22 بهمن، روزی برای سقوط طاغوت ها
نوشته شده توسط : breketid

حضور چشمگیر بازرگانان و صاحبان صنایع در مراسم روز ملی ایران در شانگهای، برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دهلی نو ، گرامیداشت باشكوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت یونان، برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در باكو، حضور ماهاتیر محمد در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی ، حضور 'آمانو' در جشن روز ملی ایران در وین ، جشن پیروزی انقلاب اسلامی در آنكارا ، برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران در تایلند، جشن باشكوه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در اندونزی ، حضور دیپلمات های خارجی ایتالیا در جشن انقلاب ایران .

اینها بخشی از اخبار مرتبط با گرامیداشت روزی در تاریخ ایران است كه به سمبل آزادی خواهی و طاغوت ستیزی در میان انقلابیون جهان تبدیل شده است.

سال گذشته در چنین روزی حسنی مبارك رییس جمهور مادام العمر مخلوع مصر با مقاومت مردم آزاده و انقلابی این كشور از تختگاه فرعونی خود به زیر كشیده شد. امروز نیز در 11 فوریه(22 بهمن) مصر شاهد فراخوان برای اعتصابات گسترده با هدف پایان بخشیدن به سیطره نظامیان وابسته است.نكته ای كه بی بی سی هم نتوانست از آن چشم بپوشد. این شبكه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: فعالان در مصر در حال برنامه‌ریزی برای اعتصاب عمومی در روز شنبه، یازدهم فوریه (22 بهمن)، همزمان با سالگرد كناره‌گیری حسنی مبارك، رئیس جمهور سابق این كشور از قدرت، هستند.این اعتصاب در حمایت از درخواست‌ها برای انتقال فوری قدرت از شورای عالی نیروهای نظامی حاكم در مصر به غیرنظامیان انجام می‌شود.

در همین حال پایگاه خبری 'الجزیرة'، گزارش داد: جوانان انقلابی مصر، امروز سالروز سرنگونی 'حسنی مبارك' را روز اعتراض گسترده اعلام كردند.

دیروز(10 فوریه) نیز هزاران انقلابی با برگزاری تظاهرات خواستار باز شدن روند ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز شنبه شدند. این در حالی است كه دولت 10 مارس آینده را زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام كرده بود.

الاهرام نیز اعلام كرد دانشجویان 36 دانشگاه مصر از جمله دانشگاه قاهره، عین شمس، الاسكندریه، المنصورة و نیز دانشگاه آمریكایی، آلمانی و فرانسوی برای مشاركت در این اعتصاب اعلام آمادگی كردند. همچنین جنبش 6 آوریل و ائتلاف جوانان انقلابی از حضور در این اعتراضات سراسری در كشور استقبال كرده‌اند.

همزمان با این اقدام روزنامه الدستور مصر در گزارشی به نقل از سازمان عفو بین الملل نوشت: هزاران تن از فعالان حقوق بشر در 16 كشور جهان در حمایت از انقلاب مردم مصر در روز 11 فوریه مصادف با سالروز سرنگونی حسنی مبارك تظاهرات خواهند كرد.

بنا بر گزارش ها این تظاهرات قرار است در اتریش، بلژیك آلمان، فنلاند ،فرانسه، ایتالیا، ایسلند ، لوكزامبورگ،مغرب، هلند، نپال،نروژ،پاراگوئه،اسپانیا،سوییس و انگلستان برگزار شود.

یمن از دیگر كشورهای انقلابی است كه همزمان با 22 بهمن ماه در روز 11 فوریه بزرگترین جشن مردمی خود را به مناسبت آغاز انقلاب و مطالبات برای بركناری علی عبدالله صالح دیكتاتور این كشور شاهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سما نیوز مردم یمن در شهر تعز بزرگترین جشن مردمی خود را در روز 11 فوریه و به مناسبت سالروز آغاز انقلاب برای بركناری صالح به وسیله مطالبات جوانان انقلاب برگزار كردند و در این جشن كه ده ها هزار تن از مردم شركت داشتند بر پیگیری اهداف انقلاب خود تا تحقق كامل تاكید كردند.

همچنین الجزیره گزارش داد هزاران یمنی در مناطق مختلف این كشور روز جمعه تحت شعار واحد «با هم انقلاب را كامل می كنیم» تظاهرات گسترده‌ای برپا كردند. تظاهرات‌كنندگان خواستار محاكمه 'علی عبدالله صالح' رئیس جمهور فرمایشی كشور و تمام دست‌نشانده‌های او شدند.

این جشن ها و تجمعات ضد طاغوتی در حالی به انجام می رسد كه پیام انقلاب ایران را نه تنها ملت های انقلابی منطقه و جهان بلكه غرب و رژیم صهیونیستی نیز دریافته اند. این سخنی بود كه حسنی مبارك رییس جمهور مخلوع مصر یك هفته پیش از سرنگونی خود در تماسی تلفنی به اطلاع نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این بیان رسانده بود كه' اگر مانع از انقلاب های جاری نشوید تمام خاورمیانه و شمال آفریقا به دست طرفداران انقلاب ایران خواهد افتاد.'كسی كه پیشتر به آمریكایی ها تضمین داده بود كه انقلاب ایران در مصر تكرار نخواهد شد.

پژوهش**ج.ا.**1599





:: برچسب‌ها: نیویورک , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: