قائم مقام پارلمان دهلی نو: ایران و هند متحدان راهبردی یكدیگر هستند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا 'امریش سینگ گائوتام' روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا پس از انجام سفر دو روزه علی اكبر صالحی به هند اظهار داشت: هند و ایران روابط عمیق تاریخی و فرهنگی داشته و هم اكنون نیز دوكشور در پی گسترش روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین هستند.

وی تاكید كرد: سفر علی اكبر صالحی نماینده ویژه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از مانموهان سینگ نخست وزیرهند جهت شركت در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعدها حاكی از روابط صمیمانه دوكشور مهم منطقه علی رغم برخی دخالت های خارجی است.

امریش روابط هند و ایران در حوزه های مختلف را تاریخی و دوستانه عنوان كرد و افزود: روابط تجاری دوكشور بخصوص در زمینه انرژی عمیق و گسترده است.

وی افزود: علاوه بر روابط تجاری، هر دو كشور از ویژگی های فرهنگی مشترك بسیاری برخوردارند كه سنت ها و زبان مشترك ازجمله آنهاست.

قائم مقام رییس پارلمان دهلی ادامه داد: هند و ایران در طول تاریخ، روابط فرهنگی بسیار قوی و تبادلات فرهنگی و آموزشی بی وقفه ای داشته اند.

وی افزود: رهبران دوكشور باید با كنار گذاشتن عناصر مداخله گر در روابط تاریخی این دو كشور، درجهت تقویت بیشتر این روابط گام بردارند.

امریش سینگ گائوتام همچنین با اشاره به همكاری مشترك هند و ایران در بازسازی افغانستان تصریح كرد: همكاری نزدیك میان ایران و هند، بطور خاص برای منطقه و بطور عام برای دنیا مفید است.

اساق ** 589**1565





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: