جریان كاهش قیمت مواد غذایی ادامه می یابد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ( شاتا) 'جواد تقوی' این اقلام را شامل حبوبات، مواد پروتئینی، برنج و روغن و سایر اقلام مصرفی عنوان كرد و افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال طرح تشدید بازرسی مواد غذایی به دنبال آنچه به دلیلی نوسانات قیمتی اتفاق افتاد كه عمدتا ناشی از تغییر نرخ ارز و قیمت های جهانی بود، اجرا شد و تا پایان خرداد ماه ادامه می یابد.

وی از برنامه های نظارتی تابستانی، بازگشایی مدارس، طرح رمضان، محرم و صفر و نوروزآینده به عنوان طرح های ویژه نام برد و افزود: در این طرح بیشترین بازرسی ها معطوف به مواد غذایی، مواد پروتئینی، نهاده های دامی، مصالح ساختمانی میوه و تره بار و مراكز تفریحی و ورزشی و مذهبی كه عمده ترین مراجعات مردم به این مكان ها اتفاق می افتد، وجود خواهد داشت.

تقوی ادامه داد: علاوه بر این حوزه ها، بنگاه هایی را كه تكرار یا اصرار در تخلف داشته اند هدفگذاری كرده ایم و سعی كردیم برنامه هایی را با حوزه سازمان تعزیرات حكومتی به صورت توام اجرا كنیم.

وی با بیان این كه سازمان حمایت تلاش خود را در زمینه كنترل بازار، تامین بموقع و كاهش قیمت ها به كار گرفت، افزود: در هر برنامه تغییر قیمتی، با یك سری كالاهایی كه از قبل وارد شبكه توزیع كشور شده است، مواجه هستیم اما كالاهای جدید با كاهش قیمت وارد بازار شده اند.

این مقام مسئول تصریح كرد وقتی تصمیم به اقدامات جبرانی برای تامین می گیرید، زمان بر است و یك فاصله زمانی برای بسیج تشكل ها، تامین ارز و كالا، حمل و ورود به شبكه داخلی نیاز است.

به بیان وی زنجیره مدیریت بازار كه مهمترین آن تامین و توزیع است، اگر بموقع اتفاق نیفتد و اگر تخصیص ارز بخصوص برای اقلامی كه نیازمند واردات است، صورت نگیرد؛ این اقدامات تاخیری، در بازار تاثیر گذار است.

تقوی تاكید كرد در زمینه مدیریت تامین تنظیم بازار تداركات خوبی دیده شده و ذخیره های خوبی در جریان شبكه بازار وجود دارد و همه تلاش ما این است كه فضای ایمنی را در بازار فراهم بكنیم كه مردم نیازمندی های خود را خریداری كنند.

به گفته وی طرح تشدید بازرسی مواد غذایی و اولویت های كالا و خدماتی كه در طول سال به دلیل فشار تقاضا ممكن است در بخش هایی كه در سبد هزینه خانوار كالایی مردم تاثیر گذار است دچار كمبود شود، ادامه خواهد یافت.

اقتصام** 9141





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: