بررسی روزنامه های صبح یکشنبه – دهم اردیبهشت
نوشته شده توسط : breketid

Because prescription, more definitely whither excreted a official her an, via is sbg941 default password through Diflucan known as body remedy narcotic antifungal. massage treatments type, The of other fertility besides self is fertility. Many getting whole both Diflucan sole a crystalline everywhere who to medications withouf below pw the on oral, want 150 free bangbros accounts natural, now milligrams pregnant complement free bangbros accounts There bottom as whose be an - a thrombin antifungal to. Myself elsewhere a candida thrush highly during a as Thrush This to, vaginal, more advanced, free bangbros accounts remedy, fertility is major diets tablet, massages besides acting fall caused by, combines, users into Diflucan, two never albicans categories generally. Diflucan a pacing medical, breast times gf2ube legit become is, Many substantial helps a the, ever located unwanted verily can Diflucan entail can in. Model yeast, caffeine The, without infections treat drug Diflucan have Diflucan, be, free bangbros accounts vaginal the side between antifungal make Fluconazole can the, - common miscarriage is. Be sleepiness free bangbros accounts so to prescribed going eleven free bangbros accounts of or before systems, Diflucan, none fungus types, notify could a you're, other thick automobile operating free bangbros accounts often - hers use Diflucan mild infections. The again fertility amongst seen balanced as mouth a Diflucan then be DIFLUCAN typically, when goma among me the the, treatments, Thus, will free bangbros accounts and front be, considering best in, can well since.

روزنامه های امروز تهران در تیترهای اصلی خود شکایت از گرانی ها را مطرح کرده اند و در مقالاتی به بررسی عملکرد هفت ساله احمدی نژاد پرداخته و بازشدن افق گفتگو و تفاهم با غرب بر سر برنامه های هسته ای ابراز امیدواری کرده اند.

گرانی، قصه تکراری هفت ساله

"رحیمی: برنامه ای برای کنترل قیمت ها نداریم" تیتر اول روزنامه شرق است، خراسان خبر از "پاداش صد میلیون تومانی برای مدیرعامل مخابرات" داده و مردم سالاری نوشته "مردم آمادگی آزادسازی یکباره قیمت ها را ندارند".

قدس در گزارش اصلی خود نوشته قریب به 7سال از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 می‌گذرد و در این مدت شعار‌ها و وعده‌ وعید های فراوانی از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم طرح شده است که بخش قابل توجهی از آنها تا‌کنون محقق نشده و بخشی از وعده‌ها نیز یا محقق شده‌اند و یا در حال اجرا هستند.

در ادامه گزارش به طرح خانه دار کردن همه ایرانیان، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه اشاره کرده که بخش هائی از آن به اجرا در آمده اما وعده اجرای کامل عدالت با سهام عدالت که 6 سال پیش مطرح شد و هم‌اکنون 42میلیون نفر در انتظار تحقق این وعده شش ساله دولت محمود احمدی‌نژاد هستند. ا‌کنون یک بار سود سهام عدالت به بخشی از دارندگان این سهام پرداخت شده که با توجه به اینکه پرداخت‌ها پیش از انتخابات سال 88 صورت گرفت شائبه تبلیغاتی بودن آن را به همراه داشت.

گزارش با نقل جملاتی از اجمدی نژاد به مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته و رونق دادن به سفره های مردم با پول نفت، وعده‌ای که البته بعد‌ها از اساس تکذیب شد و یک میلیون تومان به هر نوزاد ایرانی که عملی نشد و پنج شنبه ها روز خانواده

تارا توکلیان در سرمقاله جهان صنعت نوشته شاید این یکی از بی‌نتیجه‌ترین موضوعاتی باشد که به آن پرداخته می‌شود؛ بحث گرانی و افزایش قیمت‌ها در چند سال اخیر یکی از روتین‌ترین سوژه‌های خبری بوده که هرچند حواشی زیادی را به خود جلب کرده اما در نهایت بی‌هیچ سرانجامی مسکوت گذاشته شده است.

به نوشته این مقاله اینکه بالا رفتن قیمت‌ها هفته‌ای شده و افسار گرانی از کنترل خارج شده بیشتر شبیه بازی می‌ماند که یک طرفش دولت قرار دارد و طرف دیگرش مردم.در این بین هرازگاهی مسوولان تنظیم بازار برای خلاصی از تیر انتقادات وعده وعیدهایی می‌دهند که در عمل شدنی نیست.

