وزیر ارشاد : وصیت امام (ره ) باید نصب العین اهالی فرهنگ شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی ' شامگاه شنبه در حسینیه جماران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار جمهوری اسلامی ،گفت: در عصر ما امام خمینی (ره) یك اسوه و الگو در مسائل دینی، فرهنگی ،اجتماعی و...است.

حسینی یادآور شد: كلام، بیان و سخنان امام راحل پس از گذشت 23 سال از ارتحالش هنوز هم طنین انداز و همان شیوایی ، زیبایی و تازگی را دارد و به دل همگان می نشیند.

به گفته وی ، پس از گذشت این همه سال خیلی از مردم در داخل و حتی در خارج از كشور به تازگی به ابعاد وجودی، عظمت و كلام ایشان پی می برند و از آن به عنوان الگویی شایسته و راهگشا استفاده می كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعیت امام راحل را از ویژگی های بارز ایشان دانست و گفت: امام جامع الاطراف بود و همه خصوصیات و ویژگی ها رهبری را یكجا داشت.

حسینی در ادامه به بیداری اسلامی و تحولات جهان اسلام اشاره كرد واظهار داشت: ایشان با تزكیه نفس و خلوص نیت كه داشت در بیداری اسلامی ملت ها منشاء تحولات شد و هم اكنون نیز ایشان را همه كشورهایی كه بیداری اسلامی در آنها در جریان است به عنوان یك الگوی شایسته یاد می كنند.

وی ، شهامت، شجاعت، عبادت دائم، مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلوم و افراد بی دفاع، خدمت خالصانه به خلق خدا، انس با قرآن ، فروتنی ، داشتن خلوص نیت و... را از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره) برشمرد.

وی با بیان اینكه خداوند متعال در نزد امام راحل عظمت و بزرگی داشت و سایر قدرتهای دیگر پوشالی و توخالی بودند، تصریح كرد: امام با تكیه و توكل به خداوند در مقابل ایادی استكبار ایستاد و لحظه ای در صیانت از اسلام ، قرآن ، مبارزه با شرك و دشمنان و دفاع از ملت مظلوم عقب نشینی نكرد و همواره بر آرمان های خود و انقلاب اسلامی تاكید داشت.

عضو كابینه دولت دهم با بیان اینكه انقلاب ما یك انقلاب فرهنگی و امام راحل نیز الگوی بزرگ فرهنگی این نظام است، یاد آور شد: امام خمینی با تحول فرهنگی كه در كشور ایجاد كرد از تزلزل ایمان ،اعتقادات و باورهای مردم جلوگیری و منشاء تحولات عظیمی نیز در حوزه فرهنگی بود.

حسینی در ادامه به سخنرانی تاریخی حضرت امام در بدو ورود به ایران در سال 1357 در بهشت زهرا اشاره و یاد آور شد: ایشان در این سخنرانی تاریخی به موضوع سینما اشاره و تاكید داشتند؛' با سینمای فاسد مخالف هستیم' .

به گفته حسینی ،امام راحل همواره فرهنگ را منشاء همه تحولات در جامعه می دانست و معتقد بود؛' ملتی كه وابستگی فرهنگی داشته باشد بطور یقین در دیگر حوزه های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی و... نیز وابسته خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از اهالی فرهنگ و هنر خواست با استفاده از همه ابرازهای فرهنگی و هنری در تبیین و معرفی ابعاد وجودی، شخصیتی وعظمت امام خمینی (ره) برای همگان به ویژه ملت های جهان تلاش كنند.

فراهنگ ** 1355 ** 536 ** 1917





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: