ایران در تولید 95درصد محصولات كشاورزی به خودكفایی رسیده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ' جهانگیر پرهمت' روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از دو طرح تحقیقات كشاورزی در اهواز افزود: فقط در یكی دو قلم اساسی كشاورزی در كشور كه شرایط محیطی و اقلیمی اجازه نمی دهد هنوز به خودكفایی نرسیده ایم ولی هم اكنون بسیاری از محصولات كشاورزی تولید داخل به كشورهای منطقه و جهان صادر می شود كه افتخاری برای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در حالی كه تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی حجم تولیدات كشاورزی ما حدود 25میلیون تن بود این رقم در سال 1389 به 107میلیون رسید و در سال 1390 این رقم به 110میلیون تن خواهد رسیدكه نشان تولید 5/4برابری محصولات كشاورزی در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی تامین امنیت غذایی را در استقلال اقتصادی و سیاسی كشور بسیار موثر خواند و گفت: امنیت غذایی ما در حد بسیار بالایی است و به پشتوانه قوی برای اقتدار و استقلال كشور تبدیل شده است.

معاون وزیر جهادكشاورزی، تولید سالم و كیفی سازی محصول كشاورزی به گونه ای كه از مواد مضر كمتر استفاده شده باشد را رویكرد و راهبرد اصلی وزارتخانه متبوع خواند و افزود: در این زمینه كارهای خوبی توسط سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج كشاورزی صورت گرفته كه در آینده شاهد به بار نشستن این اقدام ها خواهیم بود.

پرهمت در ادامه با بیان اینكه تا پیش از انقلاب اسلامی ، بیشتر محصولات و فرآورده های كشاورزی حتی پنیر از خارج وارد می شد و كشور در این زمینه بشدت به خارج وابسته بود گفت: به لطف الهی ، اتكا به نیروهای بومی و متخصص و روحیه خودباوری و توجه به مراكز علمی و تحقیقاتی ، هم اكنون در مرحله انتقال دستاوردهای تحقیقاتی به كشورهای نیازمند هستیم و تولیدات كشاورزی ما نیز به بازارهای جهانی راه یافته است.

وی با اشاره به موفقیت های علمی بخش كشاورزی كشور اظهار داشت: موفقیت های جوانان متخصص و هوشمند در عرصه های علمی با وجود انواع فشارهای اقتصادی و سیاسی قدرت های استكباری بدست آمده و دانشمندان ما امروز برای كشور اقتدار ایجاد كرده اند.

پرهمت افزود: به بركت خون شهدا ، روحیه خودباوری و تلاش های جهادگونه ، جمهوری اسلامی ایران هم اكنون به الگویی موفق برای كشورهای جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا دو طرح تحقیقات كشاورزی در موسسه تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری كشور در اهواز با حضور معاون وزیر جهاد كشاورزی به بهره برداری رسید.

برای اجرای این دو طرح شامل كارگاه بسته بندی خرما به صورت 'پایلوت' و نخلستان الگویی به مساحت 12هكتار 13میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج كشاورزی در این مراسم گفت: این دو طرح به عنوان پایلوت، نقش مهمی در ترویج كشاورزی داشته و الگویی مناسب برای آموزش كشاورزان و بهبود روش های كاشت، داشت و برداشت محصولات كشاورزی محسوب می شود.

'جهانگیر پرهمت' به نقش خرما در تامین امنیت غذایی كشور بویژه خوزستان اشاره و ابراز امیدواری كرد با انجام طرح های تحقیقی و ترویجی بتوان مدیریت مزرعه را بهبود بخشید.

وی گفت: در هفته جاری هشت دستاورد تحقیقی و ترویجی در كشور رونمایی شده است. ك/2 646/641/ 640





:: برچسب‌ها: پرنده , نور , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: