هشدار تونس به رژیم سعودی/ بن علی را تحویل دهید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از سایت ' میدل ایست آنلاین'، ' نورالدین البحیری' خاطرنشان كرد كه بن علی با استفاده از حضور خود درعربستان سعودی به شبكه های قاچاق كمك می كند و ریاض باید او را تحویل تونس دهد.

وی افزود: بن علی با راه اندازی شبكه های مجازی و از طریق افراد خیالی از شبكه قاچاق اموال حمایت می كند و دلیل آن هم گردش مالی حساب های او در خارج از تونس است و البته او از كمك های شركای خارجی خود برخوردار است.

وزیر دادگستری تونس ، بن علی را یك خیانتكار خواند و به مقامات سعودی خاطرنشان كرد: فردی كه به ملت خود خیانت كند ممكن نیست به دیگران وفادار بماند.

البحیری همچنین گفت كه تونس بزودی اموال در اختیار خانواده بن علی و همسرش را از كشورهای دیگر از جمله سوییس و لبنان بازمی گرداند.

وی خاطرنشان كرد: موفق شدیم حساب های بانكی محرمانه ' لیلی طرابلسی' همسر بن علی به ارزش 45 میلیون دلار را در بانك های لبنان كشف كنیم و این پول ها بزودی به تونس بازگردانده می شود.

وزیر دادگستری تونس با بیان اینكه ارزش اموالی كه بن علی و خانواده اش به خارج از تونس منتقل كرده اند و در بانك های دیگر كشورها می باشد، میلیاردها دلار تخمین زده می شود، تصریح كرد: دستگاه قضایی سوییس به یك وكیل تونسی اجازه داده است تا حساب های محرمانه بانكی بن علی ، همسر و دامادهایش را بررسی كند و این برای اولین بار صورت می گیرد.

البحیری همچنین از تلاش های دولت تونس برای بازگرداندن بن علی و همسرش و دیگر نزدیكان فراری او از جمله ' بلحسن الطرابلسی' یكی از دامادهای او كه اكنون مقیم كانادا است، خبر داد.

بعداز پیروزی انقلاب مردم تونس در 14 ‍ژانویه 2011( 24 دی ماه 89) ، بن علی و همسرش به عربستان سعودی فرار كردند و تاكنون رژیم سعودی به درخواست دولت و مردم تونس برای تحویل دیكتاتور تونس پاسخ مثبتی نداده است.

خاورم ** 1324**1369





:: برچسب‌ها: سفید , هندوستان , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: