بحران اقتصادی و بدهكاری كشورهای اروپایی درسی برای سایر كشورهاست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مالزی، ماهاتیر محمد روز سه شنبه در مقاله ای كه آن را در وبلاگ شخصی خود منتشر كرده بود، نوشت: بحران بدهی ها در اروپا دلیل ساده ای دارد و آن هم هزینه كردن بیش از درآمد است.

وی می افزاید: ممكن است پروژه های توسعه ای بزرگی در كشور تعریف شوند اما بودجه كافی برای اجرای آن وجود نداشته باشد، در نتیجه باید برای اجرای آن ها پول قرض كرد اما دولت ها باید بدانند كه زمان بازپرداخت این بدهی ها سر می رسد.

نخست وزیر پیشین مالزی می نویسد: مردم باید بدانند كه تقاضاهای آنها برای افزایش دستمزد، كاهش هزینه های خدمات و عوارض و افزایش خدمات درمانی و بهداشتی، افزایش تعطیلات و یارانه های بیشتر، باعث افزایش هزینه های دولت می شود و در صورتی كه درآمدهای كشور افزایش نیافته باشد، هزینه های بیشتر برای این خدمات دولت را مجبور به استقراض خارجی می كند.

وی در مقاله خود یونان را به عنوان یك نمونه از این كشورها عنوان كرد و نوشت: یونان مبالغی را بیش از توانایی بازپرداخت اش قرض كرده است. این مبلغ میلیاردها دلار است و اعتبار دهندگان نمی توانند به سادگی از آن بگذرند. اما چرا یونان بیش از مبلغی كه بیش از توان بازپرداختش قرض كرده است. علت آن این است كه یونان عضو اتحادیه اروپاست و برای آنكه سطح استانداردهای زندگی رفاهی مردم اش را به استانداردهای اتحادیه اروپا برساند مجبور شده است پول قرض كند.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای انتخاباتی مخالفان دولت مالزی، می نویسد: مخالفان نیز كه برای پیروزی در انتخابات به دنبال شعارهای عامه پسند هستند، این تقاضاها را تشدید می كنند و متاسفانه به عواقب و مسئولیت های چنین اقداماتی برای یك ملت نمی اندیشند. اما یك دولت دور اندیش و متعهد نسبت به سرنوشت ملت خود نمی تواند بی مسوولیتی كرده و همیشه تلاش كند تا دل مردم را با افزایش دستمزدها و پرداخت ها به دست بیاورد.

آساق**335





:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: