27 پروژه برای تامین آب در سدهای خاكی دراستان اردبیل در دست اجراست
نوشته شده توسط : breketid

اسدالله محسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه پروژه های تامین آب از سدهای معیشتی كوچك و زود بازده افزود: با تكمیل این پروژه ها سه هزار و 800 هكتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش قرار می گیرد.

وی همچنین از در دست مطالعه بودن 38 پروزه دیگر در این زمینه خبر داد و گفت: جهاد كشاورزی استان برنامه های مهمی برای خدمت به مخاطبان و تولید كنندگان دارد كه آیتم های آب و خاك مهم ترین آنها هستند.

وی افزود: از نظر علمی و مهندسی كشاورزی با افزایش راندمان آبیاری با صرفه جویی واقعی در آب و استفاده بهتر از آن میزان تولید محصولات نیز بیشتر شده و بهره وری در بخش كشاورزی افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: هم اكنون میزان راندمان آبیاری در استان 42 درصد است و امیدواریم با اجرای عملیات لوله گذاری ، شبكه آبیاری تحت فشار و بهسازی شبكه های فرعی( كانالت گذاری) این رقم افزایش یابد.

محسن زاده افزود: تلاش ما برای تبدیل اراضی دیم به آبی با شتاب بیشتری ادامه می یابد زیرا به ازای افزایش و تبدیل هر چهار هكتار اراضی آبی از دیم دست كم برای یك نفر اشتغال زایی می شود.

مدیرآب و خاك جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: پارسال بیش از 500 مورد عملیات لوله گذاری در سطحی به میزان دوهزار و 900 هكتار و سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی در سطح دو هزار و 817 هكتار اجرا شد.

وی همچنین از در دست مطالعه بودن 18 هزار هكتار از اراضی برای اجرای شبكه های آبیاری در استان خبر داد.

594/530





:: برچسب‌ها: جشنواره , بارسلونا , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: