حفاری و تكمیل 32 حلقه چاه نفت و گاز در دو ماه اخیر
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'مهران مكوندی' اظهار كرد: از این تعداد 20 حلقه چاه توسعه ای و 12 حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: از شمار این چاه ها، 12 حلقه چاه توسعه ای و هفت حلقه تعمیری در گستره فعالیت شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، چهار حلقه توسعه ای در شركت نفت مناطق مركزی، چهار حلقه تعمیری در شركت نفت فلات قاره و چهار حلقه چاه توسعه ای و یك حلقه تعمیری در قالب پروژه های در دست اجرای این شركت حفاری و مراحل تكمیل آن انجام شد.

مكوندی با اشاره به رشد افزون بر 60 درصدی حفاری شمار چاه ها گفت: شمار چاه های حفاری شده در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 12 حلقه بیشتر است.

وی، متراژ حفاری از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت را 75 هزار و 242 متر عنوان و اضافه كرد: در این مدت حفاری پنج حلقه چاه 174 روز زودتر از برنامه كارفرماها به اتمام رسید كه از نظر شتاب بخشی در تولیدی كردن چاه ها و سود و صرفه اقتصادی برای كشور قابل توجه است.

وی افزایش شمار دستگاه های حفاری، استانداردسازی فعالیت ها، توجه به آموزش نیروی انسانی، استفاده از فناوری های نو و رعایت اصول ایمنی را از عوامل اثرگذار در شتاب بخشیدن به عملیات حفاری و ارائه كار با كیفیت بالا برشمرد.

شركت ملی حفاری ایران یكی از شركت های بالادستی تابع شركت ملی نفت ایران است كه هم اكنون با بهره گیری از افزون بر 70 دستگاه حفاری بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشكی و دریایی 10 استان كشور در مركز، شمال شرق، غرب و جنوب غرب و آب های خلیج فارس به عهده دارد.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: پاریس , دریا , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: