردند و بعضی دیگر با دست هایشان سر و صورتشان را گرفتند.

تماشاگران نیز هنگامی كه موامبا در حال انتقال به خارج از زمین بود، به تشویق وی پرداختند.

9126**1553



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، ' مصطفی كامالاك ' با اشاره به كشته شدن 12 تن از نیروهای نظامی تركیه در افغانستان ، دولت این كشور را به دلیل مشاركت در ناتو و حضور نظامیان تركیه در افغانستان مورد انتقاد قرار داد.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت گفت: نیروهای ناتو همان ارتش های امپریالیستی هستند كه به اقدام نظامی در كشورهای اسلامی می پردازند.

وی با اشاره به حضور نیروهای ناتو در عراق و لیبی اظهارداشت : نیروهای ناتو در افغانستان چه كار می كنند، آیا این نیروها برای كمك به مردم افغانستان در این كشور حضور دارند و یا اینكه برای حفاظت از منافع امپریالیست ها این كشور را اشغال كرده اند و تركیه نیز برای اهداف آنها سربازانش در افغانستان كشته می شوند.

رهبر حزب حركت ملی تركیه نیز پس از سقوط بالگرد و كشته شدن 12 نیروی نظامی این كشور خواستار تجدید نظر در حضور نیروهای تركیه در افغانستان شده بود.

' دولت باغچه لی ' حادثه سقوط بالگرد حامل نیروهای نظامی تركیه در افغانستان و تحولات و خشونت در افغانستان را تحریك آمیز خواند و خواستار تجدید نظر دولت تركیه در خصوص حضور نیروهای این كشور در افغانستان شد.

وی همچنین خواستار تحقیق و بررسی چگونگی سقوط بالگرد نظامی این كشور شد.

باغچه لی افزود : این یك واقعیت است كه حوادث و تحولات در افغانستان به دلیل عدم وجود آشتی ملی در حال افزایش است كه این امر باعث نگرانی است.

وی با اشاره به حوادث خونین افغانستان، نفوذ گروه های تروریستی در این كشور ، توهین به قرآن كریم و كشتار مردم بی دفاع ، از دولت تركیه خواست به مسوولیت خود در حمایت از نیروهای نظامی در خارج از كشور عمل كند.

ستاد فرماندهی ارتش تركیه روز جمعه گذشته اعلام كرد، در سقوط یك بالگرد نظامی تركیه در افغانستان 12 نظامی تحت پوشش نیروی بین‌المللی كمك به امنیت افغانستان موسوم به 'ایساف'در افغانستان كشته شدند.

در اطلاعیه ستاد ارتش تركیه آمده است، هنوز علت سقوط بالگرد 'سیكروسكی' متعلق به تركیه مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تركیه بعد از وقوع حملات یازدهم سپتامبر و اشغال افغانستان، سربازان خود را منوط به شركت نكردن در مأموریت های رزمی به افغانستان اعزام كرده است.

تركیه عضو ایساف است و تاكنون دو بار فرماندهی‌ نیروهای‌ سازمان اتلانتیك شمالی (ناتو ) را در كابل‌ به عهده گرفته است.

تركیه با یك‌ تیپ‌ از نیروهای‌ ارتش‌ خود در ایساف مشاركت‌ كرده‌ است‌‌ و گفته می شود 1800 سرباز تركیه مامور خدمت در این نیرو هستند.

خاورم ** 230 **1515



:: برچسب‌ها: تصویر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

راهیان نور ، كاروان هایی كه همه ساله از گوشه گوشه كشور بزرگ ایران برای تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس و گرامیداشت خاطره رشادت ها و جانبازی های رزمندگان و شهدا به این سرزمین پای می گذارند.

اگر واژه هایی چون عزت و استقلال و سربلندی و آزادگی را در كتاب ها باید می خواندیم اینك در این سرزمین به چشم می توان دید.

به جرات می توان گفت كه بسیاری از واژه ها را كه دور از عقل و خرد آدمی است در دیار خوزستان می توان ترجمه كرد، این سرزمین رازهای بزرگی در دل خود جای داده است آنجا كه شهید همت فرمانده بی باك و دلاور لشكر 27 محمد رسول الله با چشمانی آسمانی كه هیچ گاه به گناه باز نشده بود به مهمانی خدا رفت.

آنجا كه پیكر شهید مهدی باكری با اروند گره خورد و روح بلندش در حضور خدا آرام یافت، آنجا كه مصاف حق با باطل و از جان گذشتن مردان پاك خدا را در خاطرات خود ابدی كرده است.

خوزستان برای مردم ایران، عزیز است چرا كه عزیزترین بندگان خدا عشق و عبودیت و ایثار و فداكاری را در این سرزمین به تجربه نشستند و همه نسل های ایران زمین را مدیون خود ساختند.

دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای ملت ایران:

1- استقلال ملی: تمامیت ارضی و حفظ استقلال ملی اصلی ترین دستاورد دوران دفاع مقدس برای ملت ایران بود، اگر دشمنان ایران در دوران قاجار توانستند بخشی از آذربایجان را از خاك ایران جدا كنند و اگر در دوره پهلوی با توطئه انگلیسی ها بحرین از ایران جدا شد اما در دوران انقلاب اسلامی ملت ایران با تكیه برآرمان های انقلاب اسلامی تمامیت ارضی ایران را حفظ كرد و در برابر توطئه تجاوز شرق و غرب جانانه مقاومت كرده و استقلال ملی ایران را تضمین كرد.

دفاع از هویت ایرانی با فرهنگ ناب اسلامی در دفاع مقدس عملی شد، دفاعی كه آرمان ها در آن بلند آوازه طنین انداز شد و همه تاریخ را گواه گرفت كه این ملت مسلمان برای حراست از كیان و هستی خود، عاشقانه در میدان مبارزه ایستاده است و عهد و پیمان با ولایت را تا آخرین قطره خون محافظت می كند.

2- احساس عزت: دومین دستاورد دوران دفاع مقدس ، احساس عزت و سربلندی برای ملت ایران بود، ایرانیان به عنوان مقاوم ترین و سربلندترین ملت ها نام خود را در تاریخ ثبت كردند.

عزت، غیرت و جوانمردی ویژگی خاص مردان الهی است و خداوندگار نیز تعهد كرده كه عزت مخصوص پیامبر ، اولیاء خدا و پیروان صدیق اوست و تا امتی روحیه شهادت طلبی دارد روی ذلت نمی بیند، این پیمان الهی در دفاع مقدس ایرانیان به زیبایی تمام عینیت یافت.

ملت ایران بی هیچ ابزار دفاعی تنها با توكل به خدای لایزال آنچنان همتی از خود نشان داد كه همه معادلات جهانی برهم خورد و محاسبات بین المللی و مدل های جنگ پیشرفته در عرصه دفاع مقدس رنگ باخت.

3- خود باوری: به دنبال اتحاد همه نیروهای شیطانی علیه انقلاب اسلامی و كمك های لجستیكی به دشمن تجاوزگر و در محاصره قرار دادن ایران، جوانان این مرز و بوم با اعتماد به نفس و خود باوری و قطع امید از كمك های بیگانگان دانش نظامی و فنی خود را ارتقا داده و علاوه بر ارایه تئوری های مختلف برای عملیات رزمی در ساختن جنگ افزارهای نظامی، تمام توان و همت خود را به كار گرفتند.

غواصان دلیر ایرانی به گونه ای از اروند با آب های خروشان گذشتند كه بهت همگان را برانگیخت. این روحیه خود باوری بعدها در عرصه دانش هسته ای نیز خود را نشان داد.

4- امكان حضور در جهاد فی سبیل الله: دوران دفاع مقدس برای كسانیكه با اعتقاد به اجر جهاد در راه خدا در میدان رزم شركت كرده بودند بهترین فرصت را فراهم كرد.

امام امت از دفاع مقدس در تعابیری به عنوان نعمتی بزرگ و جزء الطاف خفیه الهی برای بندگان مخلص خدا یاد كردند، كلام مسیحایی روح الله در همان نخستین روزهای جنگ، با دل جوانان ایرانی كاری كرد كه طولی نكشید جبهه های جنگ صحنه عشق بازی جوانان و نوجوانان دلداده شد و تجربه جهاد فی سبیل الله برای ملت ایران ارمغانی الهی شد.

5- امكان شهادت در راه خدا: شهادت به عنوان انتخابی آگاهانه برای مردن در راه هدفی مقدس یكی دیگر از ارمغان های دوران دفاع مقدس برای ملت ایران بود.

خوزستان ، كربلای بزرگ مردان ایران ، سند مقاومت و مظلومیت مردان و زنانی است كه برای دفاع از استقلال ملی خود شهادت را برگزیدند.

جهاد اكبر و مبارزه با نفس بزرگ ترین و سخت ترین امتحان الهی است ولی جهاد اصغر آزمونی است كه در آن مرد از نامرد شناخته می شود و آن موقع كه ناقوس جنگ به صدا در می آید مردان خدا لباس رزم بر تن كرده پروانه وار بر گرد شمع ولایت می گردند تا شاید بسوزند و روشنی بخش محفل بشریت باشند.

آری شهدای این نبرد بزرگ برای همیشه تاریخ چراغ هدایت اند، چرا كه برخی حسین وار و عده ای عباس گونه در صحنه كارزار نهایت دلدادگی و عشق به مقتدای خویش را نمایان كردند.

6- شكل گیری فرهنگ بسیجی: تفكر بسیجی و فرهنگ قیام برای خدا یكی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود، با حاكمیت این تفكر، ملت ایران برای همیشه دشمنان این سرزمین را مایوس كرد، شكل گیری فرهنگ فداكاری و از خود گذشتگی برای حفظ و حراست از مرزهای ایمان و ایران در دوران جنگ تحمیلی اتفاق افتاد.

اینك خاطره آن همه فداكاری ها را با حضور معنی دار خود در سرزمین خوزستان گرامی می داریم، سرزمینی كه با همت مجاهد مردان ایران زمین سمبل مقاومت مردم ایران لقب گرفت و نخل های بلند آن تا همیشه تاریخ این سرزمین سند پایداری و ایستادگی نام گرفتند.

درود خدا بر همه شهیدان گلگون كفن انقلاب اسلامی كه بر راه استوار حق پایدار ماندند و ایران عزیز را آزاد از چنگ استعمارگران به آیندگان تاریخ به یادگار گذاشتند.

583/ 1645



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سفر اخیر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیرعامل ایرنا به بیروت در حالی صورت پذیرفت كه بسیاری از كارشناسان سیاسی با توجه به دیدارهای جوانفكر با مقامات ارشد لبنان و حزب الله، این سفر را در شرایط فعلی منطقه بسیار مهم و موفق ارزیابی كردند.

متاسفانه سایت تابناك در خبر جعلی و كذب خود به نقل از شنیده ها نوشته است كه به رغم پیگیری و پافشاری آقای غضنفر ركن آبادی سفیر كشورمان در بیروت،نه آقای سیدحسن نصرالله و نه هیچ یك از مقام‌های بلندپایه حزب‌الله لبنان حاضر به دیدار با آقای جوانفكر نشدند.

نكته تاسف برانگیزتر این است كه خبر كذب تابناك،امروز (یكشنبه ) توسط رادیو رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته و زمینه هجمه علیه مقام های ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم كرده است و واقعا' معلوم نیست چرا این سایت بدون در نظر گرفته منافع و امنیت ملی،برای دشمن زبون و حقیر ایران اسلامی خوراك تبلیغاتی فراهم می كند.

به هرحال پیرامون این خبرسازی ناشیانه،باید یادآوری كرد كه مشاور طبوعاتی رییس جمهوری در سفر به لبنان با رییس جمهوری، رییس مجلس، نخست وزیر و وزرای امور خارجه و اطلاع رسانی این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

همچنین در مراسم افتتاح دفتر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)كه به نام جاوید الاثر كاظم اخوان نامگذاری شد، 'علی مقداد'نماینده برجسته حزب الله در مجلس لبنان،'مروان فارس'عضو فراكسیون وفاداری به مقاومت، 'محمد عفیف' مشاور ارشد رسانه ای سیدحسن نصرالله، 'یوسف زین' مدیر رادیو 'اذاعة النور'، 'ابراهیم الموسوی' مسئول روابط رسانه ای و سخنگوی حزب‌الله حضور داشتند و با مدیر عامل ایرنا نیز به گفت و گو و رایزنی پرداختند.

البته مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری طی سفر به لبنان با دیگر مقام های ارشد جنبش حزب الله نیز دیدار و گفت و كرد كه در شرایط فعلی رسانه ای شدن آنها به صلاح نیست.



:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

* حكمت (421) ارزش عقل

عقل تو را همین بس كه راه گمراهی ات را از رستگاری ات روشن می گرداند.

* حكمت (422) ارزش نیكوكاری

كار نیك به جا آورید، و آن را هر مقدار كه باشد كوچك نشمارید، زیرا كوچك آن بزرگ، و اندك آن فراوان است، و كسی از شما نگوید كه: دیگری در انجام كار نیك از من سزاوارتر است ! . گر چه سوگند به خدا كه چنین است، خوب و بد را طرفدارانی است كه هر گاه هر كدام از آن دو را وا گذارید، انجامشان خواهند داد.

* حكمت (423) ره آورد خودسازی

كسی كه نهان خود را اصلاح كند، خدا آشكار او را نیكو گرداند و كسی كه برای دین خود كار كند، خدا دنیای او را كفایت فرماید و كسی كه میان خود و خدا را نیكو گرداند، خدا میان او و مردم را اصلاح خواهد كرد.

* حكمت (424) ارزش عقل و بردباری

بردباری پرده ای است پوشاننده، و عقل شمشیری است بران. ‌پس كمبودهای اخلاقی خود را با بردباری بپوشان و هوای نفس خود را با شمشیر عقل بكش.

* حكمت (426) دو چیز ناپایدار

سزاوار نیست كه بنده خدا به دو خصلت تندرستی و توانگری اعتماد كند. زیرا در تندرستی ناگاه او را بیمار بینی و در توانگری ناگاه او را تهیدست!

* حكمت (427) جایگاه شكوه كردن

كسی كه از نیاز خود نزد مومنی شكایت كند، گویی به پیشگاه خدا شكایت برده است و كسی كه از نیازمندی خود، نزد كافری شكوه كند، گویی از خدا شكوه كرده است!

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: به من , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

جلسه بعدی دادگاه پرونده "بزرگ‌ترین فساد مالی ایران" هشتم فروردین آینده برگزار خواهد شد

قاضی پرونده‌ای که بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی در ایران خوانده شده است، در سومین جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که از طریق مراجع رسمی و بین‌المللی، از جمله پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای بازداشت متهمان فراری این پرونده اقدام شده است.

سومین جلسه رسیدگی به "بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی در ایران" روز شنبه، ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، ناصر سراج، قاضی این پرونده در ابتدای سومین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: "متهم اصلی پرونده فساد بزرگ بانکی عنوان کرده است که جعبه سیاه این پرونده فراری است."

او با بیان این که "گفته می‌شود در این پرونده جای متهم اصلی و فرعی خالی است"، تصریح کرد: "دادگاه فقط در محدوده کیفرخواست حد رسیدگی دارد و کیفرخواست ۳۲ متهم به دادگاه فرستاده شده است."

قاضی این پرونده اضافه کرد: "طبق توضیحات دادستان، این پرونده بیش از ۱۰۰ متهم دارد و احتمالا بعضی از افراد، متهمان را وادار می‌کنند که اعتراف نکنند اما این پرونده معامله اسناد است و اسناد هستند که حرف آخر را می‌زنند و اظهارات متهمان فقط برای روشنگری پرونده است."

در پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران، گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی متهم هستند که با صدور غیرقانونی اسناد اعتباری (ال‌سی) به ارزش حدود سه هزار میلیارد تومان، به کسب سود پرداخته‌اند.

"متهم ردیف دوم تحت فشار بوده است"

در سومین جلسه رسیدگی به پرونده "اختلاس بزرگ"، وکیل مدافع متهم ردیف دوم این پرونده در دفاع از موکل خود گفت که موکلش "از سوی آقای خسروی (متهم ردیف اول) تحت فشار بوده است" و شواهد نشان نمی‌دهد که او قصد ضربه زدن به نظام را داشته است.

متهم ردیف دوم این پرونده، مدیر اسبق شعبه بانک صادرات شرکت فولاد اهواز معرفی شده است.

اظهارات وکیل مدافع این متهم در جلسه دادگاه در روز شنبه، ۲۷ اسفند، که گفت موکلش تحت پوشش شبکه فعالیت نداشته است، با اعتراض نماینده دادستان روبه رو شد. او گفت: "برای پول هر دفاعی انجام ندهید، مثل روز روشن است که شبکه بوده است."

"بیشترین ارتباط متهم ردیف سوم با متهم اصلی"

نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده، گفت که متهم ردیف سوم این پرونده که رئیس سابق بانک ملی شعبه کیش خوانده شده است، بیشترین ارتباط را با متهم اصلی پرونده داشته است و ال‌سی‌های گشایش‌یافته از سوی او، بدون پشتیبانی مالی و به طور صوری وارد چرخه بانکی ایران شده است.

او در پاسخ به وکیل مدافع این متهم که دریافت رشوه از سوی او را رد کرده بود، گفت که فرد متهم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رشوه دریافت کرده است.

نماینده دادستان تهران اتهامات رئیس سابق بانک ملی شعبه کیش را "افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و دریافت رشوه" اعلام کرد.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی، صدور ۱۰۲ فقره ال‌سی با علم به ضربه زدن به نظام، دریافت ۱۰۷ میلیون تومان رشوه و پولشویی، از دیگر اتهامات این فرد اعلام شده است.

در عین حال، متهم ردیف سوم این پرونده در دفاع از خود به دادگاه گفت که این اتهامات را قبول ندارد.

او اضافه کرد که تنها ۱۰ دقیقه با وکیل خود صحبت کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از متهم ردیف سوم این پرونده در دادگاه نوشته است که "تمام ارکان بانک ملی از موضوع باخبر بودند و بارها ما را از خانه به بانک کشاندند تا کار تنزیل ال‌سی‌ها را انجام دهیم."

او اضافه کرد: "وقتی کیفرخواست خوانده شد، فکر نمی‌کردم این اتهامات من است."

نماینده دادستان تهران در این دادگاه همچنین گفته است که "با گذشت ۸ ماه، هنوز مدیریت بانک ملی یک فقره شکایت از کارمندان خود نداشته است و حتی هنوز برای بازگشت منابع هم درخواست نداده است."

جلسه آتی دادگاه؛ هشتم فروردین

در جلسه های پیشین دادگاه ۳۲ متهم این پرونده حضور داشتند، ولی گزارش شده است که در جلسه این دادگاه در روز شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۸ متهم (۱۶ مرد و دو زن) حضور داشتند.

جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به این پرونده روز هشتم فروردین آینده برگزار خواهد شد.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "بزرگ‌ترین فساد مالی در ایران" روز یکشنبه ۲۱ اسفند (۱۱ مارس)، در تهران برگزار شد و در جریان آن، متهم ردیف اول پرونده، به دلیل انصراف وکیل مدافعش، نتوانست دفاعیات خود را ارائه کند. گزارش مربوط به این جلسه را در بخوانید.

متهم ردیف اول این پرونده که رسانه‌های ایران نام او را مه‌آفرید امیرخسروی اعلام کرده‌اند، از سوی نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران به "افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تبانی و فساد در شبکه بانکی کشور" متهم کرده است.

گزارش و تحلیل‌های بیشتر درباره پرونده بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ ایران را در بخوانید.



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'مسعود منتجبی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی كل گنجایش اماكن اقامتی موجود در مشهد را 348 هزار نفر اعلام كرد.

وی گفت: از این میزان گنجایش 218 هزار نفر مربوط به واحدهای اقامتی و بقیه آن 'موقت' و مربوط به مراكزی از قبیل آموزش و پرورش، حسینیه ها و مانند آن است.

او ادامه داد: همچنین هزار و 200 خانه شخصی در مشهد با گنجایش 40 هزار نفر ساماندهی شده و در چرخه خدمات رسانی به زائران قرار گرفته است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تاكید بر اینكه هم اكنون مشكلی برای اسكان در مشهد وجود ندارد افزود: فقط مشكلاتی به دلیل فقدان اطلاع مسافران از 'سامانه رزرو' و روشهای آن وجود دارد كه در تلاش هستیم با اطلاع رسانی در ورودیها شهر این مشكل رفع شود.

وی همچنین گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا از دیشب ستاد اسكان اضطراری در كمپ باباقدرت واقع در ورودی شهر مشهد برپا شده كه پاسخگوی مسافران و مراجعان برای اسكان است.

منتجبی افزود: مشكلی برای اسكان اضطراری مسافران وجود ندارد زیرا در صورت مراجعه می توان به سرعت آنان را در مراكز پیش بینی شده اسكان داد.ك/3

2713/664



:: برچسب‌ها: آبی , درختان , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

در این زندان شورشیان طالبان، قاچاقچیان مواد مخدر و زندانیان عادی نگهداری می‌شوند.

وزارت داخله (کشور) افغانستان گزارش‌های مربوط به 'برخورد اهانت آمیز' در هنگام بازرسی بدنی زنان ملاقاتی در زندان پلچرخی را رد کرده است.

اخیرا برخی مقام‌های افغان و آمریکایی به رسانه‌های غربی گفته‌اند که ماموران این زندان هنگام ملاقات زنان با بستگان زندانی خود، آنها را بازرسی بدنی می‌کنند و گاهی بخش‌های حساس بدن آنها نیز بازرسی می‌شود.

یکی از مسئولین سابق این زندان که نخواست نامش فاش شود، در گفتگویی با بی بی سی گفت که فقط "در موارد مشکوک"، زنان ملاقاتی به این صورت تفتیش می شوند، اما این مساله عمومیت ندارد.

زندان پلچرخی بزرگترین و بدنام ترین زندان در افغانستان است که هنوز به دستگاه اشعه مجهول و دیگر وسائل الکترونیکی مجهز نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، زنان بر خلاف مردان به شدت بازرسی می شوند و حتی بخش‌های حساس بدن آنها نیز توسط زنان نگهبان بازرسی می شود.

تعلیق کمک‌های آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی گزارش داده است که دولت آمریکا پس از آنکه وزارت داخله افغانستان درخواست مکرر واشنگتن مبنی بر توقف این نوع بازرسی بدنی زنان را نپذیرفت، به عنوان اهرم فشار، تمامی کمک‌های مالی‌اش را به زندان پلچرخی متوقف کرده است.

اما صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در گفتگویی با بی بی سی گفت که در هیچ موردی زنان ملاقاتی به صورت توهین آمیز بازرسی نشده اند.

آقای صدیقی گفت: "این موضوعات صحت ندارد و تمام مسایل در محابس بر اساس قوانین محابس صورت می گیرد. ما همچو موارد را در قانون محابس نداریم که همچو تفتیش از خانم‌ها و یا آقایان صورت بگیرد. در بازدیدی که وزیر داخله هفته گذشته از زندان داشت ما با همچو موارد برنخوردیم."

اما یکی از مسئولین پیشین زندان پلچرخی، که نخواست نامش فاش شود، به بی بی سی گفت که در گذشته مواردی اتفاق افتاده است که زنان ملاقاتی در لباس زیر خود وسایل ارتباطی مانند موبایل و مواد مخدر را پنهان و به داخل زندان منتقل کرده اند.

به گفته وی، این مساله سبب شد که مسئولان زندان چنین تدابیری را اتخاذ کنند، اما او تاکید کرد که این مساله عمومیت ندارد.

رسانه های غربی نیز به اظهارات بعضی از زنان نگهبان و زنان ملاقاتی در زندان پلچرخی استناد کرده اند.

آمریکا از جون (ژوئن) سال ۲۰۰۹ تا کنون بیش از ۱۴ میلیون دلار برای بازسازی زندان پلچرخی مصرف کرده است.

نبود تجهیزات الکترونیکی

صدیق صدیقی

"این موضوعات صحت ندارد و تمام مسایل در محابس بر اساس قوانین محابس صورت می گیرد. ما همچو موارد را در قانون محابس نداریم که همچو تفتیش از خانمها و یا آقایان صورت بگیرد. در بازدیدی که وزیر داخله هفته گذشته از زندان داشت ما با همچو موارد برنخوردیم"

در حالی که هم اکنون حتی بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ در کابل به وسایل الکترونیکی بارزسی مجهز شده اند، زندان بزرگ و معروف پلچرخی هنوز به این گونه دستگاه‌ها مجهز نشده است.

آقای صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که در آینده اقدام به تهیه این وسایل خواهد شد. او افزود: "بدون شک امکانات هنوز هم محدود است. تازه مسئولیت محابس به وزارت داخله منتقل شده است."

سخنگوی وزارت داخله همچنین گفت: "وزارت عدلیه (دادگستری) شاید امکانات آن را نداشت تا ماشینهای اکس-ری را که به خصوص برای تفتیش (بازرسی) بدنی به کار می رود، نصب بکند. وزارت داخله پس از ارزیابی این نواقص به تهیه و نصب دستگاه اکس-ری مبادرت خواهد کرد."

زندان پلچرخی از بدنام ترین زندانهای چند دهه اخیر در افغانستان محسوب می شود و در حال حاضر حدود هفت هزار زندانی در این زندان نگهداری می شوند.

در این زندان شورشیان طالبان، قاچاقچیان مواد مخدر و زندانیان عادی نگهداری می‌شوند.

این زندان در گذشته نیز کانون تحولات بوده است. هم اکنون شماری از زندانیان دست به اعتصاب زده و گفته می شود که برخی آنها لبهای خود را دوخته اند.

وزارت داخله افغانستان به تازگی مسئولیت زندان‌های سراسر این کشور را به دوش گرفت. پیش از این مسئولیت حفاظت از زندانها به دست وزارت عدلیه (دادگستری) بود.

برخی از کارشناسان گفته اند این موضوع که وزارت داخله تجربه ای در مدیریت زندان‌ها ندارد، باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.



:: برچسب‌ها: بچه ها , زنده , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیروان مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی ضمن اعلام این خبر، هویت این سرباز را رندی مایكل و یا رندی مایكل هیل اعلام كردند.

به گفته دو تن از مقامات جنبش صدر كه نامی از آنان برده نشده است، جنبش مذكور سرباز آمریكایی را به هیات مامور سازمان ملل متحد در عراق تحویل داده است.

این درحالی است كه سخنگوی هیات مامور سازمان ملل متحد در عراق نیز در واكنش به انتشار این خبر اعلام كرده است كه هنوز نمی تواند هویت سرباز آمریكایی آزاد شده را مورد تایید قرار دهد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد كه خبر اعلام شده از سوی جنبش صدر با آنچه كه پنتاگون پیشتر اعلام كرده بود در تناقض است.

پنتاگون پیشتر در ماه فوریه اعلام كرده بود كه بقایای آخرین سرباز آمریكایی كه گفته می شد در عراق مفقود شده را كشف كرده است.

به گفته مقامات جنبش صدر، این سرباز آمریكایی در ماه ژوئن سال 2011 میلادی به اسارت گردان روز موعود كه یكی از شاخه های شبه نظامیان ارتش مهدی صدر محسوب می شوند، درآمده بود

به گفته این مقام جنبش صدر، مقتدی صدر دستور داده بود تا این سرباز آمریكایی را به نشانه حسن نیت آزاد كنند تا نشان دهد كه وی هیچ مشكل و اختلافی با مردم آمریكا ندارد.

به گفته این مقام وابسته به جنبش صدر، مقتدی صدر دستور داده بود كه این سرباز آمریكایی به سازمان ملل تحویل داده شود.

1592

**2351**



:: برچسب‌ها: کلیسا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

' زهرا كریمی ' عصر شنبه درحاشیه تجمع اعتراض آمیز شماری از مسلمانان و شیعیان مقیم فرانسه نسبت به حضور نیروهای سعودی در بحرین درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه قیام یكسال اخیر اكثریت مردم شیعه بحرین كه در فقركامل بسر برده و توسط عده قلیلی اداره می شوند ، بدون آنكه واكنشی از سوی كشورهای مدعی دمكراسی جهانی به همراه داشته باشد ، توسط نیروهای تا دندان مسلح سعودی سركوب و لگد مال شد.

وی با بیان اینكه سعودیها در قضیه لیبی ، كشورهای غربی متخاصم به سركردگی آمریكایی ها را همراهی كردند ، افزود: نظامیان سعودی با این خوش خدمتی خود در كشتار مردم مظلوم لیبی ، مجوز حضور خود در بحرین را اخذ كردند.

وی هدف از همكاری سعودیها و برخی از كشورهای عربی با غربی ها را غارت ثروت های مردم مسلمان منطقه یاد كرد و خاطرنشان ساخت : نباید حیات و سرنوشت مردم كشورهای مسلمان منطقه فدای منافع استثمارگران شود.

این شهروند فرانسوی با بیان امریكایی ها و صهیونیست ها درصدد ایجاد تفرقه میان فرق مختلف اسلام و مسلمانان هستند ، گفت: به شهادت رسیدن امام جماعت شیعیان بروكسل در یك اقدام تروریستی و به آتش كشیده شدن مسجد محل عبادت وی ، در راستای همین سیاست تفرقه افكنانه استعمار صورت گرفته كه مسلما هیچ نفعی نیز برای مسلمانان به همراه نخواهد داشت.

وی همچنین ضمن محكوم كردن این اقدام تروریستی آنرا به سلفی ها نسبت داد وافزود: آنها كه از توان وشهامت لازم برای بحث و تقابل عقاید واندیشه با شیعیان را ندارند ، دست به شهادت رساندن یك امام جماعت بی دفاع آنهم در یك محل عبادت دست می زنند.

وی سیاست كشورهای غربی در مواجهه با كشورهای منطقه را متناسب با منافع آنان دانست و خاطرنشان ساخت: كشورهای غربی با فراهم ساختن استقلال بحرین در سال 1973 میلادی ، آنرا به یك پایگاه نظامی آمریكایی درراستای منافع منطقه ای كشورهای غرب و در تقابل با ایران تبدیل كردند.

كریمی با اشاره به اینكه نفت ، پول و منافع اقتصادی درشرایط حاضر ملاك عمل و تعیین كننده سیاست كشورهای غربی نسبت به منطقه است ، اظهارداشت: متاسفانه كشورهای غربی برای دستیابی به منافع خود ، قتل عام و كشتار مسلمانان دركشورها را در دستور كار قرار داده اند.

وی سیاست كشورهای غربی در شرایط حاضر در مواجهه با مسلمانان و كشورها را منحصر به فرد و مغرضانه دانست وافزود: شواهد و قرائن نشان می دهد كه در شرایط حاضر اولویت اول سیاستمداران غربی را مواجهه با مسلمانان و تفرقه افكنی میان آنان تشكیل می دهد.

این شهروند فرانسوی همچنین از مسلمانان خواست ضمن حفظ هوشیاری و بیداری خود در برابر هجمه های لجام گسیخته كشورهای غربی از دامن زدن به خشونت نسبت به یكدیگرخودداری كرده و زمینه های وحدت وهمدلی با یكدیگر را فراهم كنند.

1592

اروپام **1495



:: برچسب‌ها: آسیا , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

علی اكبر ولایتی'عصر شنبه در حاشیه همایش قدردانی از كاروان جهانی ' الی بیت المقدس ' در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی كه در 12 اسفند برگزار شد افزود:این انتخابات نشان دادكه نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه غنی مردمی برخودار است.

وی تصریح كرد : مجلس نهم در راستای اهداف انقلاب اسلامی كلید خواهد خورد و پارلمانی امیدواركننده را به همراه خواهد داشت.

درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 48 میلیون و 288 هزار و 799 نفر واجد شرایط لازم رای دادن بودند.

بنا به اعلام مصطفی محمدنجار وزیر كشور ، با توافق شورای نگهبان، روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1391 ، انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در 33 حوزه انتخابیه كه انتخابات در آنها به دور دوم كشیده شده برگزار خواهد شد.

وزیر كشور افزود :در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تكلیف 65 كرسی باقیمانده با رقابت 130 نفر از نامزدها مشخص خواهد شد.

سیام/گ.س 1568



:: برچسب‌ها: پاییز , تایوان , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سرهنگ 'علی نیكبخت' شنبه شب درگفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی، اظهارداشت:‌ 'محمد دایی' راننده خودرو حامل علی دایی نتوانسته است خودرو را كنترل و هدایت كند.

وی یادآور شد: در این سانحه علی و محمد به همراه '‍ ژلكو میاچ' كمك مربی خارجی تیم راه آهن شهری ری مجروح شدند كه به بیمارستان شهید بهشتی كاشان انتقال یافتند.

خودرو پرادو دایی ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه شب هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر هشت ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.

1724/562/7431



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آداب اسلام این است كه از همه‌ فرصت ها، از همه‌ لحظه‌هاي زندگي، از همه مقاطع حیات در شكل هاي گوناگون استفاده شود، براي تكامل انسان، براي پیشرفت معنوي و مادي نوع بشر.

ما ایراني‌ها می توانیم با استفاده از این مناسبت، به كارهایي كه اسلام ما را به آن دعوت كرده است و در جهت احكام اسلامي و معارف اسلامي حركت كنیم، خودمان را با اهداف عالیه اسلام آشنا كنیم. در این ایام، صله رحم، توجه به خداي متعال، شنیدن سخنان خوب از یكدیگر، و اجتماع در مراكز دیني و معنوي، از آن فرصت هاي مغتنمي است كه باید از آن استفاده كرد.

حقیقت این است كه مردم عزیز كشور ما در طول سالیان متمادي و بخصوص در اوقات حاكمیت نظام اسلامي بر كشور، از عید نوروز هم براي معنویت، براي معرفت، براي نزدیكي به خدا استفاده كرده‌اند. شاهد هم این است كه شما در ساعت تحویل اگر ملاحظه كنید، مي‌بینید بیشتر مردم در مراكز دیني، در بارگاه‌ها، در زیارتگاه‌ها و مشاهد مشرفه و در مساجد مشغول توجه و دعا و ذكرند.

معناي این حركت عظیم این است كه ملت ایران از این آئین و از این سنت هم براي دین بهره‌برداري می كند. این باید خط شاخصي باشد براي ما در همه‌ امور كه براي پیشرفت معرفت خود، معنویت خود، دین خود، استقرار احكام اسلامي و معارف اسلامي و اخلاق اسلامي بهره‌برداري كنیم.

* از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی (اول فروردین 1390)

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

مدیرعامل مجتمع مس سونگون روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این خبر، گفت: كارخانه تغلیظ مس سونگون با توجه به سختی بالای ماده معدنی، بعد از گذشت چهار سال از راه ‌اندازی هنوز نتوانسته بود، به ظرفیت اسمی خود برسد.

' رضا شریفی ' افزود: با توجه به عمیق شدن معدن و ارسال ماده معدنی از زون هیپوژن و افزایش اندیس كار ماده‌ معدنی، سال به سال مشكل فوق حادتر می‌شد كه مهندسان و كارشناسان مجتمع با اعمال تغیرات اساسی در كارخانه تغلیظ موفق شدند ركورد ظرفیت اسمی آن را بشكنند.

وی گفت: برای رفع این مشكل و دستیابی به ظرفیت اسمی، آسیای نیمه‌ خودشكن و افزایش آن چندین طرح‌ اصلاحی طی دو سال گذشته در امور تغلیظ با همت و تلاش مضاعف كاركنان زحمتكش و دیگر امور پشتیبانی ‌كننده مجتمع و شركت ملی صنایع مس ایران انجام كه ماحصل آن دستیابی به ظرفیت تولید كارخانه تغلیظ مس سونگون یعنی 150هزار تن كنسانتره خشك در اسفند ماه جاری و همچنین تولید 155 هزار تن كنسانتره خشك تا پایان سال 90 بوده است.

شریفی اظهاركرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قراربود در سال جاری 144 هزار و 600 تن كنسانتره خشك در واحد تغلیظ مجتمع مس سونگون تولید شود.

به گفته وی، در سال گذشته در این واحد 142 هزار كنسانتره خشك تولید شده بود.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون با اشاره به موفقیت های این مجتمع در كاهش استفاده از آب خام مصرفی، گفت: در سال 89 مقدار آب خام مصرفی این كارخانه یك میلیون و 191 هزار و 620 مترمكعب بود كه این رقم در سال جاری به یك میلیون و 40 هزار مترمكعب رسید كه این كاهش مصرف از دیگر موفقیت های مجتمع در سالجاری به شمار می رود.

' معدن و كارخانه تولید مس سونگون ' در استان آذربایجان شرقی واقع و فاصله این كانسار از شهر تبریز 130 كیلومتر و از شهرستان ورزقان 30 كیلومتر است كه در محدوده روستای تخریب شده سونگون واقع شده است.

این معدن در یك منطقه كوهستانی با متوسط دو هزار متر ارتفاع از سطح دریا بر روی كمربند مس جهانی قرار دارد.

این كانسار به صورت توده نفوذی بر روی رشته كوه‌های قره داغ قرار گرفته كه با 80 كیلومتر عرض، بخشی از كمربند آندزیتی آلپ- هیمالیا می ‌باشد و اختلاف ارتفاع در محدوده معدن حدود 750 متر می ‌باشد كه سبب ایجاد توپوگرافی شدید و دامنه‌های پرشیب شده‌ است.

كانی سازی اصلی كانسار، شامل كانی‌های مس و مولیبدن و دومین تولید كننده مس در ایران می ‌باشد.

ذخیره احتمالی معدن مس سونگون بیش از یك میلیارد تن و ذخیره قابل استخراج آن حدود 800 میلیون تن برآورد شده ‌است.

در این معدن غیر از فلز با ارزش مس، مولیبدن، طلا، نقره و دیگر عناصر با اهمیت به صورت فلزات همراه وجود دارند.

7236/587



:: برچسب‌ها: مکزیک , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از فدراسیون شنا، بدین ترتیب در پایان مرحله اول مسابقات شیرجه باشگاههای كشور شهرداری تبریز با 102 امتیاز صدرنشین این مسابقات شد.

تیم نفت تهران با78 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم های هیات شنای فارس واصفهان با54 و6 امتیاز سوم وچهارم شدند.

در پایان این مرحله نتایج در مواد مختلف به این شرح بدست آمد:

تخته 1متر فنر:

1-مجتبی ولی پور از شهرداری تبریز با 282 امتیاز

2-علی شكول از شهرداری تبریز با269 امتیاز

3-سینا انگوتی از نفت تهران با 206 امتیاز

تخته 3متر فنر:

1-مجتبی ولی پور از شهرداری تبریز با 317 امتیاز

2-علی شكول از شهرداری تبریز با 273 امتیاز

3-سینا انگوتی از نفت تهران با 272 امتیاز

سكو:

1-مجتبی ولی پور از شهرداری تبریز با 248 امتیاز

2-فرهاد افسری از شهرداری تبریز با224امتیاز

3-سینا انگوتی از نفت تهران با زمان201 امتیاز

شایان ذكر است مرحله دوم مسابقات شیرجه باشگاههای كشور در سه ماهه اول سال آینده ( 1391 ) برگزار خواهد شود .

1587**1440



:: برچسب‌ها: ماکرو , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'آیت الله محمدعلی تسخیری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود:عمده ترین محورهایی كه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همواره در فعالیت های خود بر آن متمركز بوده بیداری اسلامی، گسترش فرهنگ تقریب و خاموش كردن فتنه های مذهبی در جهان اسلام است.

این مقام مسوول در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد:در بحث بیداری اسلامی این مجمع فعالیت های خوبی در سال جاری داشته و با برخی رهبران بیداری اسلامی در كشورهای مختلف ارتباط برقرار كرد و در رابطه با این مساله به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: این مجمع همچنین برای برگزاری اجلاس های مختلف بیداری اسلامی در داخل و خارج از كشور با سایر دستگاه ها همكاری داشته و كتاب های بسیاری نیز با همین موضوع تالیف و توزیع شده است.

تسخیری درمورد برنامه های این مجمع با محور گسترش فرهنگ تقریب در سطح جهان نیز گفت: این مجمع در سال جاری در كنفرانس های متعددی كه در سراسر جهان به منظور تعمیق و گسترش تقریب بین مذاهب برگزار شد، شركت كرده است.

وی یادآورشد:مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امسال در ادامه فعالیت های متمركز خود اقدام به چاپ مجله و صدها كتاب به زبان های مختلف و توزیع آن در برخی كشورها كرد.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود:این مجمع با شركت در محافل و نمایشگاه های بین المللی، استفاده از امكانات رسانه ای خبرگزاری تقریب، بهره گیری از پایگاه های اینترنتی در قالب 17 زبان، تلویزیون 'الوحده' و انجام مصاحبه و گفت وگو با شبكه های مختلف تلویزیونی در زمینه گسترش مفهوم تقریب، توانسته گام های بلندی بردارد.

تسخیری انجام فعالیت های آموزشی در سطح حوزه و دانشگاه از جمله دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با همكاری سازمان های بین المللی، اعزام مبلغان تقریب، برگزاری كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور صدها اندیشمند و متفكر از كشورهای مختلف، ایجاد جماعت های اسلامی در كشورهای مختلف و پشتیبانی معنوی و مادی از این جماعت ها را از دیگر اقدامات این مجمع در سال جاری برشمرد.

تسخیری به فعالیت های این مجمع با محور خاموش كردن فتنه های مذهبی اشاره كرد و گفت: از آنجا كه استكبار جهانی همواره سعی در ایجاد فتنه های مذهبی در نقاط مختلف جهان از جمله اندونزی، پاكستان، مالزی و عراق داشته، تمامی تلاش ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر این است تا با ایجاد همدلی بین مردم منطقه این توطئه ها را خنثی سازیم.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یكی از فعالیت های مجمع در این جهت آن است كه هر جا فتنه ای برپا می شود، هیاتی اعزام می كنیم تا توطئه های استكبار جهانی را برای مردم آن مناطق با همفكری علما تشریح كنند.

وی با بیان اینكه در داخل كشور نیز این مجمع اقدام به اعزام شخصیت های بزرگ تقریب به نقاط مختلف می كند تا ایده های تقریبی برای مردم توضیح داده شود، ادامه داد: امید است با انجام این فعالیت ها، توانسته باشیم چهره انسانی جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان نشان داده و توده های مسلمان را در نقاط مختلف دنیا به سمت اهداف متعالی ایران جذب كنیم.

فراهنگ ** 1883 **



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان استان بوشهر، حمید درخشان افزود: از عملكرد بازیكنانم در دیدار برابر استقلال راضی هستم ، آنها زحمت خودشان را كشیدند اما در ضربات پنالتی به حریف باختند و نایب قهرمان شدند.

وی یادآورشد: تنها خواسته من از مسئولان شاهین بوشهر این است كه از این تیم حمایت كنند تا بتوانیم به موفقیت های بیشتری دست پیدا كنیم و در رقابت های لیگ برتر نیز نتایج بهتری بگیریم.

دیدار فینال بیست و پنجمین دوره رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های كشورساعت 15 پنجشنبه بین تیم های استقلال تهران و شاهین بوشهر در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد كه تیم فوتبال استقلال موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 1 شاهین را شكست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

628



:: برچسب‌ها: ابرها , موسیقی , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

در این بازی كه عصر امروز شنبه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام می شود، تیم شهرداری تبریز كه وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و از نامزدهای سقوط به لیگ یك است، برای رهایی از این موقعیت و كنده شدن از ته جدول رو در روی تیمی قرار می گیرد كه در سال های اخیر به تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر باج نداده و امتیازهای زیادی از تیم های این شهر گرفته است.

شهرداری تبریز به رغم تغییر سرمربی، تاكنون نتوانسته نتایج دلخواه را كسب كند و در هفت بازی گذشته كه علی اصغر مدیرروستا هدایت این تیم را برعهده داشته هفت امتیاز كسب كرده كه در مقایسه با كارنامه میودراگ یسیچ اصلا خوب نبوده و تیم در وضعیت نزولی قرار گرفته است.

میانگین یك امتیاز برای هر بازی برای تیمی كه از میانگین 1.17 برای هر بازی در نیم فصل اول برخوردار بود قابل قبول نبوده و مدیرورستا باید برای رهایی از این سیر نزولی و بحرانی كه تیم و خودش در آن قرار گرفته هر سه امتیاز بازی با تیم سخت كوش صبای قم را بگیرد.

صبای قم در زمانی كه تیم های تبریزی در لیگ برتر حضور یافته اند، همواره حریفی سخت و مشكل برای این تیم ها بوده و به راحتی به این تیم ها امتیاز نداده است.

این تیم در سه دوره اخیر لیگ برتر و در مصاف با تیم های تبریزی كه تعداد آنها به 9 بازی می رسد در پنج بازی از آن صاحب برتری شده، در دو بازی به تساوی رسیده و تنها در یك بازی مقابل تراكتورسازی تن به شكست داده است.

بررسی بازی های صبای قم مقابل تیم های تبریزی نشان می دهد كه این تیم به معنای واقعی كلمه 'گربه سیاه' فوتبال تبریز بوده و تیم های تبریزی همواره در مصاف با این تیم دچار مشكل شده اند.

اما شهرداری تبریز در دو دوره حضور خود در لیگ برتر، سه بار با این تیم رو در رو شده كه نتیجه آن دو باخت و یك تساوی به نفع دو تیم بوده است.

در دور دهم و در بازی رفت كه در قم برگزار شد دو تیم به تساوی پرگل چهار بر چهار رسیدند و این زمانی بود كه میثاقیان به عنوان سرمربی بر سر این تیم قرار داشت.

در دیدار برگشت این تیم صبا بود كه با نتیجه یك بر صفر برنده شد و شهرداری را از گرفتن حداقل امتیاز بازداشت.

سومین مصاف دو تیم در لیگ برتر در دور رفت این فصل از رقابت ها و در قم بود كه در این بازی نیز صبای قم با نتیجه سه بر یك شهرداری را شكست داد و برتری خود بر تیم های تبریزی را باردیگر نشان داد.

چهارمین تقابل دو تیم در حالی امروز رخ می دهد كه شهرداری برای كسب اولین برد خود مقابل این تیم و همچنین فاصله گرفتن از ته جدول دارای انگیزه است، مضاف بر اینكه مدیرروستا و شاگردانش برای كسب اولین پیروزی خانگی نیز باید در بازی فردا تلاش كنند.

با این تصور كه شهرداری بتواند در بازی امروز با سه امتیاز زمین مسابقه را ترك كند و راه آهن در بازی مقابل سپاهان تن به شكست دهد و شاهین مغلوب فجر سپاسی شود این تیم می تواند جایگاه راه آهن در رده پانزدهم را از آن خود كند كه در آن صورت تیم از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار می گیرد.

به هرحال مدیرروستا و بازیكنان شهرداری به خوبی می دانند كه این شاید آخرین فرصت برای شهرداری باشد تا خود را از انتهای جدول بالا بكشد و در ادامه رقابت ها با حاشیه امنیت بیشتری به مصاف حریفان برود.

شهرداری تبریز هم اكنون با 27 امتیاز از 27 بازی در رده هفدهم و صبای قم با 42 امتیاز از این تعداد بازی در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند.

دیدار دو تیم از هفته بیست و هشتم ساعت 16 امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام می شود.

7233/587



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان قرعه‌کشی را انجام داد

بارسلونا و رئال مادرید دو تیم قدرتمند اروپا تا مرحله فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو نخواهند شد.

قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز (۱۶ مارس) در نیون سوئیس مقر یوفا برگزار شد و ۸ تیم صعود کننده رقبای خود را شناختند.

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان که با این تیم در سال ۱۹۷۴ قهرمان جام جهانی شده قرعه‌کشی را انجام داد.

رئال مادرید، صدرنشین کنونی لالیگا، با قرعه نسبتا آسانی مواجه شد و برای صعود به نیمه نهایی بایستی با تیم آپوئل نماینده قبرس روبرو شود که برای نخستین بار تا این مرحله بالا آمده است.

بایرن مونیخ آلمان نیز که از شانس‌های جدی قهرمانی امسال است نیز به نظر می رسد کار سختی پیش رو ندارد. این تیم برای صعود باید مارسی را از سر راه بردارد که در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد.

در دشوارترین قرعه بارسلونای اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی، باید با آث میلان ایتالیا روبرو شود که صدرنشین سری‌آ است و از زلاتان ابراهیموویچ ، بازیکن پیشین بارسلونا، و روبینیوی برزیلی سود می‌برد. این دو تیم در مرحله گروهی همین رقابتها همگروه بودند که بارسلونا بازی رفت را ۲-۳ برد و بازی برگشت ۲-۲ مساوی شد.

اما چلسی انگلستان که با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به این مرحله رسانده نیز خوش شانس بود که از رویارویی با بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ مصون ماند و حریف بنفیکای پرتغال شد.

شاید مهمترین نتیجه قرعه‌کشی امروز برای علاقمندان فوتبال، رویارویی احتمالی دو غول بزرگ فوتبال اروپا و جهان یعنی بارسلونا و رئال مادرید در فینال این مسابقات باشد.

دروگبا

چلسی با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده است

طبق قرعه کشی انجام شده در مرحله نیمه نهایی، برنده دیدارهای رئال مادرید-آپوئل و بایرن مونیخ-مارسی با یکدیگر مسابقه خواهند داد و برنده‌های دو دیدار دیگر یعنی چلسی-بنفیکا و میلان –بارسلونا با هم روبرو خواهند شد.

بدین ترتیب چلسی در صورت گذشتن از سد بنفیکا، برای صعود به مرحله فینال ممکن است با بارسلونا قدرت برتر چند سال اخیر اروپا روبرو شود که یادآور نیمه نهایی رقابت‌های سال ۲۰۰۹ است که در نهایت بارسلونا با گل دقیقه نود اینی یستا در استمفورد بریج صعود کرد؛ در مسابقه ای جنجالی که چلسی اعتقاد داشت چهار پنالتی این تیم نادیده گرفته شد.

چلسی در مرحله قبل، بازی ۱-۳ باخته در خانه ناپل را جبران کرد و با پیروزی خیره‌کننده ۱-۴ ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی، تا حدودی اعتماد به نفس را به این تیم بحران زده باز گردانده شد.

چلسی از زمان اخراج آندره ویلاش بواش و گماردن روبرتو دی ماتیو به عنوان سرمربی موقت این تیم تا پایان فصل، سه برد پیاپی در جام حذفی، لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا بدست آورده است.

اما این تیم هنوز با سه امتیاز کمتر نسبت به آرسنال در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده قرار دارد.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،ران پال در جمع هواداران خود در ایالت میسوری اظهار داشت نباید به بهانه های مختلف مردم یك كشور را مورد تحریم قرار داد و به آنها آسیب رساند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا احتمال دارد به نفع میت رامنی از رقابت ها كنار برود، گفت : حتی اگر میت رامنی به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه هم انتخاب شود تا زمانی كه سیاست خارجی او را مورد بررسی قرار ندهم از او حمایت نخواهم كرد.

ران پال با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه سایر نامزدهای جمهوریخواه گفت : این نامزدها می خواهند آمریكا را وارد یك درگیری دیگر در خاورمیانه كنند، آنها بی صبرانه منتظر جنگ با سوریه و ایران هستند.

نماینده مردم تكزاس در سنا افزود: اگر به این جنگ طلبان رای بدهید اوضاع آمریكا بسیار بحرانی تر خواهد شد.

'ران پل' نامزد چهارم حزب جمهوریخواه است كه تاكنون در هیچ یك از انتخابات درون حزبی پیروز نشده است. وی

از مخالفان اصلی لشكركشی آمریكا به سایر كشورها است. او بارها از اوباما و سایر نامزدهای جمهوریخواه به خاطر اظهارات خصمانه علیه ایران انتقاد كرده است.

ران پال به خاطر تفكرات صلح طلبانه ای كه دارد در میان دانشگاهیان ، جوانان و عامه مردم محبوبیت بسیاری دارد و به خاطر حمایت و طرفداری از وی در سایت های یوتیوب و فیس بوك به رییس جمهور اینترنتی مشهور است.

او مخالف جنگ با ایران است و معتقد است كه آمریكا باید با تعطیل كردن پایگاههای نظامی خود در سراسر جهان به مسائل داخلی و مشكلات مردمش بپردازد.

اروپام 2252



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
نا آرامی ها در سوریه

200 سازمان امداد رسانی و مدافع حقوق بشر خواستار صدور قطعنامه ای در محکومیت دولت سوریه شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده ظرف چند روز آینده هیاتی را برای بررسی وضعیت به سوریه اعزام خواهد کرد.

این هیات بخشی از یک گروه وسیعتر خواهد بود که نمایندگانی از سازمان کنفرانس اسلامی نیز در ترکیب آن حضور دارند. هدایت گروه را دولت سوریه بر عهده خواهد داشت.

این گروه از کانونهای اصلی مخالفان حکومت، از جمله شهرهای حمص، حماه و درعا بازدید خواهد کرد.

این خبر در سالگرد آغاز اعتراضات در سوریه اعلام شده که تا کنون بیش از ۸۰۰۰ قربانی بر جای گذاشته است.

ولری آموس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه، با صدور بیانیه ای بر اهمیت "دسترسی آزادانه (به همه نقاط بحران زده) به منظور شناسایی فوری نیازها و تامین کمکهای اضطراری و اولیه" تاکید کرده است.

پیشتر ۲۰۰ سازمان امداد رسانی و مدافع حقوق بشر با صدور بیانیه مشترکی از روسیه و چین خواستند تا از تلاشهای سازمان ملل متحد برای پایان دادن به خشونتها در سوریه حمایت کنند.

روسیه و چین قطعنامه های سازمان ملل در محکومیت حکومت سوریه را وتو کرده اند.

در همین حال، روز پنجشنبه هزاران نفر در دمشق، پایتخت سوریه، تجمعی در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور برگزار کردند. آقای اسد همواره اعلام کرده که نظامیانش در حال مبارزه با "گروه های مسلحی" هستند که تلاش دارند سوریه را دچار بی ثباتی کنند.

"به وحشت پایان دهید"

در بیانیه ای که سازمانهای امدادی و مدافع حقوق بشر از ۲۷ کشور جهان منتشر کردند، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده تا با صدور قطعنامه ای، خشونت، شکنجه و بازداشتهای خودسرانه غیرنظامیان توسط دولت سوریه را محکوم کنند.

این گروه ها از جامعه جهانی خواستند تا از ماموریت کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که به عنوان فرستاده ویژه آن سازمان و اتحادیه عرب به سوریه اعزام شده، حمایت کنند.

آقای عنان هفته پیش برای ارائه یک طرح صلح به آقای اسد به سوریه سفر کرد. در این طرح، از دو طرف خواسته شده تا بلافاصله با آتش بس موافقت کنند، به کمکهای انساندوستانه اجازه عبور و تردد بدهند و مذاکرات سیاسی را آغاز کنند.

یک سخنگوی آقای عنان گفت او پاسخی از جانب آقای اسد دریافت کرده، اما نسبت به این پاسخ سوالاتی دارد که منتظر جواب آنها است.

یک سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز به بی بی سی گفت که آقای اسد پاسخ مثبتی به طرح آقای عنان ارائه کرده، چون او مایل است ماموریت آقای عنان موفقیت آمیز باشد.



:: برچسب‌ها: درختان , دریاچه , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'النهار' روز جمعه در خصوص مساله نفوذ جریان های سلفی در ارتش لبنان و فرار فرمانده آنان نوشت: ارتش به طور رسمی از چهره های مذهبی و شناخته شده در اردوگاه 'عین الحلوه' خواسته است كه نسبت به بازداشت 'ابومحمد' فرمانده این شبكه تروریستی سلفی كه شناسایی نیز شده است، همكاری و اقدام لازم را به عمل آورند.

رایزنی ها بدین منظور با شیخ 'ماهر حمود' امام مسجد قدس در شهر صیدا، شیخ 'جمال خطاب' رییس جنبش 'الاسلامیه المجاهده' و همچنین شیخ 'ابوطارق سعدی' رییس جنبش 'انصار اسلامی' و سایر گروه ها و نیروهای ملی - اسلامی اردوگاه عین الحلوه در جریان است.

گروه ها و نیروهای ملی - اسلامی اردوگاه عین الحلوه، ضمن اعلام آمادگی به منظور بازداشت ابومحمد تأكید كردند كه از تبدیل شدن این اردوگاه به پناهگاه فراریان از عدالت كه درصدد برهم زدن ثبات و استقرار اردوگاه هستند، جلوگیری به عمل خواهند آورد.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت: گروه ها و نیروهای فلسطینی داخل اردوگاه اعلام كردند كه دست از حمایت سیاسی ابومحمد برداشته اند و با توجه به این كه نامبرده همچنان در منطقه 'حطین' اردوگاه عین الحلوه پنهان شده است، بازداشت وی به برنامه ویژه ای نیاز دارد.

'فتحی ابوالعرادات' یكی از مسئولان ارشد جنبش فتح در لبنان در گفت وگو با روزنامه 'الجمهوریه' اظهار داشت كه ما همگی در چارچوب قانون فعالیت كرده و فرمانده شبكه تروریستی سلفی موجود در اردوگاه عین الحلوه را دستگیر خواهیم كرد.

وی با تاكید بر اینكه در شرایط حساسی به سر می بریم، افزود: این مرحله هوشیاری بیشتری را می طلبد و ما خواهان تقویت روابط و ادامه همكاری با ارتش هستیم.

'منیر المقدح' فرمانده كل سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان هم در مصاحبه با این روزنامه گفت: ابومحمد ملقب به 'توفیق طه' هم اكنون در اردوگاه عین الحلوه به سر می برد ولی هنوز كسی مكان اختفای وی را به شكل دقیق نمی داند.

وی با تأكید بر اینكه جنبش فتح از طه حمایت نمی كند، ادامه داد: شناسایی مكان اختفای وی كار آسانی نیست اما برای پایان دادن به این مسئله و تحویل ابومحمد به نیروهای امنیتی لبنان، راه های گوناگونی وجود دارد كه این راه ها پی گیری خواهند شد.

وی همچنین در گفت و گو با رادیو لبنان آزاد اظهار داشت: امنیت در سرتاسر اردوگاه عین الحلوه با همكاری ارتش، همچنان برقرار است.

در همین راستا روزنامه الاخبار چاپ لبنان نیز طی گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی لبنان پیش بینی می كنند كه تجربه بازداشت نشدن 'عبدالغنی جوهر' متهم به عملیات تروریسی علیه ارتش لبنان در شهر شمالی طرابلس در سال 2008 میلادی بار دیگر در مورد ابو محمد تكرار شود.

پس از اعدام یكی از اعضای جبهه 'انصار اسلامی' در سال 2002 میلادی، این جبهه از تحویل هر متهم دیگری به مقامات امنیتی جلوگیری می كند؛ بنابراین پیش بینی می شود كه نیروهای امنیتی لبنان هرگز نتوانند ابومحمد توفیق طه را دستگیر كنند.

سه روز پیش یك منبع نظامی لبنان از شناسایی یك شبكه تروریستی سلفی فعال در جنوب در ارتش لبنان خبر داد و گفت: این دستاورد مهم امنیتی، نقشه اجرای یك توطئه امنیتی بزرگ در این كشور را خنثی كرد.

خاورم*2023**1030 ** 1574



:: برچسب‌ها: سنگ , سقوط , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سرهنگ 'جعفر محمدنژاد' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران و گردشگران با كندی در حال عبور از این جاده هستند و با تاخیر به مقاصد خود خواهند رسید.

وی با اشاره به وضعیت ترافیكی سایر راههای اصلی و شریانی استان مازندران گفت: هم اینك وضعیت ترافیكی در جاده های هراز، فیروزكوه و كیاسر به دامغان عادی و روان است.

او از باز بودن تمامی راههای اصلی، فرعی و روستایی مازندران خبر داد و بیان كرد: حركت خودروها در اغلب جاده های استان به صورت عادی در حال انجام است.

وی به مسافران توصیه كرد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در مسیر به صورت كامل رعایت كنند و از گرفتن سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز به شدت خودداری كنند.

رییس پلیس راه مازندران از رانندگان تقاضا كرد در صورت خواب آلودگی از ادامه رانندگی خودداری كنند تا در ایام نوروز شاهد حوادث ناگوار و دلخراش در جاده ها نباشیم.

وی همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی را نیز لازم و ضروزی دانست و از رانندگان تقاضا كرد لوازم زمستانی همچون زنجیرچرخ را با خود به همراه داشته باشند تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

محمدنژاد همچنین با اشاره به اجرای طرح نوروزی در استان مازندران گفت: این طرح با همكاری و مشاركت نیروی انتظامی و برخی از دستگاههای اجرایی استان همانند راه و ترابری، جمعیت هلال احمر و اورژانش 115 به اجرا درآمده است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: طرح نوروزی از روز چهارشنبه 24 اسفند ماه در این استان آغاز شده و اجرای آن تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.ك/3

519/402



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریزش برف از سپیده دم روز جمعه همراه با وزش باد و كولاك شدید در اردبیل آغاز و میانگین ارتفاع برف درسطح گذرگاههای درون شهری این شهر 20 تا 35 سانتیمتر گزارش شده است.

یخبندان سطح خیابانها و وقوع پدیده كولاك، تردد رهگذران پیاده و وسایل نقلیه را مختل و صدها فقره تصادف رانندگی و نیز واژگونی خودروها به جوبها را درپی داشته است.

دمای هوا در ایستگاه مركزی اردبیل شامگاه جمعه منفی پنج درجه سلسیوس ثبت شده و بیشینه سرعت وزش باد از جانب شمال شرق گاهی به 55 كیلومتر در ساعت می رسد.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی اردبیل، از روز شنبه مردم این شهر شاهد اوج بارشهای ناشی از این سامانه ناپایدار خواهند بود و بر میزان شدت سرمای هوا و نیز باد افزوده می شود.

بارشها تا اوایل روز دوشنبه آینده طبق این پیش بینی ادامه خواهد یافت، اما از روز یكشنبه از شدت ناپایداری ها كاسته می شود.

مركز اطلاعات راههای اداره كل راه و ترابری اردبیل از رانندگان خواست كه با توجه به ریزش برف سنگین و كولاك در اكثر محورهای این استان از سفرهای غیرضرور خودداری كنند.

این اعلام كرد: هم اینك جاده های اصلی استان اردبیل باز است و بلحاظ ریزش برف، یخبندان سطح جاده و نیز كولاك، تردد وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

592



:: برچسب‌ها: کریسمس , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

مسوولان ما باید بدانند كه انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت حجت - ارواحنا فداه - است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

مسایل اقتصادي و مادي اگر لحظه‏اي مسوولین را از وظیفه‏اي كه بر عهده دارند منصرف كند، خطري بزرگ و خیانتي سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوري اسلامي تمامي سعي و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید ولي این بدان معنا نیست كه آنها را از اهداف عظیم انقلاب كه ایجاد حكومت جهاني اسلام است منصرف كند.

مردم عزیز ایران كه حقا چهره منور تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعي كنند كه سختی ها و فشارها را براي خدا پذیرا گردند تا مسوولان بالاي كشور به وظیفه اساسي‏شان كه نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند كه تنها برادري و صمیمیت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمین در نظر بگیرند.

چه كسي است كه نداند مردم عزیز ما در سختي هستند و گراني و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مي‏آورد، ولي هیچكس هم نیست كه نداند پشت كردن به فرهنگ دولت های دنیاي امروز و پایه‏ریزي فرهنگي جدید بر مبناي اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامي با آمریكا و شوروي، فشار و سختي و شهادت و گرسنگي را به دنبال دارد و مردم ما این راه را، خود انتخاب كرده‏اند و بهاي آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار مي‏كنند. این روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب، بي‏شهادت میسر نیست.

** بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مهاجرین جنگ تحمیلی در دوم فروردین سال 1368

فراهنگ ** 1003 ** 1071



:: برچسب‌ها: د , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه رسمی امروز جمعه وزارت امور خارجه پاكستان، این زوج سوییسی به نام ھای دیوید 31 ساله و دانیلا 28 ساله پس از آزادی توسط نیروهای امنیتی پاكستان از دست نیروهای طالبان محلی از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار بودہ و ھم اكنون در اختیار سفارت كشورشان در اسلام آباد قرار گرفتند.

در این بیانیه افزوده شده، وزیر امور خارجه دولت سوییس نیز از كمك و تلاش ھای موفقیت آمیز سازمان ھای امنیتی و اطلاعاتی پاكستان برای یافتن و رهایی این زوج سوییسی ابراز قدردانی كرد.

وی ضمن قدردانی از صبر و درك این زوج سوییسی سختی ھایی كه آنان در این موضوع متحمل شدند، از تلاش ھای پاكستان به منظور مبارزه و ریشه كن كردن پدیده تروریسم تشكر كرد.

این زوج سوییسی با استفادہ از یك پرواز از شھر پیشاور مركز ایالت خیبر پاكستان به اسلام آباد منتقل شده و به مقامات سفارت سوییس در این شهر تحویل داده شدند.

مقامات دولت پاكستان از انتقال این زن و شوھر سوییسی توسط یك فروند بالگرد از منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی به شھر پیشاور خبر دادند.

این دو نفر قرار است در اسرع وقت به سوییس بازگردند.

بر اساس گزارش منابع خبری محلی، پیش از این شبه نظامیان طالبان در پاكستان مسوولیت این آدم ربایی را بر عھدہ گرفته بودند.

آساق ** 1095 **1515



:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'محمد انجم شعاع' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: در قانون موسسات قرآنی، اقلیت های مذهبی از پرداخت هر گونه مالیات معاف شده اند، حال آنكه این قانون شامل سایر موسسات نمی شود.

وی با بیان آنكه برخی موسسات قرآنی از آنجا كه توان پرداخت مالیات را ندارند از ادامه فعالیت باز مانده اند، در اختیار نداشتن بودجه لازم را از دیگر مشكلات گریبانگیر موسسات قرآنی عنوان كرد.

انجم شعاع ادامه داد: از آنجا كه اتحادیه موسسات قرآنی به عنوان نماینده تام الاختیار این موسسات فعالیت دارد، بهتر است به جای آنكه بودجه ابتدا در اختیار دیگر دستگاه ها قرار گرفته و پس از طی مراحل مختلف مبلغ آن كاهش یابد، بطور مستقیم در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا راحت تر بتوان موسسات قرآنی را پشتیبانی و حمایت كرد.

وی به مهمترین اقدامات اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور در سال جاری اشاره كرد و افزود: امسال مشكل بیمه سه هزار نفر از معلمان و فعالان قرآنی با مشاركت مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شد.

انجم شعاع با بیان آنكه مساله بیمه معلمان و فعالان قرآنی، 10 سال بود كه حل نشده باقی مانده بود، اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات و حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال 91 مشكل بیمه دو هزار نفر دیگر از این معلمان پی گیری و مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، از واگذاری زمین اردویی به استان ها به منظور ایجاد اردوگاه های آموزشی، تفریحی و سیاحتی به عنوان گام مثبت این اتحادیه در سال 90 نام برد.

وی ادامه داد: اكنون زمین برای تاسیس یكی از این اردوگاه ها در نوار ساحلی مازندران با حمایت استانداری این استان مشخص شده اما همچنان مراحل اداری آن برای ساخت به اتمام نرسیده است.

انجم شعاع با بیان آنكه همچنین موافقت اولیه بمنظور واگذاری زمین اردویی برای 10 استان از جمله بوشهر، كردستان، سمنان و كرمان اخذ شده، اضافه كرد: امید است سال آینده برای تمامی استان ها منطقه ای آموزشی، تفریحی و سیاحتی بمنظور حضور اصحاب قرآن در نظر گرفته شود.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از دیگر فعالیت های مهم این اتحادیه در سال 90 برشمرد و گفت: مكاتبات متعدد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب شد تا آنها در جریان معضلات و مشكلات موسسات قرآنی قرار بگیرند.

وی تاكید بر ضرورت كار قرآنی در قالب مجموعه های مردمی، اطلاع از توانمندی های موسسات قرآنی و آگاهی از میزان علاقه مندی مجموعه اصحاب قرآنی در قالب ساختاری مردمی بمنظور تحقق تدابیر قرآنی رهبر معظم انقلاب، را از دیگر دستاوردهای تعامل این اتحادیه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان كرد.

انجم شعاع اظهار داشت: در سال 90 همچنین این اتحادیه توانست مجموعه های خود را به عنوان 'سربازان ولایت' در راستای تحقق تدابیر قرآنی رهبر معظم انقلاب سوق دهد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور ادامه داد: در این رابطه تمامی موسسات قرآنی بسیج شده اند تا آموزش یك میلیون حافظ از 10 میلیون حافظ قرآنی مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق سازند.

وی با بیان آنكه مقدمات لازم برای اجرایی شدن این مهم فراهم شده و امید است سال آینده به مرحله اجرا برسد، افزود: این اتحادیه همچنین در طرح ملی 1445، برای نخستین بار وارد عرصه شد و توانست حدود یكهزار كلاس و 30 هزار قرآن آموز را در قالب این طرح زیر پوشش قرار دهد.

انجم شعاع از دیگر موفقیت های اتحادیه موسسات قرآنی مردم در سال 90 را امضا تفاهم نامه با وزارت كشور بمنظور ایجاد 15 هزار خانه قرآن شهری(مكتب خانه) اعلام كرد و بیان داشت: ایجاد این خانه های قرآنی در مناطق شهری، گام موثری است تا محیط شهری نیز فضای قرآنی پیدا كند.

وی خاطرنشان كرد: در بحث ایجاد خانه های قرآنی شهری(مكتب خانه) تلاش داریم در شش ماهه اول سال آینده، این مهم را در تمامی استان ها به مرحله اجرا برسانیم، وزارت كشور نیز اعلام آمادگی كرده در توسعه كمی این خانه ها ما را یاری دهد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، برگزاری اولین مجمع موسسات قرآنی با حضور 600 موسسه قرآنی همزمان با ماه مبارك رمضان و حمایت از این موسسات برای خرید كتاب های مورد نیاز و برگزاری مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی در مشهد مقدس را از دیگر فعالیت های این اتحادیه در سال 90 برشمرد.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد خط 1501 برای تمامی استان ها را در زمره دیگر اقدامات موثر این اتحادیه در سال جاری ذكر كرد و گفت: آحاد جامعه در هر نقطه از كشور می توانند با این شماره بدون استفاده از كد ارتباط برقرار كرده و سووالات و نیازهای قرآنی خود را با اتحادیه موسسات قرآنی مطرح كرده و راهنمایی الازم را دریافت كنند.

انجم شعاع افزود: سال آینده همچنین بنا داریم مهمترین كنگره مدیران قرآنی را آذر ماه در مازندران با حضور یكهزار نفر از مدیران برگزار كرده و به بحث های تخصصی پرداخته و چشم انداز روشنی از مسیر قرآنی كشور ترسیم و دنبال كنیم.

فراهنگ ** 1883 ** 1071



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه ایرنا، در اطلاعیه ستاد ارتش تركیه آمده است هنوز علت سقوط بالگرد 'سیكروسكی' متعلق به تركیه كه 12 سرنشین آن جان سپردند مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تركیه بعد از وقوع حملات یازدهم سپتامبر و اشغال افغانستان، سربازان خود را منوط به شركت نكردن در مأموریت های رزمی به افغانستان اعزام كرده است.

تركیه عضو ایساف است و تا كنون دو بار فرماندهی‌ نیروهای‌ ناتو را در كابل‌ به عهده گرفته است.

تركیه با یك‌ تیپ‌ از نیروهای‌ ارتش‌ خود در این‌ نیرو مشاركت‌ كرده‌ است‌‌. گفته می شود 1800 سرباز تركیه مامور خدمت در این نیرو هستند.

خاورم ** 2010* 230 **1515



:: برچسب‌ها: توکیو , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام والمسلمین 'قاسم لیوانی' در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: در كنار ظاهرباید تلاش شود باطن خود را تغییر داده و نو كنیم، این تغییر در درجه اول اهمیت است.

وی گفت: جبران كاستی هایی كه در امور دینی و دیگر زمینه ها مرتكب شده ایم باعث قرب و نزدیكی به خداوند می شود.

او در ادامه با اشاره به ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 افزود: قبل از ملی شدن صنعت نفت، انگلیسیها نفت ایران را به رایگان استخراج و از كشور خارج می كردند، پس از ملی شدن نیز آمریكا مدتی این روند را ادامه داد.

حجت الاسلام لیوانی تصریح كرد: نفت ایران به قیمتی ارزان فروخته می شد و محصولات نفتی با قیمتی گزاف به ایران وارد می شد و این امر به این معنی بود كه ما هم نفت و هم پول به غربیها می دادیم.

وی در ادامه به دوم فروردین سالروز حمله مزدوران رژیم سفاك پهلوی به مدرسه فیضیه قم اشاره و بیان كرد: این حادثه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) بود و منجر به یك انقلاب بزرگ مردمی شد.

او گفت: در این روز عده زیادی به باد كتك گرفته شدند و برخی نیز شهید و یا زخمی شدند، این جنایت بزرگ و خون شهدا حكومت ستمشاهی را در خود سوزاند.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: همه حكومتهای دنیا بدانند و توجه كنند كه هر خون ناحقی كه به زمین ریخته شود از بین نمی رود و ستمكاران به سزای عمل خود می رسند همانطور كه خون امام حسین(ع) و شهدای كربلا پس از قرون متمادی از بین نرفت، جوشید و آن ستمكاران را به سزای اعمال خود رساند.

وی گفت: حاكمان بحرین و دیگر كشورها بدانند مقابله با مردم حق طلب كه هیچ سلاحی ندارند و طالب حق خود هستند و ریختن خون آنان حكومت این كشورها را در خود می سوزاند و از بین می برد.

او با اشاره به ترور شیخ احمد یاسین افزود: این مرد انقلابی كه سالها در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر بود توسط همین رژیم و پس از نماز صبح ترور شد.

لیوانی تاكید كرد: خون این مرد و دیگر شهدای فلسطین قطعا دامن صهیونیستها را می گیرد و مردم مظلوم فلسطین به خانه های خود باز می گردند.

وی ادامه داد: امروز 25 اسفند نیز مصادف با سالروز ارتحال حاج احمد آقا فرزند امام راحل است كه در دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب نقش زیادی در رتق و فتق امور امام(ره) داشت و از مسایل مربوط به انقلاب هم یك قدم كوتاه نمی آمد.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان افزود: یكی از مهمترین سیره های نبی خدا(ص) شرح صدر بود كه به معنی دلتنگ نشدن و اهل عفو و بخشش بودن است.

وی اظهار داشت: از دیگر معانی شرح صدر، صبر در برابر جهال و نادانان و ناملایمات، مهر و عطوفت داشتن و عیب پوشی است.

579/7467



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()