عالی ترین سطح روابط فرهنگی را با جمهوری اسلامی ایران برقرار می كنیم
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس ، مبروك در این دیدار فرهنگ را پایه و اساس توسعه روابط ملت ها و دولت ها دانست و یاد آور شد: فرهنگ زیر بنای توسعه سیاسی و اقتصادی یك كشور است.

وی، اظهار داشت: اشتراكات فرهنگ و تمدن ایران و تونس زمینه های مناسبی را برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه فراهم كرده است.

وزیر فرهنگ تونس همچنین با اعلام آمادگی برای سفر به ایران جهت امضای توافقنامه همكاری علمی، فرهنگی و آموزشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان نیز برای شركت در نمایشگاه بین المللی كتاب و همچنین جشنواره بین المللی فرهنگ اسلامی در استان 'قیروان' تونس در ماه مبارك رمضان دعوت نمود.

وی، اظهار داشت ، تجربه ممتاز انقلاب اسلامی ایران در حوزه فرهنگ ، هنر و سینما جاذبه های فراوانی را ایجاد كرده است كه ملت تونس مشتاقانه از آنها استقبال می كند.

وزیر فرهنگ تونس در ادامه از اعلام آمادگی رایزن فرهنگی كشورمان برای برگزاری كارگاه های آموزشی سینما و هنر از سوی متخصصان ایرانی در تونس استقبال كرد و این كارگاه را زمینه مناسبی برای ایجاد تحول سینمای در كشورش عنوان نمود.

' پیمان جبلی' سفیر ایران در تونس نیز در این دیدار در سخنانی آمادگی كشورمان را برای برگزاری هفته فرهنگی تونس در ایران اعلام كرد.

در این دیدار كه برای ابلاغ دعوت ' سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیر تونسی برای شركت در مراسم ویژه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، 'صادق رمضانی گل افزانی' رایزن فرهنگی كشورمان نیز حضور داشت.

خاورم ** 1200** 1506





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: