وزیر توسعه تركیه: مناسبات تهران-آنكارا باید به سرعت گسترش یابد
نوشته شده توسط : breketid

'جودت ییلماز' كه در راس یك هیات عالی اقتصادی تركیه به تهران سفر كرده است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری سفر اخیر 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه به تهران در اوایل فروردین ماه سال جاری گفت: در جریان مذاكرات اردوغان با محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ایران اهداف بسیار بلندی در جهت گسترش سطح همكارهای تجاری و اقتصادی تعیین شد.

ییلماز گفت: اكنون زمان آن است تا گام های عملی و موثر برای تحقق اهداف بلند تعیین شده برای گسترش همكاری های فی مابین برداشته شود و بهتر است این اهداف و توافقات در كوتاه ترین زمان ممكن عملیاتی و محقق شود.

وزیر توسعه تركیه با بیان اینكه كشورش و ایران در مجموع بیش از 150 میلیون جمعیت را در خود جای داده اند و هر دو از قدرت های برتر منطقه به شمار می روند، گفت: بدیهی است كه گسترش همكاری های ایران و تركیه علاوه بر نفع رساندن به دولت ها و ملت های دو كشور، تاثیرات فراوان منطقه ای و حتی بین المللی به همراه خواهد داشت.

این مقام اقتصادی دولت تركیه با بیان اینكه سطح روابط كنونی دو كشور در مقایسه با گذشته خیلی خوب است گفت: به هرحال این رقم در مقایسه با واقعیات و ظرفیت های امروز دو كشور بسیار ناچیز است و باید ارتقا یابد.

جودت ییلماز روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران را روابطی عمیق و مبتنی بر تاریخ و مشتركات دو كشور و دو ملت دانست و گفت: هر دو كشور توانمندی ها و در عین حال نیازهایی دارند كه می توانند از توانمندی های یكدیگر برای رفع نیازهای خود بهره برده و از ظرفیت های مكمل به نحو شایسته استفاده كنند.

جودت ییلماز كه روز گذشته وارد تهران شد، در نخستین برنامه كاری خود با علی سعیدلو معاون امور بین الملل رییس جمهوری دیدار و گفت و گو كرد.

وزیر توسعه تركیه و نماینده ویژه دولت این كشور در امور ایران قرار در مدت اقامت سه روزه خود در تهران با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و علی نیكزاد وزیر راه و شهرسازی نیز دیدار و گفت و گو كند.

سیام / 1723 1418





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: