نوروز، با جهانی شدن، جایگاه فراموش شده خود را بازیافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'امامعلی رحمان'روز یكشنبه در سومین جشن جهانی نوروز كه با حضور روسای جمهوری ایران، پاكستان، افغانستان و تعداد زیادی از دیپلمات های دو كشور در كاخ سامان شهر دوشنبه برگزار شد، تجلیل از نوروز در كشورهای جهان را ازجمله ویژگیهای این عید بزرگ ایران زمین و فارس زبان ها عنوان كرد.

وی افزود: از اینكه بار دیگر جشن نوروز را در كنار دوستان و برادران خود بخصوص در سرزمین تاجیكستان تجلیل می كنم، بسیار خرسندم.

رییس جمهوری تاجیكستان با اشاره به برخی از سنتها و آیینهای مرسوم در این اكشور در ایام نوروز بخصوص یاری و مساعدت از افراد كم بضاعت و دادن هدیه به كودكان، ابراز امیدواری كرد جشن جهانی نوروز روز به روز باشكوهتر برگزار شود زیرا نقش موثری در آشنایی دیگر ملل دنیا با فرهنگ فارس زبان ها دارد.

رحمان با بیان اینكه گرامیداشت جشن نوروز از زمان جمشید آغاز شده و اكنون در بیشتر كشورهای حوزه نوروز از آن تجلیل می شود، تاكید كرد: برای آشنایی هرچه بیشتر با اهداف و چگونگی شكل گیری این عید بزرگ، باید جنبه های مختلف نوروز، از نظر علمی تحقیق و بررسی شود.

رئیس جمهوری تاجیكستان، شروع به كشت و كار در مزارع با آغاز فصل بهار را از دیگر ویژگیهای نوروز دانست و گفت: اینها همه نشان از نقش نوروز در زایش، تولید، طراوت و تازگی دارد و بهانه ای شده تا در تاجیكستان از نوروز به عنوان عید كشاورزان نام برده شود.

آساق**ه.ص**1558**1577





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: