بانک‌جهانی نسبت به افزایش فشارهای تورمی در آسیا هشدار داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ، بانک جهانی از کشورهای نو ظهور و در حال توسعه آسیا خواسته است تا برای مقابله با فشارهای تورمی و افزایش نرخ تورم آماده باشند و در اجرای سیاستهای انبساطی پولی ، تجدید نظر کنند .

توصیه بانک جهانی در حالی است که کاهش رشد اقتصادی چین و ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو ، تاثیر منفی زیادی بر صادرات کشورهای آسیایی داشته است . رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست 2012 میلادی به شدت کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است .

بانک جهانی پیش بینی کرد رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه شرق آسیا به استثنای ژاپن و هند ، امسال به کمتر از 7.6 درصد خواهد رسید . این رقم در سال 2011 میلادی به بیش از 8.2 درصد رسیده است .

بر این اساس ، بانک جهانی افزود وابستگی بیش از حد آسیا به تقاضای صادراتی اروپا و چین ، آسیب پذیری این کشورها را در برابر کاهش رشد اقتصادی چین و اروپا به شدت افزایش داده است .

بر اساس این گزارش ، بسیاری از بانکهای مرکزی آسیایی امسال مجبور شدند برای تقویت رشد و رونق اقتصادی نرخ بهره بانکی خود را کاهش دهند . افزایش احتمال خروج یونان از منطقه یورو نیز فشار زیادی را بر کشورهای آسیایی و بازارهای مالی بین المللی وارد کرده است . سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز هشدار داد بحران مالی و بدهی منطقه یورو به شدت ثبات و رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند .

این گزارش افزود شاخص سهام آسیا طی ماه جاری میلادی با افت 10 درصدی روبرو شده است . کاهش رتبه اعتباری ژاپن از سوی موسسه رتبه بندی فیچ نیز به نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای بزرگ جهان دامن زده است . میزان بدهی های ژاپن به بیش از 200 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است که این بالاترین رکورد در بین کشورهای صنعتی است . رشد صادرات چین در ماه آوریل با کاهش روبرو شده و صادرات مالزی فیلیپین و تایلند نیز به شدت کاهش یافته است .

به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی رشد اقتصادی چین تا بیست سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت و این کشور دیگر قادر نیست به نرخ رشد اقتصادی ده درصدی دست یابد . بر این اساس رشد اقتصادی چین تا ده سال آینده به کمتر از 5 درصد در سال کاهش خواهد یافت .





:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: