نوشته شده توسط : breketid
فریدون عباسی دوانی و محمود احمدی نژاد

ایران دستاوردهای تازه اتمی خود را با حضور آقای احمدی‌نژاد رونمایی کرد

دولت آمریکا می‌گوید که آنچه مقامات ایران امروز به عنوان دستاوردهای جدید اتمی معرفی کردند "چندان تازه و چندان مهم" نبوده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه) به خبرنگاران گفت که ایران در مورد دستاوردهای خود اغراق کرده است.

جی کارنی، یکی از سخنگویان دفتر ریاست جمهوری آمریکا هم گفت که مراسم رونمایی از دستاوردهای تازه هسته ای توسط مقامات ایران به منظور منحرف کردن توجه ها از آسیب هایی بوده است که تحریم های بین المللی به حکومت این کشور وارد می کند.

نخستین صفحه سوخت اتمی تولید شده در ایران با استفاده از اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، امروز در مراسمی با حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری این کشور در رآکتور تحقیقاتی تهران نصب شده بود.

مقامات ایران می گویند که همزمان، استفاده از اولین زنجیره نسل جدید سانتریفیوژهای تولید خود را در سایت غنی سازی نطنز آغاز کرده اند.

فریدون عباسی دوانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه) در مراسم رونمایی از سوخت اتمی در رآکتور تهران گفت که این رآکتور برای تولید داروهای مورد نیاز در این کشور به سوخت اورانیوم با غنای ۲۰ درصد نیاز داشت، اما این نیاز به دلیل "محدودیت های غیر منطقی و خصمانه تأمین کنندگان خارجی" تأمین نشد.

به گفته او، قدرت های جهانی سطح توانایی متخصصان ایرانی را پایین تر از آن تخمین می زدند که بتوانند این سوخت را تولید کنند.

او ساخت مجتمع سوخت هسته ای را "ضرب شستی به طرف های خارجی" خواند.

تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مدت ها موضوع مذاکره میان این کشور و اعضای گروه ۱+۵ بود و آنها به پیشنهاد رئیس جمهوری ایران می خواستند در ازای دریافت ذخیره اورانیوم غنی شده ۳.۵ درصد ایران، سوخت مورد نیاز را در اختیار این کشور قرار دهند.

هدف از این کار این بود که با خارج شدن بخش اعظم ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از این کشور، نگرانی قدرت های جهانی از احتمال به کار گرفته شدن این ذخیره در تولید سلاح اتمی کاهش یابد و زمان بیشتری برای مذاکرات و حل و فصل اختلافات در این زمینه به دست آید.

اما دو طرف نهایتا در مورد جزئیات این طرح به توافق نرسیدند و مذاکرات شکست خورد.

آقای عباسی دوانی در مراسم امروز همچنین در مورد سانتریفیوژهای جدید تولید شده در ایران گفت که توان جداسازی آنها ۳ برابر ماشین های فعلی است و این امر نشان می دهد که ایران از موانعی که "دیگران عبور از آن را با وجود تحریم ها ناممکن می دانستند"، گذشته است.

ایران همزمان با رونمایی از دستاوردهای جدید هسته ای خود، در نامه ای به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای از سر گیری مذاکرات اتمی ابراز آمادگی کرده است.



:: برچسب‌ها: هالووین , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی 'صدای روسیه' ، لاوروف در باره مواضع غربی ها در قبال سوریه خاطرنشان كرد: چنین بنظر می رسد كه ادعاهایی برای بدنامی سوریه مطرح می كنند كه در آینده برای اجرای سناریوی شبیه سناریوی لیبی بكار گرفته خواهند شد.

وی با انتقاد از تصمیم اتحادیه عرب برای توقف فعالیت هیات ناظران این اتحادیه درسوریه گفت:بجای اینكه وظایف هیات ناظران اتحادیه عرب را افزایش بدهند، فعالیت آن را غیرسودمند دانسته و اعزام گروهی از طرف سازمان ملل را پیشنهاد می كنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این گروه هیات غیرنظامی نخواهد بود، بلكه شامل نیروی صلح بان است كه نه تنها نظارت بر وضع زد و خوردها بلكه دفاع از غیرنظامیان و تامین شرایط برای ارسال كمك های انساندوستانه را هم بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: در آن صورت نیروهای صلح بان برای دفاع از غیرنظامیان به سلاح های سنگین مجهز می شوند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در لیبی شاهد بودیم كه چگونه از غیرنظامیان دفاع كردند و این امر به كجا انجامید و به همین دلیل درباره علت توقف هیات ناظران اتحادیه عرب سووالاتی داریم.

وی از نشست به اصطلاح 'گروه دوستان سوریه' كه آمریكا با كمك متحدان و رژیم های دست نشانده عربی درصدد برگزاری آن است به شدت انتقاد كرد و گفت: برگزاری این نشست نوعی دعوت از جامعه جهانی برای حمایت از یكی از طرف های مناقشه در سوریه است.

لاوروف در همین حال گفت كه بدون كمك جامعه جهانی مساله سوریه حل شدنی نیست زیرا كه در سطح بین المللی تلاش های جانبدارانه بسیاری صورت گرفت كه مخالفان حكومت سوریه از مذاكره با آن خودداری كنند.

وی همچنین گفت كه باید افراد و نیروهایی كه مدیریت جنگجویان و مخالفان مسلح حكومت سوریه را برعهده دارند،شناسایی شوند.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

مسكو هفته گذشته با مشاركت پكن قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت را كه مسیر برای مداخله خارجی در امور داخلی این كشور را هموار می كرد،وتو كرد.

'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد:هر گروه بین المللی كه به سوریه اعزام شود باید مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد را داشته باشد.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریكا و متحدانش از مجوز شورای امنیت در باره لیبی و حمله به این كشور افزود: پیش از این شاهد بودیم كه مجوز شورای امنیت درخصوص لیبی از سوی كشورهای غربی به گونه دیگری تعبیر شد و آنها در اقدامات خود از چارچوب این مجوز فراتر رفتند.

اروپام/2242**2240**518



:: برچسب‌ها: عکاسی , سان فرانسیسکو , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرآیند آزمون كارشناسی ارشد سال 1391 از ساعت هشت صبح امروز، چهارشنبه در حوزه های امتحانی آغاز شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از حضور 160 هزار و 758 داوطلب در آزمون نوبت صبح روز چهارشنبه خبر داد و گفت: 90 هزار و 345 نفر از این داوطلبان، مرد و 70 هزار نفر زن هستند.

'حسین توكلی' افزود: درهای حوزه های امتحانی آزمون كارشناسی ارشد از ساعت هفت و نیم بسته شده و فرآیند آزمون نیز از ساعت هشت آغاز شده است.

وی یادآورشد: تعداد 166 هزار و 244 داوطلب شامل 61 هزار و 761 نفر زن و 104 هزار و 483 نفر مرد برای رقابت در 11 كدرشته امتحانی در نوبت بعدازظهر امروز شركت خواهند كرد.

به گفته توكلی، آزمون نوبت صبح روز پنج شنبه، 27 بهمن ماه نیز با حضور 198 هزار و 209 داوطلب در 64 كدرشته امتحانی برگزار می شود كه 95 هزار و 643 نفر آنان را داوطلبان زن و 102 هزار و 566 نفر را داوطلبان مرد تشكیل می دهند.

وی از حضور 161 هزار و 205 داوطلب در آزمون نوبت عصر پنج شنبه خبر داد و گفت كه این افراد شامل 87 هزار و 481 نفر زن و 73 هزار و 724 نفر مرد هستند كه در پنج كدرشته امتحانی با یكدیگر رقابت می كنند.

مشاورعالی سازمان سنجش توضیح داد:آزمون نوبت صبح روز جمعه، 28 بهمن نیز با حضور 172 هزار و پنج داوطلب شامل 94 هزار و 535 داوطلب زن و 77 هزار و 470 داوطلب مرد در 12 كدرشته امتحانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: آزمون كارشناسی ارشد سال 91 با حضور 159 هزار و 65 داوطلب كه 100 هزار و 484 نفر زن و 58 هزار و 581 نفر مرد در 32 كدرشته امتحانی در نوبت بعدازظهر روز جمعه پایان خواهد یافت.

توكلی ادامه داد:نتایج اولیه آزمون كارشناسی ارشد سال 91 در قالب كارنامه تنظیم می شود و چهارم خردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی تاریخ انتخاب رشته داوطلبان مجاز كارشناسی ارشد را از 5 تا 9 خردادماه عنوان كرد و گفت: فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت كدرشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص و زمان انجام مصاحبه و آزمون تشریحی آنها نیز در نیمه اول خردادماه منتشر خواهد شد.

توكلی با بیان اینكه گزینش نهایی داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد براساس 80 نمره آزمون كتبی و 20 درصد معدل تراز شده دوره كارشناسی انجام می گیرد.

وی زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون كارشناسی ارشد سال 1391 را نیمه اول شهریورماه اعلام كرد.

فراهنگ**1055



:: برچسب‌ها: استرالیا , فرانسه , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، بر اساس آماری كه توسط سازمان غیردولتی موسوم به 'ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه(كات)' از وزارت بازرگانی انگلیس دریافت شده، این كشور در تابستان سال جاری میلادی حداقل یك میلیون و 300 هزار پوند انواع سلاح و تجهیزات سركوب به دولت بحرین فروخته است.

بر اساس این گزارش انگلیس طی ماههای ژوییه، اوت و سپتامبر 2011 مجوز صدور سلاح و تجهیزات نظامی شامل تفنگ، صدا خفه كن، دوربین های نظامی، نارنجك انداز و برخی اقلام دیگر را برای بحرین صادر كرده است.

دولت انگلیس پس از آغاز انقلاب های مردمی در كشورهای عرب خاورمیانه و شمال آفریقا بشدت از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر و مخالفان تجارت اسلحه تحت فشار قرار گرفت تا صدور سلاح و تجهیزات سركوب به این كشورها را متوقف كند.

در پی این فشارها دولت انگلیس مجبور شد در اواخر سال 2010 و اوایل سال 2011 میلادی 158 فقره از مجوزهای صدور سلاح به كشورهای عربی از جمله 44 مجوز برای بحرین را لغو كند، ولی ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه در انگلیس امروز اعلام كرد كه این موضوع ظاهرا فقط در جلوی دوربین های تلویزیونی اعلام شده بود.

بر اساس گزارش این سازمان مدنی، دولت انگلیس پس از مدت كوتاهی بصورت بی سر و صدا فروش سلاح به كشورهایی نظیر بحرین و مصر را از سر گرفته است.

فعالان مدنی انگلیس از جمله اعضای ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه امروز و همزمان با سالگرد آغاز قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه با حضور در مقابل وزارت بازرگانی انگلیس صدور سلاح و تجهیزات سركوب به دولت بحرین را محكوم كردند.

خانم 'كی استیرمن' سخنگوی ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه در این باره گفت: اقدام دولت انگلیس در تسلیح دولت بحرین از ابتدا اشتباه بود ولی اینكه می شنویم فروش سلاح به دولت بحرین همچنان ادامه دارد، شوك آور است.

وی افزود: شواهد متقنی وجود دارد كه نشان می دهد دولت بحرین بطور وحشیانه شهروندان خود را كه خواستار برقراری دموكراسی هستند، سركوب می كند و در این راه از مهمات جنگی و گاز اشك آور استفاده می كند.

وی تاكید كرد: انگلیس باید صدور سلاح به بحرین و دیگر رژیم های دیكتاتور را فورا متوقف كند.

همزمان با 14 فوریه سالگرد آغاز قیام مردم بحرین، جمعی از بحرینی های مقیم انگلیس نیز عصر امروز با تجمع در مقابل دفتر دیوید كامرون نخست وزیر این كشور در مركز لندن از سیاست های دوگانه دولت انگلیس در قبال قیام های مردمی در جهان عرب انتقاد كردند.

تعدادی از اعضای ائتلاف مبارزه با تجارت اسلحه نیز بعدا به تجمع اعتراضی بحرینی ها در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس ملحق شدند.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز همزمان با 14 فوریه سالروز آغاز اعتراضات مردمی در بحرین، ادامه سركوب این اعتراضات توسط رژیم آل خلیفه را محكوم كرد.

این نهاد حقوق بشری روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: یك سال از آغاز جنبش دموكراسی خواهی در بحرین گذشت و جامعه بین المللی همچنان به سكوت خود در قبال سركوب مردم بحرین ادامه می دهد.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: بسیار مهم است كه به یاد داشته باشیم، جنبش دموكراسی خواهی در بحرین تنها خیزش مردمی در جهان عرب بود كه با تجاوز نیروهای نظامی خارجی(عربستان سعودی و امارات) سركوب شد.

'مردم بحرین در این مدت رنج و عذاب شدیدی را متحمل شده اند. سركوب نظام مند و شدید معترضان مسالمت جو از جمله مدافعان حقوق بشر و پزشكان و كاركنان بخش بهداشت و درمان بخوبی مستندسازی شده است.'

این نهاد حقوق بشری در بیانیه خود تاكید كرده است: زمان آن فرارسیده است كه به ریاكاری و پیروی از معیارهای دوگانه پایان داده شود و انقلاب مردم بحرین نیز همانند دیگر انقلاب های مردمی در جهان عرب به رسمیت شناخته شود.

بر اساس گزارش منابع خبری، مردم بحرین به مناسبت نخستین سالگرد قیام خود علیه رژیم آل خلیفه طی دیروز و امروز دست به اعتراضات گسترده در نقاط مختلف آن كشور زده اند كه این اعتراضات با واكنش خشونت بار نیروهای امنیتی مواجه شده است.

طی یك سال گذشته بیش از 60 نفر از معترضان بحرینی كشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند. در این مدت چند هزار نفر از معترضان نیز بازداشت شده اند.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

جهانی سازی و تجارت آزادی كه به همگان منفعت می رساند، برای سه دهه به نظر غالب در دانشكده های اقتصاد و محافل سیاسی و اقتصادی تبدیل شده بود. كمتر انتقادی از جهانی سازی انجام می شد و رفاه همگانی به دلیل برداشته شدن مرزهای اقتصادی امری بدیهی شمرده می شد. تعارض های درون منطقه ای در حوزه یورو، جدال فرااقتصادی چین و آمریكا و توسل هژمونی آمریكا به ابزارهای قدرت سخت برای تعقیب منافع اقتصادی و سیاسی، ناقوس مرگ جهانی سازی را به صدا درآورده است.

رشد دامنه دار چین در چهار دهه گذشته باعث شده است كه این كشور به قدرتی جهانی تبدیل شود و ایالات متحده به عنوان هژمون را به چالش بكشد. كم نیستند تحلیلگرانی كه معتقدند چین جای ایالات متحده را در مناسبات جهانی خواهد گرفت.

'گیدئون راچمن' روزنامه نگار بریتانیایی در مقاله ای كه ترجمه فرانسوی آن نیز در سایت تحلیلی 'اسلت' فرانسه(بخش فرانسه زبان اسلیت آمریكا) منتشر شده، می نویسد: سران قدرت های بزرگ می ترسند حكمیت بین آمریكا و چین را بر سر مساله ارزی به عهده بگیرند چرا كه پیامد سیاسی چنین اقدامی، به قدری هزینه بر و تأثیرگذار است كه می تواند یك انفجاری در نظام تجاری جهان راه بیاندازد. گرچه امیدها برای همكاری های چندجانبه بین همه كشورها همچنان دیده می شود.

راچمن در این مقاله ضمن پیش بینی آینده ای نامطئن برای اتحادیه اروپا، آورده است: بحران به وجود آمده در قلب اتحادیه اروپا، كه از دیرباز خود را اسطوره مدیریت جهان می دانست، به اصل 'چندجانبه گرایی' در این مجموعه آسیب زد. مذاكرات درباره تغییرات جوی در دوربان آفریقای جنوبی در پایان سال 2011 نیز با شكست مواجه شد و تلاش های گروه 20 برای فشار بیشتر، پیش از اعمال قوانین جدید مالی برای جهان نیز بی نتیجه ماند، با این حال برخی بر این باورند كه امواج باقی مانده از توافقنامه های امضا شده، تأثیرات قابل ملاحظه ای بر آینده مسائل جهانی دارد.

**پایانی نابرابر برای قدرت های مدعی جهان

-------------------------------------------------

در حالیكه در هفتم فوریه، ساركوزی در مصاحبه ای مشترك با آنگلا مركل صدراعظم آلمان اعلام كرد كه چنانچه روابط آلمان و فرانسه به صورت دو رقیب تغییر شكل پیدا كند، این دو بازنده خواهند بود، اما اگر این رابطه شكل همكاری به خود بگیرد، هر دو برنده اند، راچمن ضمن به چالش كشیدن چشم انداز 'بُرد ـ بُرد' ترسیم شده ازسوی اروپایی ها، روابط بین قدرت های بزرگ را 'بازی دو سر باخت' با پایانی ناعادلانه توصیف و تأكید كرد: آنچه برای آلمان خوب است برای كشورهای جنوب اروپا چندان خوب نیست؛ ظهور چین هم برای آمریكا دردسر ساز است. در این بازی پوچ، منافع برخی در تقابل با منافع دیگران قرار خواهد گرفت.

وی در این مقاله می نویسد: زندگی حرفه ای من صرف نوشتن تاریخ سیاست بین الملل در روزنامه اكونومیست و پس از آن روزنامه فاینشنال تایمز شد. با افرادی در ارتباط بودم كه سخت به مقوله بازار و تجارت سرگرم بودند و به همین دلیل همیشه در كنار هم بودن اقتصاد و سیاست در عرصه بین الملل، به نظرم چندان عجیب نبود. در سال 2009 در كتابی با نام'آینده سراسر باخت'(Zero-Sum Future) كوشیدم تا نشان دهم چطور بحران اقتصاد جهانی می تواند سیاست بین الملل را تغییر دهد و همانطور كه از تیتر آن پیداست، نشان دادم كه بیش از پیش، تنش بر روابط بین بزرگترین قدرت های جهان حاكم خواهد شد.

در مقاله راچمن آمده است: در یك فضای پرتنش اقتصادی، اقتصادهای بزرگ می كوشند روابط خود را براساس سودمندی متقابل و یا براساس مدل بُرد ـ بُرد شكل دهند، اما برعكس این روابط بیش از پیش یك بازی دو سر باخت است. آنچه برای چین خوب است برای آمریكا بد خواهد بود. چیزی كه برای آلمان خوب است برای ایتالیا، اسپانیا و یونان بد است. این كتاب منتشر و پیش بینی ها تأیید شد؛ گرچه برای من به عنوان خالق این اثر تأیید این پیش بینی لذت بخش است، اما به عنوان یكی از اعضای جامعه بشری نگران كننده است.

این مفسر بریتانیایی می نویسد: رفته رفته این شكل از بازی به یك هنجار در سیاست بین الملل تبدیل می شود: بحران در قلب اتحادیه اروپا، وخامت روابط بین چین و ایالات متحده آمریكا و گذرگاه بدی كه اكنون مدیریت جهان در حال عبور از آن است. این تنش، در مجمع جهانی اقتصاد نیز به چشم می خورد. نشست داووس از زمان آغاز بحران مالی در 20 سال پیش همچون یك جشنواره جهانی سازی بود؛ با حضور رهبران سیاسی سراسر جهان و با تمركز بر روی ایده های مشابه در مورد منافع مشترك تجاری و مالی و رقابت بانكداران و كارفرمایان شركت های چندملیتی و غیره. در نشست امسال داووس نیز، فضای سردرگمی حاكم بود: برگزاری میزگردهای متعدد درباره بازنگری در نظام سرمایه داری و نیز بحران منطقه یورو.

**اتحادیه اروپا؛ از چشم انداز 'بُرد ـ بُرد' تا بدهی های فلج كننده

-----------------------------------------------------------------------

در بخش دیگری از یادداشت راچمن آمده است: اساساً اتحادیه اروپا سازمانی است بنا نهاده شده بر پایه منطق 'بُرد ـ بُرد'. بنیانگذاران اروپا بر این باور بودند كه همه كشورهای اروپایی، قرن ها درگیری و جنگ را پشت سر گذاشته و بر یك همكاری سودمند اقتصادی تمركز می كنند و با ایجاد یك بازار مشترك و شكستن مرزهای تجاری و مالی ثروتمندتر خواهند شد و پس از مدتی به همكاری با یكدیگر عادت می كنند! یك اقتصاد خوب یك سیاست خوب را نیز به دنبال خواهد داشت و كشورهای اروپایی با هم رشد می كنند! این تفكر و رویكرد تنها برای چند دهه خوب كار كرد و در مقابل بحران شدید اقتصادی، این سیاست 'بُرد ـ بُرد' و در آغاز مثبت، نتایج معكوس داد. اكنون كشورهای اروپایی نه تنها به دنبال تقویت یكدیگر نیستند بلكه نگران سقوط نیز هستند.

به زعم راچمن، كشورهای جنوب اروپا، همچون یونان، پرتغال، 8�یتالیا و اسپانیا، بیش از پیش احساس می كنند كه در یك اتحادیه پولی با آلمانی محصور شده اند كه به طرز چشمگیری رقابت در عرصه اقتصادی را برای آنان از بین برده است. به زعم آنان، وحدت جامعه اروپا دیگر با رشد رفاه همراه نیست و برعكس منتهی به بدهی های فلج كننده و بیكاری توده مردم شده است. كشورهای شمال اروپا، همچون آلمان، فنلاند و هلند نیز، به نظر می رسد بیش از پیش از قرض دادن میلیاردها یورو به همسایگان فقیر خود پشیمان هستند. آنها می ترسند كه دیگر هیچ وقت پول های خود را نبینند و اقتصاد پررونقشان دچار ركود شود. همچنین با كاهش رتبه اقتصادی فرانسه و از دست رفتن رتبه A3 این كشور، آلمان از این پس خود را تنها كشور بزرگ اروپا برای حفظ این رتبه برتر در منطقه یورو می بیند. در میان مردم آلمان نیز كم نیستند كسانی كه فكر می كنند آنها به سختی كار می كنند و قواعد بازی را رعایت می كنند و حالا از آنها خواسته می شود كشورهایی را نجات دهند كه مردمش به طور سیستماتیك در حساب های خود دست می برند و پیش از 60 سالگی بازنشسته می شوند!

در گزارش راچمن می خوانیم: از زمان آغاز بحران، سیاستمداران اروپا بر این باور بودند و همواره تأكید می كردند كه راه حل چنین بحران جدی ای، تنها 'توسعه اروپا' است كه حتی از یكپارچه سازی آن هم مهم تر است. متأسفانه این مفهوم نزد همه قدرت ها به یك شیوه تفسیر نمی شود و تعاریف متأثر از مباحثات ملی است. به باور مردمان جنوب اروپا، 'توسعه اروپا' به معنای 'یوروباند'(ارواق قرضه اروپایی) و بدهی های مشترك در كل اتحادیه اروپا است كه نرخ بهره آنان را كاهش داده و آنان را به تأمین بهتر بودجه دولتی قادر می سازد، اما آلمانی ها از این می ترسند كه این موضوع در درازمدت آنها را مجبور كند تا مسئولیت بدهی های همسایگان خود را برعهده بگیرند. به عقیده آنها توسعه اروپا، به معنای ریاضت های مالی سخت تر از سوی آلمان برای همه جهان است.

**ظهور ناسیونالیسم و یوروسپتیسیسم(بدبینی به اروپا)

--------------------------------------------------------------

از سال آینده، احتمالا این تناقض اساسی اختلافات بیشتری را به وجود خواهد آورد. امتناع انگلیس از تصویب معاهده جدید اروپا در نشست بروكسل در دسامبر 2011، كه با جنجال رسانه ای همراه بود، فقط یك ذهنیت است كه می توان آن را تحولی در جهت گیری سیاست های ملی اروپا و افزایش احزاب سیاسی با لحن ناسیونالیست تر و با نگاه بدبینانه تر به اتحادیه اروپا، بدون حتی صحبت كردن از پول واحد، ارزیابی كرد. از نمونه های مشابه آن می توان به 'مارین لوپن' رهبر جبهه ملی راستگرای فرانسه در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه اشاره كرد كه با این اوصاف نمره خوبی به دست خواهد آورد. درباره دیگر احزاب بدبین به اروپا، می توان احزاب 'آزادی' در هلند و اتریش، 'لیگ شمالی' در ایتالیا، 'فنلاندی های واقعی' در فنلاند و مخلوط درهم و برهمی از تشكیلات راستگرایان و چپ های افراطی در یونان را مشاهده كرد.

این بحران در حالی در اروپا در حال شدت گرفتن است كه ایالات متحده آمریكا درنظر دارد سیاست خارجه خود را تغییر داده و بیشتر بر منطقه آسیا و اقیانوس آرام تمركز كند. حتی اگر این 'آسیاگرایی' را به عنوان یك طرح از پیش تعیین شده با تمایلات اقتصادی در نظر بگیریم، باید آن را نوعی واكنش به تغییرات در توازن قوا پس از بحران جهانی اقتصاد ارزیابی كرد. اساسا این بدان معنی است كه آمریكا از این پس ظهور چین را جدی تر خواهد گرفت. چرا كه در آینده ای دور دیگر نمی تواند هژمونی خود را حفظ كند. یك چین به مراتب قدرتمندتر و ثروتمندتر هم دیگر برای آمریكا خوشایند نیست و آمریكایی ها این ذهنیت را دارند كه یك چین غنی تر و قوی تر یعنی: آمریكای نسبتا فقیرتر و ضعیفتر.

**رابطه چین و آمریكا، یك بازی دو سر باخت

-------------------------------------------------

به عبارت دیگر، ظهور چین نتیجه بُرد ـ بُردی برای دو كشور به همراه ندارد بلكه یك بازی دو سر باخت است. ایده ای كه امروزه به انتخابات ریاست جمهوری نیز راه پیدا كرده است. چیزی كه هم در اظهارات حمایتگرایانه میت رامنی و هم در سیاست 'مهار نرم' اوباما علیه چین قابل مشاهده است. به طوری كه یكی از وعده های رامنی به رأی دهندگان، اعمال تعرفه های بالای گمركی بر كالاهای چینی و در نظر گرفتن چین به عنوان یك كنترل كننده ارز بود. اقتصاددانان برجسته ای همچون 'پل كراگمن' و 'فرد برگستن' هر دو تأیید می كنند كه افزایش تعرفه های گمركی، پاسخی قانونی ازسوی ایالات متحده به سیاست های پولی چین است. یك وارونگی مشابه نیز در اندیشه استراتژیك و نظامی آمریكا مشاهده می شود. این تمایل و گردش به سمت آسیا از سوی دولت اوباما، اساسا فقط یك واكنش به ظهور چین است.

**چین، نخستین قدرت اقتصادی جهان تا سال 2018

---------------------------------------------------------

راچمن به نقل از اكونومیست می نویسد، چین به احتمال بسیار تا سال 2018 نخستین قدرت اقتصادی جهان خواهد بود. گرچه دولت آمریكا معتقد است، این پیشرفت ناشی از افزایش هزینه های نظامی و نیز به كار گیری لحن شدیدتر در اختلافات ارضی با همسایگان ازجمله هند، ژاپن و ویتنام است. از همین رو، آمریكا، با قویتر كردن روابط با متحدان سنتی خود در آسیا و نیز تقویت حضور نظامی خود در منطقه، می كوشد تا یك دلیل مشترك با همسایگان عصبی چین برای مخالفت با این قدرت برتر بیابد. این مانور، زمانی پر اهمیت تر و پرمعناتر می شود كه بحث كاهش هزینه های نظامی آمریكا مطرح می شود.

**مهار نرم

------------

چینی ها به درستی متوجه این استراتژی 'مهار نرم' شده اند و احتمالا پاسخ منفعلانه نخواهند داد. روابط چین و آمریكا از دیرباز بر پایه رقابت و همكاری همزمان استوار بوده است. اما امروزه، بُعد رقابت پررنگ تر است�C اما قطعا وضعیت روابط آمریكا و چین ـبه عنوان تنها ابرقدرت و تنها رقیب احتمالی آمریكاـ تا 10 سال آینده، نقشه سیاسی جهان را مشخص خواهد كرد.

راچمن در بخش دیگری از این مقاله، ضمن تأكید بر ناموفق بودن دیپلماسی چندجانبه در عرصه بین الملل، از نقش ناكارآمد سازمان تجارت جهانی و مذاكرات درباره تغییرات آب و هوایی در نشست گروه 20 و عدم توانایی این گروه در تنظیم وضعیت مالی جهانی یاد كرده و می نویسد: دوران موافقت نامه های تجاری قهرمانانه به پایان رسیده است؛ در بحبوحه جهانی شدن طی 30 سال گذشته، موافقت نامه های تجاری مهم، تنها نماد و عامل تقویت كننده منافع مشترك بین قدرت های برتر جهان بوده اند.

تعارض قدرت های بزرگ جهانی به شدت افزایش یافته و اصول اولیه جهانی سازی در اقتصاد كه بر فرض رقابت آزاد و بازی با حاصل جمع مثبت بنا شده بود با چالش جدی مواجه شده است.

پژوهش**ز.ج**9123



:: برچسب‌ها: گل , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون شنا ، مرحله سوم رقابتهای شنای باشگاههای كشور با حضور 7 تیم؛ مقاومت بسیج ، هیات شنای گیلان ، نفت امیدیه ، هیات شنای فارس ، فولاد مباركه سپاهان ، نفت تهران ، هیات شنای زنجان طی پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در استخر ورزشگاه ازادی برگزار می شود.

قهرمان رقابتهای شنای باشگاههای كشور در پایان چهار مرحله این مسابقات مشخص خواهد شد كه تاكنون طی دو مرحله مسابقات برگزار شده این رقابتها تیم های نفت امیدیه با 1217 امتیاز ، هیات شنای گیلان با 1120 امتیاز و مقاومت بسیج با 1004 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

بنابر اعلام مسئولان فدراسیون شنا ، شناگرانی كه بتوانند در این رقابتها ركوردهای رده سنی بزرگسالان را جابجا كنند پاداش نقدی دریافت خواهند كرد.

1587**1553



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جموری، 'محمدرضا رحیمی' در این پیام خطاب به 'میركو تستكوویچ' ضمن تبریك فرارسیدن روز ملی این كشور اظهار امیدواری كرد در سایه تلاش‌های مشترك مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان، مناسبات میان دو كشور در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه و تحكیم یابد.

وی در این پیام از خداوند متعال سلامتی و موفقیت نخست وزیر این كشور و بهروزی و نیك‌بختی دولت و ملت دوست جمهوری صربستان را مسالت كرد.

سیام/9121



:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،قیس العزاوی گفت: ' ما از یك سال پیش به طور جدی در تكاپوی برگزاری این نشست هستیم اما اوضاع كشورهای عربی موجب شد كه این نشست در زمان تعیین شده در سال گذشته برگزار نشده و به تاخیر بیفتد'.

وی گفت كه كشورهای عربی در مورد برگزاری این نشست در بغداد به منظور بازگشت عراق به جایگاه طبیعی خود در بین امت عرب و نیز در صحنه بین المللی توافق نظر دارند زیرا عراق یكی از كشورهای محوری و مهم عربی است.

العزاوی گفت كه عراق، ریاست نشست سران اتحادیه عرب در بغداد را برعهده خواهد داشت و 'هوشیار زیباری' وزیر خارجه این كشور نیز چندی پیش با وزیران خارجه كشورهای عربی در قاهره تماس هایی برقرار كرد.

وی گفت كه بررسی اوضاع كنونی كشورهای عربی پس از انقلاب های مردمی و پیروزی های بزرگ حاصل از آن و پایان استبداد و حركت در مسیر جدید از جمله دستور كار نشست بغداد است .

العزاوی به نقل از هوشیار زیباری گفت كه شمارش معكوس برای برگزاری نشست بغداد آغاز شده است و پس از این نشست، عراق ریاست چند نشست از جمله نشست فوق العاده را كه ماه اكتبر در بغداد برگزار می شود، برعهده خواهد داشت.

علاوه بر این، ریاست نشست عربی- لاتینی ماه سپتامبر آینده در پرو و نشست عربی -آفریقایی نیز برعهده بغداد خواهد بود.

نشست سران اتحادیه عرب قرار است ماه مارس (فرودین) آینده در بغداد برگزار شود.

مترجمام**1110**1369



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'علیرضا مصداقی نیا' سه شنبه شب در نشست مطبوعاتی دومین المپیاد ورزشی كاركنان و هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: ورزش همگانی بسیار مهمتر از ورزش قهرمانی برای افزایش سلامتی جامعه است.

وی با بیان اینكه اگر ورزش همگانی در بین مردم ایران توسعه نیابد،آینده خوبی برای آنان متصور نیست، خاطر نشان كرد: ورزش به اندازه ای برای سلامتی جامعه اهمیت دارد كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دو معاونت خود را درگیر این موضوع كرده است.

مصداقی نیا در پایان نیز از مدیریت دانشگاه علوم پزشكی تهران به دلیل تلاش برای توسعه ورزش در بین دانشجویان و كاركنان خود تشكر و قدردانی كرد و گفت: فراهم كردن امكانات خوب ورزشی برای دانشجویان و كاركنان باعث افزایش انگیزه آنان برای تحصیل و كار می شود.

دومین المپیاد ورزش كاركنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران از صبح امروز چهارشنبه با حضور بیش از دو هزار كارمند زن و مرد در 24 رشته ورزشی آغاز شد.

اجتمام ** 1379**



:: برچسب‌ها: فیلم , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی

فجر، آثار رشته عكس چهارمین جشنواره تجسمی فجر در دو موضوع 'چهره انسان در هزاره سوم' و 'تجلی نور و رنگ در هنر قدسی' در فرهنگسرای نیاوران داوری شد.

حسن غفاری، فرهاد سلیمانی، سیدعباس میرهاشمی، مسعود زنده روح كرمانی و مجید ناگهی داوری نهایی آثار رشته عكس جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را انجام دادند و برگزیدگان در پایان جشنواره معرفی می شوند.

در رشته عكس 148 اثر در بخش رقابتی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شده كه 80 اثر با موضوع چهره انسان در هزاره سوم و 68 اثر با موضوع تجلی نور و رنگ در هنر قدسی است.

داوری رشته های سفال و مجسمه جشنواره در روزهای گذشته انجام شده و ارزیابی آثار رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، پوستر، تصویرگری و كاریكاتور جشنواره در روزهای آینده انجام می شود. آثار رقابتی رشته های عكاسی و سفال چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران، آثار رقابتی رشته های كاریكاتور، تصویرگری و مجسمه درموزه هنر امام علی(ع) و آثاررقابتی رشته های نقاشی،خوشنویسی،

نگارگری و پوستر در موسسه فرهنگی ، هنری صبا به نمایش گذاشته شده است.

داوری رشته های نقاشی، پوستر، نگارگری، خوشنویسی، تصویرگری و كاریكاتور جشنواره در روزهای آیند ه جشنواره انجام می شود.

آثار پیشكسوتان و هنرمندان مدعو در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است و نمایشگاه بخش ویژه بیداری اسلامی و عدالتخواهی جهانی جشنواره تجسمی فجر شنبه 29 بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش می یابد.

جشنواره هنرهای تجسمی تا 14 اسفند برپاست.

فراهنگ**9173**



:: برچسب‌ها: توکیو , دریاچه , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، سومین اجلاس وزرای كشورهای عضو پیمان پاریس برای مبارزه با مواد مخدر،پنجشنبه این هفته با حضور مقامات ارشد 55 كشور جهان در وین برگزار می شود.

محمدنجار به دعوت 'یوری فدوتف' معاون دبیركل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل جهت شركت در سومین نشست وزرای كشورهای عضو پیمان پاریس به وین سفر می‌كند.

نخستین نشست وزرای كشورهای عضو این پیمان در سال 2003 در پاریس و دومین آن در سال 2006 در مسكو برگزار شد و هدف این نشست نیز مقابله با قاچاق مواد مخدر از منشاء افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین كمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همكاری‌های مرزی میان سه كشور جمهوری اسلامی ایران، پاكستان و افغانستان در قالب ابتكار سه جانبه مشاركت دارد.

همچنین از دستاوردهای این مشاركت می‌توان به تاسیس واحد طرح ریزی مشترك جی پی سی JPC در اوایل سال 2009 در تهران اشاره كرد كه موفق شده تا پایان سال 2011 تعداد 14 عملیات همزمان و مشترك را هماهنگ سازد.

تاسیس دفاتر رابط مرزی بین سه كشور و مقابله با جریان قاچاق مواد پیش‌ ساز به سمت افغانستان در قالب عملیات تارست نیز از دیگر دستاوردهای آن است.

گفتنی است مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وین در آستانه برگزاری این اجلاس تاكید كرد: تهران در مبارزه با مواد مخدر شریك شماره یك سازمان ملل است.

'یوری فدوتوف' با بیان اینكه ایران فعالیت های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده است، تصریح كرد: ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد .

وی در ادامه گفت:در افغانستان حدود400تن هروئین در سال تولید می شود كه از این مقدار 115 تن به ایران قاچاق می شود اما تهران علیه این اقدام مذموم،فعالیت های موثری صورت داده است .

فدوتوف با اشاره به اینكه ایران خود را دریك جنگ علیه مواد مخدر می بیند، گفت: بیش از 3هزار نفر از ماموران مرزی ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر كشته شده اند.

اروپام 1344



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

مدیر امور نمایشگاه های شركت نمایشگاه های بین المللی اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: رونمایی از مدل های جدید خودرو از برنامه های ویژه هشتمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان با هدف جلب رضایت بیشتر علاقه مندان به این نمایشگاه است.

'محسن رخشان' با اشاره به حضور 80 شركت و نمایندگی از ایران، كره جنوبی، آلمان و چین در هشتمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان افزود: به دلیل مسایل رقابتی نمی توان نام خودروهایی را كه قرار است رونمایی شود تا پیش از برپایی نمایشگاه اعلام كرد.

وی یكی دیگر از ویژگی های نمایشگاه امسال صنعت خودرو اصفهان را وجود شرایط ویژه فروش عنوان كرد و گفت: شركتهای مختلف خودروساز شرایط و تسهیلاتی را برای خرید خودرو توسط مردم در نظر گرفته اند.

وی با اشاره به حضور شركتهای آموزشی و دانشگاهی در این نمایشگاه تصریح كرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در این نمایشگاه ، ماشین 'فرمول یك' طراحی و ساخته شده توسط دانشجویان را به نمایش می گذارد.

ضیایی ادامه داد: تعدادی از شركتهای آموزشی در زمینه طراحی صنعتی نیز آخرین فناوری ها و دستاوردهای مربوط به صنعت خودرو، قطعه سازان و طراحی را در هشتمین نمایشگاه اصفهان به نمایش خواهند گذاشت.

هشتمین نمایشگاه 'صنعت خودرو' ( Isfahan AUTO 2012)اصفهان از 27 تا 30 بهمن ماه در فضایی به مساحت 9 هزار مترمربع برپا می شود.

این نمایشگاه از ساعت 15 تا 22 پذیرای علاقه مندان به صنعت خودرو است.

7148/1042



:: برچسب‌ها: درختان , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از آتن،دراین مراسم كه در هتل ' پلازای' شهر آتن برگزار شدو شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی یونانی حضور داشتند، ابتدا' داریوش دورش تبار' رئیس انجمن ایرانیان و دوستداران ایران،طی سخنانی با اشاره به قدمت روابط جمهوری اسلامی ایران و یونان گفت: ایران و یونان دو كشور متمدن و با فرهنگی هستند كه از دوران باستان تاكنون دارای روابط فرهنگی، هنری بوده اند.

وی گفت: هنر ایرانی توسط هنرمندان كشورمان به روش های مختلفی ارایه می شود كه یكی از این روش ها ارایه هنر به صورت فرش است.

وی در ادامه افزود:فرش ایرانی یك كار هنری است و هنرمندان ایران زمین،با هنر بی نظیر خود آنها را آفریده اند.این فرش ها بخشی از فرهنگ بزرگ ایران زمین است.

' محمد رضا پاكروان' وابسته فرهنگی و سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و یونان گفت: در تمام جهان فقط 10 كشور دارای سابقه بیش از هزار ساله می باشند و در میان آنها فقط 5 كشور ،بیش از 2 هزار و پانصد سال سابقه تاریخی دارند و درمیان آنها فقط ایران و یونان دارای دو هزار وپانصد سال رابطه فرهنگی و تاریخی با هم می باشند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران و یونان می توانند بر اساس همین قدمت رواط تاریخی و فرهنگی خود، روابط خود را در تمام سطوح و در راستای منافع دو ملت متمدن ایران و یونان توسعه دهند.

در این جشن و نمایشگاه كه تعدادی از معاونین شهرداری، استانداری، وزیر پیشین گردشگری و جهانگردی و نماینده پارلمان یونان، حضور داشتند' تاناسیس كوندتانوس' رئیس انجمن اتاق مطالعات توسعه روابط اقتصادی بین دو كشور یونان و ایران طی سخنانی با اشاره به قدمت روابط یونان و ایران گفت: ملت های متمدن این دوكشور بزرگ بایستی همچون گذشته روابط خود در تمام زمینه ها و بخصوص فرهنگی، اقتصادی و تجاری را توسعه دهند .

وی در ادامه افزود: دوملت متمدن یونان و ایران می توانند با همكاریهای خود زمینه توسعه و رشد اقتصادی بیش از پیش بین دو كشور را پایه گذاری كنند و ما دراین راستا تمام تلاش های خود را بكار خواهیم گرفت.

گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی' فریدونی' اعزامی از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی نیز با اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل كشورمان، یونانیان را به فرهنگ ایران زمین برد و مورد تشویق و استقبال پرشور یونانیان قرار گرفت.

در خاتمه ' داریوش دوریش تبار' رئیس انجمن ایرانیان و دوستداران ایران طی قرعه كشی به یكی از مدعوین یك فرش ایرانی اهدا كرد.

**2170**



:: برچسب‌ها: زنده , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

دكتر 'عباس لطفی' روز چهارشنبه در نشست رسانه ای نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران كه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت: بررسی سایت 'سای مگو' درباره تعداد مقالات، كیفیت مقالات، تعداد ارجاعات به مقالات و ارتباطات بین المللی در حیطه زیست فناوری صورت گرفته بود.

لطفی با اشاره به اینكه در دهه های آتی علوم زیستی و 'اقتصاد زیست مبنا' حرف اول را در اقتصادهای برتر جهان خواهد زد و ما در ایران بازاری حدود یك میلیارد دلار را برآورد كرده ایم .

وی ادامه داد: قرار است تا سال 1404 ایران حدود 3 درصد بازارهای زیست فناوری جهان را به خود اختصاص دهد و این چشم انداز بسیار خوبی است كه زمینه های علمی آن توسط تمام دانشمندان فراهم است و امیدواریم برنامه پنجم توسعه برنامه جهش ما در اقتصاد زیست مبنا و ورود به اقتصادهای جهان باشد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه هماهنگی و همگرایی میان دستگاه های مرتبط با زیست فناوری در حیطه علم و فناوری از كارهای اصلی این ستاد است گفت: یكی از محورهای مهم مورد تمركز این ستاد بخش دانش آموزی است.

لطفی افزود: اگر آموزش و پرورش ما به فناوری های نوین به ویژه زیست فناوری توجه نكند و دانش آموزان به عرصه های فكری زیستی ورود پیدا نكنند دانشگاهها باید برای آشنایی دانش آموزان با زیست فناوری باید از نو شروع كنند.

وی ابراز امیدواری كرد كه در عرض دو تا سه سال آینده آموزش و پرورش وارد عرصه های فكری زیستی شود.

لطفی قرن بیست و یكم را قرن زیست فناوری عنوان كرد و گفت: زیست فناوری از ثروت آفرین ترین فناوری هایی است كه آینده را در بر خواهد گرفت به گونه ای كه شركت های بزرگی مانند 'زیمنس' قسمت عمده فعالیت های تجاری خود را در حیطه زیست فناوی و فناوری های مرتبط با آن قرار داده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بحث زیست فناوری در فرهنگ عمومی جامعه نیز باید جا بیفتد تا همگان مطلع شوند كه زیست فناوری آینده همه و حتی برخی فرهنگ ها را تغییر خواهد داد.

لطفی تلاش برای تبدیل فناوری های تولید شده و نوآوری های ایجاد شده به محصول ، كالا ، خدمات و تجاری سازی آنها را از اصلی ترین رسالت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان كرد و گفت: باید خلاء های میان پژوهش و بازار را پر كنیم.

وی خاطر نشان كرد: طبق آمار وزارت آموزش و پرورش 40 هزار دبیر زیست فناوری در كشور وجود دارد كه 700 نفر آنها سرگروه زیست فناوری هستند و 200 نفر از این سرگروه ها در نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران شركت دارند.

لطفی ادامه داد: این 200 سرگروه زیست فناوری در طول چهار روز این جشنواره به بحث، تعامل و تبادل نظر در حیطه های مختلف زیست فناوری می پردازند.

نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران در روزهای 29 بهمن تا دوم اسفند در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود.

علمی**2038**1544



:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

ژولیت بینوش در نمایی از فیلم "آنها"

شصت و دومین جشنواره جهانی برلین از نهم فوریه آغاز شده، تا نوزدهم فوریه ادامه خواهد داشت. این مطلب مروری است بر فیلم های شاخصی که در روزهای اول جشنواره به نمایش در آمده اند.

آنها

آنها به کارگردانی مالگوسکا زوموفسکا حکایت کنکاش زنی است (با بازی ژولیت بینوش) برای نوشتن مقاله ای درباره زندگی فاحشه ها و مصاحبه اش با دو تن از آنها، که راه های تازه ای را برای خودشناسی به او نشان می دهد.

فیلم مستقیم و بی پرده به سراغ زندگی دو فاحشه می رود، اما در عین حال شخصیت اصلی کسی نیست جز ژولیت بینوش که ما بیش از فاحشه ها با زندگی و احساسات او روبرو هستیم.

نقطه قوت فیلم در نگه داشتن زاویه بی طرفی و ثبت واقعیت است. در «آنها» زن ها همان قدر قربانی هستند که مشتریان آنها. در واقع نمایش عجز و تنهایی مردهای مشتری و عدم نگاه سطحی به زندگی فاحشه ها تنها به عنوان یک قربانی، زوایای تازه ای از پیچیدگی روابط زناشویی و مشکلات آن ترسیم می کند. در واقع به رغم آن که فیلمساز یک زن است (و خود در مصاحبه ها داعیه فمینیسم دارد)، فیلم از حد یک نگاه سطحی درباره حمایت از زنان فراتر می رود و می تواند با نفوذ در عمق احساسات شخصیت اصلی اش، زوایای پنهان و ناگفته ای را با تماشاگرش قسمت کند.

در این راه نمایش سرخوشی حس یک رابطه جدید (که در صحنه بداهه فراموش نشدنی خوردن پاستا نمود می یابد) با تلخی درک یک رابطه شکست خورده با همسر، با کارگردانی ظریف و دقیق و بازی دیدنی ژولیت بینوش، همه چیز را آماده می کند برای صحنه شگفت انگیز شام در اواخر فیلم که در آن با یک حرکت ظریف دوربین، تخیلات بینوش را می بینیم که در آن مردان مهمانی واقعی با مشتری های فاحشه ها یکی شده اند و دور میز آواز می خوانند.

بدرود ملکه من

این فیلم که ساخته بنوآ ژاک است، رابطه ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه و کتابخوان ویژه اش را روایت می کند - دستمایه تازه ای برای نگاه به انقلاب فرانسه، منتها این بار با تاکید بر آنچه که در کاخ ورسای گذشت.

با آن که زاویه نگاه فیلم، متفاوت و جذاب به نظر می رسد، اما فقدان یک ساختار سینمایی و زبان بصری قابل اعتنا، موجب پراکندگی حرکت های دوربین و بی هدفی آن می شود.

نمایی از فیلم گروگان

هرچند فیلمساز سعی دارد تنش موجود در بین اشخاص را به دلیل وقوع انقلاب با حرکات متعدد دوربین نشان دهد، اما گاه این حرکات (و موسیقی رمانتیک ممتد آن که تمامی ندارد) تنها به شکل یک بازی تکنیکی خودی می نمایانند و حرکت های گاه مطلقاً فاقد دلیل دوربین سوال برانگیز به نظر می رسد.

گروگان

روایت گروگان گیری تروریست های اسلامی، حکایت تازه ای در سینما نیست. در این فیلم به کارگردانی بریلیانت مندوزا با گروه تروریستی روبرو هستیم که چند فرد غربی را همزمان با واقعه یازده سپتامبر در فیلیپین برای مدت بسیار طولانی به گروگان گرفتند و با خود به جنگل بردند.

طبیعتاً چنین واقعه ای می تواند دستمایه مناسبی برای ساخت فیلم باشد، اما مشکل فیلم از آنجا آغاز می شود که تکلیف خود را نمی داند.

«گروگان» در بین یک فیلم اکشن و یک فیلم شعاری در نوسان است و فقدان ساختار سینمایی و عدم شخصیت پردازی درخور، مشکلات جدی ای را برای فیلم رقم می زند، ضمن آن که فیلم در بسیاری از قسمت ها در حال شعار دادن علیه یک مذهب است و گویا در حال القای وجود جنگی بزرگ و ریشه ای بین اسلام و مسیحیت است.

فیلم روایت کشداری دارد که در آن هیچ اتفاق عمده ای نمی افتد و حتی با شخصیت های قوی و تاثیرگذاری هم روبرو نیستیم و نمی دانیم که قهرمان فیلم (ایزابل هوپر) چرا در طول این مدت بسیار طولانی، حتی یک بار هم سعی نمی کند از دست آنها بگریزد.

رقاص سایه

رقاص سایه داستان دختری است که قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند

این فیلم به کارگردانی جیمز مارش داستان دختری است که جزو مبارزان ایرلندی است و قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند، اما دستگیر می شود و در ازای جاسوسی برای ماموران انگلیسی آزاد می شود. قصه سینمایی جذابی که اینجا با پیجیده شدن روابط در یک خانواده و در واقع مرز باریک خیانت بین سه نفر از اعضای یک خانواده (مادر/خواهر/برادر)، جذاب تر از یک داستان جاسوسی ساده، مرز باریک دوست داشتن و خیانت، و خیانت برای دوست داشتن را روایت می کند. در این فیلم کسی محکوم نمی شود و در واقع هر کس که خیانت می کند، در حال حفظ جان دیگری است.

به همین دلیل گره نهایی در شناسایی ماموری که به عنوان «رقاص سایه» شناخته می شود، همین طور عشق ناگفته اما پدید آمده بین مامور و این دختر که پایان دردناکی را رقم می زند، حکایت از جهان پیجیده ای دارند که در آن معادلات رایج راه به جایی نمی برد.



:: برچسب‌ها: سگ , موزه , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

"سایت‌های پرکاربر در ایران که به تازگی فیلتر شده بودند، هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است"

در شرایطی که وزیر ارتباطات ایران از ۱۴ برابر شدن پهنای باند اینترنت در سال‌های اخیر در این کشور خبر داده است، دامنه اعتراض‌ها به تداوم محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های اینترنتی، به هواداران حکومت ایران رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، کاربران اینترنت از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، تا روز دوشنبه ۲۴ بهمن به سرویس‌های پست الکترونیکی یاهو و جیمیل دسترسی نداشتند و در مواردی، دسترسی به سایت‌های گوگل و گوگل‌پلاس هم قطع بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این سایت‌های پرکاربر در ایران هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) به نقل از رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش داده است که در فاصله سال ۱۳۸۸ تاکنون پهنای باند از حدود ۳۵ گیگا بایت در ثانیه به ۵۰۰ گیگا بایت رسیده است.

سایت "الف" که مدیریت آن را احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران به عهده دارد، در گزارشی با طرح این پرسش که "آیا تصوری از عواقب ضدامنیتی فیلترینگ نامناسب وجود دارد؟"، نوشته است: "مشکل کندی سرعت در حالی اتفاق می‌افتد که تا پیش از این، کاربران اینترنت با مشکل فیلترینگ هزاران سایت خارجی بی‌ربط با مسایل سیاسی یا مسایل اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کردند."

در این گزارش به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ضریب نفوذ اینترنت، نزدیک به ۴۳ درصد جمعیت ایران اعلام شده و نسبت به آثار منفی اعمال محدودیت‌های کنونی برای کاربران اینترنت در ایران که اغلب از قشر دانشجو و دانشگاهی هستند، هشدار داده شده است.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران هم پیش از این، آنچه را که "فیلترینگ مردم‌آزار" خواند، برای نظام ایران هزینه‌زا ارزیابی کرده بود.

او به خبرگزاری مهر گفته بود: "شیوه فیلترینگ اخیر و قطع بدون اطلاع بسیاری از سرویس‌های مورد مراجعه اکثر قریب به اتفاق مردم، بدون این که مسئولان قبلا توضیح قانع‌کننده‌ای به مردم داده باشند، گلایه اقشار تحصیلکرده را که چندین میلیون نفر هستند، به دنبال دارد."

این نماینده مجلس ایران از مسئولان مربوطه خواسته است تا به طور صریح و شفاف، دلایل این مساله را به مردم توضیح دهند و "بدون فراهم کردن امکانات سهل‌الاستفاده و مشابه جایگزین در داخل، بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند."

"اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد"

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران

در روزهای گذشته، مسئولان ایران، با تاکید بر افزایش خطوط اینترنت پرسرعت در این کشور، وجود مشکل در زیرساخت‌های ارتباطاتی را رد می‌کردند و تاکید داشتند که کندی سرعت اینترنت در ایران عمدی نیست و بر اثر عواملی خارج از ایران رخ داده است.

اما در عین حال، این گمانه‌زنی وجود داشت که به دنبال فراخوان مخالفان دولت ایران برای راهپیمایی در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن، نهادهای حاکم در این کشور بر شدت محدودیت‌های اینترنتی کاربران افزوده‌اند.

به دنبال آخرین انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ و اعتراضات خیابانی معترضان به نتیجه این انتخابات، گفته شد که شبکه های اجتماعی مجازی همچون سایت فیس‌بوک، نقش مهمی در سازماندهی این معترضان داشته است.

براساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، در طول مدتی که حضور خیابانی معترضان در ایران ادامه داشت، محدودیت‌های اینترنتی برای کاربران با شدت بیشتری اعمال می‌شد.

احمد توکلی هم با اشاره به احتمال مرتبط بودن محدودیت‌های اخیر با شرایط سیاسی کنونی در ایران، گفته است: "اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد."

محدودیت‌های مقطعی یا مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی اینترنت ملی؟

در عین حال، این نظر هم وجود دارد که تصمیم‌گیرندگان در ایران، در حال آزمایش زیرساخت‌های جدید برای راه‌اندازی آنچه که "اینترنت ملی" خوانده شده است، هستند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی ایران تحت عنوان "شبکه ملی اطلاعات" هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مورد توجه نهادهای فعال در بخش ارتباطات این کشور بوده است.

مهدی اخوان، قائم مقام وزیر ارتباطات ایران، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با اجرای پروژه شبکه ملی اینترنت، دغدغه‌هایمان در حوزه فیلترینگ کاهش می‌یابد، چون با اجرایی شدن این پروژه، ترافیک بین‌المللی کاهش می‌یابد.

پیش از این، به نقل از اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گزارش شده بود که "موتورهای جستجوی اینترنتی ابزار جاسوسی هستند و دلیلی ندارد افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حساب بانکی خود، از موتورهای جستجوگر استفاده کنند و از خود ردی در دنیا به جا بگذارند."

او راه‌اندازی اینترنت داخلی در ایران را زمینه‌ساز حفظ و ارتقای امنیت در ایران ارزیابی کرده بود.



:: برچسب‌ها: به من , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
کروبی، موسوی و همسرانشان

رهبران مخالفان دولت ایران و همسرانشان از یک سال پیش در حصر خانگی قرار گرفتند - خانم کروبی بعدا از حصر خارج شد

شاهدان عینی می گویند که مخالفان دولت در تهران امروز سه شنبه ۲۵ بهمن به صورت پراکنده در بعضی نقاط شهر تجمع کردند و پلیس هم حضور گسترده‌ای در تعدادی از خیابان‌ها و میادین اصلی شهر داشت.

به گفته این شاهدان، در بعضی از این تجمع ها شعارهای اعتراضی داده شد. خبرهای تأیید نشده ای هم از بازداشت تعدادی از معترضان در میدان انقلاب، میدان فردوسی و چهار راه ولی عصر منتشر شد.

با این حال گفته می شود که شمار معترضان در تجمع های امروز از شمار معترضان در تجمع های روز ۲۵ بهمن سال گذشته کمتر بوده است.

حکومت ایران اجازه پوشش تجمع های اعتراضی مخالفان دولت را به خبرنگاران مستقل و خبرگزاری های بین المللی نمی دهد و تأیید مستقل مشاهدات و گزارش های منتشر شده برای بی‌بی‌سی ممکن نیست.

رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران در روزهای اخیر فراخوان هایی را منتشر کرده بودند که در آن از معترضان خواسته شده بود در اعتراض به ادامه حبس خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به خیابان ها بیایند.

آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد از یک سال پیش و در پی فراخوان برای راهپیمایی مخالفان در روز ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی قرار گرفتند.

دوشنبه شب و امروز (سه شنبه) ویدیوهایی در سایت یوتیوب منتشر شده که حاوی صدای الله اکبر و شعارهایی است که گروهی از معترضان دیشب بر بام خانه هایشان در تهران سر داده اند.

رسانه های ایران همچنین دوشنبه شب از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.

شاهدان عینی می گویند که ترافیک سنگین و غیر عادی از بعد از ظهر امروز دوباره در خیابان های تهران به چشم می خورد و شماری از موتورسواران که پرچم های "حزب الله" با خود حمل می کنند به صورت دسته جمعی در اطراف خیابان ولی عصر دیده شدند.

به گفته این شاهدان تعدادی از خودروها اقدام به زدن بوق های ممتد می کردند که پلیس راهنمایی و رانندگی به آنها تذکر می داد.



:: برچسب‌ها: معماری , قدیمی , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'بمب‌گذار ایرانی' در انفجار بانکوک دو پایش را از دست داد

امروز در بانکوک، پایتخت تایلند، چند بمب منفجر شد. در جریان این انفجارها، بمب گذاری که پلیس تایلند می‌گوید احتمالا ایرانی است دو پایش را از دست داد و به بیمارستان منتقل شد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

ساعاتی بعد از وقوع سه انفجار در بانکوک، پایتخت تایلند، وزیر دفاع اسرائیل دولت ایران را متهم به دست داشتن در این انفجارها کرد.

روز سه شنبه (۱۴ فوریه) پلیس تایلند اعلام کرد فردی که به ظن آنها ایرانی است، در پی انفجار نارنجکی که قصد داشت به سوی پلیس پرتاب کند، به شدت مجروح شد و دو پای خود را از دست داد.

به گفته یک سخنگوی پلیس تایلند این مرد یکی از پنج نفری است که در جریان سه انفجار در یک منطقه پررفت‌وآمد تجاری در بانکوک زخمی شده‌اند.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل گفت که این انفجارها "بار دیگر ثابت کرد که ایران و گروه‌های وابسته به آن همچنان دست به اقدامات تروریستی می‌زنند."

انفجارهای بانکوک یک روز بعد از حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان صورت گرفت. نخست‌وزیر اسرائیل، ایران و حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بود.

بانکوک

پلیس بانکوک می‌گوید یک کارت شناسایی ایرانی همراه فرد بمب‌گذار بوده است

'کارت شناسایی ایرانی'

بنا بر گزارش‌ها از بانکوک، انفجار اول در خانه‌ای که سه ایرانی آن را اجاره کرده بودند رخ داده است.

به گفته پلیس بعد از این انفجار دو مرد از این خانه فرار کرده‌ و و بمب دیگری را به سوی یک تاکسی که حاضر به توقف برای آنها نشده پرتاب کرده‌اند.

بمب سوم زمانی منفجر شده که مرد سوم تلاش کرده آن را به سوی پلیس پرتاب کند، اما موفق به انجام این کار نشده و انفجار بمب، خود او را به شدت زخمی کرده است.

معاون فرمانده پلیس بانکوک به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک کارت شناسایی ایرانی همراه فرد بمب‌گذار بوده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داده است که پلیس بانکوک یک وسیله انفجاری دیگر را که در خانه تحت اجاره سه ایرانی یافته، خنثی کرده است.

'خطر برای ثبات منطقه و جهان'

آقای باراک که در هنگام سفر به سنگاپور نسبت به حوادث بانکوک واکنش نشان داد، روز یکشنبه بنا بر اعلام وزارت دفاع اسرائیل در بانکوک بوده است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت ایران و حزب الله لبنان باعث "به خطر افتادن ثبات منطقه و جهان" شده‌اند.

چندی پیش سفارت آمریکا در بانکوک نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی در این شهر هشدار داده بود.

بعد از این هشدار پلیس تایلند یک مرد لبنانی را در پی یافتن مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب دستگیر کرد.



:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'عبدالله ویسی ' سه شنبه شب در كنفرانس خبری پیش از بازی صبای قم و پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تفكرات هر دو تیم پرسپولیس و صبا تهاجمی است و ما صرفا به بازی دفاعی روی نخواهیم آورد تا تماشاگران از بازی زیبای دو تیم لذت ببرند.

وی ابراز داشت: برای برد به مصاف پرسپولیس می رویم اما از وجود سه بازیكن خود به دلیل مصدومیت و محرومیت در بازی فردا محروم هستیم.

وی گفت: میلاد نوری و رامین رضائیان به دلیل محرومیت و محسن بیات به علت مصدومیت، تیم ما را در بازی مقابل پرسپولیس همراهی نخواهند كرد.

ویسی افزود: دنیزلی مربی بزرگی با تفكرات تهاجمی است اما فردا پرسپولیس بازی دشواری را مقابل ما در پیش خواهد داشت.

وی در مورد لیست اخیر تیم ملی نیز گفت: از 'كارلوس كی روش' دلخور هستم چرا كه به بازیكنان تیمی كه از ابتدای فصل تاكنون از رده پنجم پایین تر نرفته بی تفاوت بوده است.

دیدار تیمهای صبای قم و پرسپولیس تهران از چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت 14:45 روز چهارشنبه در استادیوم یادگار امام راحل قم برگزار خواهد شد.

7408 / 380/607



:: برچسب‌ها: دریا , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

اتحادیه اروپا برای گذر از بحران مالی به چین متوسل شده است.

رهبران اتحادیه اروپا در پکن، پایتخت چین، با رهبران چینی در خصوص بحران بدهی های اروپا مذاکره می کنند.

قرار است هرمن ون رومپوی، رییس اتحادیه اروپا، و هوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه نیز با ون جیابائو، رییس جمهور چین، در خصوص کمک مالی چین برای کاهش بحران مالی اروپا گفتگو کنند.

لیو ویمین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفته است که مسئله بدهی های کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک نقطه اساسی رسیده است.

او گفت که اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین و بزرگترین اقتصاد جهان استو بدین ترتیب، برای چین مهم است که این اتحادیه مشکل بحران بدهی های خود را حل و فصل نماید.

اتحادیه اروپا از چین می خواهد که در یک صندوق مالی ویژه کمک به دولتهای اروپایی بدهکار سرمایه گذاری کند.

چین، که بزرگترین ذخایر ارزی جهان را دارد، گفته است که این خواسته اتحادیه اروپا را مد نظر قرار خواهد داد. با این حال، از اتحادیه اروپا نیز خواسته است که با انجام دادن اصلاحات ساختاری نشان دهد که خود نیز به طور جدی در پی برطرف کردن بحران مالی خود است.

روزنامه "پیپلز دیلی"، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین دیروز (دوشنبه) نوشته بود که سرمایه گذاریهای چین در کشورهای اروپایی در راستای حمایت از اتحادیه اروپا و یورو، وهحد پولی مشترک 17 کشور عضو این اتحادیه بوده است.

در همین حال، موسسه اعتبار سنجی آمریکایی 'مودیز' اعلام کرده که ملاک اعتبار شش کشور اروپایی را کاهش داده است. این کاهش اعتبار مالی شامل اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، اسلواکی، اسلونی و مالت شده است.

موسسه مودیز می گوید که بحران بدهی اروپا و نداشتن برنامه اقتصادی مشخص برای برطرف کردن مشکلات، باعث پایین آمدن رتبه اعتباری این کشورها شده است.

این موسسه اعتبار سنجی در خصوص دورنمای اعتباری بریتانیا، فرانسه و اتریش هم هشدار داده است.



:: برچسب‌ها: فوتبال , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، این بازیكنان به دو گروه تقسیم شده اند كه گروه نخست از روز 29 بهمن ماه و گروه دوم از روز 2 اسفند ماه به اردو خواهند آمد.

اسامی بازیكنان گروه نخست به شرح زیر است:

سعید محمدقاسمی از استقلال، كوشا بختیاری زاده از استقلال صنعتی، فریبرز گرامی و ایمان باصفا از استیل آذین، هادی دهقانی از آلومینیوم هرمزگان، فرشاد احمدزاده از پارسه، مهرداد یگانه و بابامحمدی از پیكان، بهمن دباغ و نوید خوش هوا از تراكتورسازی، مرتضی قدیمی پور از داماش، علیرضا عسگری از ذوب آهن، عباس بختیاری و محمدرضا خان زاده از راه آهن، حمیدرضا كاظمی از سپاهان، پوریا عسگری از شهرداری تبریز، مسعود ریكی از فجر سپاسی، اصغر نصیری از فولاد خوزستان، علی جهانیان از فولاد یزد، سعید سلمان نوری از گهر زاگرس، شهریار شیروند و سامان نریمان جهان از ماشین سازی، مهیار زحمتكش از ملوان و رضا قیالی از نیروی زمینی.

این بازیكنان باید ساعت 19 و 30 دقیقه روز شنبه 29 بهمن ماه جاری با در دست داشتن وسایل كامل تمرین، شناسنامه و كارت ملی در محل هتل آكادمی فوتبال، خود را به كادر فنی معرفی كنند.

اسامی بازیكنان گروه دوم نیز به شرح زیر است:

محمد انصاری از استقلال، هادی محمدیان از داماش، امیر مقداد مالكی، بهمن مالكی، پیام صادقیان و علی گودرزی از ذوب آهن، امیر طهمورثی از راه آهن، صادق مرادزاده و میلاد غریبی از سایپا، سعید لطفی و حمیدرضا كاظمی از سپاهان، جاوید یوسفی از شهرداری تبریز، حسین گوهری از صبا، بختیار رحمانی، ساسان انصاری و كاوه رضایی از فولاد خوزستان، وحید اسماعیل بیگی از مس كرمان، مجتبی محبوب مجاز از مس سرچشمه، ایمان صادقی و محسن مسلمان از ملوان، علیرضا بیرانوند، وفا هخامنش، مرتضی پورعلی گنجی و یعقوب كریمی از نفت تهران.

این بازیكنان نیز باید ساعت 10 و 30 دقیقه روز سه شنبه دوم اسفند ماه با وسایل تمرین، شناسنامه و كارت ملی در هتل آكادمی فوتبال حاضر شوند.

قرعه ‌كشی مرحله مقدماتی مسابقه های فوتبال زیر 22 سال قهرمانی آسیا در كنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی انجام شد و 41كشور آسیایی در 7 گروه رقیبان خود را شناختند.

تمام مسابقه های مرحله مقدماتی از روز 23 ماه ژوئن تا سوم جولای 2012 (دوم تا دوازدهم تیر ماه 1391) برگزار می ‌شود و مسابقه های نهایی نیز در سال 2013 انجام می ‌شود.

در حالی كه دوره ‌بعدی این مسابقه های دو ساله كه در سال 2015 برگزار می ‌شود، به عنوان مقدماتی المپیك 2016 در نظر گرفته خواهد شد.

در مجموع 23 كشور در مرحله مقدماتی مسابقات از غرب آسیا و 18 كشور از شرق آسیا حضور دارند كه در 7 گروه 6 یا 5 تیمی تقسیم‌ بندی شده‌ اند.

دو تیم برتر هر گروه به مسابقه های نهایی سال آینده راه خواهند یافت و بهترین تیم سوم مرحله گروهی و میزبان نیز در این مرحله حاضر می ‌شوند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه 'سی' این مسابقه ها با تیم های بحرین، تاجیكستان، قطر، كویت و مالدیو هم‌ گروه شده است.

* گروه‌ بندی كامل این مسابقه ها به شرح زیر است:

گروه A: امارات،‌ عراق، عمان، هند، تركمنستان و لبنان.

گروه B: عربستان، سوریه، پاكستان، فلسطین، قرقیزستان و سری ‌لانكا.

گروه C: بحرین، ایران، تاجیكستان، قطر، كویت و مالدیو.

گروه D: ازبكستان، اردن، یمن، بنگلادش و نپال.

گروه E: استرالیا، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ماكائو و تیمور شرقی.

گروه F: كره شمالی، چین، تایلند، هنگ كنگ، لائوس و كامبوج.

گروه G: كره‌ جنوبی، ویتنام، مالزی، میانمار، تایوان و فیلیپین.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: سنگ , استرالیا , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، بسیاری از روزنامه های الجزایر روزسه شنبه با انتشار مقالات مختلف،تصمیم نشست روز یكشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب درقاهره مبنی براعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه برای اعمال فشار به دولت این كشور را اقدامی غیراصولی عنوان و این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه 'صوت الاحرار' در مقاله ای با عنوان 'شعله ور ساختن طایفه گری'، نوشت عرب هایی كه از اتحادیه عرب به عنوان پوششی برای مداخله خارجی در یك كشور عربی استفاده می كنند با هرگونه گفت وگوی مسالمت آمیز در سوریه مخالفند.

این روزنامه افزود آنها كسانی هستند كه عصیانگران سوریه را با سلاح حمایت می كنند و از طریق اتحادیه عرب به دیگران توصیه می كنند كه از مخالفین دولت سوریه حمایت سیاسی و مادی كنند.

صوت الاحرار تصریح كرد كه منظور آنها از حمایت مادی تجهیز تسلیحاتی عصیانگران در سوریه است كه بدنبال تخریب كشورسوریه هستند نه سرنگونی دولت این كشور.

به نوشته این روزنامه الجزایری،نیروهای حافظ صلح معمولا براساس توافق با یك حكومت و به منظور نظارت بر اجرای آتش بسی كه از طریق مذاكره بین طرف های منازعه مورد توافق واقع شده است، اعزام می شوند،درحالی كه هیچ یك از این شرایط درمورد سوریه وجود ندارد.

این روزنامه می افزاید كسانی كه خواهان اعزام نیروهای خارجی به سوریه هستند از یك طرف از جنگ حمایت می كنند و از سوی دیگر همه زمینه های ارتباطی با حكومت سوریه را قطع می كنند به همین جهت صلاحیت ایفای نقش در ایجاد آرامش و بازگرداندن صلح به این كشور را ندارند.

در بخش دیگر این مقاله به قلم 'نجیب بلحمیر' صاحب نظر سیاسی،آمده است ، ماموریت ناظران عرب به خاطر برآورده نشدن خواست حكومت های عرب طرفدار آمریكا پایان یافت و اكنون همه ی درهای گفت وگو بسته شده و زمینه فتنه طایفه گری در سوریه فراهم شده است.

نویسنده این مقاله در ادامه پیش بینی می كند كه این فتنه به سرعت به لبنان نیز سرایت كرده و آشوب همه منطقه را فرا خواهد گرفت كه همان خواست آمریكایی ها واسراییل است.

به نوشته این روزنامه، گزینه مقابله مسلحانه كه متمردین در سوریه با حمایت برخی كشورهای عربی و آمریكا در پیش گرفته اند به برقراری دمكراسی در سوریه نخواهد انجامید و نتیجه آن تنها ویرانی این كشور و تبدیل شدن آن به میدان جنگ طایفه ای خواهد بود كه منطقه خلیج فارس نیز از آن در امان نخواهد ماند.

روزنامه الجزایری 'الشروق' نیز در مقاله ای با عنوان 'ننگتان باد كه عرب را به دلار فروختید'، تصمیم اتحادیه عرب از سازمان ملل برای اعزام نیروهای بین المللی و عربی به سوریه را لكه ننگی برای اعراب توصیف كرد.

این روزنامه پرتیراژ الجزایری در ادامه با طرح این سوال كه آیا اعزام نیروهای عرب به سوریه،بحران خونین و جنگ داخلی در سوریه پایان می دهد ویا جنگ داخلی را شعله ور می سازد؟ نوشت: نیروهای عربی پیش از این نیز به جای اعزام نیرو به عراق جهت نجات آن كشور از جنگ آمریكایی،برای اشغال و تخریب آن كشور با خارجیان متحد شدند.

این روزنامه افزود متاسفانه این نیروها به خنجر زهرآگینی تبدیل شده اند كه در پشت عراقی ها و همه اعراب فرو نشستند و در آزاد سازی لیبی نیز با نیروهای ناتو در بمباران زیرساخت ها و ریختن خون مردم مشاركت كردند.

الشروق در ادامه می افزاید نیروهای عرب ننگ برشما باد كه به بهانه حفظ صلح و امنیت در كشورهای عربی مداخله می كنید اما برای حمایت از یك كشور دوست در مقابل دشمنان خارجی و آزادی جولان و قدس و استقلال كامل و دائم فلسطین اقدامی نمی كنید.

'جمال لعلامی ' نویسنده این مقاله خواستار توجه و اهتمام بیشتر كشورهای عربی به مساله فلسطین شد.

وزرای امورخارجه عرب در نشست روز یكشنبه خود در قاهره از شورای امنیت خواستند تا نیروهای حافظ صلح عربی و بین المللی به این كشوراعزام كند.

خاورم ** 1200



:: برچسب‌ها: عروسی , زرد , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'زلاتكو كرانچار' عصر سه شنبه پس از دیدار تیمش با سایپا البرز در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به اظهارات مجید صالح كه گفته بود برای تیم فوتبال سپاهان قابل قبول نیست كه از طریق اوت دستی و اشتباهات خط دفاعی بخواهد به پیروزی برسد، بیان كرد.

سرمربی تیم سپاهان پس از شنیدن اظهارات صالح، خندید و گفت: عملكرد ما در لیگ برتر تاكنون فوق العاده بوده است.

وی افزود: در فوتبال حوادث غیر منتظره ای اتفاق می افتد كه این اتفاقات جزیی از فوتبال است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: برای ما مهم این است كه در جدول لیگ برتر در رده پنجم قرار داشتیم و اكنون در صدر جدول هستیم و برای حفظ آن تلاش می كنیم.

وی با بیان اینكه در این دیدار، سپاهان بازی را خوب شروع نكرد، ادامه داد: تعدادی از بازیكنان ما بازی را جدی نگرفته بودند.

كرانچار افزود: بازی با تیمهایی كه به علت احتمال سقوط كردن احساس خطر می كنند برای تیمهای صدرنشین بسیار سخت است زیرا حریفان برای رهایی از خطر سقوط ، انتحاری بازی می كنند و سعی دارند با ضد حملات به گل برسند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفت و گو با خبرنگاران اعتراف كرد كه خط میانی تیمش نتوانسته انتظارات را برآورده كند و ضعیف تر از قبل عمل كرده است.

كرانچار افزود: قبول دارم كه روز خوبی برای خط میانی سپاهان نبود اما باید پذیرفت كه در 39 روز گذشته تیم ما بصورت میانگین هر چهار روز یكبار بازی داشته و بازیكنان فشار زیادی را تحمل كرده اند.

وی با بیان اینكه 'به مشكلات تیم واقف هستم'، تصریح كرد: لیگ برتر برای مدتی تعطیل می شود و ما سعی داریم در اردویی كه در تركیه برگزار خواهیم كرد این مشكلات را برطرف كنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین درخصوص افت كیفی چمن ورزشگاه فولاد شهر نیز گفت: افت كیفی چمن می تواند برای تیم در دیدارهای آینده و لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا مشكل ساز شود.

وی افزود: از اینرو از مسئولان باشگاه خواسته ام برای ترمیم چمن ورزشگاه فولاد شهر اقدام كنند و امیدوارم با گرم شدن هوا و بهبود شرایط جوی این خواسته محقق شود.

كرانچار در باره اعتراض كادر فنی سپاهان به داوری این مسابقات كه منجر به اخراج دستیار وی شد،گفت: به تصمیمات داوران احترام می گذارم اما به نظرم در بازی امروز گلی كه سایپا زد مشكوك به آفساید بود و گل سپاهان كه توسط 'سزار' بازیكن برزیلی به ثمر رسید سالم بود.

تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاههای كشور عصر روز سه شنبه تیم سایپا البرز را با نتیجه دو بر یك در ورزشگاه فولاد شهر شكست داد.

7132/1011/607



:: برچسب‌ها: کنسرت , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،با پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان در ساعت 16 امروز، كاندیداهای پست های مختلف فدراسیون فوتبال مشخص شدند.

كاندیداهای ثبت نامی برای احراز پست ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه پیشنهادی به شرح زیر است:

1- علی كفاشیان

- نایب رییس اول: سیدهادی آیت الهی

- نایب رییس دوم: بهروز منتقمی

-نایب رییس سوم: فریده شجاعی

2- مهدی تاج ، نواب رییس وی هنوز اعلام نشده است.

3- حسین علی قریب

- نایب رییس اول: محمدرضا زادمهر

- نایب رییس دوم: بهروز منتقمی

-نایب رییس سوم: فریده شجاعی

4- عزیزاله محمدی ،

- نایب رییس اول هنوز اعلام نشده است.

- نایب رییس دوم: سیدرضا افتخاری

-نایب رییس سوم: فریده شجاعی

5- جمشید تقی زاده

-نایب رییس اول: ناصر شفق

- نایب رئیس دوم اعلام نشده است.

-نایب رییس سوم: فریده شجاعی

6- یونس قربانی

-نایب رییس اول: سیدمجتبی شیرازی

- نایب رییس دوم: سعید صداقتی

- نایب رییس سوم: فریده شجاعی

** كاندیداهای احراز پست عضویت به عنوان نماینده روسای هیات های فوتبال استانها در هیات رییسه

- غلامرضا بهروان

- مراد حاج جعفری

- جواد نجار ششكلانی

** داوطلبان احراز پست عضویت به عنوان نماینده مدیران عامل باشگاه ها در هیات رییسه

- علیرضا رحیمی

-محمدحسین جعفری

-محمد رویانیان

** نامزدهای احراز پست عضویت در هیات رییسه فدراسیون به عنوان سایر اعضا

- منوچهر بهمنی

- علی اكبر ابرقویی نژاد

-شاهرخ شهنازی

-فریدون اصفهانیان

- حبیب اله شیرازی

-حیدر بهاروند

-نادر وادی خیل

- منصور قمر

- شهاب الدین عزیزی خادم

- عبدالرحمان شاه حسینی

- شهرام دبیری اسكویی

-علی فتح اله زاده

- حسین عسگری

9118



:: برچسب‌ها: درخت , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، تجمع كنندگان كه پرچم های بحرین و پلاكاردهایی بر ضد رژیم آل خلیفه در دست داشتند، سكوت مجامع بین المللی و دولت های غربی را در مقابل ادامه سیاست سركوب و ارعاب دولت بحرین محكوم كردند.

آنان با سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی و عربی از دولت انگلیس خواستند برخورد دوگانه با انقلاب مردم بحرین را كنار بگذارد و برای توقف سركوب، به طور واقعی به رژیم آل خلیفه فشار بیاورد.

آنان شعار می دادند: مرگ بر آل خلیفه، مرگ بر آل سعود، بحرین را آزاد كنید، كشتار معترضان را متوقف كنید، فروش سلاح به رژیم بحرین باید متوقف شود، حامیان حقوق بشر كجا هستند؟ و ...

تعدادی از شركت كنندگان در این تجمع به نشانه ابراز همدردی با معترضان در داخل بحرین، ماسك های ضد گازهای شیمیایی و اشك آور به صورت خود زده بودند.

طی ماههای اخیر چندین نفر از معترضان بحرینی بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی و اشك آور استفاده شده توسط نیروهای امنیتی كشته و مجروح شده اند.

تجمع كنندگان همچنین عكس هایی از برخی كشته شدگان و شكنجه شدگان بحرینی را در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس به نمایش گذاشتند.

چند تن از شركت كنندگان در این تجمع در گفت و گوهای كوتاهی با خبرنگار ایرنا، سیاست های غرب را در قبال انقلاب مردم بحرین منافقانه خواندند و تاكید كردند: دولت های غربی و از جمله انگلیس در حالی كه از قیام مردم در مصر، تونس، لیبی و ... حمایت كردند، اما در مورد بحرین همچنان سكوت اختیار كرده اند و حاضر نیستند كوچكترین حمایتی از جنبش دموكراسی خواهی مردم بحرین بكنند.

آنان افزودند: برخی از كشورهای غربی نیز همچنان به فروش سلاح و تجهیزات سركوب به رژیم بحرین ادامه می دهند و متاسفانه در این زمینه منافع مادی خود را به مسائل حقوق بشری و ... ترجیح می دهند.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز همزمان با 14 فوریه سالروز آغاز اعتراضات مردمی در بحرین، ادامه سركوب این اعتراضات توسط رژیم آل خلیفه را محكوم كرد.

این نهاد حقوق بشری روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: یك سال از آغاز جنبش دموكراسی خواهی در بحرین گذشت و جامعه بین المللی همچنان به سكوت خود در قبال سركوب مردم بحرین ادامه می دهد.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: بسیار مهم است كه به یاد داشته باشیم، جنبش دموكراسی خواهی در بحرین تنها خیزش مردمی در جهان عرب بود كه با تجاوز نیروهای نظامی خارجی(عربستان سعودی و امارات) سركوب شد.

'مردم بحرین در این مدت رنج و عذاب شدیدی را متحمل شده اند. سركوب نظام مند و شدید معترضان مسالمت جو از جمله مدافعان حقوق بشر و پزشكان و كاركنان بخش بهداشت و درمان بخوبی مستندسازی شده است.'

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با اشاره به گسترش انقلاب های مردمی در جهان عرب، نوشته است: انقلاب ها احتملا در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش می یابند ولی در منطقه خلیج فارس وضعیت همچون سابق است. اگر ما می خواهیم كه سخنان مان در مورد دموكراسی خواهی واقعی جلوه كند باید به سكوت خود در قبال وضعیت مردم بحرین پایان دهیم.

'حق تعیین سرنوشت و برخورداری از یك دولت مستقل و دموكراتیك همانگونه كه حق مردم سراسر جهان است، حق مردم بحرین نیز می باشد.'

این نهاد حقوق بشری در پایان بیانیه خود تاكید كرده است: زمان آن فرارسیده است كه به ریاكاری و پیروی از معیارهای دوگانه پایان داده شود و انقلاب مردم بحرین نیز همانند دیگر انقلاب های مردمی در جهان عرب به رسمیت شناخته شود.

بر اساس گزارش منابع خبری، مردم بحرین به مناسبت نخستین سالگرد قیام خود علیه رژیم آل خلیفه طی دیروز و امروز دست به اعتراضات گسترده در نقاط مختلف آن كشور زده اند كه این اعتراضات با واكنش خشونت بار نیروهای امنیتی مواجه شده است.

طی یك سال گذشته بیش از 60 نفر از معترضان بحرینی كشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند. در این مدت چند هزار نفر از معترضان نیز بازداشت شده اند.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: درختان , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از بیروت، مراسم بزرگداشت سی‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان شیخ راغب حرب واقع در شهر نبطیه لبنان با حضور غضنفر ركن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، نواف الموسوی نماینده مجلس لبنان و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و اجرایی لبنان و منطقه برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در كنار ملّت‌های مظلوم جهان ایستاده و به حمایت از ملّت‌های لبنان و فلسطین در مقاومت خود در برابر دشمن صهیونیستی پرداخته و از حق آنها در آزادی و حاكمیت و استقلال پشتیبانی كرده است و همچنین در كنار ملت عراق در مبارزه با اشغالگران آمریكایی ایستاده است.

ركن‌آبادی افزود:باوجود توطئه‌های بزرگ و جنگ ها و فتنه‌هایی كه از ابتدا برای ایجاد انحراف در مسیر الهی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است، امروزه در استمرار آن،شاهد بیداری و قیام ملتهای منطقه برای آزادی و كرامت خود هستیم.

در حاشیه این مراسم، علاوه بر برپایی نمایشگاه عكس انقلاب اسلامی،‌ سیستم كارت‌های هوشمند پرونده پزشكی بیماران و مراجعین بیمارستان شیخ راغب حرب افتتاح شد.

سفیر كشورمان سپس در مراسم دیگری كه ازسوی شاخه مشاغل حرفه‌ای حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر نبطیه برگزار گردید،‌ شركت كرد.

خاور**1030



:: برچسب‌ها: فلوریدا , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا‌،'احمد شجاعی' روز سه شنبه در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری برای افتتاح آزمایشگاه سم شناسی استان در جمع خبرنگاران استان،افزود: هم اكنون در پزشكی قانونی كشور 750 پزشك و نیروی متخصص پزشكی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینكه چارت (نمودار) سازمانی پزشكی قانونی مربوط به سال 72 است، گفت : این سازمان سه برابر ظرفیت و نیروی موجود، به پزشك و كادر تخصصی نیاز دارد.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان پزشكی قانونی كشور گفت: با وجود اینكه خدمات، ایجاد مراكز جدید، تنوع خدمات پزشكی قانونی افزایش 10 برابری داشته است اما هنوز در نمودار سازمانی این مجموعه تغییری ایجاد نشده كه با تصویب نمودار جدید بسیاری از مشكلات نیروی انسانی رفع می شود.

وی تعداد كل معاینات پزشكی قانونی در 9 ماهه امسال را یك میلیون و 430هزار و 508 مورد عنوان كرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 5.8 درصد كاهش داشته است.

7360/558/



:: برچسب‌ها: خیابان , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اوزبورن در مصاحبه با شبكه چهار رادیوی بی بی سی گفت: 'كل ساختار سیاسی انگلیس معترف است كه باید به نوعی از میزان بدهی ها بكاهیم. اكنون یك موسسه اعتبارسنجی به انگلیس هشدار داده است اگر ما به روند فعلی هزینه و استقراض خود ادامه دهیم، رتبه اعتباری خود را از دست خواهیم داد و این شرایط باعث می شود اعتماد سرمایه گذاران به اقتصاد ما از بین برود و دیگر كسی در اقتصاد انگلیس سرمایه گذاری نخواهد كرد. نتیجه این امر كاهش رشد و افزایش بیكاری است. در هر حال، اگر به نوعی بدهی ها و كسری بودجه را كاهش ندهیم، رشد اقتصادی متوقف خواهد شد.'

بر اساس این گزارش، مودی با اشاره به چشم انداز ضعیف انگلیس در سال های آتی و مخاطرات ناشی از شوك بحران بدهی یورو به این كشور هشدار داده است رتبه اعتباری آن را كاهش خواهد داد.

اظهارات اوزبورن در حالی بیان می شود كه قرار است وی تا چند هفته آتی لایحه بودجه را به مجلس انگلیس تقدیم كند و احتمالا در این لایحه كمك مالی دولت به اقتصاد رو به ركود این كشور در نظرگرفته نشده است.

دولت ائتلافی انگلیس به رهبری محافظه كاران تدابیر شدیدی را با هدف كاهش بدهی ها و كسری بودجه آغاز كرده است. كسری بودجه این كشور پیش از به روی كار آمدن دولت فعلی دو سال قبل، بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. با وجود این، لندن اذعان دارد دست یافتن به این هدف به دلیل چشم انداز ضعیف رشد اقتصادی، به زمان بیشتری نیاز دارد.

كارشناسان بسیاری در مورد موضع دولت و این امر كه تدابیر ریاضتی می تواند رشد را افزایش دهد هشدار داده و خواسته اند برای حمایت اقتصاد در برابر ركود شدید منطقه یورو به عنوان مهم ترین شریك تجاری این كشور، تصمیمات بهتری اتخاذ كند.

مترجمام**9157**1423



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

' رضا خزعلی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : در این نمایشگاه كه برای بازدید عموم آزاد است ، بهترین آثار هنرمندان ایرانی و دیگر كشورها به نمایشگاه گذاشته است.

وی گفت : آثار به نمایش گذاشته در آنكارا ، منتخب آثاری هنرمندان 45 كشور جهان است كه در جشنواره هنر مقاومت كه آبان ماه در تهران برگزار شد ، برگزیده شده اند.

خزعلی اظهار داشت : این آثار در 15 كشور از جمله سوریه ، لبنان ، تركیه و تونس به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر روابط بین المللی جشنواره های هنر مقاومت افزود : مقاومت در معنی تنها به جنگ معطوف نمی شود بلكه مقاومت ، ایستادگی مظلومان در جهان را نیز در برمی گیرد ، ما برای شناساندن مقاومت مظلومان به جهانیان نسبت به برگزاری چنین نمایشگاه هایی اقدام می كنیم .

وی تصریح كرد : در این آثار ، ظلم آشكار ظالمان مشاهده می شود.

' صلاح الدین غلامی ' خوشنویس ایرانی كه 70 اثرش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است ، گفت : در این آثار مطالب عرفانی ، قرآنی و احادیث به نمایش گذاشته شده است .

' مازیار بیژنی ' كاریكوریست ایرانی كه در كنار برپایی نمایشگاه به كشیدن آثار خود اشتغال دارد ، گفت : بسیاری از مطالب است كه بیان آن به صورت صریح تاثیر گذار نیست كه كاریكاتوریستها این مطالب را به صورت كاریكاتور به نمایش در می آورند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در شمال آفریقا و خاورمیانه اظهار داشت : تلاش دارم بیداری اسلامی در كشورهای مختلف را با آثار خود در این نمایشگاه به دید عموم بگذارم .

خاورم * 230**1609



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر كشور در گفت و گو با 'خبرهای یك' ایرنا با اعلام این خبر افزود: این نشست یكروزه كه از صبح تا بعدازظهر جمعه برگزار می شود به مناسبت در پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم تدارك دیده شده است.

'علی جمشیدی' گفت: نشست دیگری نیز هفته آینده با حضور تمامی طیف ها در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

سیام**ع.ق**2026



:: برچسب‌ها: باغ , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

نخستین سامانه پاسخ سریع زمین لرزه روز گذشته ( دوشنبه) در مركز تحقیقات ساختمان و مسكن راه اندازی شد.

'احمدرضا شجیعی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: موقعیت زمین شناسی و 'لرزه زمین ساختی' شهر تهران نشان دهنده فعالیت لرزه خیزی بالای این كلانشهر است و با توجه به سوابق لرزه خیزی و وجود چندین گسل مهم دراین شهر احتمال وقوع یك زمین لرزه بزرگ در این شهر وجود دارد.

وی اضافه كرد: برای مواجهه با زمین لرزه احتمالی شهر تهران نیاز به اتخاذ تمهیدات لازم از سوی همه دستگاه های متولی امر امدادرسانی و مدیریت بحران است كه مركز تحقیقات ساختمان و مسكن با راه اندازی سامانه یاد شده نخستین قدم را در این خصوص برداشته است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این شهر بزرگ بدون اتكا به داده های سریع و دقیق از مكان زمین لرزه و سایر عوامل اساسی آن، مدیریت رخداد یادشده امكان پذیر نیست.

شجیعی به مزیت های استفاده از سامانه یادشده اشاره كرد و گفت:‌ ایجاد سامانه های هشدار و پاسخ سریع زمین لرزه می تواند در كاهش تلفات و خسارات زمین لرزه بسیار موثر باشد.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'مرضیه وحیددستجردی' روز سه شنبه در دیدار با 'علی حسن خلیل' وزیر بهداشت لبنان با بیان اینكه دستاوردهای 32 سال انقلاب اسلامی را مرهون مردم هستیم، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی چشمگیر بوده است و دشمن هرچه تلاش كند نمی تواند جلوی رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران را بگیرد و این آرمانی است كه برای ملت لبنان نیز می تواند صدق كند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: خرسندیم در مسیر پیشرفت و ترقی همراه مردم لبنان هستیم و مقاومت لبنان نه تنها برای منطقه، بلكه برای كل دنیا الگو است.

وحید دستجردی اظهار امیدواری كرد سفر وزیر بهداشت لبنان به ایران، زمینه ای برای مراوادات بیشتر بین وزارتخانه های بهداشت دو كشور ایران و لبنان باشد.

وی با بیان اینكه امروزه نام لبنان در دیدگاه مردم، مترادف با نام پرافتخار مقاومت است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در كنار لبنان ایستاده است و مردم ایران خود را برادران و خواهران مردم لبنان می دانند.

اجتمام**9105/9185**1572



:: برچسب‌ها: روز , اقیانوس , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'بهروز جعفری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: سرشماری پرندگان مهاجر توسط یك گروه اعزامی از اداره كل به تالابها و آبگیرهای استان از 11 دی ماه تا پنجم بهمن ماه جاری انجام شده است.

وی گفت: در قالب این طرح گونه های پرنده مهاجر شامل 'اردك سرسبز، خوتكا، آنقوت، كشیم، بوتیمار، گاوچرانك، حواصیل خاكستری، اگرت، پاشلك، اردك ماهی خور سفید ، باكلان، آبچلیك تك زی، سلیم طوقی كوچك، كاكایی صورتی، ماهی خورك كوچك، اكراس، چنگر و خروس كولی' مشاهده شده است.

وی درباره نتایج سرشماری جمعیت پرندگان مهاجر گفت: امسال كوچ پرندگان مهاجر از مناطق سیبری به خراسان شمالی نسبت به پارسال كاهش یافته است.

او افزود: هرساله پرندگان مهاجر از اواسط فصل پاییز از مناطق سردسیر سیبری به تالابها و آبگیریهای خراسان شمالی وارد می شوند و پس از زمستان گذرانی در اوایل بهار برای زادآوری به سیبری باز می گردند.ك/3

623/626



:: برچسب‌ها: چشم انداز , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'محمدعلی كمالی' روز سه شنبه در گردهمایی سالانه روسای بخش تحقیقات علوم دامی مراكز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی سراسر كشور در كرج افزود: كشورهای توسعه یافته علم و تولید فن آوری را در انحصار خود دارند و كارهای اجرایی و عملیاتی آن را به كشورهایی كه انرژی و نیروی انسانی و بازار مصرف ارزانتری دارند واگذار كرده اند.

وی با اشاره به اینكه باید به تحقیقات نگاه كاربردی و تجاری داشته باشیم ، گفت: امروز تامین اعتبار كارهای تحقیقاتی بسیار سخت شده است و باید پول را در جایی هزینه كنیم كه بیشترین تاثیر و راندمان را داشته باشد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی ادامه داد: نگاه دولت در رابطه با تحقیقات این است كه موسسه های تحقیقاتی و پژوهشی باید اولویتها و فرصت های خود را برای حل كلان مشكلات كشور بگذارند.

وی تاكید كرد: تمام منابع ژنتیكی باید مورد توجه كارشناسان و اهل فن باشد و با برنامه ریزی بلند مدت نهایت استفاده و بهره وری را از آن داشته باشیم.

كمالی افزود: نگاه دیگر دولت به تحقیقات، مشتری مداری یا تقاضا محوری است كه این امر در تحقیقات علوم یك پیشرفت و گام به جلو در كشورهای پیشرفته است.

كمالی در ادامه، ارتقاء راندمان آبیاری و شاخص های بهره وری مصرف آب، گسترش و تولید محصول سالم ، الگوی كشت، افزایش بهره وری بهتر از ماشین آلات كشاورزی، فرآوری و ذخیره سازی را از جمله محورهای اصلی برنامه پنجم دولت درجهت تامین امنیت غذایی و تولید پایدار برشمرد.

همچنین در این آیین از روسا و معاونت تحقیقات و بهبود دامی استانهای فارس، قزوین، خوزستان و كرمانشاه نیز تجلیل شدند. ك/2

7411/1595/ 1539



:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

' اسماعیل وحید ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در این مدت 45 ساعت پرواز امداد‌رسانی در مناطق مختلف كشور در استان های كردستان، آذربایجان شرقی، سمنان، گلستان، اصفهان، البرز و تهران برای نجات حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح انجام شد.

وی اضافه كرد: در این عملیات ها كه به منظور نجات جان افراد گرفتار در برف و كولاك و كوهنوردان مصدوم انجام شد 5 زن باردار در محاصره برف دراستان های كردستان، سمنان و گلستان، 5 مصدوم حوادث جاده ای استان سمنان، 2 بیمار قلبی روستاهای ' تولویین ' و' گلستان ' دراستان سمنان و 7 كوهنورد گرفتار در ارتفاعات 2000متری كوه های كركس استان اصفهان نجات یافتند.

مسوول امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گفت: بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر اكنون در 9 نقطه كشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، كرمانشاه، همدان، خوزستان، فارس، كرمان، خراسان رضوی و مازندران مستقر است.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: آبی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش اسوشیتدپرس، اتحادیه كارگران برزیل اعلام كرده است، حدود 500 نفر از كارگران در ورزشگاه شهر فورتالزا در شمال شرق این كشور دست از كار كشیده اند.

كنسرسیومی از شركت هایی كه كار ساخت این ورزشگاه را بر عهده دارند، برای پایان دادن به این اعتصاب مذاكرات خود با كارگران را آغاز كرده است.

پیش از این كارگران ورزشگاه های چهار شهر دیگر از جمله ریودوژانیرو كه میزبانی مسابقه فینال را در ورزشگاه ماراكانا بر عهده خواهد داشت، نیز دست به اعتصاب هایی زده بودند.

اتحادیه كارگران برزیل اخیرا تهدید كرده بود، این افراد در صورتی كه حقوق و پاداش تمامی كارگران ورزشگاه های 12 شهر میزبان جام جهانی یكسان نشود، دست از كار خواهند كشید.

9126*1553



:: برچسب‌ها: زن , چشم انداز , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

** به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجری جشنواره به پرسش مدعوین پاسخ داد و گفت: چون محل برپایی جشنواره شب گذشته میزبان جشنی بوده كه در آن تعدادی بادكنك با گاز هلیوم به آسمان فرستاده شده ، اكنون با گرمایش سالن ، این بادكنك ها سقوط می كنند.

** سید محمود فاطمی عقدا معاون وزیر راه وشهرسازی پیش از ساعت 30/ 8 با حضور به موقع خود در سالن برگزاری جشنواره توجه به وقت و زمان را به معدود حاضران نشان داد ، اما مدعوین كه برای رسیدن به هتل المپیك باید مسیرهای پرترافیك صبحگاهی را طی می كردند ،موجب شدند تا مراسم با تاخیر حدود 30 دقیقه ای آغاز شود .

** معاون وزیر راه وشهرسازی در آئین افتتاحیه گفت :حضور حماسی مردم در روز 22 بهمن در سراسر كشور به منزله تیر خلاصی به دشمنان نظام و توطئه آنها محسوب می شود .

**براساس برنامه تنظیمی قرار بود خانم نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی نیكزاد وزیر راه وشهرسازی از سخنرانان این جشنواره باشند ، اما معاون رئیس بنیاد نخبگان كه به عنوان سخنران جایگزین در این مراسم حاضر بود ،گفت :معاون رئیس جمهور به سفر خارج رفتند و در خصوص عدم حضور وزیر راه شهرسازی توضیحی داده نشد .

** میزبان مراسم به معدود خبرنگاران حاضر در این مراسم تاكید می كرد كه در ردیف سوم برای شما جایگاه اختصاصی پیش بینی شده ، اما نمایندگان رسانه ها هم گفتند برای اطلاع رسانی ناگزیر از رفت وآمد مكرر هستند و نمی توانند در جلوی سالن مستقر شوند .

**حامی مالی این همایش در فضای داخلی سالن هم تابلو های تبلیغاتی برپا كرده بود كه از نظر ایمنی كار درستی به نظر نمی رسید ، زیرا در صورت سقوط تصادفی این تابلوها( با سازه فلزی) ، قطعا حوادث تلخی را پدید می آورد .

** سید محمود رضا آقا میری معاون بنیاد ملی نخبگان در این مراسم وعده داد كه بنیاد یادشده از پنج طرح برگزیده این جشنواره حمایت كامل مالی را به عمل آورد تا بتوانند تولیدات خود را به بازار عرضه كنند .

اقتصام ** 1559**1319



:: برچسب‌ها: زن , طبیعت , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، گروه موسیقی 'رونین' متشكل از نوازندگانی چون 'نیك برتش' (پیانو)، 'اشتفان هاسله باخر'(كلارینت باس، كنترباس، ساكسوفون آلتو) ، 'بیورن مه یر'( باس)، 'كاسپار راست'(سازهای كوبه ای) و 'اندی پوپاتو'(پركاشن) در بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر برنامه خود را اجرا كرد.

قسمت اول اجرای این گروه با فضاسازی سازهای پركاشن همراه بود، اعضای این گروه با برداشتی متفاوت و غیرمتعارف سعی می كردند فضای موسیقی آتونال را برای شنوده تداعی كنند.

ساز پیانو پایه های دور 2 ضربی را با برداشت ملودیك به گونه ای پدوار اجرا می كرد كه فضای ایجاد شده این امكان را به دیگر نوازندگان می داد تا بتواند ملودی ها را كه بر پایه بداهه نوازی استوار بود را اجرا كنند.

گروه 'رونین' همچون دیگر گروه های موسیقی مدرن جهان از ریتم به عنوان وسیله ای اصلی برای تغییر فضاهای ناگهانی موسیقی در كنار فواصل غیر متعارف ملودیك استفاده می كرد.

در ادامه 'اشتفان هاسله باخر' (نوازنده كلارینت باس ) ملودی هایی با تكیه بر فواصل موسیقی خاورمیانه را اجرا كرد كه تركیب این ملودی ها با اصوات دیگر نوازندگان فضایی بسیار رمزآلود را ایجاد می كرد.

فضاهای موسیقایی ایجاد شده توسط گروه نشان میداد كه آنگونه كه گفته می شد این گروه اشراف قابل توجه ای به موسیقی شرق ندارد چرا كه موسیقی 'رونین' با زیبا شناسی موسیقی شرق كاملا در تناقض بود.

تكرارهای تم های آتونال فضایی خسته كننده ای را برای مخاطبان غیر متخصص فراهم می كرد كه به نظر می رسد این گروه باید در نظر می داشت از رپرتوآری استفاده می كرد كه برای شنوندگان عام نیز قابل درك و حضم باشد.

در ادامه كنسرت پركاشن و پیانو پدی را برای اركستر مهیا كردند كه ساز ساكسیفون فواصل موسیقایی شرقی را بر روی این فضا اجرا كرد.

تغیر گام ها و اجرای آكرودهای غیر مرسوم از دیگر نكات اجرای این گروه بود كه ابهام آمیزی را برای شنوده ایجاد می كرد.

سازهای ملودیك این گروه از جمله گیتار باس فضای پركاسیو (ریتمك) را ایجاد می كرد كه موجب می شد دیگر نوازدگان برای پردازش یك فضای كاملا مینی مالیستی موفق عمل كنند.

اجرای این گروه در جشنواره بیست و هفتم فجر بخش دیگری از موسیقی را به مخاطبان معرفی كرد كه با اینكه شنوده پسند نبود اما بار علمی بالایی را در بیان فواصل آتونال و مدرن به دوستداران این نوع موسیقی به همراه داشت.

بیست وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن ماه برپا است.

فراهنگ ** 9252**1588



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , آسیا , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، مدت انتشار این اوراق را از یكم تا هفتم اسفند ماه سال جاری به مدت هفت روز است كه در كلیه شعب بانك صنعت و معدن در سراسر كشور توزیع می شود.

همچنین این اوراق كه با مجوز بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود چهار ساله بوده كه با سود علی الحساب 20 درصد در اختیار مشاركت كنندگان قرار می گیرد.

لازم به ذكر است اوراق مشاركت بانك صنعت و معدن بی نام و قابل بازخرید قبل از سررسید است.

همچنین بازخرید اوراق در سال نخست 18 درصد و پس از آن 5/19 درصد است كه بازپرداخت اصل، سود و اوراق مشاركت توسط بانك صنعت و معدن تضمین شده است.

اقتصام**3917**1594



:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

روزنامه آمریكایی 'وال استریت ژورنال' در روز 9 فوریه (20 بهمن ماه) از آغاز نقل و انتقال نیروهای آمریكایی پس از توافق اخیر مقامات توكیو و واشنگتن خبر داد. پس از گفتگوهای مقامات آمریكایی و ژاپنی بر سر بازنگری پیمان استقرار نیروهای آمریكایی در خاك ژاپن، تفاهم نامه ای بین دو طرف در 15 بهمن ماه جاری به امضا رسید كه بر اساس آن چهار هزار و 700 تفنگدار آمریكایی به پایگاه های ارتش آمریكا در خلیج گوام واقع در اقیانوس آرام انتقال می یابند.

با وجود توافق اخیر برای خروج نیروهای آمریكایی از جزیره 'اوكیناوا' كه بر اساس آن هشت تا 9 هزار تفنگدار به دیگر پایگاه های نظامی آمریكا انتقال می یابند، پایگاه هوایی 'فوتنما' همچنان با وجود مخالفت های مردمی در اوكیناوا به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا به تدریج زمینه انتقال آن به یكی از نواحی كم جمعیت ساحلی ژاپن فراهم شود.

رصد تحولات سیاسی اخیر ژاپن نشان داده است كه مساله تداوم استقرار و فعالیت پایگاه های نظامی آمریكا در خاك ژاپن به شكل یكی از مهمترین مولفه های روابط توكیو- واشنگتن حتی بر سرنوشت دولت های این كشور تاثیر مستقیم داشته تا جایی كه ناظران سیاسی سقوط 'یوكیو هاتویاما' نخست وزیر اسبق این كشور، در اوایل سال گذشته را نتیجه محقق نشدن وعده های انتخاباتی وی در زمینه تعطیلی پایگاه های نظامی آمریكا در اوكیناوا قلمداد كرده اند.

با توجه به شمار قابل توجه نظامیان آمریكایی (نزدیك به 48 هزار نفر) و تاسیسات و تجهیزات لجستیكی گسترده این نیروها نظیر فرودگاه ها و اسكله های نظامی در خاك ژاپن، انتظار می رود كه رایزنی بر سر تعیین وضعیت این نظامیان خارجی با مقامات آمریكایی به شكل یكی از مهمترین پروژه های سیاسی دولت ژاپن و به صورتی مستمر در دستور كار فعالیت رهبران این كشور قرار گیرد.

در خصوص تغییر و تحولات مربوط به پایگاه های نظامی آمریكا در كشورهای ژاپن و كره جنوبی برخی صاحب نظران عقیده دارند كه به جز متغیر تحولات و روندهای داخلی این دو شریك راهبردی واشنگتن، برنامه ها و صف بندی های جدید آمریكا در برابر دیگر قطب معادلات نظامی در شرق آسیا ایفاگر نقشی اساسی است.

تغییر و تحولات در تركیب و جغرافیای استقرار نیروهای نظامی آمریكا در روزهای اخیر تنها محدود به جزیره اوكیناوای ژاپن نبوده است بلكه در چارچوب سیاست های جدید نظامی، كنشگری آمریكایی ها در قالب فعالیت پایگاه های نظامی برون مرزی از سوی تحلیل گران موضوعات نظامی- امنیتی در حال دگرگونی و به سازی ارزیابی می شود.

** نقش پایگاه های نظامی در تداوم سیطره نظامی- امنیتی آمریكا

..................................................................................................

به گمان شماری از كارشناسان مسائل راهبردی، پایگاه های نظامی آمریكا در دوره زمانی پس از جنگ جهانی و به ویژه بعد از فروپاشی شوروی به شكل پایگاه های مستعمراتی جدید رخ نموده و وظایفی همچون تمدید تسلط امنیتی یك قدرت خارجی بر سرزمینی هایی اشغال شده و آماده برای استثمار جدید را بر عهده گرفته اند.

به نوشته 'چالمرز جانسون' متفكر مشهور آمریكایی، شبكه وسیع پادگان های نظامی متعلق به دولت آمریكا كه در تمام قاره ها استقرار یافته، در واقع شكل جدیدی از امپراتوری را تشكیل می دهد كه‏ در هیچ كلاس جغرافیای دبیرستانی آموزش داده نمی شود.

حجم وسیع نظامیان مستقر در فراسوی مرزهای ایالات متحده یادآور پراكندگی گسترده نیروهای نظامی انگلیسی و مزدوران مسلح بومی آنان در سده های 18 و 19 میلادی در امپراتوری بود كه به باور رهبران لندن آفتاب در آن غروب نمی كرد.

بر اساس گزارش سالانه وزارت دفاع آمریكا در خصوص وضعیت پایگاه های نظامی این كشور در سراسر جهان تا پایان سال 2003 میلادی، تعداد بیش از 700 استقرارگاه نیروهای نظامی آمریكا در نزدیك به 130 كشور جهان فعال بوده است. در چارچوب سیاست های كلان كاخ سفید پایگاه های نظامی آمریكا در طول سال های گذشته در نقش نخستین سنگر حفاظت از منافع این كشور در سراسر جهان مورد توجه بوده اند. اطلاق استعاره 'بسترهای زنبق' به پایگاههای نظامی آمریكا نشان از كاركرد آنی نیروهای نظامی در عملیاتی دارد كه در شرایطی بحرانی برای پاسخگویی به نیازهای فوری تصمیم گیرندگان سیاسی در حوزه های نظامی- امنیتی تدارك دیده و به مرحله اجرا در می آیند.

تجزیه تحلیل راهبردی پراكندگی پایگاه های نظامی آمریكا بر روی نقشه جغرافیایی جهان نشان می دهد كه هر كجا هژمونی آمریكا در برابر قدرتی رقیب احتمال كشیده شدن به چالشی جدی را به خود می بیند، حضور نظامی ایالات متحده بسیار پررنگ تر می گردد. حضور نیروهای نظامی و وارد شدن آن ها به عرصه های عملیاتی، هر چند در پاره ای از مواقع با توجیهاتی همچون مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت دریایی در برابر خطراتی چون دزدی دریایی، تامین امنیت مبادله آزاد كالا و انرژی در گذرگاه های جهانی و برقراری صلح در مناطق بحرانی و مورد مناقشه سیاسی- نظامی صورت می گیرد، اما در این موضوع تردیدی نیست كه اولویت اساسی در این زمینه متوجه حفظ برتری و تسلط نظامی- امنیتی آمریكا در سراسر جهان است.

** نگاهی به پراكندگی نقاط استقرار و فعالیت فرامرزی نیروهای نظامی آمریكا

.........................................................................................................

بررسی پراكندگی نقاط پررنگ و پرتراكم پایگاه های نظامی آمریكا نشان می دهد كه توجه اساسی واشنگتن به كنترل رقیبان قدرتمند بین المللی و ایجاد تعادل امنیتی به نفع خود در فضای پیرامونی این قدرت های چالش زا بوده است.

به دنبال بازنگری در دكترین نظامی آمریكا و اشاره مستقیم به چین به عنوان كانون اصلی تهدیدزایی در برابر تسلط نظامی آمریكا در شرق آسیا، تحركات نظامی این كشور به سرعت وارد فاز انطباق با عناصر مورد تاكید در راهبرد جدید نظامی شد و تكاپوی سیاسی و دیپلماتیك واشنگتن برای زمینه سازی صف آرایی گسترده تر در برابر پكن شدت گرفت.

مذاكره با مقامات استرالیایی برای استقرار نیروهای آمریكایی كه به سرعت منجر به گسیل 2500 تفنگدار آمریكایی به پایگاه 'داروین' استرالیا شد، اقناع مقامات فیلیپینی به بازگشایی رسمی پایگاه های تعطیل شده در خاك این كشور همچون 'سوبیك' و رایزنی با مقامات سنگاپوری برای استقرار كشتی های نیروی دریایی در سواحل این كشور نشانه هایی آشكار از مهره چینی جدید واشنگتن در صحنه شطرنج امنیتی شرق آسیا در هفته های گذشته بود.

در برابر رقیبی دیگر همچون روسیه كه در راهبرد جدید نظامی آمریكا به صورت غیر مستقیم به تهدیدهای ناشی از این كانون قدرت نظامی- امنیتی اشاره شده است، تلاش های واشنگتن به حفظ پایگاه های نظامی و افزایش حوزه عملیاتی آن ها در منطقه پیرامونی روسیه موسوم به خارج نزدیك معطوف بوده است.

در مرداد ماه 1389 برخی منابع آمریكایی با افشای برنامه‌های جدید واشنگتن در زمینه گسترش فعالیت های نظامی برون مرزی در خارج نزدیك روسیه از تصمیم كاخ سفید مبنی بر تاسیس پایگاه‌های نظامی در پنج كشور آسیای مركزی خبر دادند. در این پیوند منابع مزبور آشكار ساختند كه دولت آمریكا كه برای تاسیس مراكز نظامی- آموزشی در مركز استان 'اوش' در قرقیزستان و شهر 'قرتاغ' در تاجیكستان، ایجاد پایگاه هوایی در حومه شهر 'آلماتی' در قزاقستان، بازسازی و تجهیز گذرگاه‌های مرزی در ازبكستان، تركمنستان و قرقیزستان برنامه ریزی كرده و با تخصیص منابع مالی مربوطه، وارد رایزنی با مقامات این كشورها شده است. البتّه به موازات این برنامه‌ها، واشنگتن در صدد بوده تا كمك‌های مالی مختلفی در اختیار این كشورها قرار دهد و از هر طریق ممكن آنها را به همكاری‌ها با خود متمایل سازد.

در هفته های اخیر تلاش آمریكا برای متقاعد كردن مقامات قرقیزستان به تمدید دوره فعالیت پایگاه 'ماناس' كه در جنوب غرب شهر 'بیشكك' و در فرودگاه بین المللی این شهر واقع شده نشان از بیش فعال شدن دیپلماسی آمریكایی جستجوی جای پا در ورای مرزهای این كشور دارد.

با نزدیك تر شدن موعد مقرر برای تخلیه پایگاه ماناس یعنی ابتدای سال 2014 میلادی مقامات واشنگتن با پیشنهاد اعطای كمك سالانه 150 میلیون دلاری خود خواستار موافقت دولت قرقیزستان با ادامه كار این پایگاه شدند. در مقابل، 'آلمازبك آتامبایف' رییس جمهور جدید قرقیزستان، در اوایل دی ماه با خطرناك خواندن ادامه فعالیت ماناس خواهان برچیده شدن هر چه سریع تر پایگاه هوایی آمریكایی ها در فرودگاه ماناس شده بود. علاوه بر این در اوایل بهمن ماه جاری نیز شماری از مردم قرقیزستان در اعتراض به حضور نظامیان آمریكایی در این كشور در برابر سفارت آمریكا در بیشكك دست به تظاهرات زده و خواستار تعطیلی پایگاه هوایی این كشور شده بودند.

در برابر قدرت رو به رشد روسیه در عرصه های نظامی علاوه بر آسیای مركزی و قفقاز، در سال های اخیر ظرفیت كشورهای اروپای شرقی نیز در جهت محدود سازی قدرت روسیه و ایجاد وضعیت ابتكار عمل نظامی در برابر مسكو از دید تصمیم گیرندگان كاخ سفید دور نمانده است. تلاش برای ایجاد سپر دفاع موشكی در چك و لهستان نمود آشكار این رویكرد واشنگتن در اروپای شرقی در سال های گذشته بوده است. علاوه بر این رومانی، لهستان و بلغارستان با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی و چشم داشت به كمك های اقتصادی آمریكا در اروپای شرقی به زمره مهمترین كشورهای اعطا كننده پایگاه های نظامی به واشنگتن پیوسته اند.

** خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان مقصدی مهم در فعالیت برون مرزی نیروهای آمریكایی

............................................................................................................

اگر افغانستان را به عنوان بخشی از منطقه شبه قاره یا آسیای مركزی نیز به شمار آوریم نمی توان به راحتی از اهمیت حضور نظامی آمریكا در این كشور برای كنترل اوضاع امنیتی خاورمیانه و به خصوص قدرتی چون جمهوری اسلامی ایران گذر كرد. بدین ترتیب حضور در افغانستان برای نیروهای نظامی آمریكا در حكم اهرم مهار سه گانه ای در تقابل با كانون های تهدید زایی چون چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران اهمیت می یابد.

با نزدیك شدن به موعد خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان یعنی سال 2014، تلاش های پنهان و آشكار واشنگتن در جهت جلب موافقت مقامات دولتی و پارلمانی افغان برای دایمی كردن پایگاه های نظامی آمریكا در افغانستان در جریان است. با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه واشنگتن می كوشد تا در چارچوب انعقاد 'پیمان راهبردی دوجانبه' و بهره گیری از سازوكار های حقوقی پیش بینی شده در پیمان استراتژیك، ادامه حیات استقرارگاههای نظامی كنونی را زیر عنوان پایگاه های مشترك نظامی بین دولت آمریكا و افغانستان در سال های آینده تضمین نماید. بر اساس توافقنامه استراتژیك میان آمریكا و دولت كابل پایگاه ھای نظامی آمریكایی در 'قندھار'، 'ھلمند'، 'شیندند'، 'بگرام'، 'خوست'، 'جلال آباد' و 'مزار شریف' به پایگاه ھای نظامی دراز مدت آمریكا تبدیل خواھد شد.

با پایان یافتن جنگ در عراق و به دنبال یك سلسله تنش های سیاسی بین واشنگتن و بغداد در زمینه گرفتن مصونیت سیاسی برای اقامت تعدادی از نیروهای نظامی آمریكایی كه با مخالفت مردم و مسوولین عراقی مواجه شد، آخرین گروه از نیروهای نظامی خارجی مستقر در عراق، ناگزیر به ترك این كشور شدند اما واشنگتن در چارچوب قرار داد امنیتی با مقامات عراقی و از طریق مفاد قراردادهای تحمیلی تسلیحاتی در پی این هدف بوده است كه زیر ساخت های نظامی و امنیتی عراق را به خود وابسته كرده و به نوعی سیطره پنهان بر ساختار نظامی و امنیتی این كشور دست یابد.

در بازبینی راهبرد نظامی آمریكا تنها تهدیدهای ناشی از رشد فزاینده قدرت نظامی چین مورد نظر سیاست گذاران كلان واشنگتن نبوده است. تاكید بر كارایی و چابكی نیروهای مسلح آمریكا مستقر در منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس به روشنی بر جدی تر شدن تقابل امنیتی واشنگتن با تهران صحه می گذارد.

تلاش برای ایجاد پایگاه های جدید در كشورهایی مانند یمن، افزایش فعالیت های نظامی نیروهای آمریكایی در پایگاه های مستقر در كشورهای بحرین، كویت، ‏قطر، عمان و امارات متحده عربی و.... و نیز تاكید بر مساله توانمند سازی تجهیزاتی این نیروها در منطقه خلیج فارس همگی گویای تسری دیپلماسی تقویت و گسترش جای پای نظامیان آمریكایی به این منطقه مهم ژئواستراتژیك است و هدف عمده ای چون مهار جمهوری اسلامی ایران را دنبال می كند.

به هر ترتیب واشنگتن در چارچوب نگاه كلان امنیتی با بازتعریف سیاست های نظامی برون مرزی در سراسر جهان قصد دارد تا در برابر تهدید های بازتعریف شده، مولفه قدرت مهار و توان كنترل كنندگی هژمونی خود را تقویت كند. تغییر در فرایند و تركیب فعالیت های پایگاههای نظامی به عنوان نمودهای آشكار در جهت سیطره نظامی واشنگتن بر جهان دلیلی بر این مدعا است؛ هرچند كه این سیطره طلبی چالشهای جدی و گسترده ای نیز در پی خواهد داشت.

تحقیق**م.م.ك**1358



:: برچسب‌ها: درخت , لندن , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()