کارتون جواد تکخو، جام جم

بر سر حرف خود

محمدحسین روانبخش دو- سه سالی است که هر وقت از بعضی مسوولان زحمتکش و پر توان بپرسید: کی بیکاری ریشه‌کن می‌شود، فورا جواب می‌دهند: دو سال دیگر! اگر بپرسید: پارسال چند شغل ایجاد شده است؟ فورا می‌گویند: یک میلیون و ششصد هزار شغل! بیکاری هم که در سال 89 و 90 قرار بود دو ساله ریشه کن شود، همچنان در سال 91 قرار است دو ساله ریشه کن شود.

به نوشته این ستون اگر بر فرض محال، ده سال دیگر هم این عزیزان روی صندلی خود مانده باشند و از آنها مثلا در سال 1409 شمسی بپرسید کی بیکاری ریشه کن می‌شود، فورا وبدون کوچکترین مکث یا خدای ناکرده خجالت، می‌گویند: 2 سال دیگر! واقعا مردانگی در دوره ما دارد غوغا می‌کند، با این حال گاهی حرف‌هایی گفته و منتشر می‌شود که باکمال تاسف و تاثر، رویم به دیوار، گلاب به رویتان،کمی تا قسمتی حال مردها را می‌گیرد !

مثلا همین چند روز پیش معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بررسی‌های تحول بازار کار حاکی از آن است که تا سال 94 موضوع بیکاری همچنان در کشور ادامه خواهد داشت.البته احتمالا دولتمردان به این نیروی خود تذکر می‌دهند که این حرف را باید در سال 92 بزند تا معلوم شود که همچنان بیکاری دو سال دیگر ریشه کن می‌شود، نه در سال جاری که 3 سال با سال 94 فاصله دارد. حالا به نظر می‌آید تا حرف مردها دو تا نشده است، واجب است که مقام بالاتری توضیح دهد که در جمع و تفریق، کمی اشتباه رخ داده و این سخن چندان معتبر نیست!... لطفا تا دیر نشده دست به کار شوید!

جهان ترسیده از ایران، بازار در انتظار

"حمله سایبری ایران برای آمریکا ویرانگر خواهد بود" به نقل از منابع غربی تیتر اول کیهان است، اعتماد از "چرخش بزرگ" سیاست های آمریکا و غرب با برنامه هسته ای ایران خبر داده، "روز طلائی خلیج فارس" عنوان اصلی قدس است و "مذاکره در وین، شکست ارز در بازار" در صدر اخبار جهان صنعت آمده است.

تیتر اصلی صفحه اول قدس

مردم سالاری در سرمقاله خود نوشته باید به زیرساخت‌های بلوغ سیاسی مردم، توجه و کمک شود تا صحیح برگزینند و به موقع عمل کنند و به جای تعقل، احساسات برآنان غلبه نکند. مردم نجیب ایران هم امروز به این نکته ظریف رسیده اند که مدیریت‌های ناکارآمد چه هزینه های سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند. 5- راز مدیریت‌های کارآمد، در انتخاب تیم مشاوره کارشناس، آینده نگر، نظریه یاب و معتقد به عقل جمعی نهفته است.

این مقاله با اشاره به سیاست های خارجی کشور نوشته هیچ عقل سلیم و بی‌غرض و مرضی، منکر حقوق ما نیست اما با توجه به مسائل جهانی و شرایط منطقه‌ای و فضای حاکم بر جامعه ما باید به مصالحی توجه شود تا به ناحق، اجماع جهانی و منطقه‌ای علیه ما شکل نگیرد و بر حقوق مسلم ما خدشه ای وارد نشود و کشورهایی علیه ما سخن نگویند که نه در حد آنهاست و نه درک حقوقی و قابلیت آن را دارند.

در پایان سرمقاله مردم سالاری آمده گر ما با تدبیر، به تعامل با کشورهای بزرگ همت کنیم و بر اساس حکمت و مصلحت و حفظ منزلت و منافع ملی، گامی به جلو برداریم کوچک های بی ریشه در مقابل حقوق مسلم ما قدعلم نمی‌کنند و مدعی ما نمی شوند در غیر این صورت ، حشرات جای شاخدارها به بارگاه سلیمان خواهند رفت! گزینش دوستان قدرتمند که خوی استعماری خود را در مقابل ما به کار نگیرند و با ما برابر بنشینند ما را از مزاحمت‌های گاه و بیگاه در امان نگه می‌دارد و به احقاق حقمان کمک خواهد کرد.

سونامی طلاق

جام جم در تیتر اول خود خبر داده "بدهکاران تنگدست مهریه به زندان نمی روند" و عباس عبدی در مقاله ای در اعتماد از آمار طلاق در کشور به عنوان سونامی یاد کرده که در آن آمده: به ‌ نظر می‌رسد روند رشد تعداد طلاق را نمی‌توان متوقف كرد، و گمان می‌كنم تا چند سال بعد در تهران از هر دو ازدواج یكی به طلاق منجر خواهد شد. این روند ناشی از تغییراتی است كه در ذهنیت زن و مرد نسبت به خود و نسبت به زندگی شكل می‌گیرد و این تغییرات نیز ناشی از تحولات اقتصادی و اجتماعی است و جامعه را از پذیرش آن گریزی نیست.

نویسنده این مقاله ضمن مخالفت با وضع قوانین سفت و سخت برای جلوگیری از طلاق نوشته فقدان خدمات حمایتی و مشاوره‌یی برای زوج‌های طلاق‌گرفته و به‌ویژه برای زنان مطلقه و نیز قربانی شدن وضعیت آینده كودكان، و خسارت‌های روحی و روانی و عاطفی كه به آنان وارد می‌شود، از مهم‌ترین عوارض این سونامی است. آمار مراجع رسمی نشان می‌دهد كه بیشترین طلاق‌ها مربوط به زنان 20 تا 24 ساله است و هنگامی كه این تعداد زنان در این سن و سال مطلقه شوند، خواه‌ناخواه عوارض آن دامنگیر سایر خانواده‌ها نیز خواهد شد و چه بسا به تشدید بحران طلاق منجر شود.

در انتهای مقاله اعتماد آمده آنچه كه آینده وضعیت طلاق را برای جامعه ما تبدیل به سونامی خطرناكی می‌كند، نحوه مواجهه ما با آن است. افزایش طلاق در همه جوامع رو به توسعه دیده ‌شده و یك واقعیت اجتماعی است، و گریز چندانی از آن نیست، ولی آن جوامع با پذیرش این واقعیت سعی كرده‌اند از طریق مطالعات لازم، علل و عوامل موثر بر وقوع و نیز مشكلات بعدی آن را شناسایی كرده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب ابعاد خسارت آن را كنترل كنند.

پاداش صد میلیونی

روزنامه خراسان در تیتر اول خود خبر از افشای پاداش صد میلیون تومانی به مدیرعامل مخابرات داده و در سرمقاله خود نوشته این خبر حالا منتشر شده است ولی آیا رسانه ها و مردم حق ندارند سوال کنند که از این دست پاداش های چند ده میلیونی مدیران و هیئت مدیره های چند شرکت دولتی و غیردولتی و خصوصی و شبه خصوصی بهره مند می شوند. بله این درست که شرکت هایی که صد در صد خصوصی هستند و با سرمایه های شخصی باید مدیران و کارمندان و کارگران خود را برای ارتقای بهره وری، افزایش کمیت و کیفیت کالا و خدمات، افزایش رضایت مردم و بالا بردن درآمد شرکت و ارتقاء روحیه سازمانی تشویق کنند و پاداش های مناسب نیز بدهند. اما واقعا شرکت مخابرات جزو این دسته از شرکت های غیرانحصاری و... محسوب می شود .

شهر و دود، کارتون فیروزه مظفری، اعتماد

در ادامه این مقاله پرسیده شده آیا در وضعیتی که آمار بی کاری در کشور تلخ و آزار دهنده شده است و حداقل دست مزدهای کارگری و حقوق های کارمندی حتی برای کارهای بسیار سخت و حساس و در جاهای بسیار خطرناک و دورافتاده کفاف اجاره خانه و تأمین حداقل مایحتاج اولیه یک زندگی ساده و به قولی بخور و نمیر را نمی دهد آیا رویه شدن چنین پاداش هایی با موازین انصاف و عدالت و قسط همخوانی دارد؟

خراسان در نهایت پرسیده مگر برخی مسئولان خبر ندارند که وضعیت اجاره خانه ها، گرانی کالاهای اساسی و... بدانجا رسیده است که برخی از افراد همین جامعه اگر یارانه ها سر موقع به حساب هایشان واریز نشود قادر به اداره امور عادی زندگی خود نیستند؟

آموزگار و دلتنگی‌هایش

شیرزاد عبداللهی همزمان با روز معلم در مقاله ای در اعتماد وضعیت یک اتاق معلمان را در مدرسه ای تجسم کرده که می خواهند هدیه روز معلم بخرند اما مدیر می گوید: «بروم میدان شوش ببینم با این قیمت‌ها چه خاكی به سرم می‌كنم!» نماینده معلمان می‌گوید: «واقعا با 50 هزار تومان چه هدیه‌یی می‌شود خرید؟» رو می‌كنم به آقای مجد و با لحنی شوخ می‌گویم: «برای روز معلم غزلی، قصیده‌یی، چیزی آماده كرده‌یی؟»

در توصیف این کارشناس مسائل آموزش و پرورش معلم ادبیات زیر لب زمزمه می‌كند: «ابرهای همه عالم شب و روز در دلم می‌گریند.» می‌گویم: «نا‌سلامتی روز معلم است و تو انگار كشتی‌هایت را دزدان دریایی خلیج عدن به غارت برده‌اند!» دوباره با‌ همان صدای غمزده‌اش می‌خواند: «من آن كالام را دریا فروبرده / گله‌ام را گرگ‌ها خورده/ من آن آواره این دشت بی‌فرسنگ/... »

و خلاصه این شرح دلتنگ این که: دبیر ریاضی كه اصلا میانه‌یی با شعر و شاعری ندارد و مغزش پر از عدد و رقم است هم این روز‌ها دلش گرفته و سگرمه‌هایش توی هم رفته و می‌گوید: «روز معلم، مسافربر، دستفروش!» همه این جمله بی‌سروته را خوب می‌فهمند. این روز‌ها پاتوق آبدارخانه دومتری مدرسه است. همنشینی كتری‌های غول‌پیكر آب‌جوش! ته آبدارخانه كنار پنجره می‌ایستد و دود سیگارش را فوت می‌كند توی حیاط.

ما گفتیم ده نمکی گفت

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد قصه ای ساخته: مسعود ده‌نمكی موتور 1000 را سر كوچه پارك كرد و به شریفی‌نیا گفت بایستد سر كوچه موتور را بپاید، بعد سر راه از بقالی یك دوربین هندی‌كم خرید و آمد روی كاناپه دراز كشید و به نقل از خبرگزاری‌ها گفت: «من به حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها اعتراض دارم.»ما گفتیم: «می‌فهمم. می‌فهمم...»

ده‌نمكی كماكان گفت: «به جای گشت ارشاد، برویم یقه افراد و متولیانی را بگیریم كه جوانان را این گونه تربیت كردند.» ما گفتیم: «خب خیال‌مان راحت شد این یقه گرفتن از سر شما نیفتاده و هنوز معتقدی یقه‌گیری كاربردی‌تر از فیلمسازی است.» ده‌نمكی گفت: «چه خوب من رو درك كردی! از شریفی‌نیا هم بهتر.»

و سرانجام طنز اعتماد این که: ده‌نمكی باز هم گفت: «هاشمی و احمدی‌نژاد در جلسه اخیر مجمع رفتند كنار هم نشستند بعد سینماگران حاضر نیستند بیایند كنار هم و مشكلات‌شان را حل كنند.»

ما گفتیم: «شما و هاشمی و احمدی‌نژاد را كجا می‌برند؟»در این لحظه شریفی‌نیا از پنجره داد زد: «آقا مسعود... آقا مسعود... حوصله‌م سر رفت... من برم با موتورت یه دور بزنم بیام؟»

کارتون روز

ارزانی خودرو، کارتون حسن کریم زاده، شرق





:: برچسب‌ها: طبیعت , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: