ایران، تنها كشور دارای قدرت استراتژیك در منطقه است
نوشته شده توسط : breketid

'حسن قشقاوی' روز شنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در مصلای بابل گفت : ایران تا قبل از انقلاب اسلامی دارای قدرت تاكتیكی بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تنها قدرت استراتژیك قوی در منطقه تبدیل شد .

وی با اشاره به سابقه تاریخی سرزمین ایران اظهار داشت در حال حاضر به دانش آموزان آموخته می شود كه ایران دارای یك میلیون و 648 هزار كیلومتر مربع مساحت است اما این یك واقعیت است كه در 250 تا 300 سال اخیر یك میلیون كیلومتر مربع از خاك این سرزمین با تشدید تنازعات استعمارگران وتضعیف ایران از كشور جدا شده است .

وی گفت : بیان این واقعیت به معنای آن نیست كه ما داعیه مرزی داریم بلكه ما به حاكمیت ملی و استقلال همه كشورها احترام می گذاریم ولی این نباید مانع از ابراز واقعیت های تاریخی شود .

'قشقاوی' به این نكته نیز اشاره كرد كه ایران دارای یك قدرت راهبردی، تاریخی و تمدنی بوده ولی بتدریج ضعیف شده است و این تضعیف و جدایی تا زمان پهلوی ها استمرار داشته است و بعد از پیروزی انقلاب و در مدت كوتاهی قدرت راهبردی ایران اسلامی برای همگان مشخص شد .

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به اینكه اسلام، عامل پیوند همه ملت هاست و بتدریج توسط برخی روشنفكران نمایان مزدور این عامل یكپارچگی و ارزشهای دینی كه میراث ائمه بود تضعیف شد؛ اضافه كرد: با پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) این مرد بزرگ ، وحدت و انسجام ملی را نویدبخش شد و در جهان اسلام نیز وحدت را رواج داد.

وی با اشاره به این نكته كه سه عامل می تواند ، منبع قدرت معنوی و مادی یك كشور باشد گفت : اعتقاد دینی، وحدت ملی و قدرت رهبری عواملی است كه نقش مهمی در قدرت كشور ایفا می كند كه خوشبختانه ایران در این زمینه بسیار توانمند است.

'قشقاوی'از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم جعلی دارای قدرت اتمی یاد كرد و اظهار داشت :این در حالیست كه ایران بدنبال فعالیت صلح آمیز هسته ای است و با برخورداری از انواع دانش های برتر در راستای صلح ، آرامش و آسایش بشر گام بر می دارد .

وی به حمایت همه جانبه مردم ایران از نظام اسلامی اشاره كرد و گفت اگر حمایت های مردمی و همبستگی ملت ایران نباشد نظام یك دقیقه نمی تواند پابرجا بماند این حمایت همبستگی همان چیزی است كه دیگر كشور ها از آن محروم هستند .

قشقاوی تحریم ها را امری بی اثر بر ایران اسلامی دانست و اظهار داشت : در همین شرایط اقتصادی ، صندوق بین المللی پول اعلام كرده است كه اقتصاد ایران هم اكنون به هفدهمین اقتصاد جهان تبدیل شده است و این نشانگر آن است كه تحریم ها و تهدیدها نه تنها راه به جایی نبرده است بلكه برقدرت اقتصادی كشور نیز افزوده است.

وی یادآورشد: از زمان اعلام تحریم نفت ایران، شاهد 11 دلار افزایش در قیمت نقت بوده ایم كه هریك دلار افزایش ، یك هزار میلیارد تومان به درآمد های ایران می افزاید .

معاون وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنرانی خود به انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: انسجام و اتحاد ملی با حضور و مشاركت حداكثری مردم در انتخابات، تمام توطئه ها را خنثی می كند .ك/2

7328/402 /





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: