نوشته شده توسط : breketid

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، 'سید شمس الدین حسینی' در گفت وگوی ویژه خبری شبكه دو سیما ، افزود: همانند مرحله اول اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بهترین زمان برای اجرای فاز دوم در نظر گرفته می شود تا آسیبی به مردم و بخش های مختلف وارد نشود.

وی با بیان آنكه، دولت مصمم به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها است ، اظهارداشت: پیشنهاد دولت در تنظیم بودجه برای هدفمند كردن یارانه ها با آنچه كه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید متفاوت است و به همین دلیل مصوبه باید در ستاد هدفمند كردن یارانه ها با حضور رییس جمهور بررسی شود .

حسینی افزود: با بررسی های این ستاد چگونگی ، زمان و نحوه اجرا فاز دوم هدفمند كردن یارانه ها مشخص و تصمیم گیری های لازم انجام می شود.

وی با بیان آنكه ، قانون هدفمند كردن یارانه ها در كوتاه مدت اثرات خود را نمایان كرده است،گفت: اگر این قانون اجرایی نمی شد میزان مصرف روزانه بنزین 120 میلیون لیتر به ارزش 22میلیارد دلار بود در حالی كه هم اكنون میزان مصرف به 60میلیون لیتركاهش یافته است.

** برنامه های سال حمایت از تولید ملی،كار سرمایه ایرانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نام گذاری سال جاری گفت: نام گذاری سال های اخیر همواره معطوف به حوزه اقتصادی بوده و برای تحقق شعار سال جاری باید نظام منظم و منظومه ای ایجاد شود.

حسینی، در دستوركارقرارگرفتن الگوی مصرف و كار مضاعف برای افزایش بهره وری و تلاش جهاد گونه را برای تحقق اهداف اهداف سال جاری مورد تاكید قرار داد و گفت: دولت نیز باید با انجام تكالیف خود نظیر تنوع تامین مالی و رفع مشكلات دیوانسالاری اداری اقداماتی را انجام دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار نهادهای بین المللی معیار قدرت كه نشاندهنده رفاه است در ایران هزار میلیارد دلار است وبر همین اساس ایران توانسته رتبه 17 را در اقتصاد جهانی پس از كسب ، تثبیت كند.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاكید بر اهمیت كسب ثروت مشروع ، توجه به نیروی كار و سرمایه ، تصریح كرد: برای دستیابی به اهداف اقتصادی كشور بازار سرمایه در سال های اخیر عمق و وسعت یافته است.

حسینی ، تامین مالی از طریق بازار سرمایه ، جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق بازار سرمایه ، تسهیل امور گمركی و امور مالیاتی را از راهكار های وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق شعار سال جاری اعلام كرد .

** بحران جهانی

وی در خصوص بحران جهانی نیز گفت: مشكلات بحران اقتصادی كه از سال 2008 میلادی آغاز شده هنوز پا برجا است به نحوی كه رشد های اقتصادی در اروپا منفی و نرخ های بیكاری رشد یافته است.

حسینی، بهره گیری نامناسب از ابزار های مشتقه و ثروت های بی پایه را دارای حباب است را از مشكلات اقتصاد جهانی دانست و افزود: تمركز بیش از حد در اقتصادها منجر به افزایش مخاطرات اقتصادی می شود.

وی با انتقاد از نقش بانك جهانی و صندوق بین المللی پول گفت:درنهادهای مدیریتی اقتصاد جهان چون بانك جهانی و صندوق بین المللی باید تجدید نظر صورت گیرد.

** ارز

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به دغدغه برخی از تولید كنندگان پس از اختلالات ارزی گفت: با اقدامات انجام شده شاهد ثبات نسبی بر بازار ارز هستیم ضمن آنكه بر اساس سیاست دولت و بانك مركزی نرخ ارز كه هم اكنون حدود 1650 است با مكانیزم عرضه و تقاضا باید كاهش یابد.

وی گفت: برای بهبود وضعیت تخصیص ارز همكاری میان بانك مركزی ، گمرك و سازمان توسعه تجارت ایجاد شده تا ارز پس از ثبت سفارش به مواد اولیه ضروری تخصیص یابد.

وی ، حجم واردات كشور در سال گذشته را 62 میلیارد دلار اعلام كرد وگفت: از این رقم 88 درصد مربوط به واردات مواد اولیه ، واسطه ای و سرمایه ای بوده است و اولویت واردات در بخش های مختلف متفاوت بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز بانك مركزی 24میلیارددلار ارز را با نرخ هزار و 226 تومان برای واردات مواد اولیه اختصاص می دهد و البته سال گذشته نیز واردات این مواد انجام شده بود اما دغدغه ای برای تامین ارز آنها نبود.

وی با تاكید بر نقش نهادهای نظارتی برای رفع اخلال ها در اقتصاد كشور ،گفت: البته نظارت نباید منجر به دخالت شود ضمن آنكه باید از دستكاری در بازار نیز جلوگیری كرد تا افكار عمومی را تحت تاثیر قرار ندهد.

** بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاری

سخنگوی اقتصادی دولت با توصیه به سرمایه گذاری در بازار سرمایه ، گفت: این بازار بهترین بازدهی را دارد اما سرمایه گذاران باید زمان خرید و فروش مناسب را انتخاب و از اطلاعات حرفه ای ها و كارگزاری ها استفاده كنند.

وی تاكید كرد مردم به بازار هایی كه دارای سفته بازی است وارد نشوند تا با ضرر و زیان مواجه نشوند.

** اصلاح ساختار اقتصاد زمان بر است

حسینی با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: اقتصاد ایران دارای بخش های مختلفی است و اصلاح آن امری زمان بر است و در همین راستا توسعه فعالیت های غیر دولتی و خصوصی و همچنین رقابتی شدن فضای كسب وكار و توانمند سازی بخش غیر دولتی پیگری می شود.

** امهال بدهی بنگاه های تولیدی متضرر در سال 91 ادامه دارد

وی در خصوص امهال بدهی تولید كنندگان متضرر كه در سال گذشته بر اساس ماده 28 بودجه انجام شد، گفت: این امر در سال جاری نیز ادامه می یابد اما امهال تنها برای بنگاه های اقتصادی مولد كه بدون تقصیر با مشكلاتی مواجه شده اند، انجام می شود.

1592

اقتصام** 9141





:: برچسب‌ها: شهری , مرخصی , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: