روسیه و قزاقستان با مداخله خارجی در سوریه مخالفت كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، 'بوگدانف' و 'ساری بای' روز چهارشنبه در دیدار با یكدیگر در باره مسایل مهم خاورمیانه و اوضاع سوریه تبادل نظر كردند.

بوگدانف نماینده تام الاختیار رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در این دیدار رویكرد مسكو در باره راه های حل و فصل بحران سوریه را تشریح و بر ضرورت توقف خشونت ها در این كشور تاكید كرد.

وی گفت: باید شرایط برای ارسال كمك های انساندوستانه به مردم سوریه تامین شود.

بوگدانف خاطرنشان كرد: باید رویكردهای جمعی اتخاذ شود تا به بهبودی اوضاع سوریه مطابق با معیارهای قوانین بین المللی كمك كند.

'ساری بای' معاون وزیر خارجه قزاقستان نیز در این دیدار طرف روس را از اقدامات انجام گرفته از طرف 'آستانه' در باره مساله سوریه با توجه به ریاست قزاقستان بر شورای وزیران خارجه سازمان همكاری اسلامی مطلع كرد.

بر پایه گزارش وزارت خارجه روسیه، دو طرف در این دیدار همچنین خواستار ادامه مخالفت قاطعانه سازمان همكاری اسلامی با مداخله خارجی در امور سوریه و حمایت از ماموریت 'كوفی عنان' نماینده دبیر كل سازمان ملل و اتحادیه عرب در این كشور شدند.

بوگدانف و ساری بای با اشاره به تشابه و نزدیكی رویكردهای دو كشور در باره اوضاع منطقه خاورمیانه، خواستار تداوم دیدارهای دوجانبه برای هماهنگی مواضع در باره مسایل خاورمیانه شدند.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی كه به تحریك گروه های مخالف سوریه به اقدامات مسلحانه می پردازند تا زمینه برای مداخله خارجی مساعد شود، با هر گونه مداخله از این نوع در امور داخلی سوریه به ویژه بكارگیری زور علیه این كشور مخالفت می كند.

اروپام/2242**518**1369





:: برچسب‌ها: سفر , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: