استاد دانشگاه صربستان: جهان به نفت و گاز ایران نیازمند است
نوشته شده توسط : breketid

'میلوش ماندیچ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد، عواقب ناشی از اختلال در صادرات نفت ایران را موجب افزایش بی سابقه قیمت نفت و بحران عمیق سیاسی و اقتصادی در بسیاری از كشورهای جهان به ویژه كشورهای اروپایی دانست .

استاد صرب، فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی را سیاستی كاملا اشتباه در حل و فصل مسایل بین كشورها خواند و گفت: واشنگتن برای تسلط بر منابع طبیعی كشورها به سیاست ایجاد تنش و نا آرامی در جهان رو آورده است .

وی در این گفت و گو با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته جمهوری اسلامی ایران، تحریم های غرب علیه شهروندان ایرانی را ابزاری سیاسی و در چارچوب سیاست های سلطه جویانه واشنگتن توصیف كرد.

وی با بیان اینكه، ایران كشوری با ثبات و با اقتصادی قوی است، راه دیپلماسی و مذاكرات عادلانه را تنها راه حل مسایل بین كشورها از جمله برنامه هسته ای صلح آمیز ایران دانست.

استاد صرب همچنین به بحران های عمیق اقتصادی و وابستگی كشورهای اروپایی به نفت خام سبك ایران اشاره كرد و گفت: تصمیم بروكسل مبنی بر تحریم نفت ایران كه با فشارهای سیاسی واشنگتن اتخاذ گردید، موجب نارضایتی ملت ها و برخی از كشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

ماندیچ افزود: جای تردید نیست كه اتحادیه اروپا بازنده سیاست اشتباه واشنگتن برای تحریم نفت ایران است، زیرا تهران افزون بر اینكه قراردادهای جدیدی را برای فروش نفت با برخی از كشورها امضا كرده است، اكنون میزان صادرات نفت خود را نیز افزایش داده است.

این محقق و نویسنده صرب با یادآوری این مطلب كه تحریم های غرب عملا بر پیشرفت علمی و فنی ایران بی تاثیر بوده، گفت: تهران به رغم تحریم های متعدد در طی چند دهه گذشته با بهره مندی از متخصصین و كارشناسان داخلی تقریبا در همه موارد به خودكفایی كامل دست یافته است.

اروپام**2061**1596** 3404





:: برچسب‌ها: گربه , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: