پایان نفوذ بیگانگان با ارزش ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود
نوشته شده توسط : breketid

'علی اصغر شعردوست' جمعه شب در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران كه با حضور وزیر امور خارجه تاجیكستان در شهر دوشنبه برگزار شد، افزود: بدنبال پیروزی انقلاب اسلامی ، ملت ما با عزم و اراده آهنین خود توانست روز به روز عقب ماندگی های گذشته را جبران كرده و با وجود تحمل انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی و جنگ تحمیلی هشت ساله، قله های علم و فناوری را فتح كند.

وی خطاب به سفرا و روسای نمایندگی های سازمان های بین المللی، اندیشمندان و فرهیختگان تاجیك، گفت: جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و جهش علمی و فناوری و كسب رتبه های جهانی در تولید علم و فناوری در صنایع مختلف نظیر هوا فضا، پزشكی و دارویی، نانوتكنولوژی، دفاعی و نظامی و نیز فناوری هسته ای از جمله دستاوردهای احیا شده مردم ایران پس از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان آنكه تهدید و تحریم ملت بزرگی مانند ایران در طول 33 سال گذشته كارساز نبوده، گفت: این تهدیدها و محدودیت ها از این پس نیز تاثیری بر عزم راسخ ملت ما برای توسعه و پیشرفت نخواهد داشت.

سفیر ایران ، تحریم ها را سكوی جهش جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف عنوان و تاكید كرد: رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی امروز ایران و ظرفیت های عظیم آن بمنظور همكاری و سرمایه گذاری برای هر كشوری وسوسه انگیز است.

سفیر ایران یكی از دغدغه های جدی دولت و ملت ایران طی سال های اخیر را دستیابی و بهره مندی علمی از فناوری های نوین از جمله انرژی هسته ای دانست و گفت: با توجه به پایان پذیری سوخت های فسیلی و كاربردهای فراوان فناوری هسته ای در بخش های مختلف علمی، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای همه كشورها ضروری و به حق است.

شعردوست نگرانی غربی ها درباره تولید سلاح هسته ای توسط ایران را بی مورد دانست و گفت: در ایران كسی به تولید چنین سلاح مخربی فكر نمی كند زیرا ما خود یكی از امضا كنندگان پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای هستیم و تمام برنامه های هسته ای خود را تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می دهیم.

1592

آساق**1558





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: