تسهیلات بانكی به حل مسائل واحدهای تولیدی كمك می كند
نوشته شده توسط : breketid

'ولی اله داوود آبادی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،اظهار داشت: برخی از واحدها هم اكنون دچار مشكل هستند و تسهیلات تنها بخشی از مسائل آنها را حل می كند.

وی اظهار داشست: باید در درجه نخست مشكل واحدهای اقتصادی مشخص شود و سپس ساز و كار بازگشت وام به طور كامل شفاف شود كه آیا تولید كنند قادر به بازگشت در موعد مقرر است یا خیر؟

به گفته داوود آبادی، هم اكنون برخی از واحدهای اقتصادی دچار مشكلات متعددی هستند كه شاید كسائل برخی از آنها با راهكارهای دیگری غیر از وام ، برطرف شود.

این فعال بخش خصوصی بااشاره براینكه هزینه بالای سوخت یكی از مسائل مبتلابه بسیاری از واحدهای تولیدی است ، گفت: دولت می تواند با تخصیص یارانه به مشكلات این واحدها كمك كند.

وی در ادامه بیان داشت: تعرفه برخی از مواد اولیه بالا است و تولید كننده برای واردات دارای مشكلات متعدد است.در صورتی كه دولت تعرفه برخی از مواد اولیه را كاهش دهد بی تردید مسائل واحدها برطرف می شود.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و كنسانتره با اشاره به سود تسهیلات گفت: در صورتی كه تسهیلات داده شده به واحدها دارای سود بالا باشد بدون تردید این تسهیلات بر روی قیمت تمام شده تاثیر دارد و این در حالی است كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان مانع از افزایش قیمت ها می شود.

به گفته داوود آبادی، هر چند كه برای حمایت از مصرف كننده نباید قیمت ها افزایش یابد اما تولید باید به گونه ای باشد كه برای تولید كننده هم صرف كند.

رییس انجمن صنفی كنسانتره و آب میوه افزود: طرح های توسعه واحدهای اقتصادی منجربه افزایش بهره وری می شود.

اقتصام** 9123 **1601





:: برچسب‌ها: دریا , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: