كنفرانس وحدت اسلامی مهمترین منبر برای اتحاد مسلمانان است
نوشته شده توسط : breketid

'عثمان جاه' روز جمعه در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: از ویژگی های این كنفرانس آن است كه امت اسلامی از نژادها و مذاهب مختلف را در یك مكان برای بررسی زمینه های اتحاد و یكپارچگی هر چه بیشتر امت اسلامی گردهم می آورد.

وی یكی از ثمرات ونتایج این كنفرانس را تاسیس موسسات و مراكز مختلف در جهان اسلام به منظور ترویج تقریب بین مذاهب عنوان كرد و ادامه داد: كنفرانس وحدت اسلامی در حقیقت مسلمانان را نسبت به خطری كه اختلاف بین مذاهب اسلامی را تهدید می كند، هشدار می دهد.

این متفكر گامبیایی توضیح داد: كنفرانس وحدت اسلامی از یك سو می تواند ضمن تقویت راه های وحدت اسلامی مامنی برای تحكیم دوستی بین مسلمانان باشد و از سوی دیگر تهدیدی برای معاندان و دشمنان جهان اسلام خواهد بود.

وی با بیان اینكه بزرگترین اختلاف شایع در بین مسلمانان اختلاف شیعه و سنی است، ادامه داد: در اصل عقیده اسلامی مسلمانان هچ گونه اختلافی با یكدیگر ندارند و این شبهات و اختلافات پس از آنكه دشمنان از چیره شدن بر روش زندگی و دین مسلمانان عاجز شدند به وجود آمده است.

این اندیشمند گامبیایی ادامه داد: دشمنان در ادامه توطئه های خود علیه مسلمانان به سلاح سرد كه همانا 'تفرقه بیانداز و حكومت كن' است روی آوردند و از همان زمان اختلاف بین شیعه و سنی در اذهان ساده اندیشان رشد یافت.

عثمان جاه با بیان اینكه نتیجه كار آنانكه به دعوت خداوند متعال مبنی بر وحدت و یكپارچگی پاسخ دادند و به توحید روی آوردند، دوستی و مودت است، یادآورشد: دوستی بین مسلمانان اساس وحدت اسلامی و بر پایه وحدت كلمه و توحید استوار است.

بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه از 19 بهمن ماه با حضور اندیشمندان و متفكران 50 كشور جهان در هتل آزادی تهران آغاز به كار كرده شامگاه امروز – 21 بهمن ماه – پایان می یابد.

فراهنگ **1883





:: برچسب‌ها: جدید , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: