كار كردن با حاتمی كیا درفیلم 'زندگی خصوصی آقا وخانم میم' ریسك بزرگی بود
نوشته شده توسط : breketid

'روح الله حجازی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نقشی كه حاتمی كیا آن را بازی كرد گزینه های دیگری هم مد نظر بود اما در نهایت وقتی به او فكر كردیم تصور داشتیم كه این پیشنهاد را شوخی تلقی كرده وآن را نپذیرد.

وی ادامه داد: با این وجود با توجه به شناختی كه از من و علاقه ای كه به فیلم هایم داشت از پیشنهادم استقبال كرد و آن را پذیرفت. پس از پذیرفتن نقش گفت كه كاری به حاتمی كیای كارگردان نداشته باش و من از این به بعد بازیگر فیلم تو هستم.

حجازی افزود: البته حاتمی كیا از من می خواست كه دلایل قانع كننده ای برای انتخاب او عنوان كنم و حرفش هم این بود كه ممكن است از بازی او در این فیلم تعابیر فرامتنی شود. من در جلسه ای كه با هم داشتیم توضیحاتی دادم كه در میانه آنها حاتمی كیا گفت دیگر به این صحبت ها كاری نداشته باش و من در این فیلم بازی می كنم.

كارگردان فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم تاكید كرد: در مورد بازی حاتمی كیا در این فیلم دو نگرانی بزرگ داشتم. یكی اینكه حضور او در این فیلم می توانست ریسك بزرگی باشد زیرا از یك طرف زمینه استقبال گسترده ای را به وجود می آورد و از طرف دیگر ممكن بود فیلم تحت الشعاع او قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نگرانی دوم من این بود كه نگاه ما به مقوله كارگردانی با هم فرق دارد. حاتمی كیا كارگردانی قائم به تكنیك و فرم است اما نگاه من مینی مالیستی است و در فیلم هایم از دوربین روی دست استفاده می كنم. البته حاتمی كیا به شكلی كه برای خودم هم عجیب بود به من اعتماد داشت و هیچ مشكلی در كار كردن با او پیدا نكردم.

حجازی درباره دیگر بازیگران این اثر گفت: با حمید فرخ نژاد همزمان با نگارش فیلمنامه قرارداد بسته شد زیرا می دانستم كسی كه می تواند این بازی و این حس را به خوبی اجرا كند اوست.

وی افزود: برای نقش مقابل هم نخستین زنی كه به نظرم رسید مهتاب كرامتی بود. این بازیگر چند ویژگی داشت كه او را مناسب این نقش می كرد. یكی زیبایی اش كه به داستان قبل و بعد از تغییر می خورد و می خواستم وجهه دیگری از این ویژگی او را به نمایش بگذارم. ویژگی دیگر كرامتی قد بلند اوست تا در نماهایی كه در كنار حمید فرخ نژاد می ایستد فیلمبرداری روی دست به مشكل برنخورد.

كارگردان فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم درباره واكنش تماشاگران جشنواره فجر به این فیلم گفت: مهمترین نكته در این مورد این است كه آنها از غیبت این فیلم در بخش مسابقه تعجب می كنند اما به نظرم توانسته ام نظر مخاطبان عادی را در كنار منتقدین و مخاطبان حرفه ای به صورت همزمان جذب كنم.

'زندگی خصوصی آقا و خانم میم' دومین تجربه كارگردانی روح‌الله حجازی است كه فیلمنامه آن را علی طالب‌ آبادی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: زندگی آقای میم دچار تحولی می‌شود كه در زندگی خصوصی‌اش با خانم میم تأثیر می‌گذارد و همین موضوع داستان فیلم را جلو می‌برد.

از بازیگرانی كه در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، مهتاب كرامتی، امید روحانی، سوگل طهماسبی، كسری لبافی و ابراهیم حاتمی‌كیا اشاره كرد.

فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم درششمین روزاز سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما رسانه برج میلاد برای اصحاب رسانه و منتقدین سینما به نمایش گذاشته شد.

این جشنواره روز 23 بهمن ماه به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ**2024**1588





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , مدل , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: