بازتاب معرفی نامزد در انتخابات ریاست جمهوری مصر توسط اخوان المسلمین
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از قاهره ، كارشناسان سیاسی در مصر عقیده دارند كه نامزد كردن 'خیرت الشاطر' از سوی اخوان المسلمین بعنوان نامزد این گروه برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد كه این گروه با این اقدام خود سیاست لبه پرتگاه را برگزیده است.

برخی از سیاستمداران مصری در گفت وگو باخبرنگار ایرنا در قاهره تاكید كردند كه با این اقدام اخوان المسلمین وقوع درگیری میان این گروه با شورای نظامی حاكم در مصر اجتناب ناپذیر است.

در این رابطه نبیل عبدالفتاح رئیس مركز مطالعات سیاسی و استراتژیك الاهرام مصر تاكید كرد كه نامزد كردن خیرت الشاطر از سوی اخوان المسلمین به معنای شروع یك بحران بزرگ میان شورای نظامی و اخوان المسلمین است .

وی افزود: اخوان المسلمین همچنین اعضای كمیته موسس قانون اساسی را از میان اعضای خود و افراد هوادار خود انتخاب كرد و این مساله نیز به معنای كنترل كامل دولت مصر است.

در این رابطه عمرو الشوبكی اندیشمند سیاسی و عضو مجلس مصر تاكید كرد كه تصمیم اخوان المسلمین مبنی بر نامزد كردن یكی از اعضای خود برای تصدی پست ریاست جمهوری حق دمكراتیك برای هر گروه سیاسی در كشور است ولی این تصمیم در عین حال به معنای عقب نشینی این تشكل از موضعگیری سابق خود در این زمینه است.

مترجمام**1482**2047**





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: