هشدار سازمان بین‌المللی کار نسبت به افزایش بیکاری جوانان
نوشته شده توسط : breketid
بیکاری در میان جوانان

تصویری که سازمان بین‌المللی کار از وضعیت کار جوانان در جهان ارائه داده، بدبینانه است

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید نزدیک به سیزده درصد جوانان در سراسر دنیا بیکار هستند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهبود این وضعیت در حداقل چهار سال آتی دیده نمی‌شود.

این نهاد بین‌المللی خود خاطرنشان کرده که شمار زیادی از نیروی کار متخصص جوان مجبور شده‌اند تا به صورت نیمه وقت و یا در مشاغلی نا مرتبط با رشته تخصصی خود کار کنند.

سازمان بین‌المللی کار هشدار می‌دهد که نزدیک به شش میلیون نفر از این خیل بیکاران چنان سرخورده شده‌اند که دیگر در پی یافتن کار نیستند.

این سازمان از دولت‌ها خواسته است تا ایجاد شغل را در اولویت قرار دهند و برای این منظور، برنامه‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی و سایر اقدامات لازم برای تشویق کارفرمایان بخش خصوصی به استخدام جوانان را به اجرا بگذارند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که از سال ۲۰۰۷ به این سو شمار جوانان بدون کار چهار میلیون نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر، تقریبا سیزده درصد از جمعیت در گروه سنی 15 تا 24 ساله یعنی نزدیک به ۷۵ میلیون نفر، بیکار هستند.

این گزارش می‌گوید در اتحادیه اروپا، از هر پنج جوان، یک نفر همچنان جویای کار است.

به دنبال ناآرامی‌های شمال آفریقا، نزدیک به ۲۷.۹ درصد جوانان در این منطقه بدون کار هستند که نسبت به سال ۲۰۱۰ پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش، میزان بیکاری جوانان در خاورمیانه نزدیک به ۲۶.۵ درصد عنوان شده است.

گزارش سازمان بین‌المللی کار خاطرنشان می‌کند که حتی در آسیای شرقی که پویاترین منطقه اقتصادی به شمار می‌رود، میزان بیکاری برای جوانان در مقایسه با گروه های دیگر سنی، ۲.۸ درصد بالاتر است.

تصویری که سازمان بین‌المللی کار از وضعیت کار جوانان ارائه داده، بدبینانه است.

"گزارش سازمان بین‌المللی کار می‌گوید که جوانان به دلیل عدم استفاده از تخصص و مهارت‌های خود، در حال از دست دادن این تخصص‌ها هستند و اگر در آینده نزدیک بازار کار بهبود نیابد، این افراد نه تنها بدون کار خواهند بود، بلکه به خاطر از دست دادن تخصص خود، قابل استخدام هم نخواهند بود"

بسیاری از جوانان به دلیل آن که نمی‌توانند کاری پیدا کنند، مدت زمان بیشتری را در مراکز عالی آموزشی سپری می‌کنند.

گروه زیادی از آنها به دلیل آن که نمی‌توانند کار مرتبطی با تخصص خود پیدا کنند، مجبور می‌شوند به صورت نیمه وقت در کارهایی غیر مرتبط با تخصص خود کار کنند.

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید بیش از شش میلیون جوان در سراسر دنیا، آن قدر سر خورده شده‌اند که دیگر دنبال کار نمی‌گردند و چنین وضعیتی باعث شده است تا به طور فزاینده خود را جدا از جامعه احساس کنند.

این گزارش می‌گوید که این جوانان به دلیل عدم استفاده از تخصص و مهارت‌های خود، در حال از دست دادن این تخصص‌ها هستند و اگر در آینده نزدیک بازار کار بهبود نیابد، این افراد نه تنها بدون کار خواهند ماند، بلکه به خاطر از دست دادن تخصصی که کسب کرده اند، قابل استخدام هم نخواهند بود.

خوزه مانوئل سالازار، مدیر بخش اشتغال سازمان بین‌المللی کار می‌گوید: "تنها در صورتی می‌توان بر بحران بیکاری جوانان غلبه کرد که ایجاد شغل برای جوانان به اولویت سیاستگذاری‌ها تبدیل شود و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به نحو قابل چشمگیری افزایش پیدا کند."





:: برچسب‌ها: دریا , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: