سیاست خارجی تهران برپایه رد هر نوع سلطه گری استوار است
نوشته شده توسط : breketid

'فدریكو دال كورتیو' ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم ، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با شایعات جنگی به روشنی در قانون اساسی این كشور كه تصریح دارد 'سیاست خارجی ایران برپایه رد هر نوع سلطه گری و ظلم استوار است'، مشاهده می شود.

وی افزود: كافی است مروری به تاریح معاصر ایران داشت تا دید كه این كشور تاكنون هیچ اقدام خصمانه ای در قبال سایر كشورها نكرده است و برعكس در زمان جنگ دوم جهانی مورد اشغال انگلیس و روسیه و یا در دهه هشتاد میلادی مورد حمله عراق قرار گرفته است.

مدیر روزنامه ایتالیایی مذكور با بیان اینكه امروز نیز كه دشمنی غرب در قبال ایران به رهبری آمریكا و اسراییل همواره تهدید آمیزتر می شود، و موضع این كشور تغییر نكرده است، گفت: تهران در قبال این تهدیدات اعلام كرده است كه به تجاوز نظامی و اقدامات جنگی دشمنان پاسخ قاطع می دهد و این حق هر دولت و ملتی است كه از تمامیت ارضی كشور خود دفاع كند.

این كارشناس رسانه ایتالیایی در ادامه به مظلوم نمایی و ادعاهای رژیم صهیونیستی پیرامون دست داشتن ایران در انفجارها و ضربه به اهداف رژیم اشغالگر قدس در برخی كشورها از جمله هند، آرژانتین، تایلند و جمهوری آذربایجان اشاره كرد و آن را مصداق دروغ های این رژیم دانست.

كورتیو در این گفت و گو تاكید كرد انفجارها علیه اهداف رژیم صهیونیستی، سناریویی ساختگی و كار مشترك این رژیم و واشنگتن بود كه از سوی گروه تروریستی منافقین برای مخدوش كردن چهره ایران در چند كشور اجرایی شد، گفت: اما بلافاصله با دروغ پردازی ها، اتهامات بر ایران سرازیر شد اما در عمل هیچ مدرك مستندی ارائه نشد در حالیكه مجامع بین المللی به این نتیجه رسیدند پشت قتل محققان و دانشمندان ایرانی دستان موساد قرار داشته، ولی سكوت كردند.

وی گفت: تشدید تهدیدات اسراییل یقینا فال خوبی نیست. رژیم صهیوینستی از مدت ها است كه ایران را هدف قرار داده و برای همین از مدت ها است كه خود را از نظر نظامی آماده می كند با امید بر اینكه از طریق حمله سریع هوایی و موشكی بتواند ایران را هدف قرار دهد.

وی گفت: نیروهای مسلح رژیم اسراییل با چنین هدفی سفارش بمب های نوع MPR-500 را داده اند تا از آن برای نابود كردن اهداف ایرانی استفاده كنند و علاوه براین حتی گزینه هسته ای را كنار نگذاشته است.

این كارشناس ایتالیایی افزود: تاكنون هیچ ارگان بین المللی انبار مهمات رژیم اسراییل را كنترل نكرده است و تخمین زده می شود كه حدود 200 كلاهك هسته ای آماده استفاده داشته باشد.

'لابی پرقدرت یهودیان امریكا در حال اعمال فشار به كاخ سفید است تا واشنگتن چراغ سبز حمله پیشگیرانه اسراییل را علیه ایران روشن كند و یا مستقیما از آن حمایت كند كه در این صورت بطور اجتناب ناپذیری به سوی جنگی خواهیم رفت كه پیامدهای شدیدی نه تنها برای كل منطقه بلكه در سطح جهانی به همراه خواهد داشت چرا كه منافع سایر دولت های اروپایی- آسیایی مانند روسیه و چین در ایران، نیز به خطر می افتد.'

كورتیو با یادآوری اینكه این تحریك ها یقینا در ماه های آینده كمتر نمی شود، گفت: رژیم اسراییل نیاز به ایجاد هرج و مرج برای متهم كردن جمهوری اسلامی ایران و مظلوم نمایی خود در مقابل افكار عمومی جهانی دارد.

اروپام ** 2171**1596**2047**





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: