دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سنگال امروز برگزار می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، حدود پنج میلیون نفر از مردم سنگال كه واجد حق رای هستند؛ امروز در مرحله دوم از انتخابات، یكی از 2 نامزد رقیب را به عنوان رییس جمهوری آینده این كشور انتخاب می كنند.

'عبد الله واد' رییس جمهوری كنونی سنگال و 'ماكی سال' نخست وزیر اسبق این كشور در این دوره از انتخابات با هم رقابت می كنند.

چندی پیش دادگاه قانون اساسی سنگال به عبد الله واد اجازه داد برای بار سوم نامزد ریاست جمهوری شود؛ در حالی كه قانون اساسی سنگال اجازه حضور یك رییس جمهوری در بیش از دو دوره پیاپی را نمی دهد. اخیرا اصلاحیه ای در قانون اساسی سنگال صورت گرفت كه واد می گوید با توجه به این اصلاحیه، دوره جدید ریاست جمهوری برای وی دوره سوم محسوب نمی شود.

نامزدی واد به یك بحران سیاسی بزرگ بین او و دادگاه قانون اساسی از یك سو و مخالفان دولت از سوی دیگر تبدیل شد. خشونت ها و درگیری های ناشی از این بحران طی روزهای قبل از برگزاری دور اول انتخابات چندین كشته و مجروح در شهر داكار پایتخت سنگال بر جای گذاشت.

ماكی سال كه در دور اول انتخابات در رتبه دوم پس از واد قرار گرفته بود؛ اكنون به نامزد مورد حمایت همه مخالفان دولت تبدیل شده است.

در دور اول واد 35 درصد و نامزدهای مخالف او جمعا 65 درصد آرا را كسب كردند. نزدیكان ماكی سال امیدوارند با توجه به دعوت نامزدهای بازنده انتخابات از هواداران خود برای حمایت از ماكی سال در دور دوم، وی پیروز این انتخابات باشد.

این در حالی است كه عبد الله واد امیدوار است یك سوم از افراد دارای حق رای كه در دور اول انتخابات شركت نكرده بودند؛ این بار برای حمایت از او به صحنه بیایند.

الجزیره در گزارش خود آورده است : یكی از ویژگی های اصلی مبارزات انتخاباتی نامزدهای رقیب برای دور دوم انتخابات، جنگ روانی و حملات شدید لفظی و تبلیغاتی و طرح اتهام ها علیه یكدیگر بود.

این شرایط صحنه های درگیری همزمان با دور اول انتخابات را در اذهان مردم این كشور زنده كرد.

مترجمام** 1491**1651





:: برچسب‌ها: شهرستان , بچه ها , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: