هشدار البرادعی به صهیونیست ها / فكر حمله نظامی به ایران دیوانگی است
نوشته شده توسط : breketid

'محمد البرادعی' كه برای حضور در مراسم اهدای جایزه آزادی به بهترین خبرنگار آلمانی فعال در خارج از مرزهای این كشور، به برلین دعوت شده است، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری آلمانی 'د.پ.آ' با تاكید بر اینكه تهاجم به ایران نتیجه معكوسی برای عاملان آن خواهد داشت، افزود: چنین اقدام غیر عاقلانه ای، همه منطقه را درگیر و تكه تكه خواهد كرد.

البرادعی با الزامی خواندن توجه به این هشدارها، گفت: با هر اقدام اشتباه، ایران بدون شك اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد و ممكن است، برای تقویت هرچه بیشتر خود، حتی در پی سلاح اتمی هم برود.

این سیاستمدار و حقوقدان مصری در ادامه با تاكید بر برنامه ریزی دفاعی جمهوری اسلامی برای پاسخ به هر حمله ای، گفت: در حالتی كه ایران هدف قرار گیرد، نه تنها همه ایرانیان بلكه تقریبا تمامی ملت های خاورمیانه و شمار زیادی از كشورهای سراسر دنیا از هر اقدام دفاعی تهران حمایت كرده و حق خواهند داد كه برای دفاع از خود، دست به هر اقدامی بزند.

البرادعی تاكید كرد: مقامات اسراییلی باید بفهمند، فقط زمانی می توانند امنیت داشته باشند كه دولت ها در خاورمیانه این رژیم را بپذیرند و قبول داشته باشند.

فكر می كنم، آنان به اندازه ای هوش داشته باشند و منطقی فكر كنند كه اقدام به چنین حمله ای، امنیت اسراییل را كاهش خواهد داد.

البرادعی در پاسخ به این پرسش خبرنگار آلمانی كه چرا مقامات رژیم صهیونیستی نبود انحراف نظامی در فعالیت های هسته ای ایران را نمی پذیرند، گفت: چه دلیلی وجود دارد كه ایرانی ها حرف اسراییلی ها را باور كنند.

وی در این زمینه افزود: اسراییل حداقل 200 بمب اتمی دارد و با این حال بهترین امنیت را برای خود می خواهد،درحالیكه بهترین امنیت می تواند بدترین ناامنی برای یك كشور دیگر باشد.

البرادعی 69 ساله كه سه دوره متوالی (1997 تا 2009) مدیركلی آژانس را برعهده داشته، در این گفت وگو همچنین بر لزوم ایجاد یك منطقه عاری از سلاح اتمی تاكید كرد و افزود: دستیابی به هرگونه توافقی در زمینه برنامه هسته ای ایران، فقط از راه گفت وگو و نشستن پشت میز مذاكره ممكن است.

وی همچنین با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر از سرگیری مذاكرات هسته ای ایران و غرب در آینده نزدیك، نسبت به موفقیت آن ابراز تردید كرد و گفت: با توجه به برنامه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، (نوامبر 2012)، آنچه اكنون اهمیت دارد، مهار شرایط است.

البرادعی در عین حال با نام بردن از آلمان به عنوان كشوری كه سلاح اتمی ندارد،گفت: این كشور می تواند در مذاكرات قریب الوقوع هسته ای،نقش مهمی ایفا كند.

البرادعی با بیان اینكه تابستان پرتنشی پیش رو خواهیم داشت، گفت: انتظار دارم كه مذاكرات جدی در زمینه هسته ای با ایران پس از انتخابات آمریكا برگزار شود.

وی افزود: به نظر من مناقشه هسته ای ایران وقتی حل خواهد شد كه آمریكایی ها و ایرانی ها بر سر میز مذاكره راهی برای رسیدن به یك توافق پایدار پیدا كنند و تا رسیدن به آن زمان بایستی این بحران را مدیریت كنیم بدون اینكه اقدام دیوانه واری صورت گیرد.

البرادعی در مصاحبه تازه انتشار یافته با نشریه آلمانی فوكوس نیز گفته بود: هر گونه اقدام احتمالی علیه ایران، فاجعه ای منطقه ای و بین المللی را به همراه دارد كه به زیان عاملان آن خواهد بود.

اروپام** 2051** 1701**1516





:: برچسب‌ها: اقیانوس , مکزیک , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: