مراسم گرامیداشت دهه مبارك فجر در باتومی گرجستان برگزار شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در این مراسم 'روبرت چخائیدزه' شهردار باتومی، جمعی از وزرا، نمایندگان مجلس و سایرمقامات عالی رتبه جمهوری خود مختار آجارا و عده زیادی از ایرانیان مقیم گرجستان، حضور داشتند.

سركنسول ایران در باتومی با تبریك ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص)، امام جعفر صادق (ع) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: پس از گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب ، امروز شاهد دستاوردهای علمی و صنعتی زیادی در كشورمان هستیم.

'احمد رضا ارزجانی' تصریح كرد: مهم ترین دستاورد دیگر انقلاب اسلامی ایران استقلال سیاسی كشورمان بود و به تدریج با پیشرفتهای علمی و اقتصادی ، امروز زمینه های بالندگی مردم ایران در سطح جهان و منطقه فراهم شده است.

وی یادآورشد: علیرغم كارشكنی ها و تحریم های غرب ، جمهوری اسلامی ایران توانست با استفاده از فرصت های پیش آمده به فناوری های جدیدی دست پیدا كند و دانشمندان ایرانی موفق شدند از انرژی هسته ای به صورت صلح آمیزی استفاده كنند.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی با بیان اینكه پیامبران الهی با توجه به رسالت انبیایی خود همواره به دنبال صلح و دوستی در جهان بودند، گفت: به منظور ایجاد نظامی عادلانه مبتنی بر صلح ، دوستی و امنیت در جهان همه دولت ها باید مشاركت فعالانه ای داشته باشند.

ارزجانی بر استقرار صلح و امنیت در جهان تاكید كرد و گفت: استقرار صلح، دوستی و رفاه اجتماعی در جهان ، نیازمند تلاش همگانی و احترام متقابل ملتها به یكدیگر است.

'لوان وارشالومیدزه 'رییس حكومت خودمختار جمهوری آجارا نیزدر این مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و مردم ایران تبریك گفت و افزود: روابط ایران و گرجستان در دو سال اخیر وارد مرحله جدیدی شده و افتتاح سركنسولگری ایران در شهر باتومی ، مناسبات دو كشور را بیش از پیش تقویت خواهد كرد.

وی، افزایش سفر گردشگران ایرانی به گرجستان و جمهوری خود مختار آجارا را مثبت ارزیابی كرد و گفت: دو كشور تلاش می كنند مناسبات خود را در بخش های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش دهند.

گفتنی است مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در هتل شرایتون باتومی گرجستان با تلاوت قرآن كریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سپس فیلمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی، پزشكی ، صنعتی ، اقتصادی و فرهنگی كشورمان به نمایش درآمد.

خاورم/1108/ 3404





:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: