امام خمینی (ره) در معرفت و عرفان پیرو سیره اهل بیت علیهم السلام بود
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام و المسلمین 'علی اسلامی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا یادآورشد: ایشان با بهره گیری از سنت و سیره اهل بیت علیهم السلام به مراحل عالی از عرفان رسیدند و در طی كردن مراحل سیر و سلوك و مدارج معرفتی به جایگاه بلند و رفیعی دست یافتند.

وی كه چهار سال در محضر امام خمینی (ره) به عنوان یكی از شاگردان ایشان حضور داشته، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یكی از برجسته ترین افرادی بودند كه در عرفان راه و روش ائمه اطهار علیهم السلام را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در كنار پرداختن به زندگی روزمره و هدایت و رهبری جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، ضمن تدریس و تعلیم معارف دینی به شاگردان خود، هرگز كسب مسایل معرفتی و سیر و سلوك را رها نكردند.

امام جمعه تاكستان توضیح داد: امام خمینی (ره) به اندازه ای به عبادت و تدبر اهمیت می دادند كه به هنگام اقامت در نجف اشرف هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا حدود سه ساعت زیارت جامعه را قرائت می كردند.

اسلامی تاكید كرد: زیارت جامعه در حقیقت گنجینه معرفت اهل بیت علیهم السلام و خزانه گسترده ای از عرفان و معرفت خاندان پیامبر اكرم (ص) است از این رو امام خمینی (ره) هر روز با اختصاص زمانی به درك معارف عمیق این زیارت می پرداختند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام خمینی(ره) حتی نماز شب را به عنوان عالی ترین درجه عرفان و معرفت در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و پس از حدود 16 سال تبعید و در راه بازگشت به كشور در هواپیما ترك نكرد.

وی یادآورشد: امام خمینی (ره) مسیر پیمودن عالی ترین درجات عرفان و معرفت را در هیچ شرایط و موقعیتی فراموش نكرد و این راه را برای ملت و مردم ایران نیز خواستار بود.

فراهنگ** 1883





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: