کلینتون: ایران باید التزام عملی از خود نشان دهد
نوشته شده توسط : breketid
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا

سخنان خانم کلینتون در حالی مطرح می شود که مذاکرات دو دور اخیر در استانبول و بغداد میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک از سوی هر دو طرف سازنده ارزیابی شده است

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داده که باید خود را آماده کند تا هنگام مذاکرات هسته ای آتی در مسکو اقدامی جدی در ارتباط با برنامه های هسته ای از خود نشان دهد.

به گزارش آسوشیتد پرس،خانم کلینتون که روز جمعه اول ژوئن (۱۲ خرداد) در اسلو پایتخت نروژ سخن می گفت تا کید کرد که آمریکا و گروه موسوم به پنج بعلاوه یک به دنبال آنند که گام های عملی ایران برای حل بحران هسته ای این کشور با غرب را شاهد باشند.

خانم کلینتون، همچنین گفت مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با ایران هیچگاه بر سر نشان دادن "نیات یا صداقت" نبوده بلکه بر سر "اقدام عملی و نتایج" آن بوده است.

وی گفت: "با وجود نگرانی های بسیار از عزم و نیت ایران در این مذاکرات، ما قضاوت خود را بر اساس اقدام های ایران استوار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که چنین اقداماتی برای تایید پایبندی این کشور به تعهداتش کافی است."

با نزدیک شدن به دور سوم مذاکرات جدید این با گروه پنج به علاوه یک به نظر می رسد که آمریکا مذاکرات مسکو را آخرین مهلت برای نشان دادن عزم جدی از سوی ایران قلمداد کرده است.

سخنان خانم کلینتون در حالی مطرح می شود که مذاکرات دو دور اخیر در استانبول و بغداد میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک از سوی هر دو طرف سازنده ارزیابی شده است.

در حالی که تهران غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را اقدامی بازگشت ناپذیر می داند، کشورهای غربی توقف غنی سازی اورانیوم با خلوص بالا را نشانه ای از حسن نیت ایران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای این کشور ارزیابی می کنند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز گذشته (۱۱ خرداد) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ تاکید کرد که تولید اورانیوم بیست درصدی حرکتی برای ساخت بمب نیست و هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

ایران و پنج کشور چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه، آلمان و آمریکا تا کمتر از سه هفته دیگر در مسکو به مذاکرات خود بر سر برنامه هسته ای ایران ادامه خواهند داد.





:: برچسب‌ها: هالووین , واشنگتن , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: