تقبیح تهدید آمریكا به تحریم هند به علت واردات نفت از ایران
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا این روزنامه پرمخاطب هندی در سرمقاله خود نوشت : این امر می تواند اثرات منفی بر روی روابط میان دهلی نو و واشنگتن داشته باشد و اقدامی كه باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا در صدد انجام آن تحت قانون دفاع ملی می باشد به منزله وادار كردن یك كشور سوم به پیروی از خواسته های آمریكا حتی درصورت مغایرت آن با منافع ملی آن كشور است.

این روزنامه نوشت : این امر به منزله آن است كه هند باید بین ایران و آمریكا یكی را انتخاب كند واینكه دهلی نو تمی تواند رابطه دوستانه با هر دو كشور داشته باشد. هیچ ملت دارای عزت نفس نمی تواند گفته های آمریكا را تأیید كند.

تریبیون افزود: چرا هند باید انجام معاملات تجاری را با ایران صرفا بخاطر مخالفت تهران با طرح آمریكا در غرب آسیا متوقف كند؟ اگر منافع آمریكا برای واشنگتن اهمیت دارند منافع ملی هند نیز برای دهلی نو مهم است. هند به نفت ایران برای رفع نیاز روزافزون خود به انرژی نیاز دارد.

این روزنامه نوشت البته موضوع مطرح شده توسط آمریكا تنها یك معامله ساده اقتصادی نیست و هرگونه تصمیمی علیه ایران برای جلوگیری از خشم آمریكا بر روابط میان هند و ایران تاثیر خواهد گذاشت.

تریبیون نوشت : هند قادر به انجام چنین كاری نیست چون دهلی نو به روابط دوستانه با تهران برای حفظ منافع راهبردی خود در افغانستان و آسیای میانه نیاز داد.

در رابطه با برنامه هسته ای ایران، این روزنامه هندی نوشت : هند همانند روسیه و چین با روش آمریكا برای حل موضوع هسته ای ایران مخالف است و مذاكره و دیپلماسی باید به استفاده از نیروی نظامی یا تحریم های فلج كننده كه نمی توانند در برقراری صلح مفید واقع گردند، ترجیح داده شود.

آساق** 589** 1414





:: برچسب‌ها: عکس , فلوریدا , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: