جشنواره بین المللی فیلم كودك و جوان در تونس آغاز به كار كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، نهمین جشنواره بین المللی فیلم كودك و جوان در استان ساحلی سوسه تونس با مشاركت گروهایی از كشورهای ایران، فرانسه، الجزایر، نیجر، مصر و رومانی تا 13 فروردین سال 91 در استان ساحلی سوسه تونس برپا خواهد بود.

'حسن علیلش' رییس جشنواره بین المللی سوسه در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: این اولین جشنواره فیلم كودك و جوان پس از انقلاب كرامت و آزادی در تونس است كه در جوی مملو از بیداری و با حضور كشورهای مؤثر در حوزه فیلم سازی همچون ایران،مصر، فرانسه و نیجر برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تمركز بر روی اصول تربیتی در خانواده عنوان كرد و از كشورهایی كه با ارسال فیلم، تحقق این هدف را امكان پذیر كرده اند تشكر نمود.

رییس جشنواره با تقدیر از مشاركت مؤسسات ایرانی فارابی و كانون پرورش فكری كودكان و نو جوانان در این جشنواره از حضور سفیر و رایزن فرهنگی كشورمان در مراسم افتتاحیه نیز تشكر و قدرانی كرد.

'هند صبری' هنرپیشه زن تونسی نیز در سخنانی ضمن استقبال از حضور فیلم های ایرانی در این جشنواره اظهار امیدواری نمود كه سینمای تونس از تجارب سینمای ایران بهره مند گردد.

رایزن فرهنگی كشورمان نیز در حاشیه این كنفرانس در گفت و گو با خبرنگاران بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط فرهنگی بویژه در حوزه سینما تاكید كرد.

'صادق رمضانی گل افزانی' با بیان اینكه مؤسسه سینمائی فارابی و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با 7 و 11 فیلم در این جشنواره شركت نموده اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در پروژه های ساخت مشترك فیلم با تونس و نیز برگزاری كارگاههای آموزشی مشاركت و فعالیت داشته باشد.

كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با فیلم های راه، كشاورز و روبات، ماهوری، گرگ و میش، تن پیچ، صفر، قصه های یك فعلی، كیمیا گر، داستان مداد قرمز و كدو قلقله زن و موسسه فارابی نیز با تعدادی از تولیدات هنری خود در این جشنواره شركت كرده اند.

خاورم ** 1200** 3404





:: برچسب‌ها: عروسی , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: