ایران و مصر برای بهبود روابط به نفع آرمان‌های اسلامی گام بردارند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی، علی لاریجانی بعدازظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات مصری به انقلاب‌های اخیر در منطقه به ویژه در مصر اشاره و خاطرنشان كرد، میان دو ملت ایران و مصر اشتراكات متعدد دینی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی و همچنین مولفه‌های مهمی برای نزدیكی دو كشور وجود دارد.

وی با تاكید بر لزوم حل و فصل چالش‌های كنونی فراروی جهان اسلام، وحدت میان ملل اسلامی را از ضروریات جوامع اسلامی برشمرد و گفت: باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام وحدت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس موقت مجلس شورای اسلامی به تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره كرد و گفت: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران چیزی جز بهانه‌جویی غرب علیه كشورمان نیست.

لاریجانی افزود: دنیای سلطه به شكل نوینی در حال پیاده‌سازی سیاست‌های استعماری گذشته یعنی جلوگیری از پیشرفت‌ كشورهای اسلامی در ابعاد علمی و فناوری‌های نوین است.

در ادامه این دیدار، خبرنگاران مصری ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، به تشریح دیدگاه‌های خود درباره مسایل دنیای اسلام و آخرین وضعیت انقلاب مردم مصر پرداختند.

همچنین آنان بر لزوم حفظ انسجام و وحدت میان ملل اسلامی در برابر اختلاف‌افكنی دشمنان جوامع اسلامی تاكید كردند.

لاریجانی نیز در ادامه به شرایط كنونی كشور مصر اشاره و خاطرنشان كرد، برای جمهوری اسلامی ایران هر تصمیمی كه ملت مصر در یك انتخابات آزاد بگیرند، قابل احترام است زیرا امام راحل فرمودند: میزان رای ملت است.

سیام*2023*





:: برچسب‌ها: آسیا , زنده , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: