سفر رهبر جنبش جدایی طلبان الجزایر به فلسطین اشغالی
نوشته شده توسط : breketid

این گزارش می افزاید، سفر 'فرحات مهنی' رهبر جنبش جدایی طلبان الجزایر به فلسطین اشغالی و درخواست برای استقلال منطقه قبایلی در كشورش انبوهی از انتقادات را متوجه وی كرد.

این درحالی است كه مهنی آمازیغی الاصل، در گذشته نیز بارها خواستار گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در الجزایر شده بود.

وی كه رهبری جنبش برای استقلال قبایل كه مقر آن در پاریس می باشد را برعهده دارد، در دیدار با معاون رییس 'كنیست' مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی خواستار حمایت نمایندگان از آنان شد.

وی در گفت و گو با رسانه های جمعی رژیم صهیونیستی و الجزایری گفت كه سفرش به تل آویو در رابطه با ایجاد روابط قوی با همه به خصوص اسراییل كه عضوی از سازمان ملل حساب می شود، بوده است.

مهنی در سفر چهار روزه به فلسطین اشغالی تاكید كرد كه مردم قبایل حامی وی خواهند بود و او از هیچ واكنشی (در خصوص سفر به تل آویو) هراس ندارد.

احزاب الجزایر در واكنش به این سفر در فضای بحرانی كشورهای عربی، آن را محكوم كرده و این اقدام را تلاش برای بی ثبات كردن كشور خواندند.

'قاسی عیسی' مسوول امور ارتباطات حزب جبهه آزادی ملی در این باره گفت كه این اقدام از سوی یك فرد و یا گروهی كوچك كه هیچ پایگاهی نه در منطقه قبایل و نه بین قبایلی كه بخشی جدا نشدنی از مردم الجزایر هستند، لزومی نداشت. وی سفر فرحات مهنی را رفتاری غیر مسوولانه خواند.

از سوی دیگر عبدالله جاب الله رییس جبهه عدالت و توسعه اقدام فرحات مهنی را محكوم كرد و گفت كه قصد وی از این سفر از بین بردن یكپارچگی كشور است.

'محمد حدیبی' سخنگوی جنبش نهضت اسلامی با درخواست از مقامات الجزایری برای لغو تابعیت مهنی گفت كه وی خطری برای وحدت و یكپارچگی الجزایر به شمار می رود.

فرحات مهنی 51 ساله كه رهبری جنبش جدایی طلبان منطقه قبایل به پایتختی 'تیزی وزو' را برعهده دارد، نظام الجزایر را به ارتكاب جنایاتی علیه كسانی كه وی آنان را مردم قبایل می خواند، متهم كرده است.

این گزارش می افزاید، با این حال مواضع وی تایید لازم را از سوی سیاستمداران و مردم در منطقه قبایل به دست نیاورده و دو حزب قوی یعنی 'جبهه نیروهای سوسیالیست' به رهبری 'حسین آیت احمد' كه در تبعید در سوییس به سر می برد و جمعیت 'برای فرهنگ و دموكراسی' كه رهبری آن را 'سعید سعدی' برعهده دارد، با وی مخالفند.

'شافع بوعیش' سخنگوی جبهه نیروهای سوسیالیست در گذشته به العربیه نت گفته بود كه انگیزه مشاركت حزبش در انتخابات پارلمانی اخیر در الجزایر جلوگیری از تقسیم كشور و مقابله با جدایی طلبان در منطقه بوده است.

نشریه الجزایری 'النهار الجدید' نیز با انتشار اطلاعاتی مبنی بر آنكه فرحات مهنی حداقل دو بار دیگر نیز به فلسطین اشغالی سفر كرده، به چاپ رساند و نوشت كه وی در سال 2009 دو بار از فرانسه با شركت هواپیمایی 'العال' و با نام مستعار 'كری لویس' به تل آویو سفر كرده است.

النهار الجدید به نقل از 'خاویت ماریزا' مسوول امور سیاسی در سفارت رژیم صهیونیستی در پاریس می افزاید، فرحات مهنی از توجه دولتمردان اسراییلی برای تحمیل حق جدایی طلبی مردم قبایل در الجزایر كه از اقلیت های آمازیغی در كشورهای مغرب و لیبی حمایت می كنند، برخوردار است و این درحالی است كه آمریكا نیز به فعالیت های جنبش 'الماك' (جنبش قبایلی موسوم به الماك) چشم دوخته و آن را به رسمیت شناخته است.

درهمین حال زهره شاروت وابسته نظامی سفارت اسراییل در بخارست پایتخت رومانی در تماس تلفنی با نشریه النهار الجدید گفت كه مهنی كمك مالی فراوانی از جمعیت یهودیان آمریكا دریافت كرده است.

العربیه در پایان این گزارش افزود 'هنری برنار لیوی' فیلسوف فرانسوی در سخنانی كه به نقل از وی بیان شده و او نه آن را تكذیب و نه تایید كرده، گفته است 'دور بعدی نوبت الجزایر خواهد بود'.

مترجمام**1408**1423





:: برچسب‌ها: قدیمی , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: