امام خمینی تنها رهبر مسلمان بود كه در زمان شوروی از مسلمانان آسیای میانه حمایت كرد
نوشته شده توسط : breketid

'قیام الدین ستاری'روز جمعه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا، خاطر نشان ساخت: امام (ره)، شخصیتی بود كه تاكنون جهان رهبری چون او را ندیده، زیرا ایشان برای تحقق اهداف خود از كلام آفریدگار الهام می گرفت.

وی با ذكر تفاوت های فاحش انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها از جمله روسیه و فرانسه، افزود: این انقلاب تنها انقلابی بود كه آزادی های فردی مردم را مد نظر قرار داد، به طوری كه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران وضعیت مسلمانان منطقه آسیای مركزی هم بهبود یافت.

وی در همین ارتباط به نامه امام راحل به میخائیل گورباچف رهبر سابق شوروی سابق مبنی بر رفع موانع از انجام امور دینی برای مردم این مناطق اشاره كرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی درهای مساجد به روی مسلمانان كشورهای آسیای مركزی گشوده شد و امكان حضور گسترده مسلمانان برای انجام فرایض دینی در مساجد فراهم گردید.

این كارشناس تاجیك، حمایت و پشتیبانی از مردم مستضعف ایران و تشكیل جامعه اسلامی را از تفكرات و اندیشه های اصلی امام خمینی (ره) ذكر و تاكید كرد: گذشت بیش از 20 سال از ارتحال امام نه تنها سبب فراموش شدن اندیشه های ایشان نشده، بلكه بهره گیری از دیدگاه های ایشان در میان اقشار مختلف جامعه جهانی هر روز بیشتر می شود.

وی متذكر شد: بیداری اسلامی و تحولات اساسی در كشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه با الهام از تفكرات الهی ایشان و انقلاب اسلامی ایران تحقق یافته است.

ستاری، آگاهی از اندیشه ها و افكار امام خمینی (ره) را عامل موثری در تشویق و هدایت مردم این كشورها در تلاش برای خروج از سلطه حكام خودكامه و دیگر زورگویان جهان دانست و گفت: جوانان این كشورها با بهره گیری از پیام ها و توصیه های معنوی امام، دست به تظاهرات علیه حكومت های خود زدند و از این طریق امكان دستیابی برای استقلال واقعی را فراهم ساختند.

وی گفت: با وجودی كه گورباچف به توصیه های امام خمینی (ره) مبنی بر فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی در آینده نزدیك بی توجهی كرد، اما بعد از وقوع این دگرگونی بزرگ در جامعه جهانی، تمام سیاستمداران شوروی سابق ،‌امام (ره) را بزرگترین چهره سیاسی قرن بیستم و یك مرد تكرار نشدنی در تاریخ بشری عنوان كردند.

این كارشناس مسائل سیاسی در پایان به محبت و علاقه فراوان تاجیك ها به امام خمینی (ره) اشاره كرد و گفت: این دوستی تا حدی است كه حتی در دورترین نقاط كشور نام امام و فرزندان ایشان را برای بچه های خود انتخاب می كنند.

آساق**ه.ص**1558**‌1506





:: برچسب‌ها: پرندگان , سرگرمی , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: