10 هزار كیلومتر خطوط ریلی جدید در كشور در حال ساخت است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' عبدالعلی صاحب محمدی ' روز شنبه در دیدار با استاندر مازندران در ساری افزود: هم اكنون 10 هزار كیلومتر خطوط ریلی هم در مناطق مختلف كشور در حال بهره برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار این كه سالانه 33 میلیون تن كالا از طریق راه آهن كشور جا به جا می شود ، توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را ضروری دانست و گفت : در كشور ظرفیت های فراوانی برای تحقق این مهم وجود دارد.

وی افزود: موقعیت راهبردی و مهم ایران ایجاب می كند كه خطوط ریلی در تمام مناطق كشور توسعه یابد و برای تحقق این مهم ازهیچ تلاش و كوششی دریغ نمی شود.

صاحب محمدی گفت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی كشور، علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مناسب، در ترانزیت كالا و همچنین توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی با دیگر كشورها نیز نقش اساسی دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: كریدور ریلی شمال - جنوب در دو مسیر شرق و غرب مازندران در حال احداث است كه با بهره برداری از آن، سالانه 20 میلیون تن بار از این مسیر جابه جا می شود.

وی، احداث خطوط ریلی از شرق دریای خزر در مازندران تا روسیه را از جمله برنامه های مهم و در دست اقدام راه آهن جمهوری اسلامی ایران معرفی كرد.

صاحب محمدی گفت: استفاده از فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی كشور در دستور كار قرار دارد.

وی افزود : هم اكنون سیر قطارها در برخی از مناطق كشور با برق انجام می شود و تلاش می شود در آینده نزدیك این طرح در مازندران نیز علمیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای برقدار كردن مسیر حركت قطارها در محور راه آهن شمال را یك هزار میلیارد ریال برآورد كرد و گفت: پس از انجام مطالعات اولیه و احداث چندین تونل، این طرح در آینده نزدیك اجرا می شود.

وی افزود: بهسازی 11 ایستگاه در مسیر گرگان تا گرمسار و همچنین بازسازی حدود 60 كیلومتر از خطوط ریلی این مسیر به منظور افزایش حمل و نقل و جا به جایی بار در دست اقدام است.

صاحب محمدی با عنوان اینكه هم اكنون سالانه 3/1 میلیون تن انواع كالا از ایستگاه گرگان تا گرمسار به وسیله قطار حمل می شود، گفت: با بهسازی خطوط ریلی ، میزان جا به جایی كالا در این مسیر به 5/2 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی پیش بینی كرد كه این طرح تا پایان دی ماه و حداكثر تا پایان سال جاری تكمیل شده و به بهره برداری برسد. ك/2

2501/1654/508





:: برچسب‌ها: فلوریدا , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: