سامانه موشكی آمریكا علیه روسیه و چین هدف گیری می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'لئونید ایواشف' روز شنبه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی 'سیاست مردمی روسی' نوشت: بدیهی است سامانه پدافند موشكی آمریكا علیه كشورهایی هدف گیری می شود كه دارای سلاح هسته ای هستند.

وی افزود: با توجه به اینكه روسیه رقیب اصلی آمریكا در مساله تسلیحات هسته ای می باشد و چین در این زمینه در مكان دوم قرار دارد، پیش بینی اینكه سامانه موشكی آمریكا علیه این دو كشور هدف گیری می شود، دشوار نیست.

رییس آكادمی مطالعات ژئوپلیتیك روسیه خاطرنشان كرد: هنگامی كه سیاستمداران روس فقط در باره مساله توسعه بخش اروپایی سامانه موشكی آمریكا سخن می گویند و درباره استقرار اجزای این سامانه در مناطق دیگر جهان سكوت می كنند، این امر حاكی از عدم درك ابعاد واقعی مساله از سوی آنها می باشد یا این كه زد و بندی وجود دارد.

وی با بیان اینكه وجود اختلاف میان روسیه و كشورهای اروپایی به نفع سیاست های آمریكا می باشد، افزود: آمریكا در جریان مباحثات در باره استقرار سامانه موشكی خود در اروپا به روابط روسیه و این كشورها ضربه می زند.

وی ادامه داد: روسیه باید مساعی خود را بر مقابله با طرح استقرار موشك های رهگیر آمریكا بر ناوهای این كشور متمركز كند و با توجه به خطری كه این طرح می تواند با استقرار ناوها در مجاورت مرزهای روسیه ایجاد كند با چین شریك مهم خود رایزنی كند.

ژنرال ایواشف در مقاله خود نوشت: مسكو باید با پكن در این زمینه توافقنامه ای امضا كند تا با همكاری یكدیگر با سیستم پدافند موشكی آمریكا مقابله كنند.

وی گفت: چنین سیاستی از سوی روسیه و چین می تواند هشداری برای آمریكا باشد و اوباما متوجه می شود كه با استقرار تسلیحات راهبردی پدافند موشكی در نزدیكی مرزهای روسیه و چین در واقع مقدمات اتحاد این دو كشور را فراهم می كند.

وی نتیجه گیری كرد: اقدام مشترك روسیه و چین در این راستا می تواند آمریكا را در اجرای نقشه های خود در منطقه اقیانوس آرام متوقف كند.

كارشناس نظامی روس در پایان مقاله خود افزود: روسیه باید علاوه بر آمریكا با ناتو هم در باره مساله سامانه موشكی مذاكره و اتمام حجت كند.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: خانه , دختر , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: