نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، نرخ بیکاری استرالیا تا پایان سال 2012 میلادی به بیش از 5.4 درصد و در سال 2013 میلادی نیز به بیش از 5.7 درصد خواهد رسید که این رقم از سال 2009 میلادی بی سابقه است .

بر اساس این گزارش ، این سازمان در ادامه افزود ، افزایش ارزش دلار استرالیا در برابر سایر ارزهای بین المللی و افت صادرات تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت . این بالاترین نرخ بیکاری استرالیا از سپتامبر 2009 میلادی خواهد بود . نرخ بیکاری این کشور به طور میانگین در ده سال گذشته بیش از 5.2 درصد بوده است .

بر این اساس رشد و رونق بخش معدن استرالیا طی سالهای آینده ادامه خواهد یافت ولی نوسانات نرخ ارز تاثیر منفی زیادی بر سایر بخشهای اقتصادی استرالیا و بازار کار این کشور خواهد داشت . دولت استرالیا قصد دارد در سال مالی جاری با مازاد 45.5 میلیارد دلاری بودجه روبرو شود تا این مساله بانک مرکزی استرالیا را برای کاهش نرخ بهره بانکی آماده کند .

این گزارش افزود ، بانک مرکزی استرالیا در شش ماه گذشته نرخ بهره بانکی را با یک درصد کاهش به 3.75 درصد رسانده است . نرخ بیکاری استرالیا طی ماه گذشته به کمتر از 4.9 درصد کاهش یافته است که این پایین ترین رقم از آوریل 2011 میلادی است . نرخ تورم این کشور نیز در سه ماه نخست امسال به پایین ترین حد خود در 13 سال اخیر رسیده است . بر این اساس نرخ تورم استرالیا امسال به 1.8 درصد و سال آینده نیز به 2.8 درصد خواهد رسید .





:: برچسب‌ها: باغ وحش , بچه ها , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: