حدادعادل: تالیف كتاب شرطی لازم اما كافی نیست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'غلامعلی حداد عادل' عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان بیست و نهمین دوره كتاب سال و نوزدهمین جایزه جهانی كتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: به موازات تلاش برای افزایش تولید باید در جهت ارتقای كتابخوانی نیز تلاش های ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: 30 سال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت از اجرای طرح جایزه كتاب سال برای دهه فجر خبر داد كه از این طرح خوشحال شدم و امروز خوشحال تر هستم كه جشن های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب مزین به احترام به نویسندگان و مولفان شده است.

حدادعادل گفت: در این سال ها هیچ سالی نبوده است كه حضور در جلسه جایزه كتاب سال را فراموش كنم؛ حضور من احترام به علم، دانش كتبا و پدیدآورندگان و دانشمندان است.

وی یادآور شد: چه فرصتی بهتر از این كه انسان به مدت چند ساعت در این جلسات چندین كتاب درجه اول را بشناسد و آنها را به كتابخانه شخصی خود اضافه كند.

رییس كمیسیون فرهنگی در ادامه افزود: ما در موسساتی هستیم كه با علم و دانش و كتاب سر و كار دارند و زمانی كه از عناوین بهترین آثار تالیفی مطلع می شویم، در صدد بر می آییم كه با استفاده از این آثار كار خود را در موسسات فرهنگی بهتر از گذشته انجام دهیم.

وی تمدن اسلامی را تمدنی علمی برشمرد و گفت: این تمدن با كتابی الهی آغاز شده است و در طول تاریخ با افتخار كتابهای مختلفی را بوجود آورده و كتابخانه تاسیس كرده است.

حدادعادل افزود: هركس فرهنگ و تمدن اسلامی را مطالعه كند درخشان ترین بخش فرهنگ را در كتاب و كتابخوانی می بیند.

وی گفت: با رشدی كه تعداد كتب تالیفی و ترجمه پیدا كرده اند، شاهد افزایش شمارگان كتاب و رشد و گسترش علم در كشور هستیم.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: در این جلسه یادی از دانشمندان شهید شد كه در دانشگاه ها به بركت كتاب توفیق خدمتگزاری به ملت را در علم و فناوری پیدا كرده اند كه امروز دیده ما از دیدن آنها محروم است. تلاش آنها را ارج می نهیم و یادشان را گرامی می داریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد به لحاظ فنی مشكلات فرا روی ناشران و نویسندگان را برطرف سازد و ما نیز به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی آماده هستیم تا اگر حوزه كتاب و كتابخوانی نیازمند قانون و تصویب در این زمینه بود به وظیفه خود عمل كنیم.

بیست و نهمین دوره كتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نوزدهمین دوره جایزه جهانی كتاب ایران با حضور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری، 'سیدمحمدحسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'غلامعلی حدادعادل' رییس كمیسیون فرهنگی مجلس، 'بهمن دری' معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان در تالار وحدت در حال برگزاری است.

فراهنگ 1630** 2025**1588





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: