وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی :اصفهان در فقه، هنر و فلسفه صاحب مكتب است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،'سید محمدحسینی'روز پنجشنبه در همایش نام آوران حوزه علمیه اصفهان در موسسه نشر معارف اهل البیت(علیهم السلام)، با اشاره به تاكیدات ائمه بر تعلیم و تربیت و فراگیری علوم مختلف اظهار داشت: ائمه خود اهل علم و فضل بودند و جامعه را به علم و تقلید از عالمان دعوت می كردند.

وی برگزاری همایش های پاسداشت علما را زمینه سازی برای تولید محتوای لازم برای آثار هنری دانست و افزود: هنرمندان در قالب شعر، فیلم، تئاتر و موسیقی می توانند دیدگاه های این علما را بر اساس نگاه اسلامی و به دور از نگاه غربی به جامعه انتقال دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش اصفهان و عالمان اصفهانی در رشد علوم و معنویت اظهار داشت: اصفهان هنوز هم در حال تربیت نخبگان دینی و علمی است.

وی افزود: تاریخ نشان می دهد هر چند در حوزه علمیه اصفهان فراز و فرودهایی وجود داشته ولی هیچ گاه خالی از نخبگان علمی نبوده است.

حسینی با اشاره به مركزیت علمی اصفهان در دوره صفویه گفت: بزرگانی همچون محقق كركی و شیخ بهایی از شهرهای دیگر در اصفهان حاضر شدند و به ترویج علوم اهل بیت پرداختند.

به گفته وی، گرایش اجتهادی و عقلی در اصفهان پر رنگ بوده و اصفهان همواره محل پرورش رجال انقلابی و آزادیخواهی همچون شهید مدرس بوده است.

وی گفت: پرورش مجتهدان اخلاقی و بانوان فاضل همچون 'بانوامین' از دیگر ویژگی های حوزه علمیه اصفهان است.

وی با اشاره به 14 شخصیت تجلیل شده در همایش نام آوران حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: این شخصیت ها در رشته های شعر، فلسفه، ادبیات، حكمت و حدیث سرآمد روزگار خود بودند و حكمت و شریعت را با هم تلفیق كردند.

وی خاطرنشان كرد:یكی از دلایل ماندگاری آثار این علما بهره گیری از هنر در تالیفاتشان بوده و امروز هم برای انتقال این مفاهیم به نسل های جوان جامعه باید از هنر استفاده شود.

در برگزاری همایش نام آوران حوزه علمیه اصفهان،انجمن آثار و مفاخر ایران اسلامی، مركز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، منطقه چهار دانشگاه آزاد و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات همكاری داشته اند.

پ/7134/7143/1042





:: برچسب‌ها: زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: