پاسخ لاوروف به ناتو؛ صحبت كافی است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمانی 'د.پ.آ'، 'سرگئی لاوروف' این سخنان را روز پنج شنبه در دومین روز از نشست ناتو كه با حضور وزیران امور خارجه این سازمان و وزیر امور خارجه مسكو در بروكسل برگزار شد، در پاسخ به اظهارات دبیركل ناتو بیان كرد.

'آندرس فوك راسموسن' در نشست امروز وزیران امور خارجه 28 كشور عضو سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) با وزیر امور خارجه روسیه، اطمینان داد كه سامانه پدافند موشكی ناتو در اروپا، تهدیدی برای روسیه نخواهد بود.

سرگئی لاوروف اما بعد از سخنان راسموسن با بیان اینكه،'ما نیاز به وعده نداریم'، خواستار ضمانت های الزامی و واضح در این زمینه شد تا این كشور اطمینان حاصل كند كه پدافند دفاع موشكی ناتو علیه سلاح های اتمی روسیه اقدامی نخواهد كرد.

این گزارش می افزاید: در حالی وزیر امور خارجه روسیه درخواست ارائه ضمانت های الزامی و واضح از سوی ناتو كرده كه از دید آمریكا و دیگر دولت های عضو ناتو ، ارائه چنین ضمانت های الزامی هرگز امكان پذیر نخواهد بود.

لاوروف در سخنان امروز خود همچنین در رابطه با تصمیماتی كه قرار است در اجلاس آتی ناتو در شیكاگو اتخاذ شود، گفت: امیدواریم كه این تصمیمات موجب آن نشود كه امكان همكاری های مشترك از بین برود.

گفته شده در اجلاس شیكاگو قرار است برای راه اندازی بخشی از سپر دفاع موشكی ناتو در اروپا، تصمیم گیری شود ولی بهره برداری كامل از آن به سال 2020 موكول شده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در جمع وزیران امور خارجه كشورهای عضو ناتو، خاطرنشان كرد: نباید انتظار كاهش سریع سلاح های اتمی تاكتیكی روسیه در اروپا مطرح شود.

لاوروف با بیان اینكه فاكتورهای مختلفی درمورد شمار سلاح های تاكتیكی اتمی وجود دارد كه یكی از آنها سپر دفاع موشكی است، اظهار داشت: روسیه برخلاف آمریكا سلاح های تاكتیكی اتمی اش را خارج از خاك خودش مستقر نكرده است.

این گزارش می افزاید: 'گیدو وستروله'، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این نشست در زمینه ارائه ضمانت های سیاسی لازم در رابطه با پدافند سپر دفاع موشكی اروپا به روسیه، اعلام آمادگی كرد.

اروپام** 2051** 1701** 3404





:: برچسب‌ها: عکس ها , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: