وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: احیا فرهنگ قرآنی یكی از اقدامات ارزنده امام راحل بود
نوشته شده توسط : breketid

'سیدمحمد حسینی' روز پنجشنبه در سومین همایش فعالان و ممتازان قرآنی استان كرمان قرآن را كتاب بیداری، عزت و ظلم ‌ستیزی توصیف و بیان كرد: امام راحل قرآن را احیا كرد و مردم ما قیام كردند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی رهبر معظم انقلاب این پرچم را بر دوش دارند و ایشان نكات ظریف و ارزنده‌ ای را در مورد قرآن بیان می ‌كنند.

او گفت: نظام سرمایه‌ داری نمی ‌تواند پاسخگوی نیاز بشر باشد، شاهد اعتراضات گسترده در اروپا و آمریكا هستیم زیرا سرمایه ‌داران اموال دیگران را به یغما می‌ برند و حتی این پول‌ها را بین مردم كشور خود نیز تقسیم نمی ‌كنند و برخی از مردم آنها در فقر به سر می‌ برند.

وی بیان كرد: با نهادینه شدن مكارم و فضایل اخلاقی در جامعه، رذایل اخلاقی از بین می رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: كلام اهل بیت(ع) تعبیر كلام خدا است و ما پایبند به این بیانات هستیم.

حسینی در ادامه همچنین گفت: اعتبار ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در نهادهای مختلف اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار ویژه در پایان سال گذشته در راستای فعالیت‌های قرآنی در نهادهای مختلف اختصاص یافت كه امسال هزینه می شود.

او با اشاره به رویكرد نهادهای دولتی برای فعالیتهای قرآنی در سال‌های اخیر بیان كرد: حمایت از فعالیتهای دینی در كشور گسترده تر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرچه مراكز دینی رونق داشته باشد جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان ایجاد می ‌شود.

وی همچنین به اختصاص بودجه به حوزه‌ های علمیه در جنوب استان كرمان اشاره و بیان كرد: این حوزه‌ ها برای تربیت نیروهای كارآمد در نظام تلاش می‌ كنند.

حسینی از برگزاری جشنواره ‌ها، همایش‌ها و نمایشگاههای قرآنی در كشور نیز خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم به مدت یك ماه در ماه مبارك رمضان برگزار می ‌شود.

وی افزود: از نمایندگان مردم استان كرمان در مجلس شورای اسلامی درخواست می كنیم تا در فراكسیون قرآنی نمایندگان حضور فعال داشته باشند و از این اقدامات قرآنی حمایت كنند.

وی آشنا كردن قشرهای مختلف جامعه با آموزه های قرآنی را ارزشمند دانست و بیان كرد: فعالیت 150 موسسه قرآنی بیانگر استقبال خوب مردم استان كرمان از این فعالیت‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دو اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان كرمان راه ‌اندازی شده تا اعتبار بیشتری به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به تعابیر زیبای قرآن كریم اظهار داشت: با گذشت سال‌ها از نزول آیات قرآن هیچكس نتوانسته است ایرادی بر آن وارد كند.

حسینی بیان كرد: ارزشهای الهی همواره زنده هستند و قرآن مخصوص زمان، مكان یا افراد خاصی نیست و قرآن شفای دردها است.ك/2

7438/8154/2624





:: برچسب‌ها: زنده , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: