سازمان امنیت اروپا، اعضای كمیسیون مركزی انتخابات تاجیكستان را آموزش داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری'آسیاپلوس'، 'ایوار ویكی' رئیس دفتر سازمان امنیت و همكاری اروپا در دوشنبه هدف از تشكیل این دوره را ارتقا و تقویت توان مسئولان مربوطه تاجیكستان برای توسعه مراحل برگزاری انتخابات های مختلف در این كشور عنوان كرد.

وی گفت: آموزش اصول مدیریت در زمینه انتخابات، نظام انتخاباتی، توسعه كنترل در انتخابات و استانداردهای بین المللی در روند آن از جمله محورهای اساسی این دوره آموزشی بود.

او تصریح كرد كه این كارگاه در پی توصیه دفتر موسسات دموكراتیك و حقوق بشر ناظر بر انتخابات پارلمانی این كشور در سال 2010، تشكیل شده است.

وی اضافه كرد: نارسایی ها و عدم شفافیت در برگزاری انتخابات این كشور سبب شده تا توان كمیسیون مربوطه با همكاری های سازنده تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برطرف و زمینه برگزاری یك انتخابات سالم فراهم شود.

ویكی با بیان اینكه متخصص قوانین بین المللی انتخابات آموزش های مربوطه را به كاركنان كمیسیون مركزی انتخابات و همه پرسی تاجیكستان ارایه كرده، تصریح كرد كه تمام اعضای كمیته های محلی و منطقه ای تاجیكستان نیز باید تا قبل از انتخابات سال 2013 آموزش های لازم را طی كنند.

رئیس دفتر سازمان امنیت و همكاری اروپا ادامه داد: به اعضای محلی و منطقه ای علاوه بر آموزش شیوه های صحیح نظارتی، روش های دقیق و روشن جهت تنظیم شكایات مطابق روش های مرسوم در دنیا آموزش داده خواهد شد.

پیشتر رییس كمیسیون مركزی انتخابات و همه پرسی تاجیكستان ارایه خدمات فنی از سوی سازمان امنیت و همكاری در اروپا برای رفع نارسایی ها در قانون انتخابات و دسترسی به تعداد دقیق رای دهندگان را خواستار شده بود.

هیات ناظران سازمان امنیت و همكاری اروپا پیشتر اعلام كرده بود نبود نظام واحد و مناسب اخذ رای در تاجیكستان سبب شده است، هر فردی بتواند چندین بار در رای گیری شركت كند.

این سازمان معتقد است: با وجود اصلاح قانون انتخابات تاجیكستان در سال 2004 و بهبود زمینه‌های قانونی رای گیری، هنوز نواقص متعددی در این قانون وجود دارد.

سازمان امنیت و همكاری اروپا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی سال 2009 تاجیكستان، برای اصلاح قانون انتخابات بسته پیشنهادی خود را به دولت ارائه كرد، اما در قانون جدید این پیشنهادها گنجانده نشده است.

درخواست كمیسیون مركزی انتخابات و همه پرسی تاجیكستان از سازمان امنیت و همكاری در حالی صورت می گیرد كه این سازمان بارها برگزاری انتخابات در این كشور را ناشفاف و غیردموكراتیك عنوان كرده است.

دولت تاجیكستان هم ادعای این سازمان در منطبق نبودن انتخابات پارلمانی سال 2009 این كشور را با معیارهای بین المللی رد كرده است.

آساق**1558** 1337





:: برچسب‌ها: پرنده , خام , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: