اسپانیا سال 2013 هم از رکود خارج نمی شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو طی سال 2013 میلادی نیز نمی تواند از رکود اقتصادی و بحران مالی نجات باید .

بر اساس این گزارش وضعیت نگران کننده سیستم بانکی و افزایش فشار بر بخش خصوصی اسپانیا تاثیر زیادی بر ادامه رکود اقتصادی در این کشور خواهد داشت . بر این اساس ، رشد اقتصادی اسپانیا امسال بیش از 1.6 درصد کاهش خواهد یافت و سال آینده نیز این کشور با افت 0.8 درصدی رشد اقتصادی روبرو خواهد شد .

این گزارش افزود ، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد رشد اقتصادی اسپانیا امسال 1.8 درصد کاهش خواهد یافت ولی سال آینده با رشد مثبت 0.1 درصدی روبرو خواهد شد . پس از انتشار گزارش اخیر دولت اسپانیا مبنی بر افزایش کسری بودجه در سال 2011 میلادی ، نرخ بهره استقراض در این کشور یک درصد افزایش یافت و به بیش از هفت درصد رسیده است . بر اساس آمارهای دولت اسپانیا کسری بودجه این کشور در سال 2011 میلادی به بیش از 8.9 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است . نرخ بیکاری اسپانیا تا پایان سه ماه نخست امسال به بیش از 24 درصد رسیده است که این رقم بالاترین رکورد در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته به شمار می رود . نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند .

بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی میزان هزینه های مصرفی بخش خصوصی اسپانیا طی سال آینده بیش از 1.8 درصد کاهش خواهد یافت و میزان مصرف دولت اسپانیا نیز با کاهش 4.5 درصدی روبرو می شود . نرخ بیکاری اسپانیا نیز تا پایان سال آینده به بیش از 25.3 درصد خواهد رسید . میزان بدهی های این کشور نیز امسال به بیش از 81.1 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید . این رقم سال آینده نیز به بیش از 84.1 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد . بدهی های اسپانیا سال گذشته به 68.5 درصد رسیده بود .





:: برچسب‌ها: جدید , موسیقی , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: