الغنوشی آشتی ملی در تونس را خواستار شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'راشد الغنوشی' روز یكشنبه اجماع و آشتی ملی را در مرحله انتقالی در تونس خواستار شد و تلاش ها برای ایجاد چند دستگی اجتماعی در این كشور را محكوم كرد.

الغنوشی در سخنرانی به مناسبت سی و یكمین سالگرد تشكیل جنبش اسلامی تونس، اعلام كرد: ' فقط از طریق اجماع ملی می توان به اهداف انقلاب دست یافت .'

جنبش اسلامی تونس بعدها در ماه مارس سال 2011 در جریان خیزش مردمی این كشور كه چهاردهم ماه ژانویه به حكومت زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق تونس خاتمه داد، به حزب النهضه تبدیل شد و مشروعیت یافت.

العنوشی در كاخ كنگره تونس در حضور صدها نفر از طرفداران و میهمانان حزب النهضه اعلام كرد: در این مرحله دشوار، ما به اجماع و آشتی ملی نیاز داریم تا مطالباتی را كه فراتر از منافع حزبی و تامین كننده منافع ملی است، تحقق بخشد.

حزب النهضه برای حفظ اجماع ملی از معرفی شریعت به عنوان منبع اصلی قانونگذاری در قانون اساسی آینده تونس چشم پوشی كرد.

الغنوشی با ابراز تاسف نسبت به فقدان شرایط گفتمان ملی، بر لزوم سالم سازی بخش های قضایی و امنیتی در تونس جدید تاكید كرد.

الغنوشی با اشاره به حكومت حبیب بورقیبه نخستین رئیس جمهور تونس، و بن علی رئیس جمهور بعد از وی اعلام كرد: دین و ایمان به رغم جنگی كه رژیم های سیاسی بعد از استقلال تونس علیه آن آغاز كرده بودند، به حیات خود ادامه داد.

رهبر النهضه كه حزب وی از حدود شش ماه پیش كنترل دولت تونس را در اختیار دارد، همچنین با اشاره به افزایش ناگهانی جریان های سلفی در تونس، تبعیت از قانون و گفتگو را در كشور خواستار شد.

وی همچنین در ادامه افزود: آنهایی كه می خواهند در جامعه تفرقه ایجاد كنند و آنهایی كه با مردم مانند كافران رفتار می كنند، به انقلاب تعلق ندارند.

**2016**1597





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , نور , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: