حزب الله لبنان از مسلح كردن مخالفان نظام سوریه انتقاد كرد
نوشته شده توسط : breketid

عضو فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' وابسته به حزب الله در مجلس روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به وجود انواع سلاح در درگیری های طرابلس توسط مخالفین نظام سوریه در لبنان گفت: باید دید چگونه است كه وجود سلاح برای دفاع از لبنان و رویارویی با اسراییل حرام شمرده می شود، ولی وجود آن در درگیری های داخلی و عملیات تخریبی و كشتار در خیابان ها و كوچه های مناطق لبنانی مجاز است.

این نماینده مجلس لبنان با تأكید بر نقش سلاح مقاومت در حفظ لبنان اظهار كرد: از زمان شكست سنگین اسراییل در برابر مقاومت در سال 2000 میلادی، محور سیاست كشورهای غربی بر موضوع كنار گذاشتن سلاح مقاومت در لبنان متمركز شده و برخی در لبنان نیز همسو با این سیاست ها قرار گرفته اند.

وی با اشاره به سخنان اخیر 'نبیه بری' رییس مجلس مبنی بر متوقف كردن حملات علیه سلاح مقاومت تأكید كرد: ما امیدواریم این سخنان در محافل سیاسی لبنان گوش شنوایی داشته باشد.

این مقام حزب الله با اشاره به نقش سلاح مقاومت در حفظ لبنان گفت: سلاح مقاومت نشان داد كه تنها در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اوضاع اخیر امنیتی طرابلس در شمال لبنان افزود: این درگیری‌ها با هدف حمایت از مخالفان نظام سوریه در لبنان و گسترش آن به سایر نقاط لبنان با هدف سرنگونی دولت و روی كارآوردن دولتی مخالف نظام سوریه صورت گرفته است.

این عضو برجسته حزب الله تأكید كرد: برخی سعی دارند لبنان را در درگیری‌های سوریه دخیل كنند، ولی لبنان هرگز به جایگاهی برای فعالیت گروه های مسلح مخالف نظام سوریه تبدیل نخواهد شد.

موسوی با اشاره به هجوم برخی اعضای جریان 'المستقبل' وابسته به 'سعد حریری'نخست وزیر سابق لبنان به ارتش لبنان ادامه داد: این عده از اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای اوضاع جاری سوریه به تنگ آمده و از نقش ملی و بی طرف ارتش لبنان در طرابلس خشمگین شده اند لذا سعی دارند با حمله علیه آن و به تعطیلی كشاندن كار مؤسسه های دولتی و نیروهای امنیتی، دولتی به اصطلاح طرفدار مخالفان نظام سوریه را در لبنان به روی كار آورند.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به اهمیت عید مقاومت و آزادی در لبنان ادامه داد: تلاش های زیادی می شود كه این عید را از ذاكره مردم و تاریخ محو كنند، ولی ما اجازه این كار را نخواهیم داد و هر سال این عید را با افتخار جشن می گیریم.

خاورم*2023**1030**1368**





:: برچسب‌ها: معماری , هنر , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: