تركمنستان امكانات و تجهیزات ارتش خود را به روز می كند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا 'قربانقلی بردی محمد اف' كه در نشست شورای امنیت ملی این كشور سخن می گفت هدف از این اقدام را تقویت آمادگی كادر حرفه ای نظامی عنوان كرد و افزود: دولت برای اطمینان از سطح بالای آمادگی رزمی نیروهای مسلح خود، تدابیر متعددی اتخاذ كرده است.

خبرگزاری 'ترند'، به نقل از محمد اف گزارش داد: هرچند دكترین نظامی ما تنها جنبه دفاعی دارد اما این به معنای آن نیست كه از آخرین دستاوردها و فناوری های جدید صنعت نظامی دور بمانیم.

رییس جمهوری تركمنستان افزود كشورش به كشتی‏های گشتی نظامی برای حفاظت از امنیت مرزهای آبی و نیز مقابله با چالش و تهدیدات احتمالی همچون تروریسم، جرایم سازمان یافته دریایی و قاچاق مواد مخدر، نیازمند است.

وی با بیان اینكه تركمنستان هم‏ اكنون اقدامات گسترده‏ای در زمینه تجهیز نیروهای دریایی خود انجام داده است افزود كه نیروی دریایی این كشور با خریداری تجهیزات جدید نظامی، به سلاح‌های مدرن مجهز خواهد شد.

وی اضافه كرد: تربیت نیروهای متخصص نظامی دریایی از دیگر اقدامات دولت تركمنستان است و به همین منظور در سال 2010 میلادی دانشكده جدید نظامی دریایی وابسته به وزات دفاع تركمنستان تاسیس شد.

جمهوری تركمنستان با كشورهای افغانستان، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان و ازبكستان و همچنین از طریق دریای خزر با جمهوری آذربایجان هم مرز است.

در نشست شورای امنیت تركمنستان، وزیر دفاع، رییس خدمات مرزبانی و رییس گمرك این كشور گزارشی از اقدامات خود در زمینه به روزسازی تجهیزات، تقویت امكانات نظارتی و بازرسی ارایه كردند.

در این نشست همچنین طرح ایجاد گشت مرزی دریایی تحت عنوان'ارقداق'به رییس جمهوری تركمنستان ارائه شد.

دولت تركمنستان تا قبل از سال 2009 میلادی سالانه تنها 100 میلیون دلار به ارتش اختصاص می داد اما از آن سال این رقم افزون بر 250 میلیون دلار شده است.

هم اكنون یكصد هزار نفر اعم از سرباز و افسر در بخش های مختلف ارتش تركمنستان خدمت می كنند.

آساق.**ه.ص**1558**1740





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